Sfântul Mucenic Trifon !
Viaţa Sfântului Mucenic Trifon !
    În părţile Frigiei, în satul ce se numea Campsada, care era aproape 
de cetatea Apamia, s-a născut Sfântul Trifon, din părinţi 
dreptcredincioşi. Încă de când era prunc, preabunul Dumnezeu a binevoit a
 sălăşlui într-însul harul Sfântului Duh şi a-i hărăzi darul de a face 
minuni, că nu numai din gura pruncului aceluia, ci şi din faptele lui 
cele minunate să se săvârşească laudă. Tămăduia toate bolile, dar mai 
ales avea stăpânire asupra diavolilor. Numai cât auzeau pomenindu-se 
numele lui, fugeau din cei ce pătimeau. Deci, spre încredinţarea 
minunilor lui celor multe pe care le-a săvârşit, vom descrie una, ca de 
la început să înţelegeţi toată viaţa lui.
     După moartea lui August, Cezarul, în anul 295 a pus stăpânire pe 
împărăţia Romei Gordian care, deşi era închinător de idoli, nu-i 
prigonea pe creştini. Acela avea o fiică preafrumoasă, învăţată şi 
înţeleaptă, anume Gordiana, pe care, fiind la vârsta căsătoriei, mulţi 
dintre cei mai mari şi slăviţi boieri doreau să o logodească cu fiii 
lor, din cauza frumuseţii şi înţelepciunii ei. În acea fecioară însă, 
prin voia lui Dumnezeu intrând diavolul, o muncea neîncetat, aruncând-o 
în foc şi în apă. Şi nu puţină mâhnire aveau părinţii şi plângeau amar. 
Deci aduceau la ea doctori înţelepţi şi nimic nu-i puteau face.
     Atunci, singur diavolul, prin voinţa lui Dumnezeu, a strigat, 
zicând: "Nimeni nu va putea să mă izgonească de aici, decât numai 
tânărul Trifon!" Îndată împăratul a trimis în toată lumea ca să-l caute 
pe Trifon. Au adus mulţi cu acel nume, dar nici unul n-a putut să 
izgonească pe diavol din fiica împăratului, până ce l-au aflat pe 
Sfântul Trifon, tânărul, în părţile Frigiei, în satul Campsada, lângă un
 izvor, păscând gâştele. Acesta a fost adus degrabă la Roma, având pe 
atunci numai 17 ani.
     Când s-a apropiat sfântul de Roma, a cunoscut diavolul venirea lui 
şi, muncind cumplit pe fecioară, striga: "Nu pot să locuiesc aici mai 
mult, că aproape este Trifon, care după trei zile va sosi şi nu pot să 
rabd mai mult". Aşa strigând vicleanul duh, a ieşit dintr-însa. A treia 
zi, sosind în cetate Sfântul Trifon şi ducându-l în palatele 
împărăteşti, a fost primit cu dragoste de către împărat, pentru că l-a 
cunoscut împăratul după cuvintele acelea pe care le-a grăit diavolul 
când a ieşit din fiica lui. Dar, ca să ştie mai cu încredinţare cum că 
Trifon a tămăduit pe fiica lui, l-a rugat să le arate pe diavol, ca să-l
 vadă cu ochii lor. Atunci sfântul a petrecut în post şi în rugăciune 
şase zile şi a primit de sus mai mare şi mai puternică stăpânire peste 
duhurile cele necurate.
     A şaptea zi, răsărind soarele, a mers împăratul la fericitul Trifon
 cu suita sa, vrând să vadă pe diavol cu ochii lui. Sfântul Trifon, plin
 de Duhul Sfânt şi cu ochii minţii privind pe nevăzutul duh, i-a zis: 
"Ţie îţi grăiesc, duhule necurat, în numele Domnului meu Iisus Hristos, 
arată-te înaintea celor ce sunt aici şi le descoperă chipul tău cel 
neruşinat, apoi, spune-le neputinţa ta". Deci, îndată s-a arătat 
diavolul înaintea tuturor, în chip de câine negru, având ochii ca de foc
 şi capul plecat spre pământ. Atunci îl întrebă sfântul: "Cine te-a 
trimis aici, demone, ca să intri în această fecioară? Pentru ce ai 
îndrăznit a intra în cea creată după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, 
singur fiind, fără de chip, neputincios şi plin de toată ruşinea?" 
Răspuns-a diavolul: "Sunt trimis de tatăl meu, care este începător a 
toată răutatea. El se numeşte Satana şi locuieşte în iad; el mi-a 
poruncit să chinuiesc pe fecioara aceasta".
     Apoi l-a întrebat sfântul iarăşi: "Cine v-a dat vouă putere să 
îndrăzniţi spre făptura lui Dumnezeu?" Diavolul, deşi nu voia, dar fiind
 silit de puterea cea nevăzută a lui Dumnezeu, a spus adevărul în auzul 
tuturor: "Noi nu avem putere asupra celor ce cunosc pe Dumnezeu şi care 
cred în Hristos Fiul, Unul născut, pentru care Petru şi Pavel au murit 
aici. De aceea noi cu frică fugim afară numai când vom avea voie să-i 
aducem cuiva ispite uşoare. Dar asupra celor ce nu cred în Dumnezeu şi 
în Fiul Său şi asupra celor ce umblă în toate poftele lor, făcând 
lucrurile cele plăcute nouă, asupra acelora luăm stăpânire, ca să-i 
chinuim pe ei. Lucrurile cele plăcute nouă sunt acestea: închinarea la 
idoli, hula, desfrânările, farmecele, zavistia, uciderea şi mândria. Cu 
aceste lucruri şi cu cele următoare lor, înfăşurându-se oamenii ca în 
nişte lanţuri, se înstrăinează de Dumnezeu, Ziditorul lor, şi de 
bunăvoie se fac prieteni nouă şi împreună cu noi vor lua chinurile 
veşnice".
     Auzind acestea, împăratul şi cei ce erau împreună cu el s-au umplut
 de spaimă şi mulţi, lepădându-se de păgânătate, au crezut în Hristos; 
iar credincioşii s-au întărit în credinţă şi au preamărit pe Dumnezeu. 
Sfântul Trifon a poruncit diavolului să se ducă în mijlocul focului din 
iad; apoi diavolul a pierit. Împăratul, dând multe daruri sfântului, l-a
 liberat cu pace la locaşul lui, însă sfântul, tot ceea ce a luat de la 
împărat a dăruit săracilor pe drum şi întorcându-se în patria sa singur,
 se îndeletnicea în lucrurile cele obişnuite lui, tămăduind bolnavii şi 
plăcând lui Dumnezeu prin viaţa cea sfântă şi neprihănită.
     După Gordian împăratul, a venit la împărăţie Filip, dar şi acela, 
neîmpărăţind mult, a fost ucis de ostaşii săi, iar după dânsul a 
împărăţit Deciu, tiranul. Acesta, prigonindu-i cumplit pe creştini, a 
ucis mulţi dintre ei prin diferite chinuri, iar pe mulţi fricoşi i-a 
întors de la Hristos, aducându-i la închinarea de idoli poruncind 
tuturor eparhilor săi şi ighemonilor, care erau prin toată lumea, să 
verse fără cruţare nevinovatul sânge al creştinilor care nu voiau să se 
închine idolilor.
     În acea vreme era la Răsărit un eparh, anume Acvilin. La acela a 
fost clevetit Sfântul Trifon că este creştin şi că ştiind meşteşugul 
doctoricesc, umblă prin ţări şi tămăduieşte bolnavii şi apoi învaţă pe 
mulţi şi îi înşeală a crede în Hristos, iar porunca împărătească n-o 
ascultă şi batjocoreşte pe marii zei. Deci, îndată a trimis ostaşi în 
părţile Frigiei, ca să caute pe Trifon, pe care degrabă l-au găsit, 
pentru că nu putea să se ascundă făclia ce ardea cu râvna cea după 
Dumnezeu, luminând pe oameni prin credinţa cea dreaptă şi prin fapte 
bune. Dar Sfântul Trifon, auzind de cei ce-l căutau, n-a fugit de ei în 
pustie, nici nu s-a ascuns în munţi sau în prăpăstiile pământului, ci, 
înarmându-se cu rugăciunea şi cu semnul crucii, cu îndrăzneală s-a 
apropiat de cei ce-l căutau şi, dându-se în mâinile lor, mergea cu 
veselie la Acvilin, eparhul, care atunci era în cetatea Niceei. Când 
Acvilin a stat la judecată cu multă mândrie, înconjurându-l purtătorii 
de arme, fiind de fată fruntaşii, slugile şi mult popor, atunci Pompian 
Scriniarie, cel mai mare dregător, a zis către eparh: "Tânărul din 
cetatea Apamia, cel trimis la măria ta, iată stă înaintea judecăţii tale
 celei strălucite".
     Acvilin, eparhul, a zis: "Cel ce stă de faţă să ne spună numele 
său, patria, slujba şi norocul său, apoi să-şi mărturisească credinţa". 
Sfântul a zis: "Numele îmi este Trifon, iar patria îmi este Campsada, 
care este aproape de cetatea Apamia; noroc la noi nu este, nici nu s-a 
auzit cândva; căci credem că toate se fac cu dumnezeiasca purtare de 
grijă şi cu negrăita Lui înţelepciune, iar nu cu norocul, nici prin 
mersul stelelor, nici din întâmplare, precum credeţi voi. Sunt liber şi 
numai lui Dumnezeu slujesc, iar Hristos este credinţa mea, Hristos slava
 mea şi cununa laudei mele".
     Eparhul zise: "Socotesc că până acum n-ai auzit de porunca 
împărătească cum că tot omul care se numeşte creştin şi nu se închină 
zeilor să se dea la moarte silnică; deci, înţelepţeşte-te şi întoarce-te
 de la acea înşelătoare credinţă, ca să nu fii aruncat în foc". Sfântul 
Trifon a răspuns: "O! de m-aş învrednici să mă sfârşesc prin foc şi prin
 toate muncile, pentru numele lui Iisus Hristos, Domnul şi Dumnezeul 
meu!". Eparhul a zis: "O! Trifon, te sfătuiesc să jertfeşti zeilor, căci
 te văd tânăr cu trupul şi desăvârşit cu înţelepciunea şi nu voiesc să 
mori aşa rău". Sfântul Trifon a răspuns: "Desăvârşita înţelepciune voi 
avea de voi aduce Dumnezeului meu cea mai desăvârşită mărturisire şi de 
voi păzi neschimbată dreapta credinţă în El, ca pe o comoară de mare 
preţ, şi de voi fi adus jertfă Celui ce s-a jertfit pentru mine". 
Eparhul a zis: "Focului voi da trupul tău, iar sufletul tău cu pedeapsă 
şi mai cumplită îl voi chinui". Sfântul a răspuns: "Tu mă îngrozeşti cu 
focul care se stinge şi al cărui sfârşit este cenuşa. Eu pe voi 
necredincioşii vă îngrozesc cu focul cel veşnic şi nestins. 
Depărtează-te de la înşelăciune şi cunoaşte pe adevăratul Dumnezeu, ca 
să nu te căieşti mai pe urmă, când vei cădea în focul cel veşnic".
     Acvilin, umplându-se de mânie, a poruncit să-l bată pe sfântul, 
spânzurându-l pe lemn. Auzind aceasta, fericitul Trifon, îndată şi-a 
dezbrăcat hainele cu îndrăzneală şi cu osârdie şi-a dat trupul cel 
frumos în mâinile prigonitorilor, spre bătăi. Deci, legându-i mâinile la
 spate, l-au spânzurat şi au început să-l bată. Fiind bătut tare, trei 
ceasuri, a răbdat bărbăteşte, căci n-a strigat, nici n-a gemut, ci 
tăcea, primind nenumărate lovituri. După bătaia aceea, eparhul Acvilin 
i-a zis: "Pocăieşte-te Trifon, lepădând nebunia ta; făgăduieşte a te 
închina zeilor, pentru că nimeni, împotrivindu-se poruncii împărăteşti, 
n-a putut să scape de moartea cea amară". Sfântul a răspuns: "Şi eu îţi 
zic că nimeni, lepădându-se de Hristos, cerescul Împărat, nu va putea să
 moştenească viaţa veşnică, ci va fi trimis în focul cel veşnic, care 
niciodată nu se stinge".
     Zis-a eparhul: "Împărat ceresc nu este altul decât numai Zeus, fiul
 lui Saturn, acela este tatăl zeilor şi al oamenilor, căruia de nu i se 
închină cineva, nu poate să fie viu. Aceluia şi tu eşti dator a te 
închina, ca să te arăţi vrednic de această viaţă dulce".
     Sfântul a răspuns: "Să fie asemenea lui Zeus, zeului tău, toţi cei 
care se închină lui şi toţi cei ce nădăjduiesc în el şi despre care se 
povesteşte că era, la început, între vrăjitori şi fermecători, cel mai 
nelegiuit începător a tot lucrul necurat şi fără de Dumnezeu. După a 
cărui moarte, oamenii care au urmat faptelor lui cele rele i-au făcut 
idoli de aur şi de argint şi l-au numit zeul lor, ca astfel să-l aibă 
sprijinitor la necurăţia şi fărădelegea lor. De vreme ce zeul lor era 
astfel, cu aceste obiceiuri, zei s-au numit de următorii lor şi ceilalţi
 oameni răi. Deci, voi, urmând predaniilor celor necurate şi basmelor 
celor mincinoase, vă închinaţi idolilor celor neînsufleţiţi şi muţi, 
defăimând pe Dumnezeul cel viu, care a făcut cerul, a întemeiat pământul
 pe ape, a revărsat văzduhul şi, după ce a dat fiinţă la toată materia 
cea zidită, a pus stăpân peste toate pe omul pe care l-a creat. Acesta, 
fiind înşelat de zavistnicul şarpe şi căzând în nenumărate răutăţi, 
Dumnezeu Cuvântul s-a milostivit a se întrupa, apoi a murit pe cruce şi 
s-a îngropat, iar a treia zi, înviind, s-a suit la ceruri şi şade de-a 
dreapta lui Dumnezeu Tatăl, până ce-L va cunoaşte pe El toată zidirea. 
După aceea, iarăşi va veni din ceruri, cu putere şi cu multă slavă, când
 va răsplăti fiecăruia după faptele lui. Acesta este Dumnezeul 
dumnezeilor şi Împăratul împăraţilor, Judecătorul viilor şi al morţilor,
 iar cei ce vă par vouă că sunt dumnezei, aceia sunt para focului celui 
veşnic, împreună cu toţi cei ce se închină lor".
     După aceasta, eparhul Acvilin mergând la vânat, a poruncit să ducă 
după el pe Sfântul Trifon, legat de un cal. Nu era uşor chinul acela al 
sfântului, căci i se rupeau degetele picioarelor, nu numai că erau 
goale, fiind atunci ger cumplit, ci şi fiindcă îl călcau picioarele 
calului, iar tălpile se roşeau. Însă mucenicul, privind către Dumnezeu 
şi înfierbântându-se de dragostea lui, nu socotea durerea, ci cânta 
cuvintele lui David: Săvârşeşte paşii mei în cărările Tale, ca să nu mi 
se clatine paşii. Şi iarăşi: Îndreaptă Tu paşii mei, Doamne, după 
cuvântul Tău şi fă să nu mă stăpâneasca toată fărădelegea. Apoi rostea 
adeseori şi cuvintele Sfântului întâi mucenic Ştefan, zicând: "Doamne, 
nu le socoti lor păcatul acesta!"
     Atunci eparhul, întorcându-se târziu de la vânat, a pus de faţă 
iarăşi pe mucenic şi i-a zis: "Acum, o! ticălosule, socotit-ai 
înţelepţeşte a aduce jertfe zeilor sau petreci încă în nebunia ta cea 
veche?" Sfântul răspunse: "Tu singur eşti plin de nebunie şi de 
necunoştinţă, că te-a orbit diavolul, încât nu poţi să cunoşti pe 
Ziditorul tuturor şi să I te închini Lui, iar eu sunt înţelept, 
nedepărtîndu-mă de Hristos, Care mă mântuieşte". Atunci eparhul a 
poruncit să ducă pe sfântul în temniţă, iar el s-a dus în hotarele 
dimprejur şi a zăbovit acolo câteva zile. Apoi, întorcându-se iarăşi în 
Niceea, a stat la judecată şi, punând de faţă pe Sfântul Trifon, i-a 
zis: "Nu te-a pedepsit de ajuns vremea cea îndelungată, fiind în 
legături, ca să te supui poruncii împărăteşti şi să te închini la zei?" 
Sfântul răspunse: "Domnul şi Dumnezeul meu, Iisus Hristos, Căruia îi 
slujesc cu inimă curată, m-a certat şi m-a întărit ca să-mi păzesc 
credinţa neschimbată şi nemişcată. Deci Lui, unuia, adevăratului împărat
 şi Dumnezeu mă supun şi către El mă plec; iar mândria ta şi pe a 
împăratului tău o defăimez şi mă întorc de la cei ce se cinstesc de 
voi".
     Eparhul a zis către slujitori: "Bateţi-i piroane ascuţite în 
picioare şi, purtându-l prin cetate, bateţi-l mereu". Îndată făcând 
slujitorii acestea, purtau pe sfântul şi îl târau prin toată cetatea 
bătându-l, încât pătimea cumplită durere la picioare, nu numai pentru 
piroanele cele bătute într-însele, dar şi din pricina gerului cel greu 
şi a omătului, pentru că atunci era iarnă grea. Însă bunul pătimitor, 
având pe Hristos înaintea sa şi privind la răsplătirile ce au să fie, 
toate acelea le răbda cu mulţumire. Apoi, aducându-l iarăşi înaintea 
eparhului, se miră de o răbdare ca aceea a sfântului şi i-a zis: "Până 
când, o, Trifon, vei dispreţui chinurile? Până când nu te va atinge 
mulţimea durerilor?" Sfântul răspunse: "Până când şi tu nu vei cunoaşte 
puterea lui Hristos care este în mine? Până când nu încetezi a ispiti pe
 Duhul Sfânt, o, ticălosule? Oare încă n-ai înţeles că este nebiruită 
puterea cea mare a lui Hristos?"
     Atunci tiranul, umplându-se de mânie, a poruncit să-i lege mâinile 
la spate şi, spânzurându-l iarăşi de lemn, să-l bată cu toiege fără 
cruţare, apoi cu făclii să-i ardă coastele. Făcând acestea toţi 
slujitorii prigonitorului cu mare sârguinţă, îndată a strălucit o lumină
 din cer şi o cunună prea frumoasă se pogora pe capul lui şi pe care 
văzând-o, prigonitorii au căzut de frică. Sfântul Trifon, simţind 
ajutorul care îi venise de sus, s-a umplut de bucurie şi de veselie, 
încât zicea: "Mulţumesc, Ţie, Doamne, că nu m-ai lăsat să fiu fără 
ajutor în mâinile vrăjmaşilor mei şi mi-ai umbrit capul în ziua cea de 
război, mi-ai dat scăpare de mântuire şi dreapta ta m-a primit. Acum mă 
rog Ţie, Doamne, să fii totdeauna cu mine, întărindu-mă şi apărându-mă, 
mă învredniceşte ca, fără de împiedicare, să săvârşesc această nevoinţă 
şi să mă învrednicesc să câştig cununa dreptăţii, cu toţi cei ce au 
iubit numele Tău cel sfânt, că Tu unul eşti preamărit în veci, amin".
     După aceasta, tiranul, chemând iarăşi înaintea sa pe sfântul, fiind
 dezlegat, a început a-l măguli şi a-i zice: "Adu jertfă, Trifone, 
marelui Zeus, închină-te chipului împăratului şi te voi elibera cu 
cinste şi cu daruri!". Sfântul Trifon, zâmbind, a zis: "Dacă pe 
împăratul singur l-am defăimat şi am nesocotit poruncile lui cele 
nebune, apoi oare să mă închin chipului celui neînsufleţit? Aceasta nu 
se poate. Cât despre Zeus şi despre ceilalţi zei mincinoşi ai tăi, să 
întrebi pe cei ce li se pare că sunt înţelepţi între voi: ce fel de 
basme se născocesc despre dânşii. Căci ei, sîrguindu-se să acopere 
faptele lor necurate, au schimbat numele lor la alte lucruri, numind 
cerul Zeus, văzduhul Ira, pământul Demetra, marea Poseidon, soarele 
Apolon, luna Diana. Ai voştri făcători de basme au dat numele zeilor 
voştri la obiceiurile şi patimile omeneşti, astfel: mânia şi războiul 
le-au numit Ares, iar patima desfrânării Afrodita; şi aşa, părăsind pe 
Dumnezeu, ziditorul tuturor, nebuneşte aţi umplut lumea de idoli şi aţi 
cinstit mai mult făptura decât pe Făcătorul. Dar nu numai singuri căzând
 din înţelegerea cea sănătoasă şi din calea cea dreaptă în prăpastia cea
 pierzătoare de suflet vă surpaţi cu capul în jos, ci şi pe noi vă 
sârguiţi a ne trage acolo cu voi, ca să fim părtaşi la aceeaşi prăpastie
 şi pierzare a voastră. Nimic nu veţi spori, o, înşelătorilor, pentru că
 nu veţi putea, ca pe cei ce nădăjduiesc cu adevărat spre Dumnezeul cel 
tare şi viu să-i întoarceţi din calea cea dreaptă şi să-i plecaţi la 
idolii voştri".
     Auzind Acvilin, s-a mirat de nişte cuvinte ca acestea şi, 
umplându-se mai mult de mânie, a poruncit să-l bată mai aspru. Deci 
bătură pe sfântul, fără milă, multă vreme. Văzând tiranul că nu poate să
 urnească stâlpul cel nemişcat şi să-l întoarcă de la credinţa lui 
Hristos, a dat împotriva lui această poruncă: lui Trifon cel din Apamia,
 care s-a împotrivit poruncii împărăteşti şi nevrând să aducă jertfă 
zeilor, după multe chinuri ce i-am dat, să i se taie capul. Atunci 
îndată l-au luat ostaşii şi l-au scos la locul de tăiere. Sfântul 
mucenic, stând spre răsărit, s-a rugat lui Dumnezeu, spunând: "Doamne, 
Dumnezeul Dumnezeilor şi Împărate al împăraţilor, mai sfânt decât toţi 
sfinţii; Îţi mulţumesc că m-ai învrednicit a săvîrşi nevoinţa aceasta 
fără poticnire. Acum mă rog ţie, să nu se atingă de mine vicleana mina a
 vrăjmaşului celui nevăzut, nici să mă pogoare în adâncul pierzării, ci 
să mă duci cu sfinţii Tăi îngeri în locaşurile cele iubite şi fă-mă 
moştenitor al împărăţiei Tale celei dorite. Primeşte în pace sufletul 
meu şi pe toţi care mă vor pomeni pe mine, robul Tău, şi întru pomenirea
 mea Îţi vor aduce sfinte jertfe. Ascultă-i din înălţimea sfinţirii Tale
 şi caută spre dânşii din sfânt locaşul Tău, dându-le lor îndestulate şi
 nestricăcioase dăruiri, că Însuţi eşti bun şi îndurat dătător în vecii 
vecilor".
     Astfel rugându-se sfântul, mai înainte de a i se tăia capul, Domnul
 a luat sufletul lui în mâinile Sale, iar cinstitul lui trup a rămas 
mort la pământ, pe care fraţii cei ce erau în Niceea învelindu-l cu 
pânze subţiri şi curate şi ungându-l cu arome voiau să-l îngroape la 
dânşii, pentru apărarea cetăţii lor. Dar sfântul li s-a arătat şi le-a 
poruncit să ducă moaştele sale în satul Campsada, unde s-a născut; şi au
 făcut după porunca lui. Astfel, Sfântul Trifon, cel din tinereţe plăcut
 lui Dumnezeu şi sfinţit, aducând mulţime de oameni la Hristos şi 
tămăduind nenumărate boli în popor, după multe chinuri - pe care pentru 
adevăr le-a suferit -, s-a încununat cu cununa nestricăciunii de la 
Tatăl, de la Fiul şi de la Sfântul Duh, cel Unul în Treime Dumnezeu, 
Căruia se cuvine slava în veci. Amin.

 
NU TREBUIE SA FACEM CA ACVILIN,SA NE FOLOSIM DE TOATE INFORMATIILE SI SA JUDECAM DREPT.PENTRU CA AVEM PUTERE SA JUDECAM,CE E MIC SI CE E MARE.CE E RAU SI CE E BUN.NU STA NIMENI IN INSELACIUNE DACA SE CAUTA ADEVARUL,FARA ORGOLIU.CUVINTELE ORICUM NU POT EXPRIMA CEEA CE VREAU EU SA SPUN,PENTRU CA INSASI LIMBAJUL CA FORMA DE COMUNICARE ESTE INCOMPLET SI STRAMB.TREBUIE SA AVEM PUTERE SA INTELEGEM!
RăspundețiȘtergereMultumesc D-na.Maria pentru acatist si pentru viata Sf.Trifon.C
RăspundețiȘtergere