joi, 21 mai 2015

SFÂNTA EVANGHELIE DIN ZIUA SFINTILOR ÎMPĂRAŢI CONSTANTIN ŞI MAMA SA ELENA !


                       SFÂNTA  EVANGHELIE , DIN 21  MAI  2015 !

                                   LA  SĂRBĂTOAREA  SFÂNTĂ 
                           A SFINŢILOR  ÎMPĂRAŢI  CONSTANTIN 
                                      ŞI  MAMA  SA  ,ELENA !
                                               La Utrenie :
                           Sfânta Evanghelie  de la Ioan !
                                      (X, 9 - 16 )

Zis-a Domnul : Eu sânt uşa ; dacă va intra cineva prin Mine , se va mântui ;şi va intra şi va ieşi , şi păşune va afla .Furul nu vine decât numai să fure , să junghie şi să piardă.Eu am venit ca oile Mele să aibă  viaţă , şi s-o aibă din beşug. Eu sânt păstorul cel bun ; păstorul cel bun îşi pune viaţa pentru oile sale . Iar cel plătit , care nu este păstor şi ale cărui oi nu sânt ale lui , când vede lupul venind , lasă oile şi fuge , iar lupul răpeşte şi risipeşte oile. Cel plătit fuge , pentru că este plătit şi nu-l doare inima de oi. Eu sânt păstorul cel bun şi cunosc oile Mele şi ele Mă cunosc pe Mine , aşa cum Mă cunoaşte pe Mine Tatăl şi Eu cunosc pe Tatăl ; şi Eu îmi dau viaţa pentru oile Mele . Mai am şi alte oi , care nu sânt din staulul acesta ; şi pe acelea trebuie să le aduc ; ele vor asculta de glasul Meu şi va fi o turmă şi-un păstor.
                          Slavă Ţie Doamne, Slavă Ţie !

               La Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie ,
                   Sfânta  Evanghelie  de la Ioan !
                               ( X , 1- 9 )

Zis-a Domnul către iudeii care veniseră la Dânsul :
adevărat, adevărat vă spun vouă : cine nu intră pe uşă în staulul oilor , ci sare pe aiurea , acela este fur şi tâlhar .Iar cine intră pe uşă este păstorul oilor.Acestuia portarul îi deschide şi oile ascultă de glasul lui ; şi oile sale le cheamă pe nume şi afară le mână. Şi când le-a scos afară pe toate oile sale , merge înaintea lor şi oile merg după dânsul , căci cunosc glasul lui . Iar după un străin ele nu merg, ci fug de el , pentru că nu cunosc glasul străinilor . Această pildă a grăit-o Iisus către ei , dar ei n-au înţeles ce însemnau cuvintele Lui. 
Deci iarăşi le-a zis Iisus :  adevărat, adevărat vă spun vouă :  Eu sânt uşa oilor. Toţi câţi au venit mai înainte de Mine , sânt furi şi tâlhari ;dar oile nu i-au ascultat . Eu sânt uşa : prin Mine de va intra cineva , se va mântui ;şi va intra şi va ieşi , şi păşune va afla .
                     Slavă  Ţie Doamne, Slavă Ţie !
Dragii mei, dacă serviciul şi timpul vă permite, mergeţi la Sfanta Biserică şi trăiţi cu inima cu sufletul ,această Pericopă Evanghelică care vă va umple viaţa ,de Lumina si de bucurie.
       Nu uitaţi că, mântuirea sufletului nostru o dobândim numai în Sfanta Biserică !
                                  Cu dragoste şi preţuire, Maria.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu