7 Aprilie 2019,ora 17,34 !
Dragii mei,
În aceasta după amiaza,in timp ce scriam aici pe Blog, vad in spatele meu, desi eram cu ochii pe monitor,vad SFANTA ICOANA cu IISUS HRISTOS de pe peretele din camera mea.
Este o SFANTA ICOANA veche,de peste 130 de ani,adusa chiar de la Ierusalim de bunica unei matuse care, a trecuta la Domnul de foarte multi ani.
Vad cum MANTUITORUL incepe a clipi din pleoapele SALE, apoi Îsi dezlipeste buzele SALE,după care, incetul cu incetul ,Îsi desface si Mainile SALE.
Mainile Domnului nostru Iisus Hristos,au devenit rozii si nu mai erau pictate,ci erau din carne si oase.
Aud glasul MANTUITORULUI HRISTOS,
care spune asa:
"Uite aşa !
Uite asa!"
.
Clipă în care,vad cum MANTUITORUL nostru IISUS HRISTOS Îşi strange cele trei degete (mare,aratator si mijlociu)lipite la varfuri,le duce la frunte si graieste :
În Numele Tatalui (si duce degetele la frunte),apoi:
Şi-al Fiului (si duce degetele unite la burta),după care duce Mâna Sa la umarul Său drept si spune:
Şi-al Sfantului Duh,
Apoi,opreste Mâna Sa pe umarul Său stang si zice:
Amin!"
.
Dragii mei, sa invatam si noi ca sa facem Sfanta Cruce corect si fara graba.
Sunt persoane care fac Sfanta Cruce doar pe jumatate,sau chiar stramba.
Alte persoane,o fac in mare graba de parca ar sta cineva cu pistolul la tampla lor,atat de iute fac Sfanta Cruce.
Cand facem semnul Sfintei Cruci,il facem corect ,cu dragoste multa si cu multa rabdare.
Trebuie sa simtim in inima si-n suflet SFANTA CRUCE pe care S-a rastignit Iisus Hristos pentru noi păcatosii,atunci cand ne inchinam.
Trebuie sa simtim iubire si dragoste infinita pentru MANTUITORUL nostru IISUS HRISTOS,,atunci cand facem semnul Sfintei Cruci.
Dragii mei, sa ne plecam genunchii in Faţa Mantuitorului nostru Iisus Hristos si a Sfintei Sale Cruci,sa ne rugam cu inima si cu sufletul pentru iertarea păcatelor noastre,pentru mantuirea Sufletului nostru.
Cu dragoste,Maria.
P.S.
Prieteni dragi,
Am redus pretul CARTILOR pentru ca
fiecare dintre voi sa poata cumpara orice volum doreste. Iata dragilor noile preturi:
25 lei ROMANIA VIITORUL al DOILEA IERUSALIM :
.
10 lei VIATA EXTRATERESTRA :
.
25 Lei primul volum din 2016 :
.
La SALA DALLES -ANTICARIAT ,am lasat cateva CARTI din toate cele 3 volume.
DONATORII sunt rugati sa sune la 0747226236 si vor primi toate CARTILE absolut GRATUIT !
Cititorii si doritorii pot suna tot la cest numar pentru a ne da toate datele,ca sa le trimitem CARTILE dorite prin posta sau fan curier.
Si totusi ,daca nu ati reusit sa ajungeti la LANSAREA din 11 - 12 august,puteti merge ca sa va procurati CARTILE dorite de la ANTICARIAT.
Deasemenea,ma puteti suna la 0747226236,pentru COMANDA CARTI,sau imi puteti scrie in privat pe Facebook : Maria Ghiorghiu.ro ,si pe maill : mariatecuci61@yahoo.com.
Va multumesc din inima !
Cu dragoste,cu iubire si cu aleasa recunostinta pentru voi toti cititorii Blogului DUMNEZEU EXISTA -MARTURII ,dar si pentru toti Prietenii de pe FACEBOOK si nu numai.
Contul pentru strainătate:
Cod Bic Raiffeisen Bank : RZBRROBU
Cod IBAN: RO71 RZBR 0000 0600 1504
7307 sau prin WESTERN UNION :
Maria Ghiorghiu -România , unde vă va da
un numar mai mare, si mi-l puteti scrie in privat pe facebook, sau pe maill mariatecuci61@yahoo.com. Contul pentru România:
Cod IBAN: RO71 RZBR 0000 0600
1504 7307
Iata si site-ul pentru cumpararea CARTILOR ,dar ,
DONATORII sunt rugati sa sune
la 0747226236 si vor primi toate CARTILE absolut GRATUIT !
Dati clik pe - dreptunghiul in care scrie Comenzi.
Iata:
|
http://mariaghiorghiu.blogspot.com/2019/04/un-pod-se-va-rupe-de-la-mijloc.html
RăspundețiȘtergerehttps://www.libertatea.ro/stiri/un-pod-din-brazilia-s-a-prabusit-dupa-ce-un-vas-a-lovit-un-pilon-2597720
http://profetieavertisment.ro/mesaje/?numar=30%2C141%2C84
RăspundețiȘtergereCrucea este unealta de tortura a fiintei Isus,nu are cum sa fie sfanta. Este o blasfemie sa venerezi tortura unei fiinte,dar daca esti de partea blasfemitorilor,fara sa stii,celebrezi moartea si nu Viata asa cum este firesc.
RăspundețiȘtergereFugiti de pacat si infaptuiti cel mai mare pacat,cel al inconstientei in care traiti,fugiti de Iad dar alegeti sa traiti in el,fugiti de moarte si de satana dar inconstient le venerati.Sunteti departe de mantuire,oricat ati sta in genunchi si ati cersi indurare,fiindca nu stiti ce faceti!
ca veni vorba, 09.28, mai pune si macelul mieilor de pasti, a pestisorilor prin posturi, a inca multor alte atrocitati care se petrec.
ȘtergerePe de alta parte, cum spui tu ,, nu stiti ce facdti'' eu spun
,, fericiti cei saraci cu duhul''
Cum sa invieze Iisus in icoana ???
RăspundețiȘtergere9:28Diavolii fug de cruce cu tipat mare pt ca prin ea diavolul si moartea au fost Biruite.Voi sectantii nu aveti parte de Mantuire pt ca nu sunteti protejati de Cruce si diavolul idi bate joc de voi convingandu-va ca sunteti pe calea cea buna.Adevarul e in Ortodoxie.
RăspundețiȘtergereAnonim 12:39 Adevărul este în Catolicism! De asta catolicismul are și cel mai mare număr de credincioși față de ortodocși. Catolicismul este mai puternic mai numeros și mai bogat față de ortodoxie. Și știi de ce? Pentru că Dumnezeu este catolic. Dacă Dumnezeu era ortodox nu erați așa de prăpădiți, amărâților!
ȘtergereDacă ești credincios nu ai cum sa pui la îndoială existenta lui Dumnezeu
Ștergere9:28Nu veneram crucea ca unealta de tortura ci Puterea ei.
RăspundețiȘtergereCrucea a fost sfintita prin trupul si singele sau.Una este semnul cruci,si una e tortura pe cruce.Se vede clar,ca esti ori bactist ori penticostal,si nu vad rolul vostru aici,cind voi aveti profetii vostri.Vorbiti de blasfemie dar cind mor saracii linga voi,si umblati cu inselaciuni,nu aduceti,voi blasfemie lui Isus Hristos?????
RăspundețiȘtergereVa luagi de 9.28,dar departe de el santeti ; Tu, 12.39, esti simpatic, ai o bunatate rara,dar faci acum o greseala si alta potentiala:
RăspundețiȘtergereSpunand voi sectantii cam judeci si folosesti Ortodoxia ca pe o umbrela moment in care te poti indeparta.
Ti-am mai spus cred, Isus a zis asa:
Casa Domnului are multe incaperi.
Eu sant ortodox, cunosc puterea bisericii noastre, insa in privinta crucii ii dau dreptate lui 9.28.
Sfanta Cruce este biruitoare pentru ca Mantuitorl Nostru Iisus Hristos s-a lasat rastignit pe cruce.
RăspundețiȘtergereEste semnul biruinte prin care deavolul nu are putere.
Cum se spune;
Si s-a pogorat la Iad si a calcat puterea deavolului,si tea daruit noau pe tene CINSTITA CRUCEA SA
SPRE ALUNGAREA A TOT PIZMASUL.
Asa ca sf.Cruce est purtatoare de biruinta.Nu este chip cioplit precum Budha. Puterea asupra raului asta este.
Cu mult drag doamna Maria.
Are dreptate 12-54 asa este anonim 09-28.
Becali anunta ca ofera pentru bolnavii de cancer,tratament si analize gratuite la clinica sa oncologica'SFINTUL IOAN BOTEZATORUL'' din Bucuresti str Virgiliu nr 81, sector 1[ situata in zona salii Radio intre Cismigiu,Calea Plevnei si splaiul Independentei , riu Dimbovita] program Luni-Vineri ora 8-20,simbata si duminica inchis.
RăspundețiȘtergereInformatii la telefoanele 031405 0350/o77063 78 o4-craciun
S-a dovedit/anuntat ca acea clinica "free" e o minciuna; sunt analize gratuite platite prin asigurarile de sanatate, in rest totul e cu bani si nu putini. Inca mai sunt oameni care cred in buna credinta a lui Becali?
ȘtergereAjutati-o va rog si pe Didina! Bunul Dumnezeu sa va rasplateasca cum stie mai bine, frumos si luminos! Doamne ajuta!
ȘtergerePt colegul care citeste si posteaza linkuri din www.profetieavertisment. certitudinea mea ca e schatolog este ca nu este o revelatie din partra lui Dumnezeu ci doar un channeling in partra unui spirit care se pretinde Dmnezeu dar carevtotusi avind acces la anumite revelatii din zona catolica respecta adevarul pina la un punct dar mai departe ori nu a intele s ori rastalmaceste si minte. Pt intelegerea corecta atita cit e posibil deocamdata pina la darea in vileag pt catolici exista cartea scrisa in urma unui studiu amanuntit in Vatican de catre un fost consilier cercetator papal Ronald Conte Jr.
RăspundețiȘtergeresi te oftici la ficati nu? facasa dupa dorinta .muntele nu minte
ȘtergereMihai35, am inteles ca ai studiat istoria religiilor si nu numai. Te rog,daca doresti, sa-mi spui la ce concluzie ai ajuns in ceea ce priveste urmatoarele : 1 ). fenomenul OZN si existenta extraterestrilor in context religios ( nu doar din perspectiva crestina ); 2 ). conexiunea fenomenului OZN cu aparitiile marianice ( ma intereseaza mai ales fenomenele de la Fatima ) ; 3 ). ce s-a intamplat cu adevarat la Maglavit, cine era acel Petrache Lupu ? Multumesc anticipat pentru un eventual raspuns.
ȘtergereIti recomand cartile: "Design inteligent" si "Profetia de pe Thiaoouba". daca cumva nu le-ai citit!
Ștergere10.01 Pertinente puncte de vedere , foarte interesant pusa problema . Cine stie, sa raspunda !
ȘtergereSunt curioasa si eu ce interpretari sunt!
ȘtergereSa speram ca vor veni raspunsuri la intrebarile puse de 10:01!
Raspunsurile sint in prima carte,a doua carte da sperante,dar nu are dovezi(cartile de la 18.22 sint un mesaj de la ET)
Ștergere06:42, lasa tu cartile, ca sunt destule si fel de fel de carti.
ȘtergereZii tu cate ceva despre ceea ce a scris 10:01.
Ti-e lene sa citesti? Omul intreaba de ET, cartile alea sint unice,sint de la ET. Ei sint cei care au creat religiile,cu scopul ca oamenii sa devina mai buni,dar rezultatul nu a fost cel dorit.
ȘtergereSemnul Tav
RăspundețiȘtergereIn primele comunitati iudeo-crestine, credinciosii isi faceau pe frunte un semn care evoca altceva decat lemnul crucii pe care fusese rastignit Hristos. Cartea proorociei lui Iezechiel vesteste ca membrii comunitatii mesianice vor fi insemnati pe frunte cu semnul Tav. Litera Tav, ultima litera a alfabetului ebraic, il desemneaza pe Dumnezeu, rol pe care, in alfabetul grec, il are omega. Pe vremea lui Iisus, litera Tav era reprezentata fie prin semnul crucii fie prin semnul "X". Putem deci sa credem ca semnul in forma de cruce despre care vorbeste Iezechiel, pecetea, este chiar Numele lui Dumnezeu.
Astfel ca primii crestini, majoritatea de origine iudaica, erau insemnati pe frunte cu litera Tav, care indica numele lui Iahve, in ziua botezarii lor. Cuvintele Sfantului Evanghelist Luca: "Cel ce nu-si poarta crucea sa si nu vine dupa Mine nu poate sa fie ucenicul Meu", pot cuprinde o aluzie liturgica la litera Tav in forma de cruce, marcata pe frunte.
Folosirea de catre crestini a Numelui lui Yahve, nu va parea ciudata decat pentru cei care uita ca pentru comunitatile crestine primare, dupa cum marturiseste o omilie din secolul II, "Numele Tatalui este Fiul". In Apocalipsa, Sfantul Evanghelist Ioan, apostol si teolog, vorbeste despre "o suta patruzeci si patru de mii care aveau numele Lui (al Mielului) si al Tatalui Lui scris pe fruntile lor". Litera Tav cu care erau insemnati primii crestini desemna Cuvantul ca Nume al Tatalui si ii arata ca afierositi Lui.
Atunci cand comunitatile crestine au devenit majoritar grecesti, Tav a devenit Tau si a fost, in mod firesc, interpretat intr-un mod diferit. El a fost inteles ca simbol al crucii pe care a fost rastignit Hristos, mai ales ca multe pasaje ale Epistolelor Sfantului Pavel mentioneaza "lauda" pe care o constituie crucea pentru crestini si o prezinta ca simbol al mantuirii omului.
La origine, crucea a fost privita nu ca aducere aminte de patima lui Hristos, ci ca un simbol al slavei Dumnezeirii revelate in Cuvantul intrupat. Chiar atunci cand va indica crucea pe care a fost rastignit Hristos ea va fi privita tot ca expresie a puterii dumnezeiesti care biruie moartea, cele patru brate ale sale aratand caracterul cosmic al lucrarii Sale mantuitoare.
Semnul crucii
Intalnim mai intai semnul crucii in ritualul botezului. De la inceputul secolului III, in Africa, ca si la Roma, insemnarea cu sfanta cruce constituie in mod traditional primul rit de initiere al catehumenilor. Ea era privita ca un semn indelebil si sfant al apartenentei la Hristos. Este de la sine inteles ca fiecare crestin era dator sa-l pastreze curat. Sfantul Ciprian ii incurajeaza pe martiri zicandu-le: "Fruntea ta sa fie intarita, pentru ca pecetea lui Dumnezeu de pe ea sa ramana intreaga". Acelasi sfant afirma despre cei care nu abjurasera in timpul prigoanei ca "fruntea lor, curatita prin semnul crucii, nu primise coroana diavolului, ci se pastrase pentru cununa Domnului". Fireste ca semnul crucii insotea administrarea tuturor celorlalte taine.
Crestinii aveau o constiinta clara a faptului ca crucea era semnul ungerii lor. In epitaful lui Abercius (160-109?) se vorbeste despre crestinii din Roma ca despre "poporul insemnat cu pecetea stralucitoare". Aceasta pecete este, chiar slavitul semn al crucii inscris pe fruntea lor. Dar ucenicii lui Hristos stiau de asemenea ca ea era o arma de aparare, puternica cu adevarat in razboiul, nevazut, duhovnicesc, impotriva ispitelor diavolesti. De aceea ei isi aduceau aminte de mantuirea primita la botez facandu-si cruce pe frunte inainte de orice lucrare. Un text gnostic, Acta Ioannis (150-180), mentioneaza explicit insemnarea trupului cu sfanta cruce. Foarte repede semnul crucii a inceput sa insoteasca, ca binecuvantare si mijloc de protectie, fiecare act din viata de zi cu zi.
"Fruntea ta sa fie intarita, pentru ca pecetea lui Dumnezeu de pe ea sa ramana intreaga". Botezul se facea la oameni maturi(nu la copii) si insemna acceptul omului de a fi ales pentru inviere in acelasi trup(clonare), folosind genele recoltate din zona fruntii. Oamenii erau botezati prin udarea fruntii cu apa, pentru ca planul celular se transmitea(catre un computer) mai bine daca se umezea zona.(sursa: Design inteligent).
ȘtergereDar semnul crucii a fost de asemenea inteles si ca forma de exorcizare, ca arma de atac pentru a pune pe fuga demonii si pentru a se vadi astfel desertaciunea puterii pe care ei pretind a o avea asupra acestei lumi. Lucrare dezvaluita in experienta martirilor: demonii si idolii pagani se prabuseau in fata crucii.
RăspundețiȘtergereSemnul crucii pana in secolele VII - VIII
S-a remarcat, desigur, ca in toate pasajele citate este vorba despre semnul crucii facut pe frunte. Sa remarcam de asemenea faptul ca in Traditia apostolica a Sfantului Ipolit al Romei se fac referinte la uzul insemnarii cu sfanta cruce, precedat de o "suflare" facuta in palma, reiterare a insuflarii Duhului primita la botez. Acest obicei pare sa fi avut si el o anumita extindere, dupa cum o dovedeste o scrisoare a lui Iulian Apostatul catre episcopul Pergamului, Pegas, cazut si el din credinta. Imparatul il felicita pentru ca "n-a facut nimic din cele pe care le fac necredinciosii (a se citi: crestinii), adica insemnarea cu semnul blasfemiatorului (a se citi: Hristos), si pentru ca nu l-a fluierat (pe Iulian) in semn de dispret, dupa cum obisnuiesc acestia, caci in aceste doua acte constata cel mai inalt nivel al religiei lor: sa adreseze zeilor fluieraturi si sa-si faca cruce pe frunte". Vedem astfel ca sub domnia Apostatului crestinii isi pastrasera obiceiul din timpul persecutiilor de a-si manifesta prin fluierat dispretul fata de demoni si idoli si de a-si insemna fruntea cu sfanta cruce.
Daca a-si insemna fruntea cu sfanta cruce era o practica generalizata printre primii crestini, ea nu era exclusiva. Intr-adevar, in secolul al II-lea Imnele lui Solomon, ca si Sfantul Iustin, fac aluzie la o insemnare a fetei cu sfanta cruce. Este vorba tot de o aducere aminte de taina botezului. Inca din primele secole, adultii care veneau sa se boteze erau supusi la numeroase exorcisme, in timpul carora sfintitii slujitori isi insoteau rugaciunile fie de punerea mainilor, fie de facerea semnului crucii pe frunte, pe urechi si la nari. Vom auzi vorbindu-se din nou despre aceasta practica in secolul XIII, in Spania.
Semnul crucii se facea cu degetul mare sau cu un alt deget. De altfel nici nu vedem cum s-ar fi putut face altfel pe suprafata mica a fruntii. De altfel, autorii din vechime care arata in ce mod trebuia facut semnul crucii pe diferite obiecte indica destul de des ca pentru aceasta se folosea un singur deget. In acest caz, ni s-ar parea mai firesc sa se fi folosit de intreaga mana, dar iata ca nu era asa. Putem deduce de aici ca daca procedau asa, o faceau pentru ca ei insisi se inchinau astfel. Daca, pe deasupra, ne reamintim ca semnul crucii evoca, la inceput, pecetluirea de la botez, facuta de slujitor cu un deget, se intelegem de ce repetarea ei de catre credincios se facea in acelasi fel. In sfarsit, se pare ca actul de a pune o pecete, de a trasa sau de a inscrie, se executa intr-un mod mai adecvat prin actiunea unui singur deget, decat a intregii maini.
Semnul crucii fiind un mijloc puternic de indepartare a demonilor, obiceiul de a-l face peste lucruri a fost, de la inceput, la fel de familiar pentru crestini ca cel de a se inchina ei insisi. Tertulian vorbeste despre faptul ca o crestina facea cruce peste asternut inainte de a se culca, ca despre un lucru cu totul firesc, dupa cum alte citate ne arata ca crestinii faceau acest semn peste majoritatea obiectelor de care se serveau.
RăspundețiȘtergerePietatea populara a facut din insemnarea cu sfanta cruce un obicei. Si pentru ca era obiceiul sa se faca multe cruci peste tot trupul, Ipolit al Romei ii asigura pe cititorii sai: "Atunci cand iti faci cruce... este sfintit intregul tau trup, din cap pana-n picioare". In ciuda acestui apel la sobrietate in gesturi, gasim in secolul al IV-lea obiceiul de a se insemna cu sfanta cruce fruntea, gura si inima, obicei pe care-l regasim in literatura duhovniceasca si care s-a pastrat pana astazi, fiind folosit atat de preoti, cat si de credinciosi, in cursul liturghiei catolice, inainte de citirea Evangheliei.
Sfantul Ambrozie al Milanului este teoreticianul unei alte practici. Remarcam ca in explicatia pe care el o da gestului inchinarii se face mai putin referire la practica baptismala, cat la imperativul moral al vietii crestine. S-ar putea sa fim, aici, martorii unei evolutii care nu este lipsita de consecinte. "Sa avem semnul crucii pe fruntea noastra, pe inima noastra si pe bratele noastre; pentru ca trebuie sa-L marturisim intotdeauna pe Iisus Hristos; pe inima, ca trebuie sa-L iubim intotdeauna pe El; pe bratele noastre, pentru ca trebuie intotdeauna sa lucram pentru El".
Se poate ca aceasta tendinta de a inmulti insemnarea cu mici cruci peste tot trupul sa fi dus la modificari in felul de a se inchina. Astfel, acest obicei, despre care ne relateaza Sfantul Ambrozie al Milanului, de a se face patru cruci: pe inima si pe brate (prin care cu greu s-ar putea intelege altceva decat umerii), poate fi prefigurarea unui singur semn, mare, al crucii pe care il facem astazi si care le-a inlocuit pe celelalte. "Viata Sfintei Nino" - luminatoarea Armeniei - scrisa in secolul VIII, ne arata ca acest mod de a-ti face cruce ii este familiar.
Evolutiile locale pe care le atesta diferitele marturii pe care tocmai le-am amintit se vor cristaliza in secolele VII-VIII, cu prilejul crizei monofizite si monotelite, care a facut obiectul unor pasionale dispute teologice. Intr-adevar, pentru a protesta impotriva ereticilor monoteliti care acordau faptului ca se insemnau cu sfanta cruce folosind numai un deget semnificatia unei atestari publice a invataturii lor, gresite, ortodocsii incepura a-si face cruce cu doua degete, exprimandu-si astfel credinta lor cu privire la cele doua firi si la cele doua vointe in Hristos. Sub aceasta forma semnul crucii a trecut, la slavi si a fost pastrat astfel pana la reforma patriarhului Nicon (1652).
Acest fel de a se inchina apare ca total rupt de gestul facut in taina botezului. Semnul Sfintei Cruci devenise un mod de protest al ortodoxiei - fata de erezii. Aceasta ne lasa sa credem ca credinciosii au inceput sa faca acest gest intr-un fel cat mai vizibil, ceea ce presupune un gest mai amplu decat mica cruce facuta pe frunte. Un unic mare semn al crucii facut pe intreg trupul, in felul descris de Sfantul Ambrozie, a inlocuit astfel micile cruci, facute pe diferitele parti ale trupului.
RăspundețiȘtergereAcest nou fel de intelegere a semnului crucii, ca gest de atestare a dreptei credinte, ne ingaduie in continuare sa intelegem de ce, odata potolita cearta monotelita, Biserica greaca a introdus obiceiul de a se inchina cu trei degete, spre slava Sfintei Treimi. Fara indoiala se exprima aici, printr-o reintoarcere la traditia originara, sentimentul ca identitatea crestinului isi avea izvorul si taria in relatia cu Sfanta Treime, caci fusese botezat "in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh". Este foarte probabil ca, inca din vechime, unii sa fi insotit inchinarea cu formula rostita la botez, chiar daca nu avem nici o marturie despre aceasta. Acest fel de a se inchina, cu trei degete, va deveni incetul cu incetul general si comun pentru Orient si Occident, dupa cum vom vedea mai jos, la inceputul secolului al XII-lea.
"Semnul mare" al crucii in Occident
Toate acestea ne fac sa ne gandim ca, daca inchinarea cu un singur mare semn al crucii era un obicei curent in Orient cu incepere din secolul al VIII-lea, el era desigur cunoscut si in Occident, cu toate ca nu gasim atestari cu privire la aceasta inainte de a doua parte a secolului al XII-lea. Intr-adevar, daca cronicarul care istoriseste moartea lui Carol cel Mare foloseste o formula destul de vaga pentru a descrie acest gest, gasim, dimpotriva, toate precizarile necesare intr-o carte englezeasca, intitulata Ancren Riwle (scrisa pe la 1160), in care autorul da sfaturi calugarilor, mai ales cu privire la rugaciunile dinainte de culcare : "Ziceti : Christus vincit + Christus regnat + Christus imperat +, facand trei cruci cu degetul mare pe frunte ; apoi : Ecce crucem + Domini, fugite partes adversae : Vicit leo de tribu Juda, radix David, Aliluia (O cruce mare, ca la Deus in adjuto-rium meum, zicand Ecce crucem Domini); apoi: patru cruci in cele patru parti, zicand aceste patru fraze : Crux +fugat omne malum. Crux + est reparatio rerum. Per crucis hujus signum + fugiat procul omne malignum. Et per idem signum + salvetul quodque benignum. In sfarsit, inchinati-va voi insiva si patul vostru cu sfanta cruce : In nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti. Amen
Fara indoiala ca "o cruce mare, ca la Deus in adjutorium" era semnul crucii pe care-l cunoastem astazi. Constatam ca in Occident, cel putin pana in secolul al XIII-lea, in formele de devotiune se intalneau atat-semnul mare al crucii, cat si mici semne ale crucii facute pe anumite parti ale trupului, in semn de aparare de rau, ca si altele facute in aer pentru a indeparta duhurile rele.
Curand, crucea mare, facuta de la frunte la piept si la umeri, a dobandit in mod progresiv un loc preponderent, fiind insotita, cand era prilejul, de invocarea Sfintei Treimi, dupa cum am vazut mai sus.
RăspundețiȘtergereFelul insemnarii cu sfanta cruce in Occident
Aelric, un autor de predici scrise catre 1100, le spune ascultatorilor sai ca "trebuie sa ne inchinam cu trei degete, in cinstea Sfintei Treimi".
Iata cum se exprima papa Inocentiu ai III-leam cu privire la acest subiect : "Semnul crucii trebuie sa se faca cu trei degete, pentru ca se face in numele Sfintei Treimi, despre care profetul zice : "Cu trei degete a tinut pamantul" (versiunea franceza a textului din Isaia 40, 13 ; in rom. "pamantul il cuprinde in pumnul Lui", n.tr.). Acest semn se face de sus in jos, iar apoi de la dreapta la stanga, pentru ca Iisus Hristos S-a pogorat din, cer pe pamant si a trecut de la evrei la neamuri. Unii, totusi, fac semnul crucii de la stanga la dreapta., aratand astfel ca trebuie sa trecem de la stricaciune la slava, tot asa cum Hristos a trecut de la moarte la viata, si de la salasiuirea in intuneric la lumina raiului..."
Cativa ani mai tarziu, un episcop spaniol, Luc de Tuy, scrie : "in ceea ce priveste semnul crucii se pune intrebarea daca, atunci cand se inchina, credinciosii trebuie sa o faca de a stanga la dreapta, sau de la dreapta la stanga. La aceasta raspundem ca, potrivit invataturii si traditiei pe care le pastram cu credinciosie, ambele feluri sunt bune, ambele sfinte si ambele in stare sa biruiasca puterea vrajmasului ; atata doar, sa fie facute de crestini cu toata cucernicia. Totusi, vazand ca multi se straduiesc, incredintati de dreptatea lor, sa inlature una dintre cele doua metode si sustin ca nu trebuie sa facem semnul crucii de la stanga la dreapta, potrivit celor predate noua de Parinti va vom spune cateva cuvinte cu privire la acest subiect, izvorate din iubire crestina. Intr-adevar, atunci cand Domnul nostru Iisus Hristos, in marea Sa milostivire, a venit in lume pentru a rascumpara neamul omenesc, S-a coborat la noi de la Tatal ; S-a pogorat la stanga, ca sa zicem asa, la iad, si apoi, inaltandu-Se la cer, S-a asezat de-a dreapta Tatalui. Or, tocmai aceasta este semnificatia gestului inchinarii, pe care il face orice crestin: unindu-si trei degete, le ridica la inaltimea fruntii si zice : in numele Tatalui; le coboara apoi pana la barbie, zicand : si al Fiului; le duce apoi la stanga, zicand : si al Sfantului Duh; si, in sfarsit, la dreapta, spunand : Amin".
Dincolo de felul propriu al spaniolilor de a se insemna cu semnul crucii dupa traditia veche, despre care am vorbit mai sus, sa notam faptul ca spiritul celor doua texte citate este diferit. Primul pare a considera normala inchinarea de la dreapta la stanga (fara ca, din aceasta cauza, sa dispretuiasca sau sa interzica celalalt mod de inchinare, despre care autorul nu mentioneaza cum s-a introdus in uz). Papa Inocentiu al III-lea se multumeste sa atribuie o semnificatie spirituala diferita celor doua feluri de inchinare.
Al doilea citat, dimpotriva, le lauda deopotriva pe amandoua, dar este evident ca practicantii acestor moduri diferite de inchinare nu mai coexista pasnic : cei care tin traditia veche (deveniti, fara indoiala, minoritari la acel moment) sunt priviti ca avand o atitudine ostila fata de ceea ce este, de fapt, o inovatie, dar care, pe de alta parte, trebuie sa fi fost destul de veche, de vreme ce Luc de Tuy o priveste ca pe o traditie primita de la parinti. Vadindu-si preferinta, el atribuie acestui mod, si numai acestuia, o semnificatie spirituala asemanatoare celei pe rare o gasim si la papa Inocentiu al III-lea.
RăspundețiȘtergerePutem sa spunem deci ca in felul de a se inchina, in Occident, in secolele VIII-XIII, a avut loc o evolutie lenta, inovatia de a face semnul crucii de la stanga la dreapta intrand, incetul cu incetul, in uzul curent, fara ca ierarhia sa se alarmeze. Se poate totusi spune ca acest fel de inchinare, chiar daca este adesea mentionat fara a fi blamat, nu a fost niciodata in mod clar recomandat.
Dupa cum am spus, cei care tineau practica veche erau foarte putini in secolul al XIII-lea si numarul a scazut intr-atat, incat unii liturgisti din secolele XIV - XV, cu toate ca afirmau vechimea si autoritatea vechiului fel de a se inchina, ei insisi practicau noul fel de inchinare.
S-a remarcat desigur ca, in toate textele citate, semnul «mare” al crucii se facea cu trei degete. S-a pus intrebarea la ce data s-a introdus in uzul occidental felul de a se inchina cu intreaga mana. Dom S. Baumer afirma, ca benedictinii si misionarii lor au introdus acest fel de inchinare in secolul VIII. Pe de alta parte, H. Leclercq afirma : "In Biserica latina s-a produs o schimbare in secolul XIII adoptandu-se felul nou de a se inchina, cu mana deschisa si toate degetele unite...". Ar fi foarte greu sa aratam care dintre cei doi savanti autori are dreptate. In fond, se poate ca acest fel de a se inchina sa se fi practicat in timpul mentionat de Baumer, dar nu de o maniera generala, asa cum afirma el, si ca el s-a propagat lent pana la a deveni majoritar in cursul secolului XIII, mentionat de celalalt autor. Aceasta ar explica de ce nici patriarhul Fotie, nici Mihail Cerularie nu le reproseaza latinilor aceasta practica, pe care o vor deplange abia in a doua parte a secolului XI. In ciuda acestui fapt, papa Inocentiu al III-lea si Luc de Tuy recomanda inchinarea cu trei degete si nu pomenesc de practica inchinarii cu mana deschisa.
Nu se cunoaste motivul pentru care s-a introdus aceasta noua practica. Si se pare ca benedictinii secolului XIV (admitand ca pre decesorii lor au fost initiatorii acestui obicei) nu mai practicau acest fel de inchinare, de vreme ce indicau novicilor vechiul mod de inchinare, cu trei degete.
Incheiere
RăspundețiȘtergereIstoria insemnarii cu sfanta cruce, nu se opreste, bineinteles la secolul XIV. Chiar daca regulile generale privind felul inchinarii erau de acum fixate in traditiile diferite ale Orientului si Occidentului in cadrul fiecareia dintre ele pietatea credinciosilor sau temperamentul lor national nu s-au ferit de unele accente originale.
Nu se pune aici problema judecarii acestor practici diferite, ci de a constata ca ele exista.
Astfel, in Occident vedem, de exemplu, in tarile de cultura hispanica, forme curioase, care merita notate.
"Spaniolul pios isi face mai intai cu degetul mare o mica cruce pe frunte, pe buze si pe piept, zicand : Prin semnul + sfintei cruci, mantuieste-ne + de vrajmasii nostri, Iisuse + Dumnezeul nostru.
Urmeaza apoi o cruce mare, facuta larg, cu mana coborand mult in josul pieptului, insotita de cuvintele : In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.
In sfarsit, potrivit obiceiului... copilul spaniol, ca si numerosi adulti, de altfel, adauga o mica ceremonie care, pentru privitor, pare a consta in sarutarea degetului mare.
In realitate, se saruta crucea formata prin asezarea degetului mare peste aratator...".
Si Bisericile ortodoxe prezinta diferente si inca atat de insemnate incat, dupa felul de a se inchina, se poate, recunoaste nationalitatea credinciosilor.
Un semn mare ai crucii insotit de o plecaciune adanca facut de rusi difera de semnul crucii mic facut de-a lungul pieptului, incheiat cu o lovitura tot pe piept, al grecilor, tot atat de mult cat amandoua difera de modul de inchinare romano-catolic.
S-a inteles desigur ca nu trebuie sa judecam aceste practici diferite, care ne descopera pietatea specifica a credinciosilor si spiritualitatea popoarelor lor, ci sa ne verificam propriile obiceiuri.
Si daca ele au devenit simpla obisnuinta, daca ele au degenerat in simple semnale de recunoastere confesionala, daca ele au alunecat spre un ritual magic, nascut din teama, nu ne ramane decat sa ne intoarcem spre taina propriului nostru botez ca sa regasim in el taria iubirii vii care da putere semnului crucii.
Dar aceasta latura duhovniceasca si pastorala depaseste cadrul stramt al incercarii noastre.
Deci,initial, semnul crucii pe frunte deosebea pe cei botezati(s-au botezat pentru ca au crezut mesajul lui Isus), dar un semn mai greu de falsificat era circumcizia, care insemna apartenenta la o populatie placuta lui Dumnezeu(Yahve). De ce mai placuta? Pentru ca ei sint descendenti directi ai ET elohim(urmasii copiilor facuti de ei cu femeile de pe Terra).
ȘtergereTu cel ce ai postat atata despre semnul crucii,ai vazut in eter ce energii creezi facand semnul crucii?
RăspundețiȘtergereDaca nu inca,vei vedea la momentul respectiv! Poate in aceasta viata,poate in urmatoarele,doar tu vei stii cand,atunci cand vei deveni constient.Momentan esti in cautarea Sinelui,caci fara gasirea acestuia nu poti atinge Divinitatea.
Libertatea daruita de a alege momentul iti apartine,dar macar un minim de constiinta meriti, cat sa stii ca esti departeee!
Coana Chirita
Aberezi? Cine vede in eter? Tu ce vezi,vezi razboi sau venirea extraterestrilor ?
Ștergere''...ai vazut in eter ce energii creezi facand semnul crucii ? '' Coana Chirita, te rog, daca doresti, sa dai un raspuns mai amanuntit referitor la aceasta afirmatie. Nu stiu ce se intampla, de aceea as dori un raspuns de la tine. Multumesc anticipat. PS. Haios ''nume'' ti-ai ales, imi place...desi, nu stiu de ce, am senzatia ca esti...barbat, nu femeie ( ori poate ai o minte masculina, foarte cerebrala ).Scuze, daca gresesc...
RăspundețiȘtergereSunt femeie, intuitiva,adica feminina,si foarte senzitiva, (simt energiile).Asta imi cam creaza discomfort mintii mele care este cam masculina,aici ai dreptate,dar fac multa munca de echilibrare a celor doua aspecte divine.
RăspundețiȘtergereNu-ti pot spune prea multe fiindca mintile de pe-aici nu suporta adevarul,ele stau in confortul minciunii.Le place sa fie mintite,uita-te la comentarii,prea putine care au cap si coada!Multe au numai coada ( de reptila),se vede, se simte,dar incet incet se scurteaza.Oamenii nu inteleg cand eu ma adresez Spiritului si cand ma adresez reptilei care controleaza mintea.
Vad cum multe comentarii sunt sterse la comanada, fiindca deranjeaza.Lupta este apriga in a impiedica Constientizarea.
Revenind;de cate ori faci semnul crucii, faci un ritual de supunere,declarand subliminal ca vei ramane sclav pe vecie.Facand semnul crucii,instrumentul torturii lui Dumnezeu in lumea draco-reptiliana il renegi si il aprobi pe reptilian ca stapan.Energetic se vede cum iti faci un scut enrgetic negativ (negru,precum cubul negru) care te separa de Creatorul Suprem.Crucea aste legamantul cedarii Vointei.
Si eu mai facsemnul crucii ca deghizare,altfel sunt excomunicata,dar o fac constient fara sa creez energie.
Reptilienii astia sunt diabolici dar prosti nu sunt,au stiut exact cum sa se foloseasca de minte pentru a ne inrobi Siritele.
Coana Chirita
Mulțumesc pentru răspuns . E foarte interesant ce spui, are sens. Mie nu-mi place deloc imaginea lui Iisus răstignit, pur și simplu nu pot sa o vad...
ȘtergereTie 17.20 nu-ti place pt. ca ai suflet bun. E normal sa te sfasie atare imagine, e ca si cum ai supune iar la un viol pe cineva pt. reconstituire.Se pare ca invataturile mele de ceva ani pe aici au inceput sa dea roade, observ mereu intrebari si idei surprinzatoare noi care nici urma sa fi fost pe aici.
ȘtergereSi ca sa rasplatesc sufletul tau bun,17.20 iti spun asa: Nu exista nimic Sfant, in afara de Dumnezeu.
ȘtergerePur si simplu.
Isus, fecioara Maria sant Fiul cel mai iubit al Lui Dumnezeu si maica lui preacurata, demni de toata cinstea,
ajutoare mijlocitori atunci cand murdari fiind nu ne permitem din bun simt incercarea aproprierii de Dumnezeu constienti fiind de murdaria noastra dar corecti in a o recunoaste.
Asadar cu cat mai multe icoane, canoane etc. cu atat murdaria ce se vrea spalata este mai mare!
Ce am scris eu aicea, nu a mai fost scris vreodata.
17.20,de mult timp tot strig la oameni să nu l mai tortureze pe Isus,rastignindul l la nesfârșit,asta arata sadismul credinței creștine cu care ne mândrim atât de mult,dar nu vor și pace sa inteleaga.Crestinii își crucifica sufletul iar și iar chinuindu se pe sine incarcerandu se singuri că apoi sa astepte sa fie eliberați și salvați.
RăspundețiȘtergereMare prostie,sa nu înțelegi că iubești sa răstignești pe Isus și apoi îl rogi sa te mântuiască.Serios,,cât de răusi ignorant poți fi încât sa chinui o ființă la nesfârșit?
Creștinii habar nu au ce fac, repeta an de an trauma răstignirii.Fac un ritual care ii baga in mormantul veșnic de care fug.Si ne tot miram de ce ne chinuim in in viata pământeană!
Coana Chirita
00.02,poate exista ceva înafara lui Dumnezeu? Eu știu că așa ceva nu se poate.Dar exista libertatea de a crede că ceva nu este sfant.,tocmai pentru a descoperi ce înseamnă experimentarea sfințenie.Sfant poate fi ceva ce a încercat cealalta moneda,de a fi nesfant.Tu ești sfânt prin suflarea pe care o ai permanent cu tine.
RăspundețiȘtergereSuflet înseamnă suflare.
Coana Chirita