duminică, 9 mai 2021

SFÂNTA EVANGHELIE, DIN DUMINICA A DOUA DUPĂ PASTI !

 

                     Duminica  a  doua  după Paşti, 
                             Duminica  Tomei !

                                                                   La  Utrenie , 
                     Evanghelia  Întâia  a  Învierii  !
                          (XXVIII,16 -20 ) 

         A Sfântului Apostol şi Evanghelist Matei !

În vremea aceea cei unsprezece ucenici au mers în Galileea , la muntele unde le-a poruncit lor Iisus şi, când L-au văzut , I s-au închinat , ei care se îndoiseră. Şi apropiindu-Se Iisus, le-a vorbit zicând : Mi s-a dat toată puterea în Cer şi pe Pământ . Drept aceea , mergând, învăţaţi toate neamurile , botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă ;şi iată, Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin !
Slavă  Ţie Doamne, Slavă Ţie !

        La Sfânta şi Dumnezeiasca  Liturghie, 
                    Sfânta Evanghelie  de la Ioan !
                         (XX, 19 -31 )

În ziua cea dintâi a săptămânii, atunci când s-a înserat , şi uşile fiind  încuiate acolo unde erau adunaţi ucenicii de frica iudeilor , a venit Iisus , a stat în mijlocul lor, şi le-a grait : pace vouă ! Şi după acest Cuvânt , le-a arătat lor mâinile şi coasta Sa. Deci s-au bucurat ucenicii văzând că este Domnul. Atunci le-a zis Iisus iarăşi : pace vouă ! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl , vă trimit şi Eu pe voi ;şi grăind aceasta a suflat asupra lor şi le-a zis : luaţi Duh Sfânt ; cărora veţi ierta păcatele , le vor fi iertate  şi cărora le veţi ţine , ţinute vor fi . Însă Toma , unul din cei doisprezece , numit Geamănul, nu era ei când a venit Iisus. Deci i-au spus lui ceilalţi ucenici :am văzut pe Domnul ! Dar el le-a zis : dacă nu voi vedea în palmele Lui semnul cuielor şi dacă nu voi pune degetul meu în semnul cuielor , şi dacă nu voi pune mâna mea în coasta Lui , nu voi crede !  
.
După opt zile, ucenicii Lui erau înăuntru , în casă , şi Toma era împreună cu ei . Şi a venit Iisus , deşi uşile erau încuiate , a stat în mijlocul lor şi le-a zis : pace vouă ! Apoi a zis lui Toma : adu degetul tău încoace şi vezi mâinile Mele şi adu mâna ta şi o pune în coasta Mea şi nu fi necredincios, ci credincios.
                  
 Şi a răspuns Toma şi I-a zis : Domnul meu şi Dumnezeul meu ! Iar Iisus i-a zis :  pentru că M-ai văzut , Tomo, ai crezut ;fericiţi cei ce n-au văzut şi au crezut ! Iisus a făcut înaintea ucenicilor Săi şi alte minuni, multe, care nu s-u scris în cartea aceasta ; iar acestea s-au scris , ca să credeţi că Iisus este Hristos, Fiul Lui Dumnezeu şi, crezând , viaţă să aveţi în numele LUI.Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu