vineri, 5 mai 2017

BOTEZUL ÎN APA IORDANULUI ! AM PRIMIT BOTEZUL ÎN IORDAN, IAR DUHUL CEL PREA SFANT ERA DEASUPRA NOASTRA !

xx
                                                 26  Aprilie 2017,ora prânzului !

                            HRISTOS  a ÎNVIAT ,dragii mei !

          Asa după cum stiti, am fost in ŢARA  SFANTA timp de 10 zile cu un grup impresionant de Preoti si cu 2 autocare de credinciosi.
A fost minunat,divin de frumos, si chiar as indruma pe orice suflet ca sa facă tot posibilul, si să mearga macar o data in viata in aceste locuri pline de Puterea ,de Darul si Harul Duhului Sfant. 
În aceasta zi de 26 Aprilie ,Parintele organizator ne-a dus si la Iordan.
Fiecare dintre pelerini îşi cumpărase cate o cămaşă alba, chiar de la Iordan sau de oriunde erau magazine.
Ne-am îmbracat cu aceasta cămasă alba si asteptam la rând ca sa coborâm treptele de sub Apa Iordanului, si s-ajungem la Părintele care ne binecuvanta si ne scufunda cu capul sub apă de trei ori la rând.
În timp ce eram deja in Apa Iordanului, si mai aveam vreo 4 -5 persoane in faţa mea, privesc Cerul insorit si vad un norisor umbros, care se misca încontinuu.
Închid ochii mei, deoarece ,eu asa vad majoritatea Minunilor ,iar ceea ce vedeam m-a facut sa plang de bucurie.
Fratilor, DUHUL  CEL  PREA SFANT era deasupra noastra, exact ca în timpul Botezului Domnului. 
Era foarte aproape de Pămant; coborâse pentru noi toti cam la înăltimea pe unde zboară Elicopterele cel mai sus.

                             
                              Image result for APA IORDANULUI..


                            Image result for DUHUL SFANT IMAGINI   ..


                          Image result for APA IORDANULUI


Priveam dragii mei cu ochii inchisi fiind ,dar si în apă cu trupul pana dincolo de brâu, priveam cum Duhul Sfant a apărut deasupra noastra, si - a întins Aripile Sale peste noi toti,deasupra noastra , a celor catorva persoane in apă (nu puteam intra toti odata)printre care si eu.
Era un Soare stralucitor,un Soare alb deasupra Iordanului.
Lumea trecea pe langa mine în apă,iar eu priveam la DUHUL SFANT cum si-a intins Aripile Sale,după care, le-a strâns la fel de lent pe sub burta Sa, de parca ne-ar fi îmbratisat pe toti cei din apă, pe toti cei care erau prezenti acolo.
Aripa dreapta a Sa, a dus-o spre partea stanga, iar cea stanga, a dus-o spre partea dreapta, astfel incat, la final vedeam un Porumbel alb orbitor,ce-si tinea Aripile Sale sub forma de X .
Sau mai corect spus, precum îsi ţin aripile HERUVIMII aripile lor.
Iata:
               
                 ....
                                        Image result for heruvimi..

Părintele care ne boteza ma striga pe nume,iar eu ma contopeam pur si simplu cu Duhul Cel Prea Sfant de deasupra noastra.
Într-un final deschid ochii,ajung la Părintele, si după ce m-a scufundat cu totul sub apă de trei ori, i-am soptit la ureche MINUNEA pe care tocmai o vazusem ,in timp ce el boteza pe crestini. S-a bucurat tare mult, s-a luminat la faţă si mi-a spus că este fericit pentru ceea ce traisem.
Cand grupul nostru de români au iesit din apa Iordanului,Cerul s-a înnorat si chiar cadeau cateva picaturi de ploaie ,iar vantul incepuse sa bata puternic, ridicand in aer nisipul de pe jos .
In aceste momente de schimbare a vremii,am inteles ca, noi grupul de români eram asteptati acolo de Duhul Cel Prea Sfant,
pentru ca eu sa vad toate aceste Minuni, si sa vi le impărtasesc si vouă dragi Prieteni,ca sa credeti in toate cate spune SFANTA  EVANGHLIE, deoarece ,asa s-au petrecut toate ,precum sunt scrise acolo de cei patru Sfinti evanghelisti :


  • Evanghelia după Matei.
  • Evanghelia după Marcu.
  • Evanghelia după Luca
  • .Evanghelia după Ioan.
    • Dragii mei, asa am trait MINUNEA BOTEZULUI in apa sfanta a Iordanului, si pot sa va marturisesc cu mâna pe inima că, nimic nu este întamplator in viata noastra de zi cu zi. Nici măcar lucrurile mai putin bune din viata noastra,nu ne sunt date intamplator.
  •  Totul ne conduce la un anume punct in care ,avem binecuvantarea Lui Dumnezeu si a Maicii Domnului.
  • Sa ne rugam fratilor, sa ne rugam cu glas sau fara glas, iar Rugaciunea fiecaruia dintre noi sa plece din inima noastra,din sufletul nostru ,si fara nicio indoiala va ajunge in urechile PREA SFINTEI TREIMI, precum si la PREA CURATA FECIOARA MARIA care mijloceste pentru noi,se roaga pentru noi la Prea Scump Fiul Său si Mântuitorul nostru al tuturor.
Dragilor, mai am multe MINUNI pe care le-am trait in ŢARA SFANTA ,dar pe care ,o sa vi le marturisesc cu toata iubirea si cu toata dragostea intru MANTUITORUL IISUS HRISTOS , intru MAICA  DOMNULUI si pentru iubirea faţă de Aproapele, in articolele urmatoare.
                         Cu dragoste,Maria.


P.S.
                           Dragii mei,
Din inimă si din suflet,aduc multumiri tuturor 
celor care au pus si pun o cărămidă sau mai 
multe, la ZIDIREA CUVANTULUI LUI DUMNEZEU!
Vă asigur pe toti dragilor,că mă rog pentru 
fiecare in parte,iar DARUL vostru ,vă va fi dat 
înapoi de Dumnezeu si de Măicuta 
Domnului,înzecit si poate chiar însutit.

Ajutorul tău pentru zidirea Cuvântului 
Lui Dumnezeu,este de nepretuit!

DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME ,ALE  ADEVARULUI DUHULUI SFANT! 



https://plus.google.com/.../SC4N4eBme14




7 days ago - DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME, ALE ADEVARULUI DUHULUI SFÂNT ! DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME ,ALE ...


https://plus.google.com/.../CCD4pSVdgtb


Dec 7, 2016 - CARTEA ADEVARUL DUHULUI SFANTVA COSTA DOAR 28 LEI,  PENTRU LUNA DECEMBRIE 2016  si pentru tot anul 2017 !! CARTEA ADEVARUL DUHULUI SFANT, VA







40 de comentarii:

  1. Multumim din sufket pentru tot ce ne impartasiti , este incredibil de frumos ! Sa fiti mereu asa , doamna Maria alaturi de cei simpli ca noi . Uneori in ignoranta noastra nu ne vine credem , dar este doar ignoranta si mirare dincolo de limitele omului de rand .

    RăspundețiȘtergere
  2. Inaltator...cuvintele sunt de prisos! Doina

    RăspundețiȘtergere
  3. MA BUCUR FOARTE MULT CA AI AJUNS ACOLO , SUNT NISTE TRAIRI INEXPLICABILE .... DOAR CINE MERGE ACOLO LE POATE SIMTI . MI-A FOST DOR DE SCRIERILE TALE , BINE AI RVENIT , SANATATE MULTA DOAMNE AJUTA !

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamna Maria , preotii care au fost in grupul din care faceati parte , v-au crezut in ceea ce spuneati , v-au ascultat macar sau ati evitat sa le mai spuneti din trairile dvs. de teama de a nu fi catalogata ? Ei va cred , sunt macar curiosi sa va asculte , v-au intrebat amanunte ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamna Maria de si sunt aici pe pamant cu trupul ca sufletul este intre cer si pamant iar lacrimi nu mai am dar ma bucur de cele spuse de dv. doamns Maria si ma bucur din tot sufletul meu pentru dv. ca ati trait sa vedeti locurile sfinte. Cu mult drag doamna Maria si Dumnezeu sa ne Binecuvinteze pe toti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Israel Pamantul Sfant Al Celor Trei Mari Religii :


    https://www.youtube.com/watch?v=gVEjmA3HfSE

    RăspundețiȘtergere
  7. TEORIA CONSPIRATIEI, religia si extraterestrii 2017 :

    https://www.youtube.com/watch?v=s_ORq_IutE4

    RăspundețiȘtergere
  8. Vizitatorii din spațiu și Enigmele Terrei... Un super documentar


    https://www.youtube.com/watch?v=tGHIU1hsLhM

    RăspundețiȘtergere
  9. Despre Atlantida si continentul pierdut MU

    MU - Continentul pierdut

    https://www.youtube.com/watch?v=6WZf0A-2eS4

    RăspundețiȘtergere
  10. Mare fala....
    Esti in mare eroare,botezul primit la nastere este valabil ,dupa acel botez care este in apa sfintita se mai face botezul cu duh sfant sau mai bine spus pecetuire .Cred ca nu realizezi ca te invarti ca sti tu ce intr-o caldare.Felicitari ca-ti dai arama pe fata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 23:14, cainele moare de drum lung si tu ce mai faci ????

      Ștergere
    2. ;) Multumesc pentru grija ce mi-o porti,ma simt foarte bine.

      Ștergere
    3. Ma indoiesc, avand in vedere cum se numeste cel care moare de grija altuia, dar ma bucur daca tu te simti chiar fooooarte bine asa cum recunosti ca esti !
      Ce ne-am face noi, astialalti, fara cei ca tine ?!

      Ștergere
    4. Nu mi-ai inselat asteptarile , esti fudul .

      Ștergere
    5. 23.36 iar ai inceput zazania si scandalul aici ?

      Ștergere
    6. Iar ai inceput sa-ti dai singura raspuns la propriile comentarii ?
      Stiu ca iti doresti ca tu sa spui orice obraznicie, dar altcineva sa nu-ti dea replica.
      De ce TREBUIE sa-ti inghita tie altii jignirile fatise sau subliminale ? De ce ?
      Tu i-ai spus d-nei Maria ca “te invarti ca sti tu ce intr-o caldare" ! Ca ce, aaaaa ?
      Mai asta cu …"Zazania si scandalul" ! Cea mai buna aparare e atacul ? Nu, zau !

      Ștergere
  11. Va mulțumim, mie una citind aceste rânduri mi s-a făcut pielea de găină. Doamne ajuta! 😇

    RăspundețiȘtergere
  12. Fain frumos ...dar eu bolovanu.ce sa faci cu mine mar cara cineva degeaba pina acolo sunt un gunoi de nimic .j g.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ne-ati lipsit mult, doamna Maria , e o mare bucurie ca existati , ne umpleti sufletul cu noutati !

    RăspundețiȘtergere
  14. Ati avut dreptate , cod rosu de inundatii ;

    Alertă în 16 județe. Meteorologii au emis mai multe coduri portocalii și galbene de inundații:

    https://www.antena3.ro/actualitate/alerta-in-16-judete-meteorologii-au-emis-mai-multe-coduri-portocalii-si-galbene-de-inundatii-411949.html

    RăspundețiȘtergere
  15. Rupere de nori la Oradea.

    https://www.antena3.ro/actualitate/rupere-de-nori-la-oradea-traficul-rutier-a-fost-dat-peste-cap-tramvaiele-s-au-oprit-pe-traseu-411924.html

    RăspundețiȘtergere
  16. Maria, asteptam mai multe vesti dupa intoarcerea din calatorie. Ce se intampla de scrii atat de putin, doar au trecut atatea zile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca nu mi/am revenit din oboseala acumulata, si mai am si multe trebuir ca atunci cand lipsesti 10 zile de acasa.
      Vo scrie zilnic dar asa dupa cum imi va permite timpul.
      Am multe de scris si de povestit. Cu dragoste,Maria.

      Ștergere
    2. Dna Maria dvs nu ati mers cu avionul pana la Ierusalim?

      Ștergere
    3. AVIONUL ne duce doar pana la TEL AVIV AEROPORT, de acolo ne preiau autocarele pe tot parcursul pelerinajujui.

      Ștergere
  17. 1.
    Botezul Domnului - temelia Botezului creștin

    'În vremea aceea a venit Iisus din Galileea la Iordan, către Ioan, ca să fie botezat de el. Ioan însă Îl oprea, zicând: Eu am trebuință să fiu botezat de Tine, și Tu vii la mine? Și răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că așa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat. Iar după ce S-a botezat Iisus, în clipa când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Ioan a văzut Duhul lui Dumnezeu pogorându-Se ca un porumbel și venind peste El. Și iată, un glas din ceruri care a zis: Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit.' (Matei 3, 13-17)

    Sărbătoarea Botezului Domnului, numită și Epifania sau Teofania, este una dintre cele mai mari sărbători ale creștinătății. Ea are o semnificație deosebită pentru viața creștină, deoarece nimeni nu poate deveni creștin fără Botez.

    Taina Sfântului Botez este poarta de intrare în Biserică și în Împărăția cerurilor. Știm aceasta din convorbirea Mântuitorului Iisus Hristos cu unul din învățații Legii vechi, și anume cu Nicodim, care era un om înțelept și duhovnicesc. Iisus îi spune acestuia că 'de nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă Împărăția lui Dumnezeu' (Ioan 3, 3). La întrebarea lui Nicodim: cum va putea un om în vârstă să se nască din nou?, Mântuitorul îi răspunde: 'De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în Împărăția cerurilor' (In. 3, 5).

    Așadar, Taina Sfântului Botez este taina nașterii din nou, taina nașterii duhovnicești a persoanei. Prin nașterea biologică sau trupească, omul se naște pentru viața aceasta pământească și merge spre moarte din cauza păcatului strămoșesc care s-a transmis tuturor oamenilor ca predispoziție sau înclinație spre păcat. Deci, cine se naște fizic întru Adam, ca om, se naște pentru a muri fizic, însă cine se naște spiritual întru Hristos prin Botezul cu apă și Duh Sfânt, se naște pentru a trăi veșnic, potrivit cuvintelor Mântuitorului: 'Cel ce crede în Mine, chiar de va muri, va fi viu' (Ioan 11, 25). De aceea Sfântul Apostol Pavel ne spune: 'Precum în Adam toți mor, așa și în Hristos toți vor învia' (I Corinteni 15, 22).

    Deci, în Taina Sfântului Botez se pregătește începutul învierii oamenilor, mai întâi învierea sufletului din păcat, prin credință, viață curată și fapte bune, iar apoi, la Învierea cea de obște, și învierea trupului din stricăciune, pentru a trăi veșnic în iubirea Preasfintei Treimi. Așadar, legătura tainică între Botezul din Biserică și începutul intrării omului în Împărăția cerurilor este conținutul cel mai profund al Tainei Sfântului Botez. Nimeni nu poate intra în Împărăția cerurilor dacă nu se naște din apă și din Duh în Biserică.

    Apa este folosită la Botez pentru a arăta că după cum ea este element esențial pentru viața trupului, tot așa este Duhul Sfânt necesar pentru viața spirituală a ființei umane, atât pentru suflet, cât și pentru trup, întrucât Duhul Sfânt îi dăruiește omului harul înfierii, îl curățește de toată întinăciunea, îl conduce la înviere și îi dăruiește viața veșnică în lumina Sfintei Treimi.

    RăspundețiȘtergere
  18. 2.
    Botezul Mântuitorului Iisus Hristos este pregătire pentru Botezul creștin

    Hristos nu avea nevoie să fie botezat de către Ioan, pentru că era fără de păcat, dar întrucât a luat asupra Sa condiția umană, adică a intrat în lumea marcată de păcat și moarte, El Se botează pentru mântuirea oamenilor, pentru a arăta fiecărui om că are nevoie de curățire și de schimbare. Această schimbare sau înnoire înseamnă că omul cel vechi al păcatului neascultării trebuie să moară, ca să se nască omul cel nou care trăiește veșnic în comuniune de ascultare și iubire cu Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt.

    Sărbătoarea Botezului Domnului, a Epifaniei sau a Teofaniei, este și sărbătoarea arătării Preasfintei Treimi, pentru că la Botezul Domnului S-a arătat, deodată, lucrarea Tatălui, a Fiului și a Sfântului Duh. Această minune dumnezeiască s-a făcut când Mântuitorul Iisus Hristos a ieșit în public și S-a botezat în apele Iordanului, la vârsta de 30 de ani. Atunci, deodată cu Persoana lui Dumnezeu Fiul devenit Om din iubire pentru oameni, Se arată și Celelalte două Persoane ale Preasfintei Treimi. Duhul Sfânt în chip de porumbel coboară peste Fiul lui Dumnezeu devenit Om, îndată după ce a ieșit din apele Iordanului, iar glasul Tatălui ceresc se aude zicând: 'Acesta este Fiul Meu cel iubit întru care am binevoit' (Matei 3, 17). Din acest motiv, troparul Botezului Domnului pune accentul tocmai pe arătarea Preasfintei Treimi: 'În Iordan, botezându-Te Tu, Doamne, închinarea (adorarea) Treimii s-a arătat, că glasul Părintelui a mărturisit Ție, Fiu iubit pe Tine numindu-Te, și Duhul, în chip de porumbel, a adeverit întărirea (tăria) cuvântului. Cel ce Te-ai arătat, Hristoase Dumnezeule, și lumea ai luminat, slavă Ție'.

    De la Botezul Domnului am învățat, în mod deosebit, că Fiul lui Dumnezeu întrupat, Iisus Hristos, este Unul din Sfânta Treime. Taina aceasta a cunoscut-o mai întâi Maica Domnului, când îngerul i-a spus cum va naște un Prunc, deși ea nu a cunoscut bărbat, și anume: 'Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine și puterea Celui Preaînalt te va umbri; pentru aceea și Sfântul care Se naște din tine Fiul lui Dumnezeu Se va chema' (Luca 1, 35). Vedem așadar că întreaga Sfântă Treime a lucrat întruparea sau înomenirea Fiului, deși numai Fiul S-a făcut Om.

    Însă, la Botezul Domnului Iisus Hristos în Iordan, ceea ce știa numai Maica Domnului s-a arătat public, când Fiul Care S-a făcut Om este însoțit și confirmat de glasul Tatălui din ceruri: 'Acesta este Fiul Meu Cel iubit întru care am binevoit' (Matei 3, 17), și de către Duhul Sfânt Care coboară peste El sub formă de porumbel. Deci, am putea spune că sărbătoarea Botezul Domnului, Epifania sau Teofania, este și serbare a arătării Preasfintei Treimi întrucât la Botezul Domnului în Iordan S-a arătat întreaga Sfântă Treime. În lumina Botezului Domnului Hristos înțelegem de ce Botezul creștin se săvârșește în numele Sfintei Treimi, adică în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Mântuitorul Însuși, la sfârșitul Evangheliei după Matei, înainte de a Se înălța la ceruri, poruncește Apostolilor Săi să meargă și să învețe neamurile credința în Iisus Hristos și să le boteze în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh (cf. Matei 28, 19). După cum Sfânta Treime a fost prezentă la Botezul Mântuitorului Hristos, tot așa Sfântă Treime este prezentă și când se botează fiecare om pentru a deveni creștin. Deci, prin Botezul Său, Mântuitorul Iisus Hristos a pregătit botezul creștin. În acest sens, Biserica lui Hristos se constituie la Cincizecime prin Pogorârea Sfântului Duh peste Apostoli și prin botezul mulțimilor de oameni în numele Sfintei Treimi (cf. Fapte 2, 41). Din acest motiv sărbătoarea Sfintei Treimi este acum îngemănată în calendar cu sărbătoarea Pogorârii Duhului Sfânt sau a Cincizecimii (Luni după Duminica Rusaliilor), iar la rugăciunile începătoare, rugăciunea Preasfântă Treime urmează după rugăciunea Împărate ceresc. Deci, Duhul Sfânt împărtășește iubirea Preasfintei Treimi și face Biserica plină de Sfânta Treime.

    RăspundețiȘtergere
  19. 3.
    Când Mântuitorul Iisus Hristos S-a botezat în Iordan de către Înaintemergătorul și Botezătorul Ioan, Sfântul Ioan a simțit sfințenia Lui și I-a zis: 'Eu am trebuință să fiu botezat de Tine, și Tu vii la mine?' (Matei 3, 14), pentru că el s-a născut pe cale naturală și purta în firea lui păcatul strămoșesc, însă Mântuitorul S-a născut fără de păcat, adică mai presus de fire, de la Duhul Sfânt și din Fecioara Maria.

    Mântuitorul îi răspunde lui Ioan: 'Lasă acum, că așa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea' (Matei 3, 15). Cu alte cuvinte, nu este o necesitate ca Iisus Hristos să Se boteze, fiindcă El este fără de păcat, dar întrucât, în mod liber, ia asupra Sa păcatul lumii, El împlinește dreptatea, adică voia lui Dumnezeu Tatăl ca Fiul Său să fie Mântuitorul lumii. El S-a făcut purtătorul condiției umane, al unei vieți care este amestecată cu moartea, pentru ca să dăruiască oamenilor muritori viața Lui cea fără de moarte veșnică.

    Când Mântuitorul Se botează, cerurile se deschid și Duhul Sfânt coboară peste umanitatea lui. Aceasta înseamnă că și atunci când se botează un om, adult sau copil, în Biserică, cerurile se deschid și harul Duhului Sfânt introduce pe om în viața Sfintei Treimi. Preotul care săvârșește Botezul doar arată vizual lucrarea cea nevăzută a Sfintei Treimi, deoarece când se botează un om, adult sau copil, Hristos Domnul, Arhiereul veșnic, îl botează pe acesta prin lucrarea Duhului Sfânt și prin bunăvoința Tatălui.

    Ultimele cuvinte din Evanghelia de astăzi sunt cheia înțelesului Botezului, și anume: 'Acesta este Fiul Meu Cel iubit întru care am binevoit' (Matei 3, 17). În Dumnezeu Fiul devenit Om, Dumnezeu Tatăl iubește întreaga umanitate. Prin urmare, când se botează un om, glasul Părintelui ceresc spune tainic: acesta este fiul Meu cel iubit, pentru că Dumnezeu Tatăl cuprinde în iubirea Sa veșnică pentru Fiul Său pe fiecare om botezat, devenit creștin, care poartă numele lui Hristos.

    Când se botează un copil, primește binecuvântare nu numai copilul respectiv, ci și familia și Biserica întreagă, pentru că Botezul nu este numai un eveniment personal, ci și unul comunitar, eclesial. Cu fiecare nou botezat se arată o dată în plus iubirea veșnică a Preasfintei Treimi pentru oamenii care doresc bucuria și viața veșnică din Împărăția Preasfintei Treimi.

    Din acest motiv, Botezul este un izvor de mare bucurie pentru familie, pentru parohie și pentru Biserica întreagă, sobornicească.

    Copiii care nu sunt botezați, sub pretextul că nu sunt suficient de maturi ca să înțeleagă Taina Botezului, sunt lipsiți de o binecuvântare unică, aceea a unirii lor personale cu Sfânta Treime în Sfânta Biserică, iar dacă se întâmplă să moară nebotezați, ei nu se pot bucura deplin de bucuria vieții veșnice, după cum spun Sfinții Părinți.

    Biserica Ortodoxă consideră că trebuie sfințită nu numai viața matură a omului, ci și copilăria și tinerețea lui

    Când se botează copilul, în aceeași zi el primește și Taina Mirungerii, rostindu-se formula: pecetea darului Sfântului Duh. Atunci copilul botezat primește o mulțime de daruri duhovnicești spre a fi cultivate, iar apoi el, mergând la biserică împreună cu mama, tata, bunica și cu alți copii, crește duhovnicește în iubirea de Dumnezeu și de Biserică.

    Totodată, în aceeași zi în care copilul primește Botezul și Mirungerea, în mod obișnuit la vârsta de 6 săptămâni, el primește și Sfânta Taină a Euharistiei. Aceasta nu se amână pentru mai târziu sub pretextul că nu o înțelege copilul la vârsta de 6 săptămâni. De fapt, nici la o vârstă înaintată nu înțelegem cum pâinea și vinul se prefac în Trupul și Sângele Domnului, dar înțelegem că în Taina Sfintei Euharistii sau a Sfintei Împărtășanii se află iubirea sfântă a lui Dumnezeu pentru noi, Care ne dăruiește viață veșnică.

    RăspundețiȘtergere
  20. 4.
    Faptul că Biserica botează copiii, îi mirunge și îi împărtășește în aceeași zi arată că un copil este o persoană umană întreagă. După cum Dumnezeu Copilul, Care S-a născut în peștera din Betleem, era Persoană, tot așa fiecare copil botezat este o persoană pusă în legătură de iubire eternă cu Persoanele Sfintei Treimi. El nu este o parte dintr-un om, ci el este un om întreg, este o persoană și are o valoare unică și eternă. Copilul nu este la început un animal care devine apoi om, ci din momentul conceperii sale, copilul este om, iar prin Botez, el devine persoană binecuvântată, având un nume și un chip îndreptat spre numele și chipul Tatălui, Fiului și Duhului Sfânt, deoarece după chipul Sfintei Treimi a fost creat omul când Dumnezeu a zis: 'Să facem om după chipul și asemănarea Noastră' (Facere 1, 26), folosind pluralul tainic al lui Dumnezeu Unul și Multiplu, adică Dumnezeul-Treime.

    Vedem așadar cât de mare este demnitatea de a fi creștin. Când se botează un om, o ființă biologică rațională devine o ființă teologică, eclesială, purtătoare de Dumnezeu. Copilul botezat este introdus în iubirea Preasfintei Treimi. El primește numele unui sfânt, pentru a arăta că de fapt calea Botezului este calea sfințeniei vieții prin harul Preasfintei Treimi.

    La Botez, adultul sau copilul, prin nașul său, face un legământ, și anume un legământ pentru toată viața, adică depune voturi baptismale, întrebări și răspunsuri (asemenea voturilor monahale). Prima întrebare: Te lepezi de satana? și de toate lucrările lui? și de toți slujitorii lui? și de toată slujirea lui? și de toată trufia lui? Răspuns: Mă lepăd de satana. Și apoi la întrebarea: Te unești cu Hristos?, răspunsul este: Mă unesc cu Hristos! Iar la întrebarea: Și crezi Lui?, răspunsul este: Cred Lui, ca unui Împărat și Dumnezeu! Toate acestea le făgăduiește cel care se botează sau nașul pentru copil, ca început de viață nouă în Hristos prin harul Duhului Sfânt.

    Așadar, toată viața celui botezat trebuie să fie o lucrare sfântă de lepădare de satana și de lucrările lui, adică de păcat, de toată răutatea, și o unire cu Hristos prin împlinirea poruncilor dumnezeiești. În măsura în care omul se leapădă de satana și de toate lucrările lui și se unește cu Hristos, în aceeași măsură el simte bucuria harului și iubirii lui Dumnezeu în viața sa.

    De aceea, creștinul adevărat este un om al iubirii jertfelnice și al bucuriei sfinte chiar și atunci când trece prin necazuri. Sfântul Apostol Pavel spune în acest sens: 'Cine ne va despărți pe noi de iubirea lui Hristos? Necazul, sau strâmtoarea, sau prigoana, sau foametea, sau lipsa de îmbrăcăminte, sau primejdia, sau sabia? (...) Nici moartea, nici viața, nici îngerii, nici stăpânirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile, nici înălțimea, nici adâncul și nici o altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de iubirea lui Dumnezeu, cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru' (Romani 8, 35, 38-39).

    Sărbătoarea Botezului Domnului - bucurie mare pentru un popor creștin.

    RăspundețiȘtergere
  21. 5.
    În această zi a Botezului Domnului, noi, românii, ne aducem aminte cu bucurie că poporul nostru a fost botezat sau creștinat nu la comandă de sus în jos, ci a fost creștinat lent, profund și pașnic de-a lungul mai multor veacuri pe când se forma ca popor nou în istorie din daci și romani. Deci, nu avem o dată, un an al creștinării noastre ca popor. Există o legătură tainică de iubire între Hristos și fiecare popor creștin, dar mai ales între Hristos și popoarele care au suferit mult pentru a-și păstra de-a lungul încercărilor istoriei identitatea lor creștină. De aceea, cu bucurie și speranță ne gândim la faptul că pe stema țării noastre se află vulturul purtător de Cruce înălțându-se spre cer, pentru a ne arăta că avem o vocație creștină pentru eternitate, că purtăm taina Crucii ca taină a biruinței asupra suferinței prin speranță și asupra morții prin Înviere, de la începuturile noastre ca popor creștin și până la sfârșitul istoriei. Prin urmare, poporul român purtător de Cruce și de Înviere își arată demnitatea sa dacă nu își uită Botezul său, legătura lui cu Hristos Cel răstignit și înviat ca parte constitutivă a identității și existenței sale.

    Am văzut înainte de Crăciun și la Crăciun mulțimea de copii frumoși care au cântat colinde, ca niște îngeri, lăudând pe Pruncul Iisus, pe Dumnezeu Care S-a făcut Copil, adică S-a făcut Om pentru noi oamenii, ca să ne descopere taina iubirii părintești a lui Dumnezeu și să ne dăruiască viața Lui cea veșnică. Dar toate aceste frumuseți: ale copiilor care colindă de Crăciun, ale mănăstirilor, ale bisericilor, ale troițelor, ale sărbătorilor sfinte și ale tradițiilor luminoase, tot ceea ce a fost creat ca frumusețe în arta de inspirație creștină, în muzică, tot ceea ce este frumos și înălțător spiritual în poporul român dreptcredincios sunt roade ale Sfântului Botez, ca legătură a lui de iubire sfântă cu Hristos, cu întreaga Sfântă Treime și cu toți sfinții pe care îi cinstește Sfânta Biserică.

    Sfințirea cea Mare a apei - reînnoire a bucuriei Botezului și sfințire a vieții și activității creștinului în lume

    Trebuie să amintim că în ziua sărbătorii Botezului Domnului, la finalul Sfintei Liturghii, se săvârșește Sfințirea cea Mare a apei. Această apă pe care Duhul Sfânt o sfințește este apă de binecuvântare, apă de sfințire a sufletului și a trupului și a naturii înconjurătoare, dar și izvor de bucurie pentru oamenii care o primesc cu credință, evlavie și dragoste.

    Sfințirea cea Mare a apei sau Aghiasma Mare, care se săvârșește numai cu prilejul sărbătorii Botezului Domnului, este una dintre cele mai frumoase slujbe ale Ortodoxiei. Ea se săvârșește în afara bisericii pentru că Mântuitorul Iisus Hristos S-a botezat nu într-un spațiu închis, ci în râul Iordan. De obicei, această slujbă se săvârșește lângă un râu curat sau un izvor, iar dacă nu se poate acolo, aceasta se săvârșește în apropiere de biserică, unde sunt vase multe cu apă, pregătite cu multă grijă și cu multă evlavie pentru momentul acesta sfânt.

    Sfințirea cea Mare a apei are mai multe părți, iar prin conținutul ei scoate în evidență mai întâi iubirea lui Dumnezeu pentru oameni, iubire arătată în Întruparea Mântuitorului nostru Iisus Hristos și în Botezul Său în Iordan. De aceea, rugăciunile și cântările acestei zile fac legătura între Nașterea Domnului și Botezul Domnului, dar și între Botezul Mântuitorului și mântuirea oamenilor, a celor care cu credință și bucurie au primit Botezul în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. La sărbătoarea Botezului Domnului se sfințește firea apelor, așa cum ne spune o cântare din această slujbă: 'astăzi se sfințește firea apelor'. Astfel, Biserica ne arată că Mântuitorul Iisus Hristos este preamărit astăzi în mod deosebit de către întreg Universul, de creația întreagă. De ce? Pentru că El a venit să mântuiască pe oameni, dar și să pregătească un cer nou și un pământ nou. Astăzi se sfințește creația întreagă ca pregătire a ei pentru înnoire și transfigurare în cerul nou și pământul nou din Împărăția cerurilor (vezi cartea Apocalipsa, cap. 3).

    RăspundețiȘtergere
  22. 6.
    Frumusețea și bogăția rugăciunilor din slujba numită Sfințirea cea Mare a apei ne îndeamnă să fim cu luare aminte. Numai atunci primim binecuvântare cu adevărat și ne folosește gustarea apei sfințite, când ascultăm slujba sfințirii ei cu credință, cu frică de Dumnezeu și cu dragoste.

    Dacă o primim cu credință și cu evlavie, în primul rând, Aghiasma Mare ne sfințește sufletele și trupurile noastre, casele noastre și tot spațiul în care ne desfășurăm activitatea. Prin această sfințire a naturii cu apă sfințită, Biserica Ortodoxă arată că Dumnezeu trebuie mărturisit și lăudat nu numai în biserică, ci și în afara ei. Iar noi trebuie să fim creștini nu doar în zi de duminică, ci creștini în toate zilele, în orice loc ne-am afla. Apa sfințită ne aduce aminte că suntem botezați cu apă și cu Duh Sfânt și suntem creștini, fii ai lui Dumnezeu-Tatăl după har în iubirea Lui nesfârșită față de Fiul Său Iisus Hristos Care S-a făcut Om, din iubire pentru oameni și pentru mântuirea lor.

    Aghiasma Mare se gustă pe nemâncate timp de opt zile, pentru că ea ne cheamă să căutăm viața și bucuria veșnică în iubirea Preasfintei Treimi (cifra 8 fiind simbolul veșniciei și al infinitului).

    În al doilea rând, Aghiasma Mare ne aduce vindecare de boli sufletești și trupești. Trăim într-o vreme în care omul este foarte încercat de tot felul de boli sufletești și trupești. Însă boala sufletească cea mai mare este păcatul, adică lipsa de iubire față de Dumnezeu și față de semenii noștri. În acest sens, apa sfințită ne vindecă, întrucât ne înmulțește credința și dragostea față de Dumnezeu și față de semenii noștri.

    În al treilea rând, Aghiasma Mare ne aduce eliberare de patimi și alungarea duhurilor celor rele. Foarte adesea, omul simte că deși dorește să facă binele, totuși nu are putere suficientă pentru a săvârși binele, deoarece duhul cel rău îl îndeamnă pe om să săvârșească răul. Însă apa sfințită îi dă omului putere să biruiască ispitele și să ducă lupta cea nevăzută împotriva duhurilor rele, prin rugăciune, post, spovedanie și Împărtășanie.

    De aceea, să ne rugăm Domnul Iisus Hristos să ne dăruiască bucuria de a fi binecuvântați cu apa sfințită, noi și casele noastre, cei dragi ai noștri și toate activitățile noastre, pentru ca viața noastră să fie lumină din lumina lui Hristos și bucurie din bucuria sfinților, spre slava Preasfintei Treimi și spre a noastră mântuire. Amin.

    RăspundețiȘtergere
  23. I.
    Botezul de la Iordan marchează sfârşitul unei perioade tainice din viaţa Mântuitorului, de la pruncie până la vârsta de 30 de ani, precum şi începutul activităţii Sale publice.
    Pentru Teologie, momentul Botezului Domnului simbolizează hotarul de separaţie dintre Vechiul Testament şi Noul Testament, dintre legea veche şi legea harului care a început când Hristos S-a coborât la râul Iordan şi a sfinţit natura umană, şi prin acesta toată creaţia.

    Din Sfânta Scriptură vedem că începutul lucrării lui Mesia a fost prefaţat de predica Botezătorului Ioan: „Pocăiţi-vă, că s-a apropiat Împărăţia cerurilor!“ (Matei 3, 2). Evangheliile consemnează că Ioan administra botezul pocăinţei sau botezul spre iertarea păcatelor.
    Viaţa ascetică şi predicarea pocăinţei i-au adus Înaintemergătorului o mare faimă în rândul poporului care îl considera drept.
    Botezătorul mai mărturisea că el nu este Mesia, ci pregăteşte calea Domnului, a Celui care este mai înainte decât el: „Eu unul vă botez cu apă spre pocăinţă, dar Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine; Lui nu sunt vrednic să-I duc încălţămintea; Acesta vă va boteza cu Duh Sfânt şi cu foc“ (Matei 3, 11). Ioan spunea şi făcea toate acestea fiindcă a fost chemat de Dumnezeu: „Cel ce m-a trimis să botez cu apă, Acela mi-a zis“ (Ioan 1, 33). Evanghelistul Marcu aminteşte la începutul Evangheliei sale cuvintele lui Dumnezeu din Vechiul Testament: „Iată, Eu trimit îngerul Meu înaintea feţei Tale, care va pregăti calea Ta“ (Maleahi 3, 1; Marcu 1, 2). Destinul Botezătorului Ioan concentrat în cuvintele profetice „Acela trebuie să crească, iar eu să mă micşorez“ (Ioan 3, 30) se împlineşte după actul minunat al Botezului Domnului. Evangheliştii redau concentrat momentul Botezului de la Iordan, cu mici deosebiri de nuanţe. Matei spune că Iisus a venit din Galileea la Ioan ca să Se boteze (3, 30), iar Luca precizează că Iisus era „ca de treizeci de ani“ (3, 23) când a început să propovăduiască. Cei treizeci de ani reprezintă „starea bărbatului desăvârşit, măsura vârstei deplinătăţii lui Hristos“ (Efeseni 4, 13) şi au o valoare simbolică, desemnând vârsta începutului maturităţii unui om. Evenimentul de la Iordan ne arată că Mântuitorul era pregătit să îndeplinească misiunea pentru care a venit în lume.

    RăspundețiȘtergere
  24. II.
    Sfinţirea naturii umane asumate de Hristos prin întrupare ajunsese la un moment hotârător. De la zămislirea şi naşterea lui Iisus Hristos, Duhul Sfânt S-a revărsat continuu peste firea umană asumată de Fiul lui Dumnezeu, şi a ridicat-o la stadiul în care să poată primi de la Dumnezeu harisme şi daruri excepţionale şi puterea de a fi suport al lucrării dumnezeieşti pe care o înfăptuia Fiului lui Dumnezeu. Numai în acest fel pot fi înţelese cuvintele Evanghelistului Luca, care spune despre Pruncul Hristos: „Iar Copilul creştea şi se întărea cu Duhul, umplându-se de înţelepciune; şi harul lui Dumnezeu era asupra Lui“ (Luca 2, 40). Trebuie spus că în teologia ortodoxă se vorbeşte de aspectul teandric al lucrărilor Domnului Hristos în sensul că natura umană era capabilă să săvârşească cele dumnezeieşti, iar natura dumnezeiască lumina şi desăvârşea cele omeneşti lucrate de Hristos. Iisus vine la Iordan şi îi cere lui Ioan să Îl boteze. Verbele greceşti „baptizo“ şi „bapto“ de la care provine românescul „a boteza“ desemnează o cufundare totală în apă, nu o stropire sau turnare. Cufundarea lui Iisus în apele Iordanului este mărturisită în icoana Bobotezei, dar şi în imnografia bisericească, după cum se arată într-o cântare de la Ceasurile împărăteşti ale praznicului Bobotezei, care spune: „Mâna ta care s-a atins de preacurat creştetul Stăpânului, prin care şi cu degetul pe Acesta L-ai arătat nouă, înalţ-o către El pentru noi, Botezătorule, ca cel ce ai îndrăzneală multă“. Evangheliştii Matei şi Marcu consemnează că Hristos a „ieşit din apă“, fapt care trimite la o cufundare în râul Iordan. -

    RăspundețiȘtergere
  25. III.
    Sfânta Treime Se descoperă prima dată în lume Aparenta contradicţie între starea de curăţie totală şi lipsa de păcat a Domnului şi botezul pocăinţei pe care l-a primit de la Ioan este rezolvată de cuvintele Domnului, care spune Botezătorului: „Lasă acum, că aşa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea“ (Matei 3, 15). Deşi are implicaţii sfinţitoare asupra naturii umane şi creaţiei, Botezul Domnului este un pogorământ din partea lui Dumnezeu, un act de împlinire a legii Vechiului Testament şi solidarizare a Mântuitorului Iisus Hristos cu întreaga umanitate căzută în păcat. Smerenia Mântuitorului este urmată de preamărirea Sa de Tatăl şi de Duhul Sfânt: „Când ieşea din apă, îndată cerurile s-au deschis şi Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-Se ca un porumbel şi venind peste El“ (Matei 3, 16). Tot atunci se aude un glas din ceruri zicând: „Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit“ (Matei 3, 17). Este pentru prima dată când Sfânta Treime Se descoperă în lume ca Tatăl, Duhul Sfânt şi Fiul; de aceea Botezul de la Iordan este numit Teofanie, adică arătarea sau descoperirea lui Dumnezeu, sau Epifanie, arătarea sau descoperirea de sus. Semnificaţii iconografice În stânga şi în dreapta icoanei sunt dealuri reprezentate schematic prin stânci înalte. Între ele curge Iordanul, iar în mijlocul râului stă Hristos, doar cu o pânză albă în dreptul şoldurilor, binecuvântând apele. Chipul Său are o expresie de sobrietate şi concentrare. În unele icoane, apa în care a intrat îi acoperea tot trupul, până la umeri. În alte icoane, apa curgătoare apare de o parte şi de alta a înălţimii trupului Său şi sub picioare, fără a-L acoperi. Botezătorul Ioan stă pe malul Iordanului în partea dreaptă a lui Hristos, cu un picior aşezat în urma celuilalt. Poartă tunică şi himation, care îi acoperă tot trupul, cu excepţia antebraţelor şi a tălpilor. Cu o expresie de cutremurare, întinde mâna dreaptă şi atinge capul lui Hristos. Cu mâna stângă face un gest spre înălţime. În faţa Botezătorului, de cealaltă parte a râului, stau doi sau trei îngeri, în rugăciune, plecaţi, cu aripile lăsate. Fiecare ţine, cu amândouă mâinile, câte un ştergar. În unele icoane se pot observa lângă picioarele lui Hristos, la dimensiuni foarte mici, o femeie şi un bărbat, fiecare pe un peşte mare. Femeia simbolizează marea, iar bărbatul este simbolul Iordanului.

    RăspundețiȘtergere
  26. iV.
    Femeia are o coroană pe cap şi un sceptru în mână. Bărbatul ţine un vas din care se revarsă apă. Amândoi stau cu spatele la Hristos, iar feţele lor au o expresie
    de mare uimire. Aceste două figuri apar aici potrivit Psalmului 113, 3: „Marea a văzut şi a fugit. Iordanul s-a întors înapoi“. Uneori Hristos este înfăţişat stând în picioare pe două dale de piatră ce formează o cruce sub care se află şerpi cu capetele ridicate.
    Acest detaliu este inspirat din Psalmul 73, 14: „Tu ai zdrobit capetele balaurilor din apă“.
    Balaurii îi simbolizează pe diavoli. O componentă esenţială este bolta cerească cu raza de lumină care coboară deasupra capului lui Iisus.
    Bolta este reprezentată în mijlocul laturii de sus, exact deasupra lui Hristos. În interiorul razei apare porumbelul, manifestare simbolică a Duhului Sfânt.
    În partea de sus a razei, ieşind din boltă, o mână binecuvântează. Acesta este un mod de a-L reprezenta pe Dumnezeu Tatăl, al Cărui glas de sus, conform relatarii evanghelice, s-a auzit spunând: „Acesta este Fiul Meu cel iubit, întru Care am binevoit“.

    RăspundețiȘtergere
  27. Cine traieste asemenea minuni,semne,nu sr tebui sase indoiasca nici o secunda de prezenta D-lui,de adevarurile scrise in biblie,si sa ne lasam condusi de cum vrea Domnul nu cum vrem noi,sa acceptam tot ce primim in viata,bune si rele,stie Domnul de ce ni le da,noi trebuie sa observam,si sa ne indreptam,numai sa-l cautam si sa-l primim in casa noastra,in inima si sufletul nostru,apoi o sa ne fie mult mai usor.De aceia sa ne straduim sa urcam treapta cu treapta scara spirituala.

    RăspundețiȘtergere
  28. 6 mai 15.24--ocupi spatiul--multi intre noi am citit pana acum ce scriti d-stra--veniti cu noutati

    RăspundețiȘtergere
  29. cine vrea sa creada ......sa creada...eu am fost.m-am botezat.m-am rugat si la mormintul maicutei domnului.minunea a fost caeu am probleme cu circulatia . imi ingeata picioarele.ingenunghi stind cu picioarele pe acea piatra sau marmura din ce este.cind m-am ridicat am simtit genunghiu foarte cald si parca iera infasurat intr-un cojoc ......maria spune tot ce ai vazut ce ai simtit pentru cei ce vor sa stie....acum am fost in grecia multumesc domnului am ajuns la sf nectarie sotul meu este foarte bolnav acolo am primit o veste frumoasa fiu meu o sa aiba un ingeras .....cu mult respect si dragoste......olimpia mihailescu

    RăspundețiȘtergere
  30. Doamna Maria mi-ati incalzit inima cu povestea d-voastra, m-au trecut lacrimile, de parca as fi fost si eu acolo! Multumim

    RăspundețiȘtergere