miercuri, 29 august 2018

MOISE SI TĂNASE LANGA SOARELE DREPTATII ,LANGA IISUS HRISTOS !

                                       29 August 2018,ora 6,12 dimineata !

                                           Dragii mei,

În aceasta dimineata,ma trezeste glas din Cer,care ne graieste tuturor asa:

                    "Unde sunt Eu ,Soarele, sunt aici si Moise si Tănase!"

                             Imagini pentru SOARELE DREPTATII IMAGINI.


Prieteni dragi,era glasul MANTUITORULUI nostru mult prea iubit, al LUI IISUS HRISTOS care, ne spune ca MOISE este cu EL si langa EL, dar si TĂNASE este langa MOISE si totodata langa HRISTOS.



Imagini pentru moise imaginiImagini pentru SOARELE DREPTATII IMAGINI.

Stim cu totii dragilor faptul că ,MOISE a fost si este SFANTUL ales de DUMNEZEU ca sa faca VOIA SA in VECHIUL TESTAMENT.
Sfântul și slăvitul prooroc Moise, văzătorul de Dumnezeu, este dătătorul legii celei vechi, și, după tradiție, autorul Pentateuhului (primele cinci cărți ale Sfintei Scripturi). De la Sf. Grigorie al Nissei încoace, viața lui este considerată ca o icoană a vieții duhovnicești, a înaintării omului spre Dumnezeu. Pomenirea lui se face la 4 septembrie și în „Duminica strămoșilor”.

Iar despre TANASE dragilor,nu stim daca este vorba aici in articol despre SFANTUL ATANASIE pe care, il sarbatorim la 18 ianuarie sau chiar despre un SFANT in ceata LUI HRISTOS, cu numele clar de TANASE.
 Am spus Sfant in ceata LUI HRISTOS deoarece,aici pe PĂMANT BOR -ul nu l-a facut SFANT,asa cum nici pe SFANTUL PĂRINTE ARSENIE BOCA ,care este SFANT in CEATA LUI HRISTOS,dar aici pe pămant BOR-ul nu-l declara sfant.
Iata cate ceva, despre SFANTUL PROOROC MOISE:
Home  Reportaje  Moise şi poruncile sfinte
Moise şi poruncile sfinteEmail
Marţi, 08 Iunie 2010 11:07
 
     Primul legămînt pe care l-a făcut Dumnezeu cu omul a fost cu Noe al cărui semn se vede şi astăzi după ploaie: Curcubeul. Apoi a făcut cu Avraam un legămînt în carne ca să ştie de Dumnezeul Suprem care l-a înfiat împreună cu toată seminţia lui care va alcătui poporul ales-poporul din care se va naşte Mesia, cunoscut de noi drept Iisus Hristos. Dacă Avraam este deschizătorul de drumuri, atunci Moise va fi cel care va descoperi poporului său ,,legea“ scrisă pe table de piatră. Avraam este deschizătorul drumului spre ordine, iar Moise este legislatorul, cel care va primi preceptele după care se va ghida lumea exact din mîna lui Dumnezeu. În această ediţie, Monitorul de Făgăraş va prezenta viaţa lui Moise supranumit şi legiuitorul omenirii. Dată fiind importanţa pe care a avut-o în istoria omenirii prin legile primite direct de la Creatorul universal, Dumnezeu Tatăl pe tablele din stîncă primite pe Muntele Sinai.



Moise al istoriei
 
     Se poate spune că Moise este unul dintre cei mai înţelepţi oameni pe care i-a dat istoria. El va fi iniţiatorul unei revoluţii de proporţii în antichitatea îndepărtată. Moise este Prometeul care-i va scoate pe evrei din robia uneia dintre cele mai mari puteri ale lumii de atunci, Imperiul egiptean, şi le va arăta calea prin ,,pustie“ lucru ce echivalează cu calea ,,cunoaşterii“ la care se ajunge prin sacrificiu, prin renunţare. Mulţi dintre conaţionalii săi au cîrtit cînd îi plimba prin arşiţa pustie zicîndu-i că le era ,,mai bine“ în ţara egiptenilor pentru că acolo nu-i ardea soarele şi aveau ce să mănînce. Spunînd acestea, ei au uitat de bici şi de robie. Moise cerea însă mai mult de la ei. I-a învăţat cum să trăiască demn, cum să se poarte unii cu alţii, să nu fie laşi şi să se ajute între ei. Lucruri care pentru ei păreau dificile după atîţia ani de robie care i-a adus la stadiul de animale. Moise este mai mult decît personajul central al apariţiei şi formulării religiei iudaice, Moise aparţine întregii omeniri. Moise nu este singurul legislator, să ne amintim de Hamurrapi care a dat un cod de conduite morale şi sociale în îndepărtata Mesopotamie. Oare nu este curios că Avraam a plecat să-şi găsească noua patrie trasată de Dumnezeu tocmai de acolo? Romanii aveau şi ei un sistem juridic bine pus la punct. Respectul pentru cei bătrîni , dreptatea, cinstea le-au urmat şi alte popoare mari ale istoriei (vechii chinezi, grecii, daco-geţii etc), dar Moise a fost unic, el s-a chinuit să implementeze mai întîi în sufletele celor de lîngă el legile scrise pe table de piatră, iar apoi i-a condus spre libertate. Toţi legislatorii omenirii s-au zbătut să le facă viaţa cît mai uşoară semenilor, dar conceptul de Libertate nu a existat pînă la Moise.


Mare iniţiat?
 
     Teosofii şi masonii îl consideră pe Moise unul dintre marii iniţiaţi ai omenirii alături de Orfeu, Pitagora, Platon (unii şi pe Iisus încearcă să-l pună în acest context) Zamolxes, Buddha etc. Edouard Shure îl consideră pe Moise ,,iniţiat egiptean“ şi apoi ,,preot al lui Osiris“. Merge oare renumitul Teosof prea departe sau Moise, înfiat din faşă de familia regală-devenit prinţ egiptean, a fost nevoit să străbată tot parcursul pe care-l cerea educaţia unui membru al unei astfel de familii? Un lucru este cert: Moise a fost fiu adoptiv al fiicei faraonului-Shure afirmă contrar dovezilor scripturistice că a fost adoptat de sora faraonului. Este vorba de faraonul Ramses al II-lea. Conform surselor citate de Edouard Shure numele egiptean al lui Moise ar fi fost Horsasiph după cum afirmă şi Filon din Alexandria care-l citează pe vechiul preot Manethon. Conform teoriei lui Shure ,,istorisirea biblică îl transformă pe Moise într-un evreu din tribul lui Levi, cules de fiica faraonului din stufărişul Nilului, unde fusese aruncat de o mamă vicleană pentru a ajunge la prinţesă şi a-şi salva copilul de o persecuţie identică cu cea a lui Irod“. ,,Dimpotrivă-afirmă Shure- Manethon, preotul egiptean căruia îi datorăm informaţiile cele mai exacte despre dinastiile faraonilor, informaţii astăzi confirmate de inscripţiile de pe monumente, afirmă că Moise a fost preot al lui Osiris. De asemenea, Strabon care îşi strîngea informaţiile din aceeaşi sursă, adică de la preoţii egipteni, atestă acest lucru. Sursa egipteană are aici o valoare mai mare decît cea evreiască. Preoţii Egiptului nu aveau niciun interes să îi facă pe greci sau pe romani să creadă că Moise era unul de-ai lor, în timp ce amorul propriu al poporului evreu le cerea să facă din fondatorul naţiunii lor ( N.R- nu Moise a fost fondatorul naţiunii evreieşti, acesta a fost Avraam-Moise a fost doar legislatorul, continuatorul misiunii lui Avraam-aici Shure ne induce în eroare pentru a-şi legitima teza?) un om de acelaşi sînge cu ei. Povestirea biblică recunoaşte de altfel că Moise a crescut în Egipt şi trimis din ordinul împăratului ca inspector al evreilor din Gossen. Acesta este faptul important, capital, care stabileşte filiaţia secretă între religia mozaică şi iniţierea egipteană. Clementiu al Alexandriei ( N.R-numele corect este Clement ) credea că Moise era un mare iniţiat în ştiinţa Egiptului şi că, de fapt, opera creatorului lui Israel ar fi de neînţeles fără acesta“. Este drept că Moise a fost un mare iniţiat dar în ,,legea lui Dumnezeu“ pe care i-a revelat-o El însuşi pe Muntele Sinai şi nicidecum în misterele lui Osiris. Dacă Moise a făcut parte la început din familia regală a faraonului fără doar şi poate că el a fost nevoit să parcurgă cerinţele educaţiei unui prinţ egiptean, dar el a avut tot timpul conştiinţa că este evreu şi că este doar ,,înfiat“ de poporul lui Faraon. Ceea ce a învăţat de la egipteni l-a ajutat în întîlnirea cu Dumnezeu: să-şi dea seama că toată ştiinţa este în mîna lui Dumnezeu-Principiul Absolut al Universului.


Legenda care a dat viaţă
 
     Întreaga Biblie pare a fi o legendă care a fost transmisă omului de Dumnezeu pentru a-l putea cunoaşte. Miturile au stat la baza civilizaţiei întregii omeniri, dar între mit şi poveste este puţină deosebire. Mitul porneşte de la un adevăr pe cînd povestea este doar o invenţie. Biblia este un ,,mit“ al împăcării omului cu Dumnezeu; o descoperire care Dumnezeu a făcut-o ,,iniţiaţilor“ săi: profeţii, regii, înţelepţii şi pescarii chemaţi de Iisus. Chiar şi la întemeierea Romei a stat o legendă: doi bebeluşi părăsiţi şi hrăniţi de o lupoaică, ei vor deveni eroii Remus şi Romulus. În cazul lui Moise avem de-a face cu un copilaş abandonat într-un cufăr pe malul Nilului. ,,Un om oarecare, din seminţia lui Levi, şi-a luat femeie din fetele lui Levi. Femeia aceea a luat în pîntece şi a născut un băiat şi, văzînd că e frumos, l-a ascuns vreme de trei luni (N.R: porunca regelui egiptean era ca toţi băieţii să fie aruncaţi în Nil-adică ucişi ca nu cumva evreii să se înmulţească). Dar, fiindcă nu putea să-l mai dosească, a luat mama lui un coş de papură şi l-a uns cu catran şi cu smoală şi punînd copilul în el l-a aşezat în păpuriş, la marginea rîului. Iar sora copilului pîndea de departe ca să vadă ce are să i se întîmple. Atunci s-a pogorît fata lui Faraon la rîu să se scalde, şi roabele ei o însoţiră pe malul rîului. Şi văzînd coşul în păpuriş, ea a trimis pe una din roabele sale să-l aducă. Şi, deschizîndu-l, a văzut copilul: era un băiat care plîngea. Atunci i s-a făcut milă de el fetei lui faraon şi a zis: Acesta este dintre copiii evreilor. Iar sora copilului a zis către fata lui Faraon: Voieşti să mă duc să-ţi chem o doică dintre evreice, ca să alăpteze copilul? Fata lui Faraon i-a zis: Du-te! Şi s-a dus copila şi a chemat pe mama pruncului. Atunci fata lui Faraon i-a zis: Ia-mi copilul acesta şi mi-l alăptează, că eu am să-ţi plătesc! Şi a luat femeia copilul şi l-a alăptat. După ce a crescut copilul doica l-a dus la fata lui Faraon şi i-a fost ca fiu şi i-a pus numele Moise, pentru că îşi zicea: Din apă l-am scos“ (Ieşirea 2, 1-10). De aici încolo Biblia nu mai spune nimic despre copilăria lui Moise. Se presupune însă respectînd ,,logica istorică“ că el a beneficiat de o educaţie aleasă ca a unui prinţ veritabil. Numele ,,moseh“ are origine egipteană şi a putut să fie pus şi de doica sau mama reală a lui Moise. Majoritatea cercetătorilor sînt de părere că fiica lui faraon a fost cea care l-a numit Mose, ,,copil“, care a fost preluat de evrei ca ,,Moseh“. Moise provine din punct de vedere genealogic din clanul lui Chehat şi din casa lui Amram conform Ieşirii 6, 16, 9. Întrucît numele părinţilor lui nu sînt menţionate în relatarea detaliată a naşterii şi a copilăriei lui din Cartea Ieşirii se crede că, deşi născut de Iochebed, el a fost un urmaş mai distant al lui Amram, şi nu fiul lui. Amram şi cei trei fraţi ai lui au avut foarte mulţi urmaşi după un an de la ieşirea din Egipt.


Exilul
 
     ,,Iar după multă vreme, cînd se făcuse mare, Moise a ieşit la fiii lui Israel, fraţii săi, şi a văzut muncile lor cele grele. Cu prilejul acesta a văzut el pe un egiptean că bătea pe un evreu dintre fiii lui Israel, fraţii săi; Şi căutînd încoace şi încolo şi nevăzînd pe nimeni, el a ucis pe egiptean şi l-a ascuns în nisip“ (Ieşirea 2, 11-12). Probabil că Moise, care avea un rang destul de înalt la casa Faraonului, a fost trimis în inspecţie în Delta Nilului pentru a supraveghea muncile cînd s-a întîmplat acest incident. Tot ce-i posibil ca el să fi fost trimis pe post de scrib în valea Gossen pentru că Ramses II vroia să lege Pelusium de Heliopolis printr-un lanţ de fortificaţii. Toate provinciile Egiptului erau obligate să pună la dispoziţie contingente de muncitori pentru aceste lucrări uriaşe la care au fost aduşi foarte mulţi evrei. Aceştia prestau cele mai grele lucrări: tăietori în piatră şi cărămidari. Independenţi şi orgolioşi din fire ei nu se lăsau uşor călcaţi în picioare de bîtele paznicilor egipteni cum făcea populaţia indigenă ci uneori mai cîrteau sau chiar săreau la bătaie întorcînd loviturile. Moise a fost nevoit să fugă pentru că a fost pîrît chiar la faraon care dorea să-l ucidă pentru a-l da drept exemplu. Pentru fuga sa a ales graniţa de Est, o rută pe care o foloseau sclavii care evadau cu mult timp înaintea lui. Moise s-a căsătorit în cele din urmă cu Sefora, una dintre fiicele unui păstor madianit pe nume Ietro care i-a născut un fiu pe nume Gherşom.

Rugul aprins
 
     Pe cînd păştea turmele socrului său în deşert i se arătă un rug aprins ce ardea încontinuu şi nu se mistuia. Curios s-a dus să vadă cauza fenomenului cînd a auzit o voce: ,,Moise!“ Speriat el a spus: ,,Iată-mă“. Atunci Dumnezeu i-a grăit: ,,Eu sînt Dumnezeul tatălui tău, Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov!“ După ce a auzit aceste cuvinte, Moise şi-a acoperit faţa căci se temea iar lumina emanată de foc îl orbea. Dumnezeu i-a spus că a văzut necazul poporului său şi s-a hotărît să-l salveze făcîndu-l pe el intermediar în acest plan măreţ. Tot atunci Dumnezeu se descoperă: ,,Eu sînt cele ce sînt“ (Ieşirea 3, 14) Adică Eu sînt începutul, cel ce dă viaţa, care ţine în mînă întregul univers.

În ajunul Exodului
 
     După ce s-a întîlnit cu fratele său Aaron şi cu bătrînii lui Israel, Moise l-a luat pe fratele său şi s-a dus într-o audienţă la faraon, probabil Ramses al II-lea. În cerere stipula ca faraon să-i permită poporului să ţină un praznic al Domnului în pustie. Acesta i-a respins sub pretextul că existau deja numeroase sărbători în care nu se lucra şi după părerea lui evreii nu căutau decît să caute pretexte datorate trîndăviei. Accesul lui Moise la faraon, şi asta într-un timp destul de scurt, nu trebuie să ne mire. P- Montet în ,,L Egipte et la Bible, 1959) indică papirusul Anastasi III, care descrie modul în care ,,tinerii lui Pi Ramasse Marele Biruitor...stau lîngă porţile lor...în ziua sosirii lui Wosemaetre-Setepenre ( N.R-aşa îl numeau egiptenii pe Ramses II) ...şi toţi ca unul dădeau glas fiecare cererii lui“. În ceea ce priveşte absenţa la lucru aceasta era un fapt real. Papirusurile egiptene includ cataloage de lucru care înregistrau absenţele zilnice, numele celor absenţi şi motivele pentru care au absentat. Un astfel de papirus arată că lucrătorii de la un mormînt împărătesc nu au lucrat odată 30 de zile din 48. Un catalog de absenţa a consemnat faptul că ,,mai mulţi lucrători au adus jertfe zeului lor“. După ce Faraon i-a refuzat categoric Dumnezeu l-a reasigurat pe Moise că El îşi va duce la îndeplinire legămîntul pe care l-a făcut cu urmaşii lor şi-i va scoate din Egipt ducîndu-i în Palestina. ,,Eu sînt Domnul, şi M-am arătat lui Avraam, lui Isaac şi lui Iacov ca Dumnezeu Atotputernic, iar cu numele meu de Domnul nu M-am făcut cunoscut lor. Mai mult: am făcut legămînt cu ei, ca să le dau pămîntul Canaan, pămîntul pribegiei lor, în care rătăceau ei. Şi, în sfîrşit am auzit suspinul fiilor lui Israel, pe care îl ţin egiptenii în robie, şi Mi-am adus aminte de legămîntul Meu cu voi. Mergi dar de vorbeşte fiilor lui Israel şi le spune: Eu sînt Domnul şi am venit să vă scot de la munca cea grea a egiptenilor şi am să vă izbăvesc din robia lor; am să vă izbăvesc cu braţ înalt şi cu pedepse mari...“ (Ieşirea 6, 2-6) Moise era bîlbîit şi a preferat să-l lase pe fratele său Aaron să vorbească în locul lui.

Plăgile
 
     A avut loc un concurs între Moise şi vrăjitorii de la curtea lui Faraon-şi aceştia ştiau să transforme un băţ în şarpe sau dădeau impresia printr-un fel de hipnoză asupra celui care privea. Văzînd dibăcia vrăjitorilor săi Faraon a refuzat doleanţele evreilor fapt pentru care Dumnezeu a lovit Egiptul cu zece plăgi: rîul s-a transformat în sînge, peştele a murit făcînd apa insalubră; broaşte, ţînţari, tăuni, molimă pe animale, bube, grindină, lăcuste, întuneric, uciderea pruncilor întîi născuţi ai egiptenilor începînd cu fiul lui Faraon.

Mielul pascal
 
      ,,Apoi a grăit Domnul cu Moise şi Aaron în pămîntul Egiptului şi le-a zis: Luna aceasta să vă fie începutul lunilor, să vă fie întîia între lunile anului. Vorbeşte deci la toată obştea fiilor lui Israel şi le spune: În ziua a zecea a lunii acesteia să-şi ia fiecare din capii de familie un miel...Mielul să vă fie de un an, parte bărbătească şi fără meteahnă, şi să luaţi sau un miel, sau un ied. Să-l ţineţi pînă în ziua a paisprezecea a lunii acesteia şi atunci toată adunarea obştii fiilor lui Israel să-l junghie către seară. Să ia din sîngele lui şi să ungă amîndoi uşorii şi pragul cel de sus al uşii casei unde au să-l mănînce. Şi să mănînce în noaptea aceea carnea lui friptă la foc; dar s-o mănînce cu azimă şi cu ierburi amare. Dar să nu-l mîncaţi nefript deajuns sau fiert în apă, ci să mîncaţi totul fript bine pe foc, şi capul cu picioarele şi măruntaiele. Să nu lăsaţi din el pe a doua zi şi oasele lui să nu le zdrobiţi. Ceea ce va rămîne pe a doua zi să ardeţi în foc. Să-l mîncaţi însă aşa: să aveţi coapsele încinse, încălţămintea în picioare şi toiegele în mîinile voastre; şi să-l mîncaţi cu grabă, căci este Paştile Domnului. În noaptea aceea voi trece peste pămîntul Egiptului şi voi lovi pe tot întîiul născut în pămîntul Egiptului, al oamenilor şi al dobitoacelor, şi voi face judecată asupra tuturor dumnezeilor în pămîntul Egiptului, căci Eu sînt Domnul.. Iar la voi sîngele va fi semn pe casele în care vă veţi afla: voi vedea sîngele şi vă voi ocoli şi nu va fi între voi rană omorîtoare, cînd voi lovi pămîntul Egiptului. Ziua aceea să fie spre pomenire şi să prăznuiţi într-însa sărbătoarea Domnului, din neam în neam; ca aşezare veşnică s-o prăznuiţi. Şapte zile să mîncaţi azime; din ziua întîi să depărtaţi din casele voastre dospitura, căci cine va mînca dospit din ziua întîi pînă în ziua a şaptea, sufletul aceluia se va stîrpi din Israel“ (Ieşirea 12, 1-15) Acestea vor deveni paştile iudaice-pessah-adică trecere-în amintirea eliberării poporului evreu din robia Egiptului.

Marea Roşie
 
     După moartea fiului său, Faraon a fost convins să-i lase pe israelieni să plece dar apoi s-a răzgîndit şi a pornit în urmărirea lor cu armata sa formată din celebrele care de luptă care au băgat groaza în mulţi duşmani. În aceste care se aflau arcaşi de elită iar pe laterale, în partea de jos erau prevăzute cu lame de mărimea unor suliţe ce tăiau picioarele cailor adversarilor sau chiar produceau răni în rîndul oştilor duşmane. Episodul cu trecerea Mării Roşii rămîne unul dintre cele mai contestate. Biblia spune: ,,...Iar Moise şi-a întins mîna sa asupra mării şi a alungat Domnul marea toată noaptea cu vînt puternic de la răsărit şi s-a făcut marea uscat, că s-au despărţit apele. Şi au intrat fiii lui Israel prin mijlocul mării, mergînd ca pe uscat, iar apele le erau perete, la dreapta şi la stînga lor. Iar Egiptenii urmărindu-i, au intrat după ei în mijlocul mării toţi caii lui Faraon, carele şi călăreţii lui. ....Şi şi-a întins Moise mîna asupra mării şi spre ziuă s-a întors apa la locul ei, iar egiptenii fugeau împotriva apei. Şi aşa a înecat Dumnezeu pe egipteni în mijlocul mării...“ (Ieşirea 1421-27) Unii cercetători susţin teoria unui tsunami. Vulcanul din insula Santorini ar fi explodat în aceeaşi perioadă aruncînd întreaga insulă în mare-eveniment ce ar fi creat un tsunami care ar fi avut repercursiuni pînă în Marea Roşie. Norul din Biblie se presupune că ar fi fost cenuşa vulcanului care a putut fi văzută de la o distanţă de cîteva mii de kilometri. O altă teorie susţine că nu este vorba de o trecere a Mării Roşii de întreaga populaţie israelită. O regiune de lîngă Marea Roşie era numită ,,Marea de trestii“-aici apele erau mici: după opinia altor cercetători a fost vorba de un grup de călăreţi conduşi de liderii lor care ar fi trecut prin aceste ,,mlaştini“.

Legea
 
     După o călătorie epuizantă prin pustiul Sinaiului în care unii dintre evrei au cîrtit împotriva liderului lor s-au oprit la poalele Munţilor Sinai. Moise a urcat pe munte să se întîlnească cu Dumnezeu şi s-a întors cu tablele Legii. ,,Eu sînt Domnul Dumnezeul tău, Care te-a scos din robia Egiptului şi din casa robiei. Să nu ai alţi dumnezei în afară de Mine! Să nu-ţi faci chip cioplit şi nici un fel de asemănare a nici unui lucru din cîte sînt în cer, sus, şi din cîte sînt pe pămînt, jos, şi din cîte sînt în apele de sub pămînt! Să nu te închini lor, nici să le slujeşti....Să nu iei numele Domnului Dumnezeului Tău în deşert...Adu-ţi aminte de ziua odihnei ca să o sfinţeşti....Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta ca să-ţi fie bine şi să trăieşti ani mulţi pe pămîntul pe care Domnul Dumnezeul tău ţi-l va da ţie. Să nu ucizi! Să nu fii desfrînat! Să nu furi1 Să nu mărturiseşti strîmb împotriva aproapelui tău! Să nu doreşti casa aproapelui tău, să nu doreşti femeia aproapelui tău, nici ogorul lui, nici sluga lui, nici slujnica lui, nici boul lui, nici asinul lui şi nici unul din dobitoacele lui şi nimic din cîte are aproapele tău“ (Ieşirea 20, 2- 17). Acesta va deveni codul moral şi deontologic al întregii omeniri.

Ruta spre Iordan
 
     După ieşirea din Egipt, Israel a părăsit Sinaiul şi a ajuns la Cades Barnea. De acolo, Moise a trimis iscoade în Canaan. Ţara era bogată dar locuitorii ei erau puternici. Aflînd acest lucru unii dintre israeliţi s-au răzvrătit, dar Moise l-a rugat pe Dumnezeu să cruţe Israelul. Domnul a hotărît ca poporul să călătorească prin pustie 40 de ani pînă cînd generaţia de răzvrătiţi va muri şi va fi înlocuită de una nouă. Această perioadă va fi presărată cu evenimente: revolta fiilor lui Core, moartea lui Miriam-sora lui Moise; ispitirea lui Dumnezeu-scoaterea apei din stîncă-fapt pentru care Dumnezeu nu i-a permis lui Moise să intre în Ţara Canaanului: acest lucru l-a înfăptuit Iosua. Ajuns doar la graniţa cu Ţara Sfîntă lui Moise i s-a permis să o vadă de pe Muntele Nebo unde a şi murit la vîrsta de 120 de ani. Ultimele recomandări către ai săi sînt făcute în Cartea Deuteronomului.

Lucrarea lui Moise
 
     Lider incontestabil al poporului său, cu o temeinică pregătire de care a beneficiat în timpul în care a fost unul dintre membrii casei regale egiptene, timp în care a primit o temeinică pregătire filosofică şi militară, el şi-a întărit autoritatea prin faptul că a umblat aproape de Dumnezeu. El a mijlocit în permanenţă înaintea lui Dumnezeu pentru poporul său care păcătuia. Avem exemplul episodului cu viţelul la care au început să se închine evreii în lipsa sa. Realizările lui au fost rezultatul credinţei în Dumnezeul nevăzut. Moise nu a fost doar un promulgator al unui cod civil şi ideal ci şi un om inspirat de Dumnezeu, care avea legături directe cu Dumnezeu în perioade lungi, timp în care se retrăgea în singurătate. El a fost totodată un prooroc şi un legiuitor. A fost un om înzestrat cu o mare capacitate de a scrie naraţiuni istorice, de a formula legi şi de a compune poeme. Nu este unic în istorie-un astfel de om a trăit în Egipt cu şapte secole înaintea lui: este vorba de Khety sau Akhtoy, fiul lui Duauf, un scriitor din timpul faraonului Amenemhat I (1991-1962 î. Hr.) care a fost un mare educator, propagandist politic şi poet. El a scria „Satira comerţului“ pentru a fi folosită în şcolile pentru educarea scribilor; a fost şi autorul binecunoscutului imn al Nilului. O parte considerabilă a Pentateuhului a fost scrisă de Moise sau încredinţată de el altcuiva să o scrie. Moise a stat împreună cu Hristos, fiind alături de Ilie pe munte la Schimbarea la Faţă. Importanţa lui Moise este covîrşitoare pentru întreaga istorie a omenirii. A fost un legislator, un profet şi unul dintre marii iniţiaţi care au contribuit la progresul omenirii.
( Ştefan Botoran )

Noe, potopul şi arca
 
- După Biblie, (cf. Geneza 5,28), Noe a fost fiul lui Lameh, care era fiul lui Metusala (Matusalem), iar numele său în ebraică ar fi: mângâiere, linişte, odihnă.
- Noe a trăit 950 ani de ani şi este ultimul dintre primii patriarhi a căror vârstă depăşeşte 700 de ani (deşi de fapt înseamnă 70 ani)
- În realitate ar fi trăit 95 de ani, iar la vârsta de 60 ani ar fi construit arca. Uriaşele vârste din prima Carte a Vechiului Testament se micşorează brusc după Potop şi Turnul lui Babel, intrând în normalitate (aşa cum o concepem azi) cu marele patriarh Avraam.
- După cartea lui Moise, fiii lui Noe (Sem, Ham şi Iafet) s-au născut când el avea vârsta de 50 de ani. Aceştia poartă numele a trei popoare ebraice. Astfel, din Ham provin hamiţii (africanii negri), din Sem, semiţii (popoarele semitice) şi din Iafet, iafetiţii.
- Dumnezeu vrea să pedepsească oamenii pentru viaţa păcătoasă pe care o duceau, în acelaşi timp cruţând familia lui Noe, care ducea o viaţă evlavioasă.
- Noe, fiind înştiinţat, construieşte o barcă cunoscută sub numele de Arca lui Noe în care se urcă cu familia sa şi cu diferite animale pentru a le salva din calea potopului trimis de Dumnezeu şi care a nimicit vieţuitoarele de pe pământ. După potop, Noe a trimis mai întâi un corb să vadă dacă apele au scăzut, apoi un porumbel. După ce el şi familia sa au ieşit din arcă, Noe a sacrificat un animal în cinstea lui Dumnezeu pentru că i-a salvat şi pentru ca Dumnezeu să nu mai trimită potopul.
- Arca a avut lungimea de 140 de metri, lăţimea de 23 de metri şi înălţimea de 14 metri. Avea un singur geam şi o singură uşă aflată la mijlocul corabiei. Corabia a fost construită din lemn de gofer (chiparos), era impărţită în cămăruţe, tencuită cu smoală pe dinăuntru si pe dinafară. (Geneza 6,14)
- Se spune că potopul a durat 365 de zile, alţii spun că au trecut 371 de zile până când arca a eşuat pe vârful muntelui Ararat. Alte 40 de zile au trecut până când apele s-au retras şi munţii au devenit vizibili.
- În semn de legământ Dumnezeu a pus pe cer curcubeul, care simbolizează pacea şi liniştea după ploaie sau război.
- Asemenea povestiri mitologige despre potop pot fi întâlnite şi în mitologia sumero-babiloniană a lui Ghilgameş (cca.1200 î.e.n.), sau mai târziu, în Talmud şi Coran.
- După Biblie, Noe a fost primul agricultor şi viticultor (Gen.9.20).
- Nu există dovezi că ar fi existat cu adevărat. Potopul nu a fost la nivel mondial, ci este o exagerare a literaturii biblice. Adevăratul potop ar fi avut loc cam prin anii 3000 î.Hr.-3300 î.Hr., pe malurile fluviilor Tigru şi Eufrat, cauzând o mare inundaţie în Mesopotamia. Cândva, la începuturile creştinismului, se ştia că lumea avea o vechime de mii de ani (nu milioane de ani), iar potopul ar fi avut loc până în anul 2200 î.Hr. Însă cu descoperirea civilizaţiilor mai vechi, cum ar fi cea egipteană,care au supravieţuit potopului şi sunt mai vechi de anii 5000 î.Hr., cu mult înainte de potop, deci ideea că ar fi avut loc un potop la nivel mondial este falsă. În plus, autorii Bibliei ar fi imitat personajul Noe din mitologia mesopotamiană, în care se povesteşte despre un potop care ar fi distrus Mesopotamia, dar un om, Utnapishtimar, ar fi construit o corabie şi ar fi salvat speciile. Şi mitologia greacă povesteşte despre un anume potop, trimis de zei, dar în care un om, Deucalion, împreună cu femeia sa, debarcând pe un loc uscat ar fi continuat răspândirea umană.
- Există evident şi dovezi clare în sprijinul potoplui.
- Puţini ştiu că Marea Neagră este o mare foarte tînără. Pe vremuri, în locul ei era un lac cu apă dulce, cu o intindere mult mai mică. Intr-o bună zi, Mediterana a rupt istmul care o separa de acest lac şi apele ei au năvălit cu o forţă nemaipomenită, inundand foarte repede sute de kilometri de asezări. S-a iscat un exod uriaş, oamenii au fugit departe de mare, răspîndindu-şi limbile, tradiţiile şi povestile în Europa şi Asia. Intre aceste poveşti se află şi cea a unui mare potop, rămasă în Biblie sub numele de "Potopul lui Noe“

Muntele lui Moise
 
- Muntele Sinai se ridică la 2285 m şi se crede că este locul unde Dumnezeu i-a dat lui Moise cele 10 porunci.
- In 1934, o mică biserică a fost construită în vîrful muntelui.
- De peste 1000 de ani acest munte atrage pelerini încredinţaţi că acesta este muntele sfint.
- In capătul sudic se afla muntele Musa sau Muntele lui Moise. Acest vîrf este considerat, în mod tradiţional, ca fiind locul unde Moise a vorbit cu Dumnezeu.
- Mănăstirea Sf. Ecaterina săpată în stîncă se află la poalele nord-estice ale muntelui şi încercuieşte ceea ce tradiţional este cunoscut ca tufişul în flăcări.
- Capela Sfinta Treime, construită în 1934 nu este deschisă pentru muritorii de rînd. Se crede că adăposteşte stînca, din care Dumnezeu a făcut tablele legilor. Mai este şi o mică moschee şi o grotă unde Moise ar fi aşteptat să primească tablele.
Imagini pentru IISUS PE TRON.

                                       Cu dragoste,Maria.

84 de comentarii:

  1. http://profetieavertisment.ro/mesaje/74/revolta-araba-va-isca-o-neliniste-mondiala-italia-va-produce-o-prabusire/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand va produce Italia o prabusire si asupra cui ?

      Ștergere
    2. cred ca DUMNEZEU ti-a dat ochi sa citesti parca daca nu in scriptura scrie sa-i scoti sa te separi de ce este stricat .

      Ștergere
    3. si daca tăceai filozof te Numeai.

      Ștergere
    4. Moise NU A INTRAT IN PAMINTUL FAGADUINTEI , pentru astia care
      tot propovaduiesc legile lui MOARTE SI DESFINTATE DE IISUS HRISTOS IN EL INSUSI, si cel care a dus poporul ISRAELIT este ISUS NAVI . deci MOISE A MURIT SI A FOST ingropat CU TOT CU LEGILE LUI care nu mintuiesc SI NU SUNT CALEA , ADEVARUL SI VIATA . In vechiul testament , ISUS NAVI=IOSUA NAVI , CEL CARE A CONDUS POPORUL ISRAELIT , DUPA MOISE este prefigurarea LUI IISUS HRISTOS .
      CARTEA LUI JOSUA NAVI 1
      1.După moartea lui Moise, robul Domnului, a grăit Domnul cu Iosua, fiul lui Navi, slujitorul lui Moise, şi a zis:
      2."Moise, robul Meu, a murit. Scoală dar şi treci Iordanul tu şi tot poporul acesta, în ţara pe care o voi da fiilor lui Israel.
      3.Tot locul pe care vor călca tălpile picioarelor voastre, îl voi da vouă, cum am spus lui Moise

      PS : ha ha ha , nu depasiti moise , de parca VECHIUL TESTAMENT se opreste la el , orbilor si calauze oarbe

      https://www.youtube.com/watch?v=1ssUXKpWdbc

      Ștergere
    5. DEUTERONOMUL 13
      ce se intimpla cu prooroci mincinosi si ce sa faci cu ei
      continuare
      5.Iar pe proorocul acela sau pe văzătorul acela de vise să-l daţi morţii, pentru că v-a sfătuit să vă abateţi de la Domnul Dumnezeul vostru, Cel ce v-a scos din pământul Egiptului şi v-a izbăvit din casa robiei, dorind să te abată de la calea pe care ţi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să mergi; pierde dar răul din mijlocul tău.

      Ștergere
    6. https://www.youtube.com/watch?v=_-Sd3HV8PPI

      5.Iar pe proorocul acela sau pe văzătorul acela de vise să-l daţi morţii, pentru că v-a sfătuit să vă abateţi de la Domnul Dumnezeul vostru, Cel ce v-a scos din pământul Egiptului şi v-a izbăvit din casa robiei, dorind să te abată de la calea pe care ţi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să mergi; pierde dar răul din mijlocul tău.

      Ștergere
    7. Dumnezeu ispiteste prin vedenii si semne SI CHIAR DE SE IMPLINESC proorocul e MINCINOS ca duce la alti dumnezei, extraterestri = demoni, SI E DAT MORTII
      ....
      Deuteronomul - A cincea carte a lui Moise
      1."De se va ridica în mijlocul tău prooroc sau văzător de vise şi va face înaintea ta semn şi minune,
      2.Şi se va împlini semnul sau minunea aceea, de care ţi-a grăit el, şi-ţi va zice atunci: Să mergem după alţi dumnezei, pe care tu nu-i ştii şi să le slujim acelora,
      3.Să nu asculţi cuvintele proorocului aceluia sau ale acelui văzător de vise, că prin aceasta vă ispiteşte Domnul Dumnezeul vostru, ca să afle de iubiţi pe Domnul Dumnezeul vostru din toată inima voastră şi din tot sufletul vostru.

      continuare
      5.Iar pe proorocul acela sau pe văzătorul acela de vise să-l daţi morţii, pentru că v-a sfătuit să vă abateţi de la Domnul Dumnezeul vostru, Cel ce v-a scos din pământul Egiptului şi v-a izbăvit din casa robiei, dorind să te abată de la calea pe care ţi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să mergi; pierde dar răul din mijlocul tău.

      Ștergere
    8. 09:34, Crestin Ortodox, imi place ce scrii. Stima.

      Ștergere
    9. Anonim31 august 2018, 22:42
      09:34, Crestin Ortodox, imi place ce scrii. Stima.

      1 corinteni
      13.Au nu ştiţi că cei ce săvârşesc cele sfinte mănâncă de la templu şi cei ce slujesc altarului au parte de la altar?
      14.Tot aşa a poruncit şi Domnul celor ce propovăduiesc Evanghelia, ca să trăiască din Evanghelie.
      15.Dar eu nu m-am folosit de nimic din acestea şi nu am scris acestea, ca să se facă cu mine aşa. Căci mai bine este pentru mine să mor, decât să-mi zădărnicească cineva lauda.
      16.Căci dacă vestesc Evanghelia, nu-mi este laudă, pentru că stă asupra mea datoria. Căci, vai mie dacă nu voi binevesti!
      17.Căci dacă fac aceasta de bună voie, am plată; dar dacă o fac fără voie, am numai o slujire încredinţată.
      18.Care este, deci, plata mea? Că, binevestind, pun fără plată Evanghelia lui Hristos înaintea oamenilor, fără să mă folosesc de dreptul meu din Evanghelie.

      https://www.youtube.com/watch?v=iyPGx6NR0fg

      Ștergere
  2. Foarte frumos relatată povestirea! Multumesc Maria! Esti minunată!
    Sa fi sănătoasă și să te rogi neîncetat pentru acest popor!
    Îți mulțumim!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoasă povestirea!Iti multumim Maria pentru tot! Esti un om minunat!
    E.P.

    RăspundețiȘtergere
  4. Se spune ca sunt prezete pe Terra cateva "Avatare"! Ar fi interesant sa fie prezent si Avatarul lui Moshe (Moise)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://youtu.be/KYc1C423lCg

      Ștergere
    2. Moise= faraonul Akenathon, din stirpe egipteana.

      Ștergere
    3. Anonim30 august 2018, 16:13
      Moise= faraonul Akenathon, din stirpe egipteana.

      raspuns :
      fals :
      Moise e din semintia ISRAELULUI si anume LEVI , CRESCUT DE MAMA LUI ISRAELITA apoi data la EGIPTENI
      IESIREA 2
      1.Un om oarecare, din seminţia lui Levi, şi-a luat femeie din fetele lui Levi.
      2.Femeia aceea a luat în pântece şi a născut un băiat şi, văzând că e frumos, l-a ascuns vreme de trei luni.
      3.Dar, fiindcă nu putea să-l mai dosească, a luat mama lui un coş de papură şi l-a uns cu catran şi cu smoală şi punând copilul în el l-a aşezat în păpuriş, la marginea râului.
      4.Iar sora copilului pândea de departe ca să vadă ce are să i se întâmple.
      5.Atunci s-a pogorât fata lui Faraon la râu să se scalde, şi roabele ei o însoriră pe malul râului. Şi văzând coşul în păpuriş, ea a trimis pe una din roabele sale să-l aducă.
      6.Şi, deschizându-l, a văzut copilul: era un băiat care plângea. Atunci i s-a făcut milă de el fetei lui Faraon şi a zis: "Acesta este dintre copiii Evreilor".
      7.Iar sora copilului a zis către fata lui Faraon: "Voieşti să mă duc să-ţi chem o doică dintre evreice, ca să alăpteze copilul?"
      8.Fata lui Faraon i-a zis: "Du-te!" Şi s-a dus copila şi a chemat pe mama pruncului.
      9.Atunci fata lui Faraon i-a zis: "Ia-mi copilul acesta şi mi-l alăptează, că eu am să-ti plătesc! " şi a luat femeia copilul şi l-a alăptat.
      10.După ce a crescut copilul, doica l-a dus la fata lui Faraon şi i-a fost ca fiu şi i-a pus numele Moise, pentru că îşi zicea: "Din apă l-am scos!"

      MOISE = DIN APA L-AM SCOS = BOTEZUL din VECHIUL TESTAMENT, ALAPTAT DE MAMA LUI , si cind a crescut DUS LA EGIPTENI.

      11.Iar după multă vreme, când se făcuse mare, Moise a ieşit la fiii lui Israel, fraţii săi, şi a văzut muncile lor cele grele. Cu prilejul acesta a văzut el pe un egiptean că bătea pe un evreu dintre fiii lui Israel, fraţii săi;

      MOISE = FRATII LUI FIII LUI ISRAEL ( nici o treaba cu faraonul akenathon )
      mai studiaza .

      Ștergere
    4. Anonim30 august 2018, 16:13
      Moise= faraonul Akenathon, din stirpe egipteana.

      raspuns :
      fals :
      Moise e din semintia ISRAELULUI si anume LEVI , CRESCUT DE MAMA LUI ISRAELITA apoi data la EGIPTENI
      IESIREA 2
      1.Un om oarecare, din seminţia lui Levi, şi-a luat femeie din fetele lui Levi.
      2.Femeia aceea a luat în pântece şi a născut un băiat şi, văzând că e frumos, l-a ascuns vreme de trei luni.
      3.Dar, fiindcă nu putea să-l mai dosească, a luat mama lui un coş de papură şi l-a uns cu catran şi cu smoală şi punând copilul în el l-a aşezat în păpuriş, la marginea râului.
      4.Iar sora copilului pândea de departe ca să vadă ce are să i se întâmple.
      5.Atunci s-a pogorât fata lui Faraon la râu să se scalde, şi roabele ei o însoriră pe malul râului. Şi văzând coşul în păpuriş, ea a trimis pe una din roabele sale să-l aducă.
      6.Şi, deschizându-l, a văzut copilul: era un băiat care plângea. Atunci i s-a făcut milă de el fetei lui Faraon şi a zis: "Acesta este dintre copiii Evreilor".
      7.Iar sora copilului a zis către fata lui Faraon: "Voieşti să mă duc să-ţi chem o doică dintre evreice, ca să alăpteze copilul?"
      8.Fata lui Faraon i-a zis: "Du-te!" Şi s-a dus copila şi a chemat pe mama pruncului.
      9.Atunci fata lui Faraon i-a zis: "Ia-mi copilul acesta şi mi-l alăptează, că eu am să-ti plătesc! " şi a luat femeia copilul şi l-a alăptat.
      10.După ce a crescut copilul, doica l-a dus la fata lui Faraon şi i-a fost ca fiu şi i-a pus numele Moise, pentru că îşi zicea: "Din apă l-am scos!"

      MOISE = DIN APA L-AM SCOS = BOTEZUL din VECHIUL TESTAMENT, ALAPTAT DE MAMA LUI , si cind a crescut DUS LA EGIPTENI.

      11.Iar după multă vreme, când se făcuse mare, Moise a ieşit la fiii lui Israel, fraţii săi, şi a văzut muncile lor cele grele. Cu prilejul acesta a văzut el pe un egiptean că bătea pe un evreu dintre fiii lui Israel, fraţii săi;

      MOISE = FRATII LUI FIII LUI ISRAEL ( nici o treaba cu faraonul akenathon )
      mai studiaza .

      Ștergere
    5. 11:10, bun comentariul tau.

      Ștergere
    6. Mai citeste 11:10, caci cunosti putin. Biblia pe care o ai nu este intocmai cu realitatea. Cauta originalul daca vrei cunoastere adevarata, Crestinule Ortodox.

      Ștergere
    7. Anonim31 august 2018, 22:39
      Mai citeste 11:10, caci cunosti putin. Biblia pe care o ai nu este intocmai cu realitatea. Cauta originalul daca vrei cunoastere adevarata, Crestinule Ortodox

      RASPUNS :
      AI GINDIT-O MULT ???serios ?? ha ha ha
      originalul cui ?? dat de cine ??? CA MOISE A SCRIS ORIGINALUL ... nu stia ca e israelit , MOISE ??? DECI LOGICA ELMENTARA , da ? si mai studiaza ORTODOXIA ... capcanele acestea diavolesti le-am depasit demult , arzidu-le ...
      ps Anonim31 august 2018, 22:39 nu mai pierde vremea vietii cu minciuni satanice

      https://www.youtube.com/watch?v=vkuBON14Fu0

      Ștergere
    8. Anonim31 august 2018, 22:39
      Moise
      https://www.youtube.com/watch?v=wWCyITemf-Y
      https://www.youtube.com/watch?v=Ej14bbQ82ZE
      Moise[6] (în ebraică משה, Moshe, citit Moșe cu accentul pe "e") este socotit de tradiția iudaică, iar pe urmele ei, și de cea creștină, un profet și etnarh, conducătorul triburilor israelite ieșind din Egipt (după una din cronologiile presupuse, în jurul anului 1250 î.Hr.)

      El este cunoscut la evrei ca Moșé Rabenu („Moise Învățătorul nostru”) sau, mai rar, Moșé ben Amram, Moise, fiul lui Amram, și este, după tradiția lor religioasă, cel care a primit Legea divină (Tora) pe Muntele Sinai și fondatorul religiei evreilor - iudaismul. De aceea, această religie e uneori numită și mozaism, după Moise.

      Potrivit cu narațiunea Vechiului Testament (Pentateuh sau Pentateuc) a fost cel mai de seamă din profeții evreilor. Credința în profeția lui este definită ca principiul al șaptelea din cele douăsprezece principii ale credinței iudaice, asa cum au fost formulate în crezul lui Rabbi Moshe ben Maimon (Maimonide). Data tradițională a nașterii și a morții sale în calendarul evreiesc este 7 Adar.

      Moise este considerat un profet din cei mai însemnați și de alte religii monoteiste -precum creștinismul și islamul. Samaritenii îl consideră drept unicul profet.

      NU A INTRAT IN PAMINTULUI FAGADUINTEI
      ISUS NAVI e urmatorul DUPA MOISE , FIIND BINECUVINTAT DE MOISE prin punerea mainilor
      DEUTERONOMUL = a cincea carte a lui Moise
      cap 34
      7.Şi era Moise de o sută douăzeci de ani, când a murit; dar vederea lui nu slăbise şi tăria lui nu se împuţinase.
      8.Şi au plâns fiii lui Israel pe Moise, în şesurile Moabului, la Iordan, aproape de Ierihon, treizeci de zile, până s-au împlinit zilele de jelit şi de plâns după Moise.
      9.Iar Iosua, fiul lui Navi, s-a umplut de duhul înţelepciunii, pentru că îşi pusese Moise mâinile asupra lui, şi i s-au supus fiii lui Israel şi au făcut aşa după cum le poruncise Domnul prin Moise.

      ps asadar Moise SCRIIND CELE 5 CARTI stie bine CA NU E EGIPTEAN ... ai inteles , da ????

      Ștergere
    9. Anonim31 august 2018, 22:39
      Cauta originalul daca vrei cunoastere adevarata, Crestinule Ortodox.

      raspuns :
      si CA TU sa ai cunoastere adevarata PRIN DISCERNERE iata si confuzia in care te scalzi si superficialitatea ta e aici
      Akhenaton (alternativ Akhenaten, inițial Amenhotep IV) a fost un faraon din Dinastia a XVIII-a (1379-1362 î.Hr.). El a înlocuit religia politeistă a Egiptului cu un sistem monoteist, ridicându-l pe zeul discului solar Aton la rangul de zeu unic al Egiptului.

      PRIN FAFTUL ca A ADUS O RELIGIE monoteista DAR IN ASTROLOGIE ( CONDAMNATA DE DUMNEZEUL CARE S-A ARATAT lui MOISE ), adica IN SOARELE = ATON ( ATOM=TOMA NECREDINCIOSUL)nu il face egal cu MOISE...
      deci EGIPTENII se inchinau SOARELUI ASTRONOMIC prin astrologie CARE ESTE INTERZISA IN SFINTA SCRIPTURA si au considerat PLANETELE = ZEI si DUMNEZEUL VIU A LUI MOISE a facut PLANETELE . vezi diferenta , da ?? unul se inchina CREATIEI chiar daca DOAR SOARELUI , iar celalalt lui DUMNEZEU , CREATORUL CREATIEI
      concluzionam simplu'

      AKENathon = INCHINATOR LA SOARE = ATON = ZEU INVENTAT
      MOISE = INCHINATOR LA DUMNEZEU ADEVARAT
      CEI DOI NICI O LEGATURA

      HA HA HA
      Akhenaton (alternativ Akhenaten, inițial Amenhotep IV) = imhotep
      https://www.youtube.com/watch?v=WjoN2pHmI0o
      alte nelamuriri ?

      Ștergere
    10. Crestinule Ortodox, minte scurta mai ai. Una este ce citesti tu (ca varianta a Bibliei) si altul este originalul. Biblia actuala nu este forma originala, ma refer. Degeaba te iei dupa varianta de Biblie actuala (si faci lungi comentarii) daca ea nu reflecta intocmai reaitatea. Cand vei avea varianta originala poti comenta si lua ce scrie acolo. Dar acea varianta tu nu o ai. Poate o gasesti, caut-o.

      Ștergere
    11. Ca sa intelegi Crestinule Ortodox:

      Aton (egiptean) =Soare. In limba evreiasca t-ul egiptean este d, iar de aici Aton= Adon= Adonai (unul dntre numele lui Dumnezeu), unde "ai" inseamna al meu, deci avem astfel Adon-ai= Domnul (Dumnezeul) meu, iar asta nu o spun eu, ci altii care cunosc.

      Ștergere
    12. Anonim3 septembrie 2018, 17:35
      Crestinule Ortodox, minte scurta mai ai. Una este ce citesti tu (ca varianta a Bibliei) si altul este originalul. Biblia actuala nu este forma originala, ma refer. Degeaba te iei dupa varianta de Biblie actuala (si faci lungi comentarii) daca ea nu reflecta intocmai reaitatea. Cand vei avea varianta originala poti comenta si lua ce scrie acolo. Dar acea varianta tu nu o ai. Poate o gasesti, caut-o.

      raspuns :
      serios ? ai gindit-o mult ???
      biblia actuala este FORMA DUHULUI SFINT , amice dar tu ca restul cind NU CITITI SFINTA SCRIPTURA ci alte bazaconii , CIND SUNTETI PRINSI CU MINCIUNILE o dati in '' eu am forma originala '''bla bla bla ... ha ha ha
      deci retine
      „Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos spre învățătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înțelepțirea cea întru dreptate,/Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit, bine pregătit pentru orice lucru bun”.(II Timotei 3,16-17)
      ASADAR DUHUL SFINT stie ce spune CA SA FIE SCRIS ... MOISE AVEA DUHUL SFINT , IN ORIGINAL , tu nu pricepi stiu , dar o tot dai cu MINCIUNI SATANICE ... adu '' originalul '' ca sa il desfintez si pe ala .... ha ha ha
      si ca Sa vezi si diferenta de intelepciune dintre Moise = israelit si egipteni si ca NU A INVATAT NIMIC DE LA EI ( STIU SI PROSTIILE ASTEA NEW-AGEISTE ) SFINTA SCRIPTURA CITIRE

      10.S-au dus deci Moise şi Aaron la Faraon şi la slujitorii lui şi au făcut cum le poruncise Domnul: a aruncat Aaron toiagul său înaintea lui Faraon şi înaintea slujitorilor lui şi s-a făcut şarpe.
      11.Atunci a chemat şi Faraon pe înţelepţii Egiptului şi pe vrăjitori şi au făcut şi vrăjitorii Egiptenilor asemenea lucru cu vrăjile lor:

      TU AICI TE-AI IMPOTMOLIT si ai pus egal intre ce face moise si Vrajitorii egipteni necitind in continuare ce s-a intimplat si anume ....ha ha ha
      12.Fiecare din ei şi-a aruncat toiagul şi s-a făcut şarpe. Dar toiagul lui Aaron a înghiţit toiegele lor.

      TOIAGUL LUI AARON A INGHITIT TOIEGELE LOR ... taina este
      SARPELE = TOIAG A LUI AARON = INTELEPCIUNEA DIVINA a inghitit
      toiegele = serpi = intelepciunea umana , adica TRADUS in zilele noastre '' tehnologia '' a fost distrusa de tip biorezonanta , yoga , samanism , secte , fizica cuantica si tote stiintele demonice pamintesti ... ha ha ha
      alte nelamuriri ???
      ps cind nu stii cum a fost creat cerul si pamintul nu te bagi sa il descoperi CA ESTI ORBUL care cauta lumina si ISI INCHIPUIE ca poate vedea ... se numeste realitate virtuala in care te scalzi ... ha ha ha

      Ștergere
    13. Anonim3 septembrie 2018, 17:44
      Ca sa intelegi Crestinule Ortodox:

      Aton (egiptean) =Soare. In limba evreiasca t-ul egiptean este d, iar de aici Aton= Adon= Adonai (unul dntre numele lui Dumnezeu), unde "ai" inseamna al meu, deci avem astfel Adon-ai= Domnul (Dumnezeul) meu, iar asta nu o spun eu, ci altii care cunosc.

      Raspuns :
      serios ? ai gindit-o mult ??? ha ha ha
      si desigur ca SI SATAN = TANAS(E) vrea sa fie Dumnezeu ca aici scrie , dar asta nu inseamna CA ESTE DUMNEZEU ... vezi , orbule?? ha ha ha
      isaia cap 14
      lucifer cazut . satana =tanas(e) , balaurul de demult si ANTIHRISTII LUI
      12.Cum ai căzut tu din ceruri, stea strălucitoare, fecior al dimineţii! Cum ai fost aruncat la pământ, tu, biruitor de neamuri!
      13.Tu care ziceai în cugetul tău: "Ridica-mă-voi în ceruri şi mai presus de stelele Dumnezeului celui puternic voi aşeza jilţul meu! În muntele cel sfânt voi pune sălaşul meu, în fundurile laturei celei de miazănoapte.
      14.Sui-mă-voi deasupra norilor şi asemenea cu Cel Preaînalt voi fi"

      asadar MAI STUDIAZA DIFERENTELE ca asa DIAVOLUL prinde orbii = robii lui
      alte nelamuriri ?
      ps si ANTIHRIST CONTINE HRIST dar ANTI face diferenta

      AI inseamna si cetate , si ruina
      ATON - SOARE IN EGIPT
      cind pui EVREIESTE , MOISE E EVREU , ADONAI ESTE =From Hebrew אֲדֹנָי‎ (ādônay, “My Lord”= LORD INSEMNIND
      STAPIN
      BOIER
      MAGNAT
      DOMN
      REGE
      MAGNAT
      POSESOR
      PROPRIETAR
      dumnezeu = GOD , nu lord
      LORD NU E GOD
      deci dumnezeu CA VREI TU sa il traduci , UITIND CELELALTE CUVINTE ... DECI ATON ESTE STAPIN etc etc etc LA EGIPTENI

      IAR LA ISRAELITII LUI MOISE , DUMNEZEU ESTE YOD HE VAU HE , NU ADONAI ... ca diavolul ANTIHRIST da adonai ca si dumnezeu ESTE EL DESCRIS ... AI INTELES , DA ?HA HA HA

      ATÓN adj. 1. (Despre țesuturi) Atins de atonie; lipsit de vitalitate, de vigoare. 2. (Despre vocale, silabe, cuvinte) Lipsit de accent; neintona

      ATON = SOARE FARA VITALITATE SI VIGOARE , egiptenii se incarcau la el ??? ha ha ha ... deci astrologia e interzisa amice la israelitii lui moise ....

      Ștergere
    14. Anonim3 septembrie 2018, 17:44
      Ca sa intelegi Crestinule Ortodox:

      Aton (egiptean) =Soare. In limba evreiasca t-ul egiptean este d, iar de aici Aton= Adon= Adonai (unul dntre numele lui Dumnezeu), unde "ai" inseamna al meu


      RASPUNS :
      folosind LIPSA DE LOGICA ELEMENTARA uite o '' reincarnare '' in biblie ca prostia e mare in orbire
      ISUS navi ESTE CEL care i-a dus pe israeliti in pamintul fagaduintei ( se scrie cu un i ) din vechiul testament
      IISUS HRISTOS este FIUL LUI DUMNEZEU din noul testament

      DACA NU GINDESC pot afirma falsssssss ca Isus navi este iisus hristos reincarnat SI daca scriu isus hristos , scot un i IACA '' ADEVARUL '' si pun pariu cu tine CA GASESC MILIARDE DE FANI ai ACESTEI MINCIUNI... deci cind studiezi ceva VEZIIIIIIIIII DIFERENTELEEEE , NU ASEMANARILE ... asta se numeste IN SINGURA CREDINTA ADEVARATA = ORTODOXA ca DEOSEBESTI DUHURILE ...

      ps NUUUUUU EXISTA REINCARNARE si ILIE NUUU ESTE IOAN BOTEZATORUL

      si versete CLARE ca sa nu mai vad prostiile reincarnarii dintre ilie si ioan , SUNT PERSOANE DIFERITE SI ASA RAMIN
      ioan 1
      20.Şi el a mărturisit şi n-a tăgăduit; şi a mărturisit: Nu sunt eu Hristosul.
      21.Şi ei l-au întrebat: Dar cine eşti? Eşti Ilie? Zis-a el: Nu sunt. Eşti tu Proorocul? Şi a răspuns: Nu.

      versetul 21 CONFIRMA CLAR ca IOAN BOTEZATORUL NUUUU e ilie ... SE VEDE , DA ???
      NUUU exista reincarnare.



      Ștergere
    15. Ce treaba ai tu Crestinule Ortodox cu reincarnarea? Parca discutam despre cu totul altceva! Ce ti-am scris este corect, ramane valabil, nu poti schimba ceea ce este!
      Aton (in egipteana)= Adon (in evreiasca) pentru ca "t" in egipteana= "d" in evreiasca, iar de aici Aton este Adon, astfel avem Adon-ai care inseamna Dumnezeul meu/nostru ("ai" pronume posesiv). Ti-am mai spus ca nu o spun eu ci o spun cei care au studiat si cunosc cu adevarat (nu oricine).

      Ștergere
    16. Anonim4 septembrie 2018, 17:04
      Ce treaba ai tu Crestinule Ortodox cu reincarnarea? Parca discutam despre cu totul altceva! Ce ti-am scris este corect, ramane valabil, nu poti schimba ceea ce este!
      Aton (in egipteana)= Adon (in evreiasca) pentru ca "t" in egipteana= "d" in evreiasca, iar de aici Aton este Adon, astfel avem Adon-ai care inseamna Dumnezeul meu/nostru ("ai" pronume posesiv). Ti-am mai spus ca nu o spun eu ci o spun cei care au studiat si cunosc cu adevarat (nu oricine).


      raspuns :
      tot ce ai scris E FALS
      serios ? au studiat ei ??? care ei ??? ha ha ha
      si ca sa te lamuresc in continuare CA DIFERENTELE in studiu conteaza , NU VRAJELILE SATANICE uite aici si transmiterea atit oral cit si scris al ORIGINALULUI SFINTEI SCRIPTURI . si citeste si gindeste SI NU TE MAI LASA PROSTIT de '' cei care se dau ca au studiat NESTUUDIIND NIMIC ''
      MOISE ESTE ISRAELIT SI DUMNEZEUL LUI AVRAAM , ISAAC SI IACOV nu are NICI O LEGATURA cu soarele de pe cer al egiptenilor , nici una .
      si ca SA VEZI , orbule SFINTA SCRIPTURA CITIRE de la CONTINUATORUL LUI MOISE , ISUS (JOSHUA ) NAVI care a dus poporul ISRAELIT , NU EVREU in tarimul fagaduintei
      isus navi 8
      Inconjurarea si cuprinderea cetatii Ai.( citeste si documenteaza-te din sfinta scriptura cu AI )
      ai= cetate
      32. Si a scris Iosua acolo din nou pe pietre legea pe care Moise o scrisese inaintea fiilor lui Israel.
      33. Si tot Israelul cu batranii lui, cu capeteniile lui, cu judecatorii lui, toti bastinasii si veneticii lui au stat de o parte si de alta a chivotului in fata preotilor si a levitilor care duceau chivotul legamantului Domnului, asa ca jumatate din ei se aflau pe muntele Garizim, iar cealalta jumatate pe muntele Ebal, cum poruncise de mai inainte Moise, sluga Domnului, ca sa se binecuvanteze poporul lui Israel.
      34. Dupa aceasta a citit Iosua toate cuvintele legii: binecuvantarile si blestemul, cum era scris in legea lui Moise.
      35. Din toate cate poruncise Moise lui Iosua n-a fost nici un cuvant pe care Iosua sa nu-l fi citit in auzul obstii fiilor lui Israel, inaintea barbatilor, a femeilor, a copiilor si a strainilor care mergeau impreuna cu Israel.


      deci VEZI DA ??? vechiul testament IN ORIGINAL este SCRIS SI AUZIT DE TOT POPORUL DE LA MIC LA MARE , atit PRIN VIU GRAI ( SFINTA TRADITIE ORTODOXA ) ci si prin SCRIS ( SFINTA SCRIPTURA ) ... DECI NU AVEAU CUM SA NU STIE CA SOARELE EGIPTEAN NUUUUUU ESTE DUMNEZEUL LOR .... asadar TOTI STIAU DIFERENTA .... NU TE MAI LASA PACALIT DE TOTI invatatii neinvatati ai lumii acesteia ca scris este:
      1 corinteni 1
      18.Căci cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu.
      19.Căci scris este: "Pierde-voi înţelepciunea înţelepţilor şi ştiinţa celor învăţaţi voi nimici-o".
      20.Unde este înţeleptul? Unde e cărturarul? Unde e cercetătorul acestui veac? Au n-a dovedit Dumnezeu nebună înţelepciunea lumii acesteia?

      SI CETATEA AI
      CAp 8 isus navi
      l. Atunci a zis Domnul catre Iosua: “Nu te teme, nici nu te inspaimanta! Ia cu tine toti barbatii buni de lupta si, sculandu-te, du-te la Ai. Iata Eu voi da in mainile tale pe regele din Ai si pe poporul lui, cetatea si tinutul lui.
      etc etc etc ...


      Ștergere
    17. Anonim4 septembrie 2018, 17:04
      Ce treaba ai tu Crestinule Ortodox cu reincarnarea? Parca discutam despre cu totul altceva! Ce ti-am scris este corect, ramane valabil, nu poti schimba ceea ce este!
      Aton (in egipteana)= Adon (in evreiasca) pentru ca "t" in egipteana= "d" in evreiasca, iar de aici Aton este Adon, astfel avem Adon-ai care inseamna Dumnezeul meu/nostru ("ai" pronume posesiv). Ti-am mai spus ca nu o spun eu ci o spun cei care au studiat si cunosc cu adevarat (nu oricine).


      raspuns :
      tot ce ai scris E FALS
      serios ? au studiat ei ??? care ei ??? ha ha ha
      si ca sa te lamuresc in continuare CA DIFERENTELE in studiu conteaza , NU VRAJELILE SATANICE uite aici si transmiterea atit oral cit si scris al ORIGINALULUI SFINTEI SCRIPTURI . si citeste si gindeste SI NU TE MAI LASA PROSTIT de '' cei care se dau ca au studiat NESTUUDIIND NIMIC ''
      MOISE ESTE ISRAELIT SI DUMNEZEUL LUI AVRAAM , ISAAC SI IACOV nu are NICI O LEGATURA cu soarele de pe cer al egiptenilor , nici una .
      si ca SA VEZI , orbule SFINTA SCRIPTURA CITIRE de la CONTINUATORUL LUI MOISE , ISUS (JOSHUA ) NAVI care a dus poporul ISRAELIT , NU EVREU in tarimul fagaduintei
      isus navi 8
      Inconjurarea si cuprinderea cetatii Ai.( citeste si documenteaza-te din sfinta scriptura cu AI )
      ai= cetate
      32. Si a scris Iosua acolo din nou pe pietre legea pe care Moise o scrisese inaintea fiilor lui Israel.
      33. Si tot Israelul cu batranii lui, cu capeteniile lui, cu judecatorii lui, toti bastinasii si veneticii lui au stat de o parte si de alta a chivotului in fata preotilor si a levitilor care duceau chivotul legamantului Domnului, asa ca jumatate din ei se aflau pe muntele Garizim, iar cealalta jumatate pe muntele Ebal, cum poruncise de mai inainte Moise, sluga Domnului, ca sa se binecuvanteze poporul lui Israel.
      34. Dupa aceasta a citit Iosua toate cuvintele legii: binecuvantarile si blestemul, cum era scris in legea lui Moise.
      35. Din toate cate poruncise Moise lui Iosua n-a fost nici un cuvant pe care Iosua sa nu-l fi citit in auzul obstii fiilor lui Israel, inaintea barbatilor, a femeilor, a copiilor si a strainilor care mergeau impreuna cu Israel.


      deci VEZI DA ??? vechiul testament IN ORIGINAL este SCRIS SI AUZIT DE TOT POPORUL DE LA MIC LA MARE , atit PRIN VIU GRAI ( SFINTA TRADITIE ORTODOXA ) ci si prin SCRIS ( SFINTA SCRIPTURA ) ... DECI NU AVEAU CUM SA NU STIE CA SOARELE EGIPTEAN NUUUUUU ESTE DUMNEZEUL LOR .... asadar TOTI STIAU DIFERENTA .... NU TE MAI LASA PACALIT DE TOTI invatatii neinvatati ai lumii acesteia ca scris este:
      1 corinteni 1
      18.Căci cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu.
      19.Căci scris este: "Pierde-voi înţelepciunea înţelepţilor şi ştiinţa celor învăţaţi voi nimici-o".
      20.Unde este înţeleptul? Unde e cărturarul? Unde e cercetătorul acestui veac? Au n-a dovedit Dumnezeu nebună înţelepciunea lumii acesteia?

      SI CETATEA AI
      CAp 8 isus navi
      l. Atunci a zis Domnul catre Iosua: “Nu te teme, nici nu te inspaimanta! Ia cu tine toti barbatii buni de lupta si, sculandu-te, du-te la Ai. Iata Eu voi da in mainile tale pe regele din Ai si pe poporul lui, cetatea si tinutul lui.
      etc etc etc ...


      Ștergere
    18. Anonim4 septembrie 2018, 17:04
      Ce treaba ai tu Crestinule Ortodox cu reincarnarea? Parca discutam despre cu totul altceva!

      raspuns :
      ha ha ha ha ha
      exact treaba pe care o faci tu cu :
      atonai = adonai .... si anume 2 SUBIECTE DIFERITE pe care vrei SA LE COMBINI ... ha ha ha
      si uite un test :
      ce are in plus o para fata de un mar ??? hai SA VEDEM daca vezi ??? e simplu

      https://www.youtube.com/watch?v=4ucGq5e1Y44

      Ștergere
    19. Crestinule Ortodox, mai studiaza. Dar cu aplecare cauta informatie originala si corecta si studiaza, caci ceea ce iti ofera biblia pe care tu o ai, nu este decat o varianta mult modificata care nu este intocmai cu adevarul. Cauta documentele originale caci pe cele modificate din biblia ce o avem acasa le stim, insa ele sunt destul de departe de ceea ce s-a intamplat cu adevarat. Am vazut ca iti place sa studiezi dar pentru ca sa studiezi corect ai nevoie de date si informatii corecte si veridice.
      Cerceteaza dupa izvoarele corecte si originale daca tot vrei sa cunosti cu adevarat, caci altfel pacat de stradania ta.

      Ștergere
    20. Anonim5 septembrie 2018, 13:58
      Crestinule Ortodox, mai studiaza. Dar cu aplecare cauta informatie originala si corecta si studiaza, caci ceea ce iti ofera biblia pe care tu o ai, nu este decat o varianta mult modificata care nu este intocmai cu adevarul. Cauta documentele originale caci pe cele modificate din biblia ce o avem acasa le stim, insa ele sunt destul de departe de ceea ce s-a intamplat cu adevarat. Am vazut ca iti place sa studiezi dar pentru ca sa studiezi corect ai nevoie de date si informatii corecte si veridice.
      Cerceteaza dupa izvoarele corecte si originale daca tot vrei sa cunosti cu adevarat, caci altfel pacat de stradania ta.


      raspuns :
      serios ??? ha ha ha
      daca originalele pe care le ai MA CONTESTA adu-le , daca MA CONFIRMA invata ce am spus ... vrajelile de mai sus NU TIN LA MINE ... ORI AI ARGUMENTE CLARE , repet CLARE ori mucles cu '' stradaniile '' de a ma infirma ... ai inteles , da ??? originalele sunt INEXISTENTE ca atit vorbesti de ele FARA ELE ca ajungi si tu sa pricepi ca NU SUNT ORIGINALE

      ha ha ha
      niste muzica CA SA AI LOGICA in discutie
      poate ajuta
      https://www.youtube.com/watch?v=Ckom3gf57Yw

      Ștergere
    21. Anonim5 septembrie 2018, 13:58
      Crestinule Ortodox, mai studiaza. Dar cu aplecare cauta informatie originala si corecta si studiaza, caci ceea ce iti ofera biblia pe care tu o ai, nu este decat o varianta mult modificata care nu este intocmai cu adevarul. Cauta documentele originale caci pe cele modificate din biblia ce o avem acasa le stim, insa ele sunt destul de departe de ceea ce s-a intamplat cu adevarat.


      raspuns :
      ha ha ha ha ha ha ha ha
      ai gindit-o mult ??? deloc , nu ??? sigur nu erai tu cind ai scris prostiile de mai sus ....orbule robule al literei moarte si nu a duhului
      vezi tu , vechiul testament NU IL PRICEPI , iar noul testament NICI ATIT dar poate retii PE DE ROST asta si GINDESTE ATIT DIN NOUL TESTAMENT , vechiul NICI NU MAI CONTEAZA , ORIGINAL SAU NU ca NOUL TESTAMENT spune asa :
      2 corinteni 3
      crestinul ortodox este aici descris clar , orbule=robule pacatului ca nu pricepi
      2 corinteni
      3.Arătându-vă că sunteţi scrisoare a lui Hristos, slujită de noi, scrisă nu cu cerneală, ci cu Duhul Dumnezeului celui viu, nu pe table de piatră, ci pe tablele de carne ale inimii.
      4.Şi o astfel de încredere avem în Hristos faţă de Dumnezeu;
      5.Nu că de la noi înşine suntem destoinici să cugetăm ceva ca de la noi înşine, ci destoinicia noastră este de la Dumnezeu,
      6.Cel ce ne-a învrednicit să fim slujitori ai Noului Testament, nu ai literei, ci ai duhului; pentru că litera ucide, iar duhul face viu.

      vezi ca litera originala sau nu, UCIDE ??? deci mai conteaza ce spui tu aici ''nu este decat o varianta mult modificata care nu este intocmai cu adevarul.??? NUUUUU ... ha ha ha
      CINE E ADEVARUL ??? exact
      IISUS HRISTOS ESTE ADEVARUL CALEA SI VIATA SI AICI CONTINUAM desfiintarea legii vechiului testament , original sau nu E MORT ca scris este :
      14.Dar minţile lor s-au învârtoşat, căci până în ziua de azi, la citirea Vechiului Testament, rămâne acelaşi văl, neridicându-se, căci el se desfiinţează prin Hristos;

      deci VALUL si VECHIUL TESTAMENT E DESFIINTAT PRIN HRISTOS
      SI CONTINUAREA INVATATURII ESTE DUHUL SFINT ca scris este :
      15.Ci până astăzi, când se citeşte Moise, stă un văl pe inima lor;
      16.Iar când se vor întoarce către Domnul, vălul se va ridica.
      17.Domnul este Duh, şi unde este Duhul Domnului, acolo este libertate.
      18.Iar noi toţi, privind ca în oglindă, cu faţa descoperită, slava Domnului, ne prefacem în acelaşi chip din slavă în slavă, ca de la Duhul Domnului.

      deci ce studiezi , '' originalule '' ??? ha ha ha
      mai studiaza ca sigur nu ai ce FARA DUHUL SCRIPTURII CARE EXISTA NUMAI IN ORTODOXIE = DREAPTA CREDINTA A BISERICII ORTODOXE NU ESTI LIBER ca scris este :
      TIMOTEI 3
      15.Ca să ştii, dacă zăbovesc, cum trebuie să petreci în casa lui Dumnezeu, care este Biserica Dumnezeului celui viu, stâlp şi temelie a adevărului.
      16.Şi cu adevărat, mare este taina dreptei credinţe: Dumnezeu S-a arătat în trup, S-a îndreptat în Duhul, a fost văzut de îngeri, S-a propovăduit între neamuri, a fost crezut în lume, S-a înălţat întru slavă.

      ai inteles , da ??? alte nelamuriri '' originalule'' fara origine??? ha ha ha


      Ștergere
    22. Crestinule Ortodox, ramai unde esti, pe nivelul tau caci, in ce te priveste, unuia care nu poate mai mult nu i se poate cere pentru ca nu are de unde si nici macar nu i se poate da caci nu poate pricepe. Continua-ti drumul pana vine timpul intelegerii adevarate pentru tine caci nu ai alta cale avand in vedere ce anume poti pricepe si ce nu. Unii mananca "hrana tare", dar nu este cazul tau caci roada ta inca-i verde, mai trebuie sa o pârguiasca Soarele, pentru a ajunge la maturitate adevarata si nu la una inchipuita.

      Ștergere
    23. Anonim5 septembrie 2018, 21:23
      Crestinule Ortodox, ramai unde esti, pe nivelul tau caci, in ce te priveste, unuia care nu poate mai mult nu i se poate cere pentru ca nu are de unde si nici macar nu i se poate da caci nu poate pricepe. Continua-ti drumul pana vine timpul intelegerii adevarate pentru tine caci nu ai alta cale avand in vedere ce anume poti pricepe si ce nu. Unii mananca "hrana tare", dar nu este cazul tau caci roada ta inca-i verde, mai trebuie sa o pârguiasca Soarele, pentru a ajunge la maturitate adevarata si nu la una inchipuita.

      RASPUNS :
      SERIOS ? AI GINDIT-O MULT ??? ha ha ha ha
      argumentatie superba , clara , extraordinara , DAR LIPSESTE CU DESAVARSIRE ...
      PS LA NIVELUL MEU , NUMAI CEI IN CU SI PENTRU HRISTOS ,ajung , fffff putini spre deloc in lumea intreaga ... imi place singuratatea cu sfinta treime CA SCRIS ESTE : silitori pun mina pe ea ... astia farisei , carturari , saduchei , batrini ORBI nu au sansa CA SCRIU PROSTIILE DE MAI SUS ... HA HA HA
      Matei 11
      12.Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

      ps cit despre ce Dumnezeu cere , NU STIU DACA E DIN ORIGINALUL TAU , sau DIN SFINTA SCRIPTURA CITIRE ca ATIT DE ORIGINAL E ca nici nu se mai stie CITIREA LUI , ca de intelegerea lui NU POATE FI VORBA ... ditisori lipsa .... ha nha ha
      ps si tu ai decis ce pot pricepe si ce nu, DIN CE NU PRICEPI TU , ORBULE fara dinti ?? HA HA HA ... hrana tare stai tu linistit ca inca nici nu am intrat in ea ... tot ce am scris e ffffff moale .... ha ha ha
      te vezi bine in oglinda ?
      mai jos iti vezi gindirea
      https://www.youtube.com/watch?v=klgU7JtymIA
      alte nelamuriri ??? ha ha ha


      Ștergere
    24. Anonim5 septembrie 2018, 21:23
      caci roada ta inca-i verde, mai trebuie sa o pârguiasca Soarele

      raspuns :
      exact . gura pacatosului adevar graieste iar roada mea verde ESTE INAINTE DE FACEREA SOARELUI ca scris este IN ORIGINALUL GENEZEI CA IN ZIUA 3 a fost facuta ROAda verde si SFINTA SCRIPTURA CITIRE , orbule ... ha ha ha ziua 3 INAINTE DE TIMP ( nu te chinui sa pricepi dar poti retine .... asta cu '' dinti inexistenti ''
      geneza 1
      11.Apoi a zis Dumnezeu: "Să dea pământul din sine verdeaţă: iarbă, cu sămânţă într-însa, după felul şi asemănarea ei, şi pomi roditori, care să dea rod cu sămânţă în sine, după fel, pe pământ!" Şi a fost aşa.
      12.Pământul a dat din sine verdeaţă: iarbă, care face sămânţă, după felul şi după asemănarea ei, şi pomi roditori, cu sămânţă, după fel, pe pământ. Şi a văzut Dumnezeu că este bine.
      13.Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua a treia.

      si '' soarele '' este in ziua DE DUPA verdeata spuselor mele si stiu ca nu pricepi , dar retine ...
      '' soarele '' ziua a patra
      14.Şi a zis Dumnezeu: "Să fie luminători pe tăria cerului, ca să lumineze pe pământ, să despartă ziua de noapte şi să fie semne ca să deosebească anotimpurile, zilele şi anii,
      15.Şi să slujească drept luminători pe tăria cerului, ca să lumineze pământul. Şi a fost aşa.
      16.A făcut Dumnezeu cei doi luminători mari: luminătorul cel mai mare pentru cârmuirea zilei şi luminătorul cel mai mic pentru cârmuirea nopţii, şi stelele.
      17.Şi le-a pus Dumnezeu pe tăria cerului, ca să lumineze pământul,
      18.Să cârmuiască ziua şi noaptea şi să despartă lumina de întuneric. Şi a văzut Dumnezeu că este bine.
      19.Şi a fost seară şi a fost dimineaţă: ziua a patra.

      ai retinut , da ??? ha ha ha
      ziua 3 :verdeata
      ziua 4 :'' soarele '' care nu e soarele de pe cer( alta data taina asta TARE ca nu stii bazele '' )
      cind ti-am spus sa nu te bagi unde nu stii , nu ai ascultat si acum ITI ARAT ca nu stii ... ha ha ha .... ''puisor'' nu juca in ligi care te depasesc ... ha ha ha
      roada mea e verde inainte de verde si soare ha ha ha
      alte nelamuriri , maturitate inchipuita ??? ha ha ha
      maturitatea adevarata este NUMAI IISUS HRISTOS , ADEVARUL , CALEA si viata , mortule viu ...ha ha ha

      https://www.youtube.com/watch?v=WtDKe-q9G3E





      Ștergere
    25. Toate la timpul lor Crestinule Ortodox. Cand vei cunoaste vei intelege adevarul lucrurilor si vremurilor. Pana atunci insa, "hrana tare" nu este digerabila pentru tine, deocamdata.

      Ștergere
    26. Anonim7 septembrie 2018, 13:43
      Toate la timpul lor Crestinule Ortodox. Cand vei cunoaste vei intelege adevarul lucrurilor si vremurilor. Pana atunci insa, "hrana tare" nu este digerabila pentru tine, deocamdata.


      RASPUNS :
      serios ? ai gindit-o mult ??? ha ha ha
      moartea ta nu este hrana tare , oase vii ce esti ....
      adevarul e unu singur IISUS HRISTOS , calea e una singura
      IISUS HRISTOS
      VIATA este una singura IISUS HRISTOS

      orbule = robule duhului lumii care este cioara = corbul= duhul lui ANTIHRIST , tu hrana tare la viermi , in mormint in fata mortii sa te vad , filozofind... ha ha ha
      asadar mortule viu , robul iadului invata de aici LEPADINDU-TE DE TINE luind CRUCEA si aplicind asta :
      26.Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăţa toate şi vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu.
      27.Pace vă las vouă, pacea Mea o dau vouă, nu precum dă lumea vă dau Eu. Să nu se tulbure inima voastră, nici să se înfricoşeze.

      ia intreaba duhul sfint daca e original textul tau ???? ha ha ha ... cind copii se joaca de-a adultii , isi INCHIPUIE cum e , NU SUNT adulti ... copilas... studiere placuta ortodoxa , ca restul E PIERDERE DE VREME indiferent ce citesti CA E DIN POMUL cunostintei MORTII BINELUI , SI RAULUI ... ai retinut , da ??? ha ha ha ...

      inima mea e si linistita si neinfricosata , SI ARD TOTI DEMONII DIN TINE ... ortodoxia este singura adevarata ....
      mai studiaza CA TU NU AI NICI MACAR dinti cu ce sa maninci , mai ai sa cresti multtttt.... ha ha ha ....
      ioan 14
      22.I-a zis Iuda, nu Iscarioteanul: Doamne, ce este că ai să Te arăţi nouă, şi nu lumii?
      23.Iisus a răspuns şi i-a zis: Dacă Mă iubeşte cineva, va păzi cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi, şi vom veni la el şi vom face locaş la el.

      https://www.youtube.com/watch?v=FkgqHwai1Qs



      Ștergere
  5. Dna Maria ,nu are legatura cumesajul dar asi vrea sa va intreb SIGUR DL.DRAGNEA ESTE OMUL LUI DUMNEZEU ?????? Duminica era ridicol cea care tinea locul soacrei mari este mai mica ca vatsta decat mireasa .....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu totii suntem Fii ai LUI DUMNEZEU,Fii ai LUMINII DUHULUI SFANT.
      Dar fiecare este liber sa-si traiasca viata după bunul plc,iar la final va da socoteala in Faţa IMPĂRATULUI CERESC ! Cu drag "

      Ștergere
    2. Doamne iarta-ma nu judec. Dar mama mirelui sa nu FIE presenta la acest eveniment cum e posibil? Fetiscana putea sa se retraga s-o la se PE mama baiatului impreuna cu tatal baiatului, ar fi fost de buon simt. Dar curvistinele alearga dupa banii nemunciti alé hotilor. Doamne da-ne minte sa facem ceia ce este placut lui Dumnezeu.Amin

      Ștergere
    3. Just! Doar ca ne-o IAU uneori sentimentale inainte. Ma gandesc EU ca mama.

      Ștergere
    4. 21:47, de ce judeci? Intre oameni exista legaturi tainice, nimic nu este intamplator. Viata ta nu este una intamplatoare si nici oamenii din viata ta nu sunt la intamplare prezenti. Aceasta este valabil pentru oricine.

      Ștergere
    5. Moise Guran si Stelian Tanase!

      Ștergere
    6. 22:47, cam asa este.

      Ștergere
    7. Dna Maria mulțumesc mult pt. răspuns dar am pus eu greșit întrebarea ! Vroiam să întreb dacă dl. Dragnea ESTE OMUL LUI DUMNEZEU TRIMIS SA CONDUCĂ ROMÂNIA ? Mulțumesc mult !

      Ștergere
    8. Ne complicam existenta...si distrugem planeta, ADN se schimba in fiecare clipa...din cauza ca ne pierdem ESENTA iar ESENTA NOASTRĂ ESTE IUBIREA/COMPASIUNEA fata de TOT SI TOATE

      Ștergere
    9. 17:31, asa este.

      Ștergere
  6. A onim 21-47pot sa va dau un raspuns.
    La vremea de apoi fetele mari vor lua in casatorie oameni batrani.
    Domnul Dragnea arata f.f bine in comparatie cu ce vedem noi pe aici care lucram sa zicem in turism
    Sa vedeti oameni la 70 ani poate si mai mult cum stau fetele tinere pe genunchi
    Credeti ca Dumnezeu mai poate rabda mult acest dismat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Observ, Ion Masinca, ca la fel ca si d-na Maria, incercati sa-l scuzati pe Dragnea. Este un dezmatat, iar Dumnezeu nu scuza dezmatul. Opulenta de la acea nunta a "alesilor"cand tara geme de saracie. ne arata cat de prosti suntem atunci cand ii alegem.
      Credinta cresina ne cere sa fim cuviinciosi, nu sa-si traiasca viata fiecare cum crede, lasand totul pe baza Judecatii de Apoi, cum a afirmat mai sus d-na Maria.
      Iisus a venit pe pamant, ca sa cultive in om credinta, dar si comportamentul corect!
      Vorbiti mereu de credinta, dar ma tem ca asta e modul vostru de a face politica.

      Ștergere
    2. Ai dreptate 06:51.

      Ștergere
    3. 22:50Irinel Columbeanu cu "nepoata"-de rasul lumii dar mai bine Doamne fereste!

      Ștergere
    4. 06:51, despre ce opulenta vorbesti? Nu a fost nimic iesit din comun. Am vazut nunti cu adevarat opulente, aceasta ce a fost nu se ridica la nivel de a fi numita opulenta. Nu ai mai participat niciodata la nunti unde mire/mireasa sunt oameni de afaceri?

      Ștergere
    5. Cine i-a votat se face complice cică...si ne mai si semnam..ca ne,am dat acordul...numai ei stiu ce fac cu datele noastre si cu semnaturile...rad de noi...adevarata inteligenta e cea emotionala..si sta in inima ...nu in creier/ EGO

      Ștergere
  7. Doamna Maria daca nu vati culcat va rog sa va uitati un pic la luna eu vad parca are un cucui rosu va rog asa este?

    RăspundețiȘtergere
  8. Cate legi a adus Moise pe pamant?
    Lipseste legile despre Mantuitorul Lumii,nici o religie nu stie adevarul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mantuitorul Iisus a venit pe urma ca sa implineasca si sa desavarseasca toata Legea data lumii prin Moise!

      Ștergere
    2. Anonim29 august 2018, 23:07
      Cate legi a adus Moise pe pamant?
      Lipseste legile despre Mantuitorul Lumii,nici o religie nu stie adevarul.

      Răspundeți
      FALS
      vechiul testament E DESFIINTAT prin IISUS HRISTOS
      ortodoxia=dreapta credinta stie adevarul ca e calea , adevarul si viata = IISUS HRISTOS

      2 CORINTENI 3
      13.Şi nu ca Moise, care îşi punea un văl pe faţa sa, ca fiii lui Israel să nu privească sfârşitul a ceea ce era trecător.
      14.Dar minţile lor s-au învârtoşat, căci până în ziua de azi, la citirea Vechiului Testament, rămâne acelaşi văl, neridicându-se, căci el se desfiinţează prin Hristos;
      15.Ci până astăzi, când se citeşte Moise, stă un văl pe inima lor;
      16.Iar când se vor întoarce către Domnul, vălul se va ridica.

      SI CONCLUZIA SIMPLA E SCRISA INAINTE

      5.Nu că de la noi înşine suntem destoinici să cugetăm ceva ca de la noi înşine, ci destoinicia noastră este de la Dumnezeu,
      6.Cel ce ne-a învrednicit să fim slujitori ai Noului Testament, nu ai literei, ci ai duhului; pentru că litera ucide, iar duhul face viu.

      noul testament este CALEA , ADEVARUL SI VIATA = IISUS HRISTOS
      prin TRUPUL SI SANGELE LUI

      Ștergere
    3. Anonim29 august 2018, 23:07
      Cate legi a adus Moise pe pamant?
      Lipseste legile despre Mantuitorul Lumii,nici o religie nu stie adevarul.

      Răspundeți
      FALS
      MULTE LEGI DAR NU MAI CONTEAZA , NICI O LEGE A LUI MOISE ca sunt DESFIINTATE
      vechiul testament E DESFIINTAT prin IISUS HRISTOS
      ortodoxia=dreapta credinta stie adevarul ca e calea , adevarul si viata = IISUS HRISTOS

      2 CORINTENI 3
      13.Şi nu ca Moise, care îşi punea un văl pe faţa sa, ca fiii lui Israel să nu privească sfârşitul a ceea ce era trecător.
      14.Dar minţile lor s-au învârtoşat, căci până în ziua de azi, la citirea Vechiului Testament, rămâne acelaşi văl, neridicându-se, căci el se desfiinţează prin Hristos;
      15.Ci până astăzi, când se citeşte Moise, stă un văl pe inima lor;
      16.Iar când se vor întoarce către Domnul, vălul se va ridica.

      SI CONCLUZIA SIMPLA E SCRISA INAINTE

      5.Nu că de la noi înşine suntem destoinici să cugetăm ceva ca de la noi înşine, ci destoinicia noastră este de la Dumnezeu,
      6.Cel ce ne-a învrednicit să fim slujitori ai Noului Testament, nu ai literei, ci ai duhului; pentru că litera ucide, iar duhul face viu.

      noul testament este CALEA , ADEVARUL SI VIATA = IISUS HRISTOS
      prin TRUPUL SI SANGELE LUI

      Ștergere
  9. CITITI CU ATENTIE CA NU VOI SCRTIE DE 2 ORI.SI TOTUL ESTE ADEVARUL CACI EU SUNT SOARELE ADEVARLUI SI SOLUL CELOR 120 PORUNCI SI TOT EU CONFIRM DEJA O TENTATIVA DE CRIMA ASUPRA MEA IN 2007...DOAMNA MARIA VA ROG PUTETI SA CANTATI CU MINE...LA LA SONG A LUI GUESS WHO.VA RECOMAND O INTALNIRE CUI EL DACA DUMNEZEU ESTE DE ACORD.
    https://archangelmikail.blogspot.com/2018/08/din-cauza-faptului-ca-si-isus-fost-pus_29.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crima in ce fel de tentativa? Mas referi in sensul ca accident de ce tip.

      Ștergere
    2. Duamne ferestene si pazestene de oameni prosti.

      Ștergere
    3. Si poate sa te feresti de op 21:36 poate suferi de doxa paralela cu orizontul .

      Ștergere
    4. nu intelegeti nimic ca Eminescu va spus adevarul?L-au mazilit si pe de alta parte un alt adevar https://www.youtube.com/watch?v=h3p_e7iOkKE https://mariaghiorghiu.blogspot.com/2018/01/mihai-eminescu-cu-al-sau-prieten-ion.html

      Ștergere
    5. anonim ce treaba ai tu daca eu vreau sa vorbesc in muzica si filme.iar cei ce nu pricepeti nu comentati ca oameni prost bagatori de seama sunteti multi.dar prostii rau.asa ca sa ma freasca Dumnezeu de comentariile oamenilor prosti si lasi ca anonim 21:36 si 00:03...cantati priviti videoclipul.asa vreau eu sa va vorbesc si bine a facut Dumnezeu ca nu a spus adevarul prea prosti si dusi cu pluta sunteti de asta vio se vorbeste asa...

      Ștergere
  10. Dragnea e cu tinerica,Iohanis cu poponarii, personal aleg raul cel mai mic,macar nu e pe invers :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim 01:19 ai dovezi că Iohannis este homosexual ? Atât ai înțeles tu ,,Dragnea e cu tinerica " ???? Vai de capul tău!!!! Ai fi mulțumit ca fica ta sa se mărite cu unul mult mai mare ca tine ? Cel puțin să nu se mai dea mare familist,sa nu se mai dea mare patriot in conditiile in care a acumulat o avere IMENSA din salariul la stat ,ai văzut ce suma (în euro) teribil de mare a cheltuit la nuntă ? CÂȚI ROMANI AU SUMA DE EURO CARE A DAT O EL DOAR LA CEI CARE AU CÂNTAT LA NUNTĂ ???? Cap ai....minte ce îți mai trebuie

      Ștergere
    2. Mai,dar invidiosi mai sunteti,asa e in toata lumea,bogati si saraci,si bineanteles clasa de mijloc.Mentionez:nu i-l agreez pe Dragnea!

      Ștergere
  11. Lipseste multe legi, Daea (c)

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa nu uitam ca si Mantuitorul a fost la nunta in Canna Galilei si a prefacut apa in vin.
    Nimeni nu poate sa interzica omului sa se distreze mai ales ca are un fiu d-ul Dragnea.
    Nu sunt de partea nimanui ma acuzati degeaba sunt de partea celor care incearca sa faca ceva pentru oameni nu numai pentru ei.
    Il acuzati pe Dragnea ca a facut si a dres dar pe cel care este in fruntea poporului roman si se invarte doar la dreapta si la stanga fara sa faca nimic este bine?
    Sa stiti ca l-am ales si regret acum cand vad ca este ca un tata vitreg pentru poporul roman si pentru Romania
    Nu credeti ca totusi romanii s-au desteptat? Nu se mai lasa manipulati care cedeaza sa aprobe ce zice celalalt o face din pura inteligenta si vrea doar pace asa sa stiti pentru cei care zic ca tin cu Dragnea este un om care doreste pace nu razboi.
    Pacat ca nu vedeti acest lucru.
    La vot fratilor acolo ne putem ecprima corect.
    Cu mult drag tuturor si DOAMNE AJUTA

    RăspundețiȘtergere
  13. 14,14 Prea le vrei mura-n gura,doamna Maria vede in viziuni doar frinturi de evenimente ca un pazel ,nu vede destinul cuiva cum se lauda de obicei unele ghicitoare .
    Dar Maria vede destul de bine in mare parte destinul planetei ,al omenirii si asta nu e putin.De asta unii nu o inteleg si o acuza pe nedrept, ca ar face politica.Doar ca in zona politica e 'MACAZUL SCHIMBARII drumului'omenirii,in bine sau in rau ,unde intervine rolul comentatorilor sa-l gaseasca fiecare dupa gradul de informare, libera sa gindire si conceptii de multe ori si politice-craciun

    RăspundețiȘtergere
  14. ..ortodoxule,parcă te-ai scuturat de praf....sau s-a depus din nou?ești singurel și te plictisești....știu...te-am văzut în oglinda ta prin ochii tăi...

    RăspundețiȘtergere
  15. Madus4 septembrie 2018, 20:46
    ..ortodoxule,parcă te-ai scuturat de praf....sau s-a depus din nou?ești singurel și te plictisești....știu...te-am văzut în oglinda ta prin ochii tăi...

    raspuns :
    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    https://www.youtube.com/watch?v=WAgK2g_qL38

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.facebook.com/100001497285586/posts/1957602607632963/
      Cu Dumnezeu Pământul nu.....
      He..he...he
      Nici o tehnologie sau rugăciune falsă nu vă va scăpa de pedeapsa rătăcirii lui...

      Ștergere
    2. https://youtu.be/9KVxW3ESkjY

      Ștergere
    3. ha ha ha ... te joci cu pamintul cum vrei ....
      https://www.youtube.com/watch?v=ictSvHFDZYE

      Ștergere
    4. foc oricind ...pe apa
      ha ha ha

      https://www.youtube.com/watch?v=ictSvHFDZYE

      Ștergere
    5. Ne ne ne nu oricând și nici oriunde..acolo unde trebuie și când trebuie..ai grijă cu cicloanele..că ești rătăcit și DUMNEZEU PĂMÂNTUL nu mai iartă..

      Ștergere
    6. Madus5 septembrie 2018, 19:25
      Ne ne ne nu oricând și nici oriunde..acolo unde trebuie și când trebuie..ai grijă cu cicloanele..că ești rătăcit și DUMNEZEU PĂMÂNTUL nu mai iartă..

      O sa trec la cutremure cu cicloane , ca ma plictisesc repede . ha ha ha
      https://www.youtube.com/watch?v=Envo2mDF1mk

      Ștergere
  16. https://www.facebook.com/1512260138990451/posts/2191762451040213/

    RăspundețiȘtergere