Sinaxar 1 Septembrie
      
În această lună, în ziua întâia, începutul Indictului, adică anul nou bisericesc.
       Trebuie să ştim că Biserica lui Dumnezeu prăznuieşte  Indictul 
("Indiction" la români însemnă:  poruncă şi arătare), luând obicei de la
 cei batrâni;  că era obicei, la români, să se facă începătură  anului 
de la acest Indiction, adică la 1 septembrie.
      Trebuie să ştim că Biserica lui Dumnezeu prăznuieşte  Indictul 
("Indiction" la români însemnă:  poruncă şi arătare), luând obicei de la
 cei batrâni;  că era obicei, la români, să se facă începătură  anului 
de la acest Indiction, adică la 1 septembrie.      Şi pentru că în această zi a intrat Domnul nostru Iisus Hristos în Sinagoga iudeilor, şi dându-I-se cartea lui Isaia proorocul, şi deschizând-o a aflat locul unde era scris: "Duhul Domnului peste Mine, pentru care M-a uns a binevesti săracilor, a vindeca pe cei zdrobiti la inimă, a propovădui robilor slobozenie şi orbilor vedere. A slobozi pe cei sfărâmaţi întru usurare, a propovădui anul Domnului cel primit" (Luca 4, 16-22 dupa Isaia 61, 1-2). Apoi dând cartea slugii şi sezând a zis: "Că astăzi s-a plinit Scriptura aceasta în urechile voastre". Cât s-au şi mirat popoarele de cuvintele darului ce ieşeau din gura Lui.
De asemenea, tradiţia spune că şi poporul evreu a  intrat in Ţara Făgăduinţei în această lună de Septembrie.
      
Tot în această zi,  se face pomenirea minunii săvârşită de Preasfânta  
Născătoare de Dumnezeu, la Mânăstirea Miasinilor; şi  pomenirea 
incendiului cel mare de acolo.
      
Pomenirea Născătoarei  de Dumnezeu din 
Mânăstirea Miasinilor se face pentru sfântă  icoană făcătoare de minuni a
 Născătoarei de Dumnezeu, care a  fost aruncată în iezerul Gazurului, la
 Mânăstirea  Miasinilor, de frica luptătorilor împotriva icoanelor. 
Aceasta  după multă vreme cu voia lui Dumnezeu a ieşit nestricată.
      
Iar pomenirea incendiului  se face, căci s-a 
întâmplat pentru păcatele noastre de  s-a facut ardere foarte mare în 
cetatea împărătească  în zilele lui Leon împăratul, şi au ars cea mai 
multă  parte a cetăţii timp de şapte zile. 
      
Tot în această zi, pomenirea Preacuviosului  Parintelui nostru Simeon Stâlpnicul (sau Stilitul) cel Batrân.
       Simeon
 Stâlpnicul (sau Stilitul) cel bătrân s-a  născut într-un sat ce se 
chema Sisa, în Asia Mica, între  Siria şi Cilicia, în zilele împărăţiei 
lui Leon cel  Mare, şi a lui Martirie, patriarhul Antiohiei (către 457).
 Acesta,  călugărindu-se, şi şuindu-se într-un stâlp, şi  suferind 
într-acel stâlp patruzeci şi şapte de ani, şi  făcându-se de multe 
minuni făcător, a adormit în pace.
Simeon
 Stâlpnicul (sau Stilitul) cel bătrân s-a  născut într-un sat ce se 
chema Sisa, în Asia Mica, între  Siria şi Cilicia, în zilele împărăţiei 
lui Leon cel  Mare, şi a lui Martirie, patriarhul Antiohiei (către 457).
 Acesta,  călugărindu-se, şi şuindu-se într-un stâlp, şi  suferind 
într-acel stâlp patruzeci şi şapte de ani, şi  făcându-se de multe 
minuni făcător, a adormit în pace.      
Acest sfânt este altul decât Sf. Simeon  Stâlpnicul de la Muntele Minunat (+ 596), prăznuit pe 24  Mai şi decat Sf. Simeon Stâlpnicul cel tânăr,  pomenit la 27 Aprilie.
      
Tot în această zi, pomenirea Cuvioasei Marta, maica Cuviosului Simeon Stâlpnicul.
Tot în această zi, pomenirea Cuvioasei Evantia.
Tot în această zi, pomenirea adormirii lui Isus al lui Navi.
Acest Isus a fost al lui  Navi, şi următor lui Moise,
 celui ce a fost dătător de Lege  evreilor. Acesta a luat şi cetatea 
Ierihonului, care era a celor de  alt neam. El a văzut pe Arhistrategul 
Mihail ţinând în  mână spada, şi aflând el că acesta este mai-marele  
Voievod al puterii Domnului, lepadându-si armele, a căzut la  picioarele
 lui. Însă dând el război cu cei de alt neam,  şi fiind gata să apună 
soarele, având el osârdie spre  razboi, rugatu-s-a lui Dumnezeu şi a zis
 să stea soarele.  Şi  îndată a fost oprit soarele din calea lui să nu 
apună, până  ce a înfrânt Iosua pe cei străini care au fugit, şi  i-au 
biruit cu putere. Apoi povătuind el poporul, şi trecându-i  prin pustie 
şi împărtindu-le pământul făgăduinţei,  şi judecând pe popor douăzeci şi
 şapte de ani, s-a făcut  înfricoşător vrăjmaşilor. Şi arătându-şi 
bărbăţia  şi fapta bună în multe războaie, a murit, şi a fost  îngropat 
cu cinste de poporul său.
Tot în această zi,  pomenirea Sfintelor 40 de Muceniţe Fecioare, şi a lui Amun  Diaconul, dascălul lor.
Aceste Sfinte Fecioare  erau din Adrianopolul 
Macedoniei. Şi fiind creştine au urmat lui  Hristos, având şi dascăl pe 
Diaconul Amun. Fiind prinse de  Vaul, ighemonul Adrianopolului, şi mult 
fiind chinuite ca să se  închine idolilor,     s-au rugat lui Dumnezeu, 
şi fiind  spânzurate, în vazduh, chinuindu-se multe ceasuri, căzând  
jos, au pierit.
Apoi a fost spânzurat  Sfântul Amun, şi l-au zgâriat 
pe coaste, după aceea au  pus coif ars pe capul său. Şi izbăvindu-se el a
 fost trimis  împreună cu sfintele fecioare de la Bereia la Iraclia 
Traciei  la Licinie tiranul. Şi din porunca acestuia, zece dintr-însele 
 au fost băgate în foc, iar la opt, împreună cu dascalul  lor, li s-au 
tăiat capetele; Şi alte zece, săbii prin gura şi  prin inima suferind, 
s-au sfârşit; şase au fost tocate cu  cuţitele; iar celelalte şase s-au 
mutat la Domnul, fiind arse.
Tot în această zi,  pomenirea Sfinţilor Mucenici şi fraţi buni, Evod, Calista şi  Ermoghen.
Aceşti sfinţi mucenici,  frati buni fiind, precum 
erau născuţi dintr-un pântece, aşa  s-au născut şi duhovniceşte prin 
scăldătoarea cea dumnezeiască  pe vremea propovăduirii. Şi de vreme ce 
au fost pârâţi  către cel mai mare ce era biruitor atunci, că sunt 
creştini, şi  cunoscându-se bun-neamul şi neîngrozită starea  sufletului
 lor, moarte de sabie asupra lor au rânduit, şi aşa  sfârsindu-si calea 
muceniciei, la Domnul s-au mutat.
Tot în această zi,  pomenirea 
Cuviosului Parintelui nostru Meletie cel Nou, care s-a  nevoit în 
muntele Miupoliei (Myopolis) de lângă Theba,  în Capadocia, şi care cu 
pace s-a săvârşit.
 Sfântul Meletie s-a născut în Capadocia (Asia  Mica), către anul 1035. 
Puţin dotat pentru studii, el a cerut şi a  primit de Dumnezeu, după 
rugăciuni fervente, darul cunoaşterii  Sfintelor Scripturi, pe care le-a
 citit şi meditat fără încetare  tot restul vieţii sale.
Sfântul Meletie s-a născut în Capadocia (Asia  Mica), către anul 1035. 
Puţin dotat pentru studii, el a cerut şi a  primit de Dumnezeu, după 
rugăciuni fervente, darul cunoaşterii  Sfintelor Scripturi, pe care le-a
 citit şi meditat fără încetare  tot restul vieţii sale.
Devenit monah la  Constantinopol, el a plecat în 
plerinaj la Ierusalim, pe atunci  ocupat de turci. De acolo a vizitat 
Roma, unde s-a închinat la  mormântul Sfinţilor Apostoli, iar apoi s-a 
instalat în  Grecia, la mânăstirea de pe muntele Miopolis, în vremea  
domniei împăratului bizantin Alexis Comnenul (1081-1118). Aici  a făcut 
dovada de o ascultare şi de o smerenie exemplare în  viaţa comunitară, 
şi de un zel arzător în lungile  privegheri pe care le făcea în fiecare 
noapte în chilia  sa, nedând nicidecum odihnă pleoapelor sale pâna ce nu
  uda patul sau cu lacrimi (cf. Ps. 131). O asemenea purtare dădătoare  
de sfinţenie i-a atras desigur ura diavolului, care l-a supus la  
îngrozitoare ispite şi boli. Dar, încă o dată, Meletie  s-a arătat 
biruitor prin răbdare, şi astfel Dumnezeu i-a dăruit  mulţime de harisme
 - a profeţiei, a inainte-vederii, a  discernământului, a vindecării 
bolilor -, pe care sfântul  le-a utilizat spre folosul şi mântuirea 
ucenicilor săi.
A adormit în pace,  şi sufletul lui s-a alipit cetelor îngeresti, la 1 septembrie  1105.
Tot în această zi,  pomenirea 
Sfântului Mucenic Anghel, care a mărturisit în  Constantinopol, la anul 
1680, şi care prin sabie s-a săvârşit.
Cu ale lor sfinte rugăciuni, Doamne, miluieşte-ne şi ne mântuieşte pe noi. Amin. 
CE PACAT CA NU SE MAI TIN SARBATORILE LAOLALTA CU SFINTII DIN CERURI DUPA VECHIUL CALENDAR,MARE PACAT MARE,SI MAI VREM SA NE AUDA TATAL SAVAOT RUGACIUNILE,SI NOI NU SANTEM IN STARE SA PAZIM DATINA STRAMOSEASCA.
RăspundețiȘtergere