xx 28 Martie 2017,ora 6,50 dimineata !
Dragii mei,
În aceasta dimineata treaza fiind, vad dragilor cu ochii inchisi,văd un Cer de noapte albastra,care este putin mai sus de patul meu.
Pe un astfel de Cer, văd dragilor un Curcubeu de lumini stralucitoare.
..
Curcubeul Tricolor ,era asezat sub picioarele Duhului Sfant.
DUHUL CEL PREA SFANT dragilor, era cu Aripile-I întinse lateral,si cu picioarele-I sfinte pe Curcubeul Tricolor.
Stătea cu picioarele pe Tricolorul României care era sub forma de Curcubeu, asa precum ar sta, pe o ramură de copac.
..
Cerul albastru violet al noptii ,stralucea în Lumina alba a Duhului Sfant, iar Tricolorul României stralucea si mai tare atunci cand ,era atins cu piciorusele Duhului Sfant.
..
Prieteni dragi, cu adevărat Romania, este Ţara Duhului Sfant.
Cu adevarat fratilor, ROMÂNIA DUHULUI SFÂNT va deveni Cel de-al Doilea Ierusalim, iar IISUS HRISTOS va veni pe norii Cerului cu Sfintii Săi Îngeri, pentru a Judeca viii si mortii, ca apoi, să-i aşeze pe unii de-a dreapta SA,adică pe cei buni si credinciosi,iar pe cei fara de Credinta si care nu-si iubesc Aproapele,îi va pune de-a stanga SA.
Iata :
« FORMELE TAINIC ASCUNSE ALE LUI HRISTOS
Judecata faptelor :
Judecata faptelor
Duminica Lăsatului sec de carne (a Infricoşatei Judecăţi)
Evanghelia de la Matei 25, 31-46: Cândva veni Fiul Omului întru slava Sa, şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele dea stânga. Atunci va zice împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi M-aţi primit;golam fostşi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine. Atunci drepţii îi vor răspunde, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând şi Te-am hrănit? Sau însetat şi Ţi-am dat să bei? Sau când Te-am văzut străin şi Te-am primit, sau gol şi Te-am îmbrăcat? Sau când Te-am văzut bolnav sau în temniţă şi am venit ui Tine? Iar împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi jăcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut. Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-va de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui. Căci flămând am fost şi nu Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi nu Mi-aţi dat să beau; străin am, fost şi nu M-aţi primit; gol, şi nu M-aţi îmbrăcat; bolnav şi în temniţă, şi nu M-aţi cercetat. Atunci vor răspunde şi ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând, sau însetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă şi nu Ţi-am slujit? El însă le va răspunde, zicând: Adevărat zic vouă: întrucât nu aţi făcut unuia dintre aceşti prea mici, nici Mie nu Mi-aţi făcut. Şi vor merge aceştia la osândă veşnică, iar drepţii la viaţă veşnică.
1. Cuvântarea eshatologică. In Evanghelia de la Matei, „cuvintele" (învăţăturile) Mântuitorului sunt sistematizate în cinci mari cuvântări: Cuvântarea (Predica) de pe Munte (cap. 5 - 7); Cuvântarea despre misiunea apostolilor (cap. 10); Cuvântarea în parabole (13, 1-52), Cuvântarea despre viaţa comunitar-bisericeasca (cap. 18) şi Cuvântarea eshatologică (cap. 24 -25). Cele cinci cuvântări sunt precedate, fiecare, de câte o secţiune narativă, în care sunt prezentate fapte (minuni) ale Mântuitorului.
Pericopa evanghelică a acestei Duminici încheie Cuvântarea eshatologică.
Domnul vorbise înainte despre a doua venire a Sa şi despre semnele premergătoare ei (Mt 24, 4 şi urm.). Profeţia se desfăşoară pe două planuri suprapuse (a se vedea şi textul paralel din Mc 13). Pe de o parte, Mântuitorul prevesteşte catastrofa naţională iudaică din anii 66-70 şi suferinţele îngrozitoare pe care populaţia Ţării Sfinte avea să le îndure atunci. Istoricul iudeu Iosif Flaviu, contemporan cu evenimentele şi el însuşi implicat în revolta antiromană a iudeilor care a dus la această catastrofă, ne dă mărturii cutremurătoare despre aceste suferinţe. Iar pe de altă parte, Mântuitorul vorbeşte despre suferinţele premergătoare sfârşitului lumii şi despre cea de-a doua venire a Sa. E adevărat, anul 70 n-a însemnat sfârşitul lumii; el a marcat totuşi sfârşitul unei lumi, a „lumii" iudaice, cu viaţa sa religioasă centrată pe templul din Ierusalim. Acest „sfârşit", cu marea-i „strâmtorare", este înfăţişat de Mântuitorul ca prefigurând ziua cea de pe urmă a sfârşitului lumii, precedată şi ea de îngrozitoare suferinţe şi încercări, cauzate - şi de această dată - de o mare necredinţă şi de o mare decădere spirituală (Mt 24,37-39)
2. Judecata după fapte. In partea a doua a Cuvântării (24,40-25,46), Domnul atrage atenţia asupra iminenţei şi asprimii pedepsei eshatologice, care-i aşteaptă pe cei necredincioşi - „plângerea şi scrâşnirea dinţilor" (24, 51; 25, 30) - şi îndeamnă la priveghere activă în aşteptarea venirii Sale (24, 42; 25, 13). El face aceasta printr-o serie de pilde (parabole). Ultima este cea din Evanghelia acestei Duminici, despre venirea în slavă a Fiului Omului şi despre judecata şi dreapta răsplătire a fiecăruia, după faptele sale.
Atunci va fi „momentul adevărului". Atunci se va arăta deşertăciunea celor pământeşti, în care şi-au pus oamenii nădejdea, şi valoarea inestimabilă a „sufletului", de care ei n-au vrut să ţină seama. „Pentru că - spusese încă înainte Mântuitorul - ce-i va folosi omului, dacă va câştiga lumea întreagă, iar sufletul sau îl va pierde? Sau ce va da omul în schimb pentru sufletul său?" Adăugând imediat, ca o explicaţie: „Căci Fiul Omului va să vină întru slava Tatălui Său, cu îngerii Săi; şi atunci va răsplăti fiecăruia după faptele sale" (Mt 16, 26-27).
Invăţătura despre necesitatea, legitimitatea şi certitudinea judecăţii universale este corolarul credinţei în sfinţenia şi dreptatea lui Dumnezeu. Dacă credem că Dumnezeu există şi că El este atotputernic şi drept, trebuie să credem şi că El va da fiecăruia după faptele sale. Căci aşa precum, în viaţa pământească, foarte adesea cei buni au parte de neplăceri şi suferinţe, iar cei răi de succese şi desfătări, este absolut necesar să existe o altă viaţă, în care fiecare să primească după faptele sale, precum şi un loc pregătit celor răi şi destinat pedepsei şi altul hărăzit celor buni şi destinat recompensei. Căci dacă n-ar exista învierea morţilor şi judecata obştească, ar trebui să credem în victoria finală a nedreptăţii.
Marea şi importanta învăţătură a Evangheliei de astăzi este aceea că vom fi judecaţi şi răsplătiţi după faptele noastre. Hristos ne atrage atenţia astăzi că postul nostru, deci şi acesta pe care-l începem acum, dacă va rămâne un post neroditor, limitându-se doar la abţinerea de la anumite mâncăruri, va rămâne fără roade. La fel şi rugăciunea, şi orice altă faptă de evlavie a noastră.
3. „Aceşti fraţi ai Mei prea mici". Cine sunt fraţii cei „prea mici" ai lui Iisus şi cu care El Se identifică (v. 40 şi 45)? Desigur, s-ar putea spune că este vorba de toţi oamenii aflaţi în suferinţe şi nevoi, de toţi cei flămânzi, însetaţi, străini, goi, bolnavi şi închişi. Şi, într-adevăr, după învăţătura creştină, avem îndatorirea „să ne facem" aproapele tuturor celor care au nevoie de ajutorul nostru. Mai ales pilda Samarineanului milostiv (Lc 10, 25-37) ne arată că nu se admite nicio discriminare când este vorba de această îndatorire.
Numai că nu este nicidecum în intenţia acestui text fundamentarea unui umanitarism fără Hristos. E adevărat că mulţi îl invocă astăzi tocmai în acest sens, dar fără temei. Căci, dacă ţinem seama de context, înţelegem că „fraţii" de care vorbeşte aici Iisus sunt credincioşii creştini, cei care au fost înfiaţi de Dumnezeu în Hristos şi au devenit fraţi ai Săi şi împreună-moştenitori cu El (cf. Rom 8, 15 - 17. 29; Gal 4, 5-7). Ei sunt numiţi „prea mici" datorită smereniei lor. Intr-adevăr, după un alt cuvânt al Mântuitorului, cei „mici", care se smeresc ca pruncii şi cu care Mântuitorul Se identifică, sunt, în modul cel mai clar, „cei ce cred" în El: „Şi cine va primi un prunc ca acesta în numele Meu, pe Mine Mă primeşte. Iar cine va sminti pe unul dintr-aceştia mici, care cred în Mine, mai bine i-ar fi lut să i se atârne de gât o piatră de moară şi să fie afundat în adâncul mării" (Mt 18, 5-6; cf. 18, 10). Astfel, în pericopa acestei Duminici, nu e vorba pur şi simplu de a face milostenie, ci de a „primi" şi de a-i sluji pe cei ce cred în Hristos, şi anume de a-i primi ca pe El însuşi (aceasta înseamnă, de fapt, a-i primi pe aceştia „în numele" Lui), căci El Se identifică cu ei. Judecata va fi, aşadar, nu numai o judecată a faptelor, ci şi a credinţei. Credinţa în Hristos este, împreună cu faptele bune, condiţie a mântuirii.
Iarăşi, ţinând seama de context, unii tâlcuitori restrâng şi mai mult cercul „fraţilor prea mici" ai lui Iisus şi cu care El Se identifică în modul cel mai deplin şi cred că Domnul îi are în vedere mai ales pe misionarii creştini. Aceşti tâlcuitori fac referire mai ales la alt cuvânt din aceeaşi Cuvântare despre misiunea apostolilor, din care am citat mai sus, unde, printre altele, Domnul zice: „Cine vă primeşte pe voi, pe Mine Mă primeşte" (Mc 18, 40; cf. 18, 5. 14-15). Criteriul judecăţii va fi modul în care beneficiarii propovăduirii i-au primit şi i-au slujit pe cei trimişi de Domnul la ei să le vestească Evanghelia. Aceşti trimişi aveau nevoie de hrană şi de îmbrăcăminte; străini fiind, aveau nevoie să fie adăpostiţi; dacă erau bolnavi sau dacă erau închişi pentru numele lui Hristos, aveau nevoie să fie vizitaţi şi ajutaţi.
In general însă, prin acest cuvânt Domnul a vrut să ne spună că nu trebuie să neglijăm pe nimeni, aşa cum nici Dumnezeu nu neglijează vreuna din făpturile Sale (cf. Ps. 103). Mântuitorul ne dă pildă, căci El are grijă de cei neînsemnaţi, de orbi, de leproşi, de cei uitaţi de lume, de cei singuri, de cei trişti şi necăjiţi. Pentru Hristos nu există oameni mici. Toţi sunt fraţii Lui. Pentru ei a murit pe Cruce, pentru ei a înviat, pregătindu-le împărăţia cerurilor.
Pilda aceasta ne învaţă, de asemenea, să fim atenţi la amănunte, care par, poate, nesemnificative. Un prieten l-a întrebat într-o zi pe Michelangelo, vestitul artist al Renaşterii italiene, ce mai lucrase la o anume statuie de când se văzuseră ultima dată. „Am nuanţat un pliu, am şlefuit un fald al mantiei, am evidenţiat un muşchi de la umăr" - a răspuns artistul. „Dar astea sunt mărunţişuri", îi replică prietenul. „E adevărat, dar perfecţiunea vine din lucrurile mici, iar perfecţiunea nu e un mărunţiş".
4. „Toate neamurile". Cine sunt cei judecaţi? O întrebare care pare superfluă, odată ce textul spune clar că la judecată vor fi adunate „toate neamurile" (v. 32). Dar ce se înţelege prin această expresie? La Matei - şi, în general, în Noul Testament -, cuvântul „neamuri" este folosit pentru păgâni, adică pentru toţi oamenii, în afară de iudei şi de creştini. Şi totuşi, nicăieri în Evanghelia întâi nu este vorba de o judecată separată a păgânilor, ci de o judecată unică şi universală, când grâul va fi separat de neghină (Mt 13, 40-43. 49-50). Din ansamblul Evangheliei, rezultă foarte clar că, în concepţia evanghelistului - şi, de fapt, a Mântuitorului însuşi -, de judecata şi de pedeapsa dumnezeiască trebuie să se teamă nu numai necreştinii, ci şi creştinii. Şi este tot atât de clar că interesul Evanghelistului, redând aceste cuvinte ale lui lisus, este mai ales acela de a atrage atenţia membrilor Bisericii asupra adevărului judecăţii dumnezeieşti şi asupra pedepsei care-i ameninţă dacă nu-I slujesc lui Hristos în mod concret, prin „fraţii" Săi.
5. Libertate în Hristos, iar nu libertinaj. Din mai multe locuri din această Evanghelie rezultă că Sf. Matei îi vizează în modul cel mai direct "- pe unii membri ai Bisericii a căror poziţie va fi denumită mai târziu „anti-nomianistă" (de la cuvântul grecesc „nomos", care înseamnă „lege"), şi care socoteau că creştinii, eliberaţi de jugul Legii mozaice, nu mai au nicio lege. Sf. Apostol Pavel, cel care, între autorii scrierilor Noului Testament, insistă cel mai mult asupra libertăţii creştine faţă de Legea lui Moise, arată tot atât de lămurit că această libertate în Hristos nu trebuie confundată cu libertinajul 'moral (Gal 5,13 şi urm.). Cu astfel de libertini, care nesocoteau poruncile, se confrunta şi comunitatea mateiană. împotriva unora ca aceştia redă Sf. Matei o serie întreagă de învăţături ale Domnului în care împlinirea poruncilor apare ca un sine qua non al mântuirii.
Astfel, Mântuitorul învaţă că n-a venit să strice „Legea sau proorocii" (5, 17-19) şi atrage atenţia că, dacă nu „va prisosi" dreptatea creştinilor (prin împlinirea poruncilor în înţelesul lor cel mai adânc şi spiritual) „mai mult decât a cărturarilor şi a fariseilor", nu vor intra în împărăţia cerurilor (5, 20 şi urm). Sau ceea ce spune în partea ultimă a Predicii de pe Munteîmpotriva proorocilor mincinoşi, care sunt credincioşi numai în vorbe, dar nu şi în fapte, atrăgând atenţia că: „Nu oricine îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cei ce face voia Tatălui Meu Cel din ceruri" (7, 21; a se vedea contextul, în care sunt redate şi două pilde sugestive: pilda cu pomul şi cu roadele sale, 7, 16-20; şi pilda celor două case, 7, 24-27). La fel, tâlcuirea pildei neghinelor (13, 36-43) sau pilda cu datornicul nemilostiv (18, 23-35). Toate aceste cuvinte ale Domnului - şi încă multe altele - arată cât de serioasă este problema. Şi cât de gravă este pentru Sf. Matei şi pentru Biserica vremii sale rătăcirea celor care cred că se pot mulţumi să profeseze un creştinism teoretic, fără împlinirea atentă şi consecventă a poruncilor dumnezeieşti.
6. „Credinţa fără fapte este moartă". Problema este extrem de actuală până astăzi. Intr-adevăr, mulţi sunt şi astăzi - o, desigur, mult mai mulţi decât în vremea în care Sf. Matei îşi scria Evanghelia - cei care cred că e de ajuns să te numeşti creştin, dar fără o preocupare serioasă de a împlini voia lui Dumnezeu. Unora ca aceştia, Evanghelia de astăzi - şi, aşa cum am văzut, ansamblul Evangheliei de la Matei şi al Noului Testament - le atrage atenţia că vor fi judecaţi şi răsplătiţi nu după „firmă", ci după fapte.
Cu aceeaşi insistenţă ca şi Sf. Matei înfăţişează această învăţătură Sf. Iacov, în Epistola sa sobornicească. El scrie: „Ce folos, fraţilor, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are?" Şi dezvoltă învăţătura că „credinţa fără de fapte este moartă" (2, 14-26).
Nimeni nu poate spune că-L are pe Hristos sau că are credinţa în El dacă nu împlineşte poruncile Sale. Acest adevăr, atât de clar şi atât de insistent prezentat în paginile Sfintei Scripturi, apare rezumat cum nu se poate mai bine de Sf. Marcu Ascetul (sec. IV-V), care zice că „neîmplinirea poruncilor vine din necredinţă" şi că „în măsura în care, crezând, lucrăm poruncile, lucrează şi Duhul Sfânt în noi roadele Sale" (Răspuns acelora care se îndoiesc despre Dumnezeiescul Botez, în „Filocalia", voi. I, Sibiu, 1947, p. 289, 290). Necesitatea împlinirii poruncilor nu contrazice adevărul că mântuirea este un dar (un har) al lui Dumnezeu (Ef 2, 8). Prin Sfântul Botez am primit harul, şi tocmai acest har reprezintă în cei botezaţi puterea de a împlini poruncile. „Drept aceea - zice Sf. Marcu Ascetul -, o, omule, care ai fost botezat în Hristos, dă numai lucrarea pentru care ai luat puterea" (p. 290). Şi, în alt loc: „Celor botezaţi li s-a dăruit harul în chip tainic; dar el lucrează în ei pe măsura împlinirii poruncilor" (Despre cei ce-si închipuie că se îndrepteazâ din fapte, 61, în voi. citat, p. 254).
7. „Siguranţa mântuirii" şi „sola fide" - două rătăciri nebiblice.
Cred că nu este de prisos ca, în încheiere, să atragem atenţia asupra faptului că Evanghelia acestei Duminici vădeşte rătăcirea a două puncte esenţiale de doctrină protestantă şi neoprotestantă.
Mai întâi: Dacă creştinii vor fi judecaţi, cum stăm cu doctrina neopotestantă a „siguranţei mântuirii"? De obicei, când discuţi cu un neopro testam, ţi se pune această întrebare: „Ai siguranţa mântuirii?" Ei susţin sus şi tare că o au! Dar iată că Mântuitorul ne spune altceva. El ne atrage atenţia că toţi vom fi judecaţi. Un foarte cunoscut exeget protestant contemporan zice că această pericopă evanghelică nu face decât să confirme un adevăr exprimat cu claritate în unele locuri mateiene anterioare, anume că va fi chemată la judecată şi comunitatea creştină; şi adaugă: „Nu există nici cea mai mică certitudine că ea va fi mântuită" (Ulrich Luz, The Theology ofthe Gospel of Matthew, Cambridge, 1995, p. 129, cf. p. 131). Dacă suntem creştini şi dacă ne silim să facem voia lui Dumnezeu, avem nădejdea mântuirii, dar nicidecum siguranţa mântuirii. De altfel, însuşi Sf. Apostol Pavel atrage atenţia asupra acestei erori şi mărturiseşte că nici în ce-l priveşte nu socoteşte că a şi cucerit răsplata, ci „aleargă" spre a o cuceri (Fil 3, 11-15).
Totodată, dacă faptele vor fi criteriu al Judecăţii dumnezeieşti, cum mai poate fi susţinută doctrina despre sold fide, adică despre mântuirea „numai prin credinţă", fără faptele bune? Se ştie ce loc important ocupă această erezie în edificiul doctrinar protestant şi neoprotestant. Şi totuşi, ea contrazice flagrant învăţătura Mântuitorului. Chiar nu-şi dau seama, cei care susţin sus şi tare că sunt „după Biblie", că astfel de învăţături n-au nimic de-a face cu Biblia?
PR. PROF. DR. VASILE MIHOC
LUMINA EVANGHELIEI - EXEGEZE LA EVANGHELIILE DUMINICALE, EDITU
LUMINA EVANGHELIEI - EXEGEZE LA EVANGHELIILE DUMINICALE, EDITU
Cu dragoste,Maria.
P.S.
Din inimă si din suflet,aduc multumiri tuturor celor care au pus si pun o cărămidă sau mai multe,la ZIDIREA CUVANTULUI
LUI DUMNEZEU!
LUI DUMNEZEU!
Vă asigur pe toti dragilor,că mă rog pentru
fiecare in parte,iar DARUL vostru ,vă va fi
dat înapoi de Dumnezeu si de Măicuta
Domnului,înzecit si poate chiar însutit.
fiecare in parte,iar DARUL vostru ,vă va fi
dat înapoi de Dumnezeu si de Măicuta
Domnului,înzecit si poate chiar însutit.
Ajutorul tău pentru zidirea Cuvântului
Lui Dumnezeu,este de nepretuit!
Lui Dumnezeu,este de nepretuit!
DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME ,ALE ADEVARULUI DUHULUI SFANT!
https://plus.google.com/.../SC4N4eBme14
7 days ago - DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME, ALE ADEVARULUI DUHULUI SFÂNT ! DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME ,ALE ...
https://plus.google.com/.../CCD4pSVdgtb
Dec 7, 2016 - CARTEA ADEVARUL DUHULUI SFANT, VA COSTA DOAR 28 LEI, PENTRU LUNA DECEMBRIE 2016 si pentru tot anul 2017 !! CARTEA ADEVARUL DUHULUI SFANT,
https://plus.google.com/.../SC4N4eBme14
7 days ago - DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME, ALE ADEVARULUI DUHULUI SFÂNT ! DONATII PENTRU URMATOARELE DOUA VOLUME ,ALE ...
https://plus.google.com/.../CCD4pSVdgtb
Dec 7, 2016 - CARTEA ADEVARUL DUHULUI SFANT, VA COSTA DOAR 28 LEI, PENTRU LUNA DECEMBRIE 2016 si pentru tot anul 2017 !! CARTEA ADEVARUL DUHULUI SFANT,
IISUS HRISTOS IUBESTE ROMANIA
RăspundețiȘtergereAti avut dreptate acum 2 ani , doamna Maria . Iata:
RăspundețiȘtergeremarți, 20 octombrie 2015
ELENA UDREA , VA AJUNGE DIN NOU LA ÎNCHISOARE !
16 Octombrie 2015, ora 22,10 !
https://mariaghiorghiu.blogspot.ro/2015/10/elena-udrea-va-ajunge-din-nou-la.html?m=0
Elena Udrea, condamnată la șase ani de închisoare cu executare în dosarul „Gala Bute”
https://www.antena3.ro/actualitate/justitie/elena-udrea-condamnata-la-inchisoare-cu-executare-in-dosarul-gala-bute-405764.html
Mai e pana la sentința finala.
ȘtergereAsa este! Din păcate toate se adeveresc in timp,pentru că le meritam.
ȘtergereDupă fapta si rasplata.
Voi scrie si despre ELENA UDREA ,cand va ramane definitiva condamnarea,Va multumesc frumos dragilor, pentru că-mi amintiti de cele care am scris si se adeveresc.
Nu va face inchisoare ! Vor fi 'surprize ' mari.
ȘtergereVeti trai si veti vedea !
Nu ne interesează dupa condamnarea definitiva!
ȘtergereUdrea e folosita pe post de momeala , ei il vor pe Basescu . Se stie ca ea nu vrea sa stea la puscarie , deci pe cineva va sacrifica la randul ei .
ȘtergerePana la Basescu va mai incerca o strategie . Daca-i iese , e libera ca Topoliceanu .
Sigur Blonda va intra deocamdată la pușcărie dar este posibil ca în apel să primească o pedeapsă cu suspendare.Posibil însă să mai urmeze și alte dosare.Este interesant de anticipat dacă mâine ministrul Justiției va cere demiterea procurorului General și al DNA.Aș putea să zic că sunt 70 % sanșe să ceară demiterea .
RăspundețiȘtergereNu va cere demisia ( chiar daca asta este intentia).
ȘtergereAm avut dreptate cand am spus: "Nu va cere demisia ( chiar daca asta este intentia ". :)))
ȘtergereElena Udrea va ajunge N U !!! la inchisoare ...
RăspundețiȘtergereNu mă bucur de obicei de pățania altora,dar dacă a făcut ce a făcut, s a-și primească și răsplata. Noi,oamenii de rind,tragem zilele cu greu, anumite lucruri nici vorba sa ni le permitem,lucram din greu,și atunci unii care sint puși în cirma tarii,sa-și permită sa facă orice,așa nu se poate. Dacă era credincioasa, trebuia sa știe cele zece porunci!
RăspundețiȘtergereDespre muncă, pensii şi bun-simţ
RăspundețiȘtergereDeficitul de la bugetul de pensii a ajuns deja la peste patru miliarde de euro anual.
Ce înseamnă asta?
Că România se împrumută nu ca să investească în infrastructură, ci pentru a putea să plătească pensiile.
Iar, de parcă asta nu ar fi fost destul de grav, mai vin şi promisiunile politicienilor.
Programul de guvernare al PSD prevede majorări succesive ale punctului de pensie, până la 1.775 de lei în 2020.
Asta reprezintă o dublare a pensiilor în următorii trei ani şi jumătate. Că vorbim de non-sens economic, chiar nu mai contează!
Pensiile sunt mici în România, nimic de zis, dar deja sunt cu mult mai mari decât ne permitem.
Nu trebuie să fii laureat al premiului Nobel pentru economie ca să realizezi că, în ritmul acesta, peste 15-20 de ani nu vor mai exista pensii de stat.
Totul pleacă de la filosofia greşită a sistemului: salariaţii de astăzi plătesc pensiile generaţiilor trecute.
Argumentul pensionarilor este corect: am muncit o viaţă întreagă, merit o pensie decentă! Deocamdată, cu greu, bani se găsesc. Peste 20 de ani, argumentul va rămâne valabil.
Atunci însă, nimeni nu o să ne mai împrumute. Iar, între timp, şi pensiile private obligatorii vor fi naţionalizate, după modele patentate de vecini.
Prin urmare, cei care astăzi plătesc contribuţii vor realiza că sunt fraierii societăţii – şi munciţi peste măsură, şi cu banii luaţi!
Iar, ca să realizăm proporţiile fenomenului, este suficient să ne uităm la pensiile speciale de astăzi.
Pensionarii de lux ai României câştigă şi de zece ori mai mult decât un pensionar obişnuit.
Vorbim despre oameni care ies la pensie la 50 de ani sau, în unele cazuri, chiar la 45 de ani!
Adică la o vârstă la care un om normal mai are o viaţă întreagă de muncă, sute de mii de norocoşi primesc pensii uriaşe.
Iar aici nu este cazul să mai vorbim despre revoluţionarii din decembrie 1989, la care nici măcar nu a existat o vârstă minimă.
Pentru a vedea cât de strâmb este sistemul românesc ajunge să urmărim câteva cifre: în 2013 erau 10.187 de revoluţionari care încasau în medie 1.525 lei pe lună.
Acum, în 2017, avem 12.978 beneficiari, cu o indemnizaţie lunară de 1.812 lei.
Dacă ne gândim că au trecut aproape trei decenii de la Revoluţie, nu ne rămâne decât să ne mirăm cum de apar noi revoluţionari cu merite deosebite.
Trebuie să fim serioşi: niciun stat din Europa nu-şi mai permite luxul să împartă bani cu nemiluita.
Am văzut ce s-a întâmplat cu Grecia, care inventase pensii speciale pentru orice. Dacă vom continua în acest ritm, o să ajungem, în scurt timp, mult mai rău. Iar pe noi nu o să ne salveze nimeni!
http://www.capital.ro/despre-multa-munca-pensii-si-bun-simt.html
Putem ajunge in genunchi cu mult mai usor decat grecii! Bomba cu ceas din sistemul de pensii Interviu cu Gabriel Biris :
RăspundețiȘtergereNe plangem de Europa cu doua viteze, dar noi avem deja Romania cu 3 viteze.
Este exact evolutia 2006 - 2008 si repetam aceleasi greseli: crestere economica foarte mare si deficit urias.
Am uitat repede 2009 - 2010, ne amanetam deja prezentul, nu mai vorbim despre viitor, avertizeaza avocatul specializat in fiscalitate, Gabriel Biris, fost secretar de stat in ministerul Finantelor.
In loc sa ne crestem PIB-ul potential, noi crestem pensiile si salariile bugetarilor.
Nu cream conditiile pentru a creste numarul de salariati, luam banii de la investitii, de la cofinantari si ii mutam la pensii, desi cifrele programului de guvernare se bazau pe atragerea de fonduri.
Iar "capsunarii" nu mai trimit bani in tara si nu ii mai aducem inapoi, pe cea mai mare parte i-am pierdut de tot, spune Gabriel Biris intr-un interviu pentru Ziare.com.
Fostul secretar de stat a atras atentia in mod special asupra bombei cu ceas din sistemul de pensii: "peste numai vreo 15 ani tot ce se va strange din taxe si impozite, va trebui sa se duca la pensii, nu vom mai plati nici salarii."
Comisia europeana, FMI, Consiliul Fiscal, diversi analisti au lansat avertismente severe privind riscul unor derapaje, incepand cu depasirea limitei deficitului bugetar. Guvernul spune ca sunt temeri exagerate si neintemeiate. Cum e?
Este exact evolutia 2006 - 2008 si repetam aceleasi greseli: crestere economica foarte mare si deficit urias.
Atunci, pe exuberanta boom-ului, s-au marit mult cheltuielile cu salariile, cele fixe - au fost aruncati banii pe limuzine scumpe, nu au fost facute investitii.
Criza financiara ne-a pus in genunchi, dar am uitat repede 2009 - 2010.
Atunci nu era si un context international extrem de rau?
Nici azi nu e foarte bun.
Avem Brexit, o schimbare de paradigma in SUA, razboi la granita in Ucraina, Turcia a luat-o razna.
Si in loc sa ne concentram pe sanatate, educatie si investitii in infrastructura, in loc sa ne crestem PIB-ul potential, noi crestem pensiile si salariile bugetarilor.
Nu cream conditiile pentru a creste numarul de salariati, ci asistam cu iresponsabilitate la plecarea a 3 milioane de oameni in 10 ani.
Am ajuns de la 9 milioane de salariati la 5 milioane, dintre care 2 milioane sunt la salariul minim pe economie. Nu este o intamplare lucrul acesta.
Cum sa atragi productie in Moldova cand pentru a exporta de acolo pe pietele UE camionul face doua zile pana la granita in loc sa faca 7 ore? Eventual te duci in Transilvania, ca e mai aproape.
Ne plangem de Europa cu doua viteze, dar noi avem deja Romania cu 3 viteze (1 - Bucuresti, 2 - Transilvania, 3 - restul tarii).
Noi luam banii de la investitii, de la cofinantari si ii mutam la pensii, desi cifrele programului de guvernare se bazau pe atragerea de fonduri. Ne amanetam deja prezentul, nu mai vorbim de viitor.
2.
RăspundețiȘtergereNu mai investim nici in educatie. Antreprenorii se plang acum cel mai mult de lipsa fortei de munca calificata.
Au inceput producatorii mari sa-si faca propriile scoli de meserii, ceea ce nu e rau, dar asta rezolva doar probleme punctuale, privatii nu pot rezolva problema la nivel national. Pentru asta avem stat, platim impozite.
Dar nu au si pensionarii dreptul la o viata decenta dupa ce au contribuit o viata?
Eu nu sunt politician, nu trebuie sa spun ce cred ca vor oamenii sa auda ca sa ma voteze, spun ce cred ca e corect, din punctul de vedere al unui specialist responsabil, care se intampla sa mai fie si antreprenor, tata de familie cu responsabilitati.
Ca sa cheltuiesti trebuie sa te dezvolti ca sa ai de unde cheltui, altfel ne intindem mai mult decat ne e plapuma. Sistemul nostru de pensii e de tip Caritas, o schema Ponzi care depinde de contribuitori.
Pensionarii cred ca isi primesc banii din contributiile platite. Gresit!
Banii lor au fost "mancati" de cei in plata atunci, iar pensiile de azi sunt platite din ce platesc cei care muncesc azi. Maine va fi la fel.
Asta se numeste solidaritate inter-generationala, de pe vremea lui Bismarck, cand insa speranta de viata era mica si natalitatea mare. Acum e invers.
Fara pensiile speciale, care se platesc direct de la buget, avem un deficit la fondul de pensii de peste 2% din PIB, deci aproximativ un sfert din pensiile aflate acum in plata nu sunt platite din contributii, ci direct de la buget. In 2016 punctul de pensie a fost 790 de lei, in 2017 este 830 de lei si dna Vasilescu ne-a anuntat ca de la 1 iulie va deveni 1.000 de lei. Dl Catu vrea si el sa scada CAS cu 7,25%.
Deci deficitul la bugetul de pensii se poate tripla, la peste 6% din PIB, in conditiile in care deficitul nostru total nu trebuie sa depaseasca 3%, si asa urias in conditiile in care nu investim. Noi cheltuim banii copiilor nostri ca sa mancam si nu le mai lasam nimic in afara de datorii. Sper ca suntem constienti de asta!
Si mai e o problema, prin eliminarea plafonului la contributia CASS, peste cativa ani vom vorbi din nou despre pensii nesimtite, dar corecte, bazate pe contributii platite.
Pana acum contributia angajatului era plafonata, dar si pensia era plafonata la 5 puncte.
Eliminand plafoanele vom avea si oameni cu 100 de puncte de pensie, pe contributie. De unde? Contributiile lor sunt platite azi si pensia va trebui sa le fie platita maine.
In plus, daca ne uitam la distributia varstelor, vedem ca segmentul cel mai mare de populatie acum contribuitoare este generatia "decreteilor".
Cand ea va incepe sa iasa la pensie, adica peste vreo 15 ani, chiar daca nu facem alte prostii (gen marire valoare punct de pensie, pensionari anticipate sau reduceri de contributii), deficitul fondului de pensii va fi intre 10-12% din PIB.
Adica tot ce se va strange din taxe si impozite, va trebui sa se duca la pensii, nu vom mai plati nici salarii. Isi imagineaza cineva ca se poate asa ceva?
Spuneati ca au plecat 3 milioane de romani. Pentru deficit n-a fost rau. "Capsunarii" l-au finantat.
Nu-l mai finanteaza. Si-au dus familiile acolo, s-au asezat, nu mai trimit bani in tara si nu ii mai aducem inapoi. Pe cea mai mare parte i-am pierdut de tot.
In campanie, niciunul dintre partide nu a vorbit despre problemele reale si nu a oferit solutii pentru ele. Au fost doar vise umede.
Programul PSD a fost o fenta dupa care s-a dus multa lume, a creat speranta, asteptare in ideea ca vor crea si o anumita toleranta pentru planul principal pe care l-am vazut - OUG 13.
Nici PNL nu a oferit o alternativa responsabila cu cota TVA 16% sau reducerea CAS la 16%.
Avea dreptate ministrul Finantelor cand a invocat posibilitatea taierii?
Ii dau dreptate dlui Stefan, un profesionist foarte bun. Este evident ca e asa. Ce a spus este o chestiune de bun simt elementar. Toata lumea stie asta.
3.
RăspundețiȘtergereImi aduc aminte ca ultima data cand am reprezentat guvernul la comisia de buget din Senat a fost sa prezint aviz nefavorabil pentru o suma de masuri cu impact negativ pe bugetul comercial.
Am vorbit cu unul din senatori, un fost ministru de Finante PSD pe care l-am intrebat cum va face bugetul daca va fi din nou ministru. "Acum suntem in campanie, vedem noi dupa aia", mi-a raspuns domnia sa.
Eu cred ca cineva ar trebui sa le spuna liderilor PSD ca au castigat alegerile, sa se apuce sa guverneze, ca nu mai sunt in campanie.
Inainte de legea salarizarii, ar trebui un design institutional eficient.
Cand eram secretar de stat, una dintre directii era debirocratizarea. Le-am cerut colegilor din guvern sa stearga acest cuvant din vocabular.
Nu trebuie sa vorbim despre debirocratizare, ci despre servicii publice de calitate.
Nu debirocratizarea e scopul, ci eficientizarea birocratiei.
Nu exista tara care sa functioneze fara birocratie, dar ea poate sa fie ca la noi sau ca in Austria.
Cand vorbesti despre debirocratizare creezi o falsa asteptare ca nu avem nevoie de birocrati, care devin dusmanii poporului si iti antagonizezi un corp profesional, un numar mare de cetateni.
Orice om sanatos la cap trebuie sa inteleaga ca nu poti reforma nimic fara birocrati. Ca demnitar, daca ii motivezi ai numai de castigat, daca nu, esuezi.
Un pilon al programului PSD a fost absorbtia de fonduri, al doilea Fondul Suveran de Investitii. Este o idee fezabila?
Am propus si eu asa ceva la un moment dat, inainte sa intru in guvernul tehnocrat, dar nu mi-e clar cum vrea sa il faca PSD.
E foarte important sa folosesti ce ai ca sa atragi capital.
Daca pui intr-un holding companiile viabile, il listezi, vinzi actiuni dar pastrezi controlul, cu banii respectivi poti sa investesti.
Dar in cat timp produce bani, ca deficitul e azi?
Numai procedurile juridice, de organizare, cam un an si apoi listarea, si la Bucuresti, si pe o bursa care chiar functioneaza, inca vreo sase luni.
Probabil ca in doi ani ar putea sa fie functional cu oameni priceputi si sustinuti politic. Asta daca vrei sa-l faci bine. Daca il faci heirupist, pe genunchi se poate si mai repede, dar...
Pana pe 31 martie ar trebui sa apara Codul Economic. Stiti ceva de el?
Nu stie nimeni ce e acela Cod Economic. Initial vorbeau de un cod care sa includa toate legile cu impact economic, Codul fiscal si de procedura fiscala, legea societatilor comerciale, registrul comertului, insolventa, evaziunea fiscala.
Dar daca aducem Codul fiscal intr-un cod economic trebuie sa il abrogam pe acesta cu tot cu legislatia secundara si tertiara pe care trebuie sa o refacem. Am innebunit?
Sunt mii de pagini! Inca descoperim chestii care s-au schimbat in noul cod si nu au fost observate. Eu inca din 2011 am spus ca vechiul cod nu trebuia abrogat, ci republicat, tocmai din cauza asta.
Ideea Codului Economic ar trebui abandonata. Nu putem abroga ceea ce de-abia a inceput sa functioneze.
Si daca situatia este atat de cenusie, pe ce miracol poate miza totusi guvernul Grindeanu?
Nu va fi niciun miracol. Nu vad pe fonduri europene, pe investitii, nicio discutie serioasa.
Si probabil va fi o depasire de deficit. Iar un deficit mare duce la lipsa increderii.
Daca esti degradat de agentiile de rating, toate dobanzile cresc, inclusiv pentru datoria existenta si bulgarele de zapada o ia la vale: trebuie sa te imprumuti mai mult, o faci mai scump si vei face tot mai putine cu banii acestia.
Adica tot mai multi bolovani in spatele tarii.
Cat de mare e riscul de inflatie?
Inflatia e un instrument prin care statul se finanteaza din buzunarul cetatenilor sai.
Te folosesti de bani reali pe care ii inlocuiesti cu hartii fara valoare.
Sa nu uitam modul pervers in care statul a confiscat economiile oamenilor la CEC in anii 90.
4.
RăspundețiȘtergereInflatia este un risc, mai ales stiind ca in BNR sunt si adepti ai acestui instrument, adepti care ar putea castiga teren in conditiile in care vedem atacuri concentrate impotriva guvernatorului Isarescu.
Poate cel mai dur avertisment a venit de la Corina Cretu, care a invocat temerea CE ca Romania ar putea ajunge in situatia Greciei. Suntem in mod real in acest pericol?
Bineinteles. Si noi nu avem istoria de capital a Greciei, grecii au active in afara tarii, ei ca popor se descurca. Guvernul lor are probleme.
Grecii au turism, si-au facut ceva infrastructura, noi putem ajunge in genunchi cu mult mai usor decat ei.
Dar actuala putere spune ca situatia a fost provocata de guvernul tehnocrat, din care ati facut parte, care ar fi lasat o gaura la buget si ar fi avut absorbtie zero.
In privinta "gaurii", nu a fost niciuna, covrigul nu era covrig, ci papanas. Au fost incasari cu 10 miliarde mai mici decat cele estimate, dar si cheltuieli cu 10 miliarde mai mici. Deci zero gaura.
Din pacate, cele 10 miliarde necheltuite erau investitii care nu s-au facut pentru ca nu s-au atras fondurile europene. Dar despre absorbtie nu vreau sa vorbesc eu, trebuie sa vorbeasca fostii ministri ai Fondurilor Europene. Chiar nu stiu ce a fost acolo. Ce stiu e ca ANAF si-a facut treaba.
Nu uitati ca deficitul a fost mai mic decat cel estimat si putea sa fie chiar mai mic, de 1,9%, dar pe sfarsitul anului s-a vazut ca e o marja si s-a accelerat rambursarea TVA ca sa usureze situatia viitorului guvern.
De ce a facut Guvernul Ciolos asa ceva pentru Guvernul Grindeanu?
O chestiune de responsabilitate fata de tara.
Aveți mare dreptate anonim 20:20!!! La revoluție aproape toți am fost în piață dar niciodată nu ne-am gândit să ne luăm certificat de revoluționar.Cei care meritau sa primească indemnizație sunt cei care au pierdut pe cineva drag la revoluție. Nu le spune nimeni la așa-ziși revoluționari că NU-I MAI PUTEM ȚINE ÎN SPATE??????
RăspundețiȘtergere20:42 Nici unuia din cei care au lansat avertismente nu-i pasa cu adevarat de poporul romanAsa ca ne-am saturat de minciunile si manipularile lor asa ca sa ne mai lase cu sperieturile lor ca ne- au tinut numai in saracie desi am fost o tara bogata .N-au stiut decat sa minta si sa fure.Asa ca pana una alta credem in acest guvern si .ai incetati cu manipularile ca va vede Dumnezeu care e Dreptul Judecator
RăspundețiȘtergereViziunea cu lava unui vulcan:
RăspundețiȘtergerehttps://www.youtube.com/watch?v=rdftw99Hbeo
Da ce aveti cu 12000 de revolutionari si nu vedeti ca sint sute de mii cu pensii speciale mult mai mari ale unora care nu au facut nici o contributie la sistemul de pensi dar au facut milioane de victime si crime printre romani,iar unii dintre ei au lucrat doar 3-4 ani.
RăspundețiȘtergereSfanta Treime,va rog sa ne dati un semn din Cerul Sfant,in ziua de Inviere,ca tot poporul Roman sa se intoarca la Credinta,si sa nu se mai indoiasca de tot ce scrie doamna Maria.
RăspundețiȘtergereCu frica de Dumnezeu,Mariana din Banat.
OFF!...SĂRACĂ ȚARĂ BOGATĂ
RăspundețiȘtergereNOI CERȘIM DIN POARTĂ-N POARTĂ
MI-E TEAMĂ CĂ ÎNTR-O ZI
SĂ N-AVEM UNDE CERȘI!
Cu drag,Mirela.
Doamna Maria ma bucur din tot sufletul meu de viziunea dv. Ma bucur ca Dumnezeu ne iubeste inca si multi nu meritam dar Mila Lui Dumnezeu este fara margini. Cat despre Elena Udrea cred ca este victima altora. Dumnezeu va face dreptate. Daca a gresit asta e,dar nu stiu de ce cred ca nu este atat fe vinovata. Nu ma bucur de raul altuia,in ziua de azi si in timpurile noastre nu mai stie nimeni unfe este drepyatea se maninca unul pe altul si cand este vorba de bani nu se multumesc ca noi oameni de rand s-a zicem asa vor tot mai mult si mai mult pana pierd controlul si duce la ce vedem in ziua de azi. Doamna Maria cu drag.
RăspundețiȘtergereCea mai mare atrocitate petrecuta in inchisorile din tot lagarul comunist a fost Experimentul Pitesti,dar nu a fost nimeni condamnat din conducatorii inchisorii care l-au organizat.V-i se pare ca asta ar fi o justitie normala in care ministrul justitiei Toader Tudorel protejaza pe cei ce incalca constitutia si ne mai tine un discurs de o ora la TV,mare nerusinat.
RăspundețiȘtergereCea mai mare atrocitate petrecuta in inchisorile din tot lagarul comunist a fost Experimentul Pitesti,unde se facea botezul cu fecale,dar nu a fost nimeni condamnat din conducatorii inchisorii care l-au organizat.V-i se pare ca asta ar fi o justitie normala in care ministrul justitiei Toader Tudorel protejaza pe cei ce incalca constitutia si ne mai tine un discurs de o ora la TV,mare nerusinat,ar trebui sa-si dea DEMISIA.
RăspundețiȘtergereCea mai mare atrocitate petrecuta in inchisorile din tot lagarul comunist a fost Experimentul Pitesti,unde se facea botezul cu fecale,dar nu a fost nimeni condamnat din conducatorii inchisorii care l-au organizat.V-i se pare ca asta ar fi o justitie normala in care ministrul justitiei Toader Tudorel protejaza pe cei ce incalca constitutia si ne mai tine un discurs de o ora la TV,mare nerusinat,ar trebui sa-si dea DEMISIA.
RăspundețiȘtergereSi mai e un nerusinat de la Sibiu care-i lauda pe cei care incalca constitutia,hotul de case,baronul Multi-haus-en.Pentru acest fapt grav de incalcare a constitutiei documentat prin decizia data de Curtea Constitutionala si asta ar trebui sa fie DEMIS sau SUSPENDAT de Parlament.
RăspundețiȘtergereASA ESTE, MIREASA IL VA INTAMPINA PE MANTUITORUL CU TRICOLORUL ROMANIEI IN MANA. TOTUL VA FI IN VIITOR.
RăspundețiȘtergereimediat dupa revolutie a aparut intr-un ziar ceva halucinant-O FEMEIE DINTR-UN TRIB DIN AFRICA DE SUD A SPUS CA EA A VAZUT O TARA PE NUME ROMANIA DE UNDE VA PLECA IN LUME TOATA CREDINTA SI STIINTA OMENIRII SI VA FI CEL PROMIS DE DIVINITATE femeia fiind analfabeta--am avut ziarul dar l-am pierdut-asa spun si alte popoare=vizionari din INDIA BULGARIA SI CHIAR VATICANUL
RăspundețiȘtergereblonda UDREA ESTE CAPRICORN SI SE STIE CA ACESTIA SUNT AHTIATI DE AVERE SI PUTERE-ce invidie sa ne cuprinda! -ea isi urmeaza telul iar noi restul vrem o viata normala
RăspundețiȘtergere