duminică, 18 noiembrie 2018

DUHUL CEL PREA SFANT PURCEDE , SI DE LA TATAL SI DE LA FIUL !


                                                            Dragii mei,

Sunt tare trista cand vad ca BISERICA ORTODOXA ROMANA,nu vrea sa accepte ca DUHUL CEL PREA SFANT purcede si de la TATAL si de la FIUL.
Iata:
 Intai este filioque. "Catolicii zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. 
Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul Evanghelist Ioan spune ca, Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin Fiul. ( Ioan )
Iar eu vin aici si aduc DOVADA ca ,BISERICA OROTODOXA ROMANA greseste total.
In aceasta privinta,BISERICA CATOLICA are perfecta dreptate,detine ADEVARUL LUI DUMNEZEU.
DUHUL CEL PREA SFANT purcede si de la TATAL si de la FIUL,deoarece ,impreuna Ei sunt TREIMEA,UNIMEA si ADEVARUL LUI DUMNEZEU.
Iata DOVADA ca ,IISUS HRISTOS a creat LUMEA,a suflat de la EL ,a suflat cu GURA SA PREA SFANTA,a suflat DUH SFANT peste ţărâna luata de jos:

                                         7 Aprilie 2016,ora 6,30 !

                                          Dragii mei, 

Astazi dimineață treaza fiind, poriveam cu ochii închisi, spre plafonul camerei mele, unde văzusem o miscare ca o umbra densa.
Cand am închis ochii mei, am vazut pe DUHUL CEL PREA  SFANT de un alb orbitor, cum sufla cu ciocul Său ca din Soare rupt, sufla spre mine ,O Lumina aurie orbitor de stralucitaore.
Lumina iesea din ciocul DUHULUI SFÂNT sub forma de raze multe,multe,care se deschideau ca un crin, cand ajungeau la mine,si îmi intrau in trup. 
Când trupul meu absorbea RAZELE DUHULUI SFANT, eu ma cutremuram pe pat,ca la un soc electric.
Simteam ca , nu vreau sa se mai termine aceasta MINUNE MARE.  
Doar cateva secunde ,iar Duhul Sfant a zburat spre înaltul Cerului,  si a apărut Scumpul nostru Mântuitor .

 

Iata ce spunea , glasul Mântuitorului nostru Iisus Hristos:
”Aceasta este Ziua în care ,v-am creat!”
Iar in acest moment dragilor,am în fața ochilor închisi pe Însuși Domnul nostru Iisus Hristos în carne și oase, cu vesminte albe de lumina orbitoare. 
Scumpul nostru Mântuitor întinde Mâna Sa dreaptă spre mine roaba Sa,care eram la doar 2 metri distanta, după care ,Îsi deschide palma,și văd că are Pământ în ea.
Iisus Hristos dragilor, suflă cu gura Sa Duh Sfânt,peste Pământul din palma Sa, si astfel ,a voit ca sa ne arate prin mine roaba Sa, felul cum ne-a creat pe noi.
DUHUL CEL PREA SFANT dragilor,purcede si 

de la TATAL si de la FIUL,asa cum spune 

BISERICA CATOLICA! 

Asta nu inseamna ca tot ce spune BISERICA

 CATOLICA este ADEVARUL absolut.

Categoric nu !

Biserica Crestin Ortodoxa detine ADEVARUL 

DUHULUI SFANT,ADEVARUL LUI IISUS 

HRISTOS.


29 nov. 2017 - "Biserica Crestin Ortodoxă ,este Biserica cea adevărată ! ... Toti ne vom mantui daca vom respecta CREDINTA in care ne-am nascut,Credinta ..... 

Dar, pe alocuri,unii PREOTI ai BOR,in frunte 

cu PATRIARHUL DANIEL ,se incapataneaza 

sa sustina anumite LUCRURI DIVINE,anumite

 idei, care sunt total gresite.

Iar eu Prieteni dragi,va spun cu toata 

convingerea, ca noi nu ne tragem nici din 

maimuță cum sustin unii ”înțelepți ai lumii”,si 

mai nou,nici din Extraterestri cum sustin altii.
Total gresit !!!
 Noi suntem creati,după Chipul si asemănarea Lui Dumnezeu.
Din pământ am fost luati, si-n Pământ vom merge.Iar Sufletul nostru se va intoarce la Creator,pentru JUDECATA cea dreaptă.
Asadar fratilor, sa ne rugam DOMNULUI si MANTUITORULUI nostru IISUS HRISTOS,ca sa ne daruiasca iertare de păcate, dragoste infinita față de Aproapele, precum si Credință tare si neclintita,intru PREA SFANTA TREIME si Sfintii Săi, si în PREA CURATA FECIOARA MARIA, NĂSCĂTOAREA DE DUMNEZEU si MAICA  noastra a tuturor,Căruia I se cuvine,toata cinstea,slava si închinarea ,Amin. 
                                   Cu dragoste,Maria. 
P.S.
Sa nu uitam dragilor, că prima traire cu ”ACEASTA ESTE ZIUA IN CARE V-AM CREAT,A FOST ÎN 29 IANUARIE 2013.
Deci,putem afirma fara ca sa gresim că BUNUL DUMNEZEU ne-a creat intr-o zi de 29 IANUARIE. Asa a inceput prima zi a lumii pe Pământ, in 29 ianuarie după Calendarul Crestin ortodox.  

 !!! ESCROCII NU AU LIMITE ! NU CUMPARATI AMULETE SAU CARTI CU RITUALURI , TRIMISE DE ESCROCI IN NUMELE MEU !

                      Prieteni dragi,
La SALA DALLES -ANTICARIAT ,am lasat cateva CARTI din toate cele 3 volume.
35 lei ROMANIA VIITORUL al DOILEA IERUSALIM :
Fotografia postată de Maria Ghiorghiu..
15 lei VIATA EXTRATERESTRA :

Fotografia postată de Maria Ghiorghiu..
28 Lei primul volum din 2016 :

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhORNPR9VUJa35Mkf099iXuU5RD8tR5MV0BtRUxWwxRMewh0Sv-XInbhjYQ5SZcTLLSI5VgK0vHPvRj3S31uRRSjM6cKqKUV04wQVkfBVY0EFAV_icOBJwbQxAhOZmrhSX93TS6TcIlr_CC/w530-h374-p/14111967_650437155116702_1428354742_n.jpg.

DONATORII sunt rugati sa sune  la 0747226236 si vor primi toate CARTILE absolut GRATUIT !
Cititorii si doritorii pot suna tot la cest numar pentru a ne da toate datele,ca sa le trimitem CARTILE dorite prin posta sau fan curier.
Si totusi ,daca nu ati reusit sa ajungeti la LANSAREA din 11 - 12 august,puteti merge ca sa va procurati CARTILE dorite de la ANTICARIAT.
Deasemenea,ma puteti suna la 0747226236,pentru COMANDA CARTI,sau imi puteti scrie in privat pe Facebook : Maria Ghiorghiu.ro ,si pe maill : mariatecuci61@yahoo.com.
Va multumesc din inima !
Cu dragoste,cu iubire si cu aleasa recunostinta pentru voi toti cititorii Blogului DUMNEZEU EXISTA -MARTURII ,dar si pentru toti Prietenii de pe FACEBOOK si nu numai.
Iata dragilor si site/ul pe care puteti comanda Cartile,dar si linkul in care gasiti Contul bancar pentru DONATII ,pentru editarea urmatoarelor 2 volume la care m-am si apucat de scris :

Contul pentru strainătate:

Cod Bic Raiffeisen Bank : RZBRROBU 

Cod IBAN: RO71 RZBR 0000 0600 1504 

7307

sau prin WESTERN UNION :

Maria Ghiorghiu -România , unde vă va da

 un numar mai

 mare, si mi-l puteti scrie in privat pe

facebook, sau pe 

maill mariatecuci61@yahoo.com. 

Contul pentru România:

 Cod IBAN: RO71 RZBR 0000 0600 

1504 7307



Iata si site-ul pentru cumpararea CARTILOR ,dar ,

DONATORII sunt rugati sa sune 

 la 0747226236 si vor primi toate CARTILE

 absolut GRATUIT !

https://adevarulduhuluisfant.ro.
Dati clik pe - dreptunghiul in care scrie Comenzi.
Iata:

                .






22 de comentarii:

  1. Am afirmat si eu acest adevar cu tarie intrunul din mesajele trecute dar am fost contrazisa de un ...necunoscator!

    RăspundețiȘtergere
  2. In spiritul dialogului respectuos, doresc sa va transmit cu stima, convingerea personala a faptului ca, viziunea relatată de doamna Maria nu contrazice hotărârea Sfinților Părinți de la Sinoadele Ecumenice privind Filioque: Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis de Fiul (asa cum apare in viziune este trimis prin suflarea Cuvantului).
    In subsidiar, puterea deplină a iradierii divine a Domnului Iisus Hristos, abia după Înălțarea Sa si sederea de-a dreapta Tatalui a implinit-o. Cred ca este intelept sa luam aminte la invatatura de credinta a Sfintilor Parinti ai primelor veacuri crestine si sa cercetăm si pe profesorii nostri de teologie care au raționamente clare privind aceasta problema. Este profesia lor si argumentele nu sunt aleatorii ci se bazeaza pe hotărârea unor Sinoade Ecumenice care au existat inainte de marea schismă petrecuta intre Apus si Răsărit.
    Iertati!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 8:32E limpede ca Duhul Sfant purcede si de la Fiul Sau dar intradevar dupa ceS-a ridicat la cer caci le-a spus apostolilor inainte de a se ridica la cer:"Datu-Mi-s-a toata puterea in cer si pe pamant".(Matei28/18) ,"Si iata Eu voi trimite peste voi fagaduinta Tatalui Meu"(Luca/24/49)Deci Duhul Sfant purcede si de la Fiu Care e Una cu Tatal:"Dar Mangaietorul,Duhul Sfant,pe Care -L va trimite Tatal in numele Meu Acela va va invata toate si va va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu"(Luca14/26)

      Ștergere
    2. Iertam,e o problema lipsita de ratiune si fara rost

      Ștergere
    3. La Facere s-a spus "Sa facem om după chipul si asemanatea Noastra"( Facere 1,26). Aici este vorba de lucrarea Sfintei Treimi. Fiecare ipostas al celor Trei Persoane are rolul Sau in Creatie, completandu-Se intr-o lucrare unitara. Dogma Sfintei Treimi nu este usor de inteles cum este un singur Dumnezeu in Trei Persoane. Nu am un raspuns exhaustiv pt ca nu sunt teolog. Sunt crestin care se roaga si năzuiește la discernământ.
      Fiul a fost trimis de Tatăl pt restaurarea firii umane căzute. Cand S-a rugat in Gradina Ghetsimani inainte de Patima Sa, nu I s-a dat puterea de a birui gloata care venise la El cu bâte, desi ar fi putut cere aceasta iar când Petru i-a spus " Doamne , sa nu Ti se intampla una ca aceasta", vorbind despre suferintele care avea sa le îndure, căutați in Sf. Evanghelia singuri răspunsul... Mântuitorul Iisus Hristos a venit cu misiunea de a restaura chipul cazut al lui Adam prin pilda ascultării desăvârsire de Tatăl. Aceasta este lucrarea Fiului ca a Doua Persoana a Sfintei Treimi. Este un ipostas al Treimii nedespartite si totusi unitare. Asadar Fiului, chiar daca "I s-a dat toata puterea in cer si pamamt", misiunea Sa nu este puterea. Doar la a Doua Sa venire va veni cu slavă si putere ca sa oglindeasca lucrarea fiecarui suflet care s-a Impartasit cu El. De aici, înțelesul lucrării de "purcedere a Duhului din Tatal" si odihna a Duhului in Fiul". Are oare vreun crestin in viata puterea Fiului Inaltat de-a dreapta Tatalui? Nu. Sf. Ap. Pavel spune care e conditia omului in 1 Corinteni 13, 9-10;12-13. Cine doreste sa inteleaga cerceteaza cu sinceritate si se pune cu smerenie in rugăciune ca Domnul sa îi descopere oarecand, atunci când voieste El, lucrarea tainică a Sa cu omul.
      Sfinții Părinți ai Sinodului de la Niceea nu au fost fara rațiune divina si nici nu au întocmit Crezul fara rost! Cine sunt eu sa ma pun mai presus de lucrarea Sf. Duh a acestor părinți cu viata sfântă? Gândiți si d-voastră...

      Ștergere
    4. Tot respectul,nu sinteti teolog,dar e pacat ca o persoana inteligenta a cazut in plasa lor si pierde timpul cu astfel de discutii.

      Ștergere
  3. Aici doamna maria vine contrazicerile intre Biserica Catolica si cea Ortodoxa
    Ar putea toti sa ajunga la comuniune cand este vorba de adevar.
    Este greu doamna Maria pentru multi nu-i lasa deavolul el nu trebuie s-a rada de ei.
    Doamna Maria e greu tare greu pentru unii ms refer la Inalti Prelati ca de ei depinde totul.
    Multumim doamna Maria noi ne putem ruga in casele noastre asa cum trebuie.
    Doamne Ajuta la toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  4. corect SF DUH PORNESTE DE LA TATAL SI MERGE LA FIUL DIN PANTECELE MAICII SALE-asa cum a fost proorocit

    RăspundețiȘtergere
  5. Purcede de la Tatăl și se odihnește-n Fiul...restul e înșelare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Duhul Sfânt purcede din Tatăl, însă Se odihnește în Fiul și e primit de Acesta, căci El unește pe Fiul cu Tatăl și e mărturia iubirii dintre Cei Doi și Pecetea tainică a Comuniunii lor. În Duhul, Fiul primește dragostea Tatălui pentru El, și Fiul iubește pe Tatăl și Duhul Însuși iubește pe Fiul primind iubirea Tatălui pentru Fiul și modul Lor de iubire elimină orice diadă în Treime prin Duhul, care e iubirea Tatălui în Fiul și a Fiului în Tatăl. Deși Duhul își trage ființa Sa doar din Tatăl prin purcedere veșnică, totuși fiind primit de Fiul și odihnindu-Se întru El, Duhul e numit și “al Fiului“, căci Fiul Îl trimite în lume ca pe Un Mângâietor care desăvârșește lucrarea lui Hristos în lume. Duhul e odihna Fiului în Tatăl și a Tatălui în Fiul și e numit și al Tatălui și al Fiului, căci cei ce-L primesc pe Dânsul se învrednicesc de binecuvântarea întregii Treimi ca într-o lumină veșnică și fără de hotar.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sfântul Grigorie Palama afirmă această distincție dintre purcederea veșnică a Fiului din Tatăl și trimiterea în lume de către Fiul spre îndumnezeirea omului: “Acest Duh al Cuvîntului suprem e aidoma unei doriri arzătoare, “Eros“-ul Cel de negrăit al Tatălui pentru Cuvîntul născut în chip de negrăit: această dorire arzătoare – acest Eros – pe care și El, Cuvîntul și Fiul iubit agaphtov" al Tatălui o poartă Celui Care L-a născut. Dar dorirea aceasta o poartă ca venind odată cu El din Tatăl și sălășluind în El întru aceeași natură. Tocmai prin Cuvîntul, Acesta care ne vorbește întrupat, am aflat numele existenței diferite (distincte) pe lîngă Tatăl: existența Duhului. Duhul nu e doar Duhul Tatălui, ci și Duhul Fiului. Căci s-a spus că Duhul adevărului purcede de la Tatăl (Ioan 15,26), pentru ca noi să cunoaștem nu doar pe Cuvîntul, ci și pe Duhul Tatălui, Cel nenăscut, ci purces. Și acesta este Duhul Fiului, Cel ce ține de Tatăl ca Duh al adevărului, al înțelepciunii și al dreptății. Căci Cuvîntul este adevărul și înțelepciunea Celui care L-a născut. El se bucură cu Tatăl Care Se bucură întru El, cum spune Solomon slugii sale: “Eram acolo unde mă bucuram cu El“(Pilde 8,30). Această bucurie a Tatălui și a Fiului, această bucurie dinaintea vremurilor, este Duhul Sfânt, care în relațiile lor le este comun (de aceea El este trimis de către Unul și de către Celălalt celor ce se învrednicesc de aceasta) dar existența Sa ține de Tatăl. Din aceadstă pricină, în existența Sa, El purcede de la Tatăl singur“ .
    Așadar rolul Duhului în Treime nu este nicidecum secundar ca în dogmatizările apusene, ci de o actualitate vibrantă pentru lume și cale interioară de comuniune a vieții divine dintre Tatăl și Fiul.
    Dumnezeu nu e Dumnezeu numai în El însuși ci și în afara Lui. Acestea sunt energiile divine.
    Fiul si Duhul își trag existența de la Obârșia dumnezeiască qearciva , care este Tatăl, izvor al Dumnezeirii – pigaia theotis. Fiul provine din Tatăl prin naștere – gennesis, iar Duhul prin purcedere ekporeuvsis". Biserica Îl primește pe Hristos doar prin Duhul Cel Sfânt, invocându-L să vină și să se sălășluiască într-însa și să o umple de Dumnezeire.

    RăspundețiȘtergere
  8. Duhul locuiește comunitar în Trupul lui Hristos Biserica și în fiecare persoană a ei. Este o împărțire fără despărțire și o unire în distincție, Duhul dăruindu-Se întreg fiecăruia și întregii Biserici. Mai mult decât atât, Sfântul Duh umple întreaga creație de mireasma frumuseții lui Dumnezeu și vestește tainic în armonia făpturii pe Divinul Plăsmuitor. Membrele Trupului lui Hristos se integrează euharistic unui organism unde curge viața lui Dumnezeu în oameni. “Totus Christus este El și noi“ spune Fericitul Augustin. “Între trup și Cap nu e loc pentru nici un interval, cel mai mic interval ne-ar duce spre moarte“.
    În dogma occidentală, creștinul separat de energiile lui Dumnezeu cele veșnice se refugiază în adorarea umanității Mântuitorului și conferă Bisericii calitatea unei instituții umane în care Hristos, Cel ce a promis că va fi cu noi “până la sfârșitul veacului“( Matei 28,20) e prezent doar la modul anamnetic și rolul său e preluat de un “Vicarius Christi“ care își asumă autoritatea absolută asupra Bisericii, în care de fapt Hristos este Arhiereul veșnic (Evrei 6,20), Întemeietor și Țintă în veșnicie. Duhului Sfânt I se acordă o funcție auxiliară în această instituție, în care se gestionează comformitatea omului cu poruncile divine și “meritele“ fiecărui credincios. Într-o atare teologie, Dumnezeu împărtășește oamenilor nu energia Sa veșnică și îndumnezeitoare, ci efecte create care rodesc în oameni merite pentru viața de veci. În această situație s-a ajuns și datorită acelei dogme străine de Tradiția Bisericii sau de Scriptură și anume a purcederii Duhului Sfânt de la Tatăl și de la Fiul. În această dogmă, Duhul, Care purcede din Amândoi (ex utroque), Se îndreaptă spre nicăieri în Treime și devine o legătură a Tatălui cu Fiul (“nexus amoris“ al lui Augustin). În Biserica Catolică, “Persoanele divine sunt relative unele la altele. Deoarece Ele nu divizează unitatea divină, distincția reală a Persoanelor divine între ele rezidă exclusiv în relațiile care se referă unele la altele. În numele relative ale Persoanelor, Tatăl e raportat la Fiul, Fiul la Tatăl, Duhul Sfânt la amândoi“ .

    RăspundețiȘtergere
  9. Teologia catolică revendică justețea rațională a demersului în care relația definește caracterul personal; dimpotrivă Ortodoxia insistă pe puterea cea dincolo de înțelegere ce izvorăște din Taina Sfintei Treimi și pe faptul că noțiunea de persoană este eselțialmente apofatică, un rod al iubirii și nu al înțelegerii . Tot ceea ce se spune despre o persoană este întâlnit la alții; ceea ce îi conferă unicitate este o realitate de nespus,ca o revărsare de iubire spre ceilalți și ca un dor pentru comuniune .
    Teologia ortodoxă mărturisește în dumnezeiască conformitate cu Sfânta Scriptură și Tradiția Sfinților Părinți că Duhul purcede de la Tatăl (Ioan 15,26) și Se odihnește în Fiul, iar caracterul ipostatic al Tatălui,al Fiului și al Duhului Sfânt este absolut: Tatăl este izvorul Dumnezeirii, Fiul e născut din Tatăl, iar Duhul purcede din Tatăl. După Sfântul Vasile cel Mare numele de Tată “conține în el însuși nenașterea. “Cel Ce este în mod propriu și unic Tată nu se naște din nimeni altcineva; iar față de Duh, El e numit Tată, întrucât Îl purcede potrivit Scripturii care spune Tatăl luminii (Iacov 1,17) . Sfântul Ioan Damaschinul în Dogmatica sa afirmă: “Tatăl este cauza și izvorul Fiului și a Duhului Sfânt, Tată al Fiului unic și Purcezător al Duhului Sfânt. Fiul este Fiu; Cuvânt, Înțelepciune, Putere, Icoană, Strălucire, Chip al Tatălui din Tatăl. Duhul Sfânt nu este Fiul Tatălui, ci Duh al Tatălui ca Unul Care purcede din Tatăl. Dar El este și Duh al Fiului, nu pentru că ar fi din El, ci pentru că prin El, Acesta purcede de la Tatăl, căci nu există decât o singură cauză: Tatăl“ . Sfântul Maxim Mărturisitorul în Scoliile sale la lucrarea Sfântului Dionisie Areopagitul se pronunță ferm în această privință : “Tatăl este Dumnezeirea Izvorâtoare iar Fiul și Duhul vlăstare – blastoiv" ale Dumnezeirii Născătoare. Fiul este numit de Sfântul Dionisie Areopagitul : “Dumnezeirea Filială“ .
    Această distincție ipostatică fundamentală vădește calitatea Tatălui de Cauză unică a Celorlalte două Persoane. Accentul pus de teologia occidentală pe noțiunea de “esență divină“ abstractă și – considerat de ei – logic primordială Ipostasurilor dumnezeiești îi îndreptățește să afirme că Duhul este purces din Tatăl și Fiul în temeiul consubstanțialității Lor: “Eu și Tatăl una suntem “ (Ioan: 10,30) dar, deoarece ființa divină e comună tuturor celor trei Ipostasuri, ar rezulta concluzia absurdă că Duhul purcede din El Însuși.

    RăspundețiȘtergere
  10. Aceste certe dificultăți conceptuale sunt de fapt prelungiri logice ale unui cerc vicios datorat dogmei care, străine de Tradiția sfântă a Bisericii, concepe o Esență divină abstractă.
    Sfântul Maxim Mărturisitorul aduce mărturie că Sfânta Treime este realitatea absolută și că esența e întotdeauna atribuită unei persoane, nu existând abstract. “Dumnezeu ca Persoană e posesor al ființei și mai de neînțeles decât ea“ . Sfânta Scriptură este o mărturie a Sfintei Treimi: Dumnezeu–Tatăl, Care din iubire pentru făptura Sa, trimite pe Fiul Său Cel Unul-Născut “care apleacă cerurile și se pogoară“( II Regi 22,10) la noi chip de rob luând și împărtășindu-Se amestecării noastre“ (Tropar) pentru a ne învrednici de primirea înlăuntrul nostru a Duhului Celui de viață făcător “Din numirea Treimii se arată rodnicia dumnezeiască“ spune Sfântul Maxim . Respingând acuzațiile implicite ale occidentului care reclamă în dogma ortodoxă o lipsă de comunicare în sânul Sfintei Treimi dintre Fiul și Duhul Sfânt, Biserica Dreptmăritoare afirmă faptul că “Cele două mâini ale Tatălui sunt într-o relație veșnică de dragoste treimică trăgându-și ființa Lor din Tatăl și primind reciproc dragostea Lui pentru Celălalt ca o mărturie dumnezeiască a iubirii lor“.
    Dogma catolică a lui Filioque nu-L mai vede pe Duhul Sfânt decât ca “unitate a Tatălui și a Fiului “ și “legătură de iubire care-I unește , ceea ce amenință serios caracterul ipostatic al Persoanei Sale.
    Celebra expresie a Fericitului Augustin care în lumina dragostei din Sfânta Treime atribuie Tatălui, Fiului și Duhului numirile de “Amans, Amatus, Amor“ este justă atâta timp cât caracterul ipostatic al Persoanelor este păstrat în toată actualitatea lui veșnică: Tatăl - nenăscut, Fiul - născut, Duhul - purces. Încercarea de-a transforma acest caracter într-o sumă de relații interpersonale, născătoare de diade în Treime este eretică și alterează grav adevărul mântuitor al Evangheliei. Dincolo de orice speculație cu privire la raporturile treimice, singura evidență este cea revelată: Tatăl naște în veșnicie pe Fiul și purcede pe Duhul .
    O altă încercare a teologiei catolice de apropiere de Taina cea inaccesibilă a Treimii este ceea prin care Tatăl e numit Născător, Fiul Născut și Duhul Naștere.

    RăspundețiȘtergere
  11. Deși se invocă puterea Duhului de-a naște pe credincioși la viața cea neîmbătrânitoare și neutrul cuvântului toV pneuvma, acestea sunt însușiri ale Duhului în iconomia mântuirii purtătoare de timp și nu pot fi atribuite veșniciei lui Dumnezeu Cel în Treime Slăvit. Teologia Romană în special acuză în dogma ortodoxă o sterilitate a Duhului în Treime în raport cu fertilitatea abundentă a Sa în iconomia lumii. Explicațiile subtil-speculative ale catolicilor nu sunt însă în măsură să orienteze dogma spre afirmații în acest sens . Se spune astfel: “Afirmația că Duhul este nașterea nu implică nici o uzurpare a paternității Tatălui, dintr-o rațiune logică, această naștere presupune un subiect care este Tatăl“. Teologia ortodoxă însă face o distincție clară între predicatele veșniciei Tatălui de-a naște pe Fiul și de-a purcede pe Duhul și atributele Persoanelor divine în iconomia mântuirii.
    În cealaltă extremă teologii protestanți sunt în majoritatea lor foarte puțin interesați de realitatea Duhului Sfânt și de rolul Lui în îndumnezeirea persoanei umane.Deși teologi mai noi vorbesc cu termeni patristic ortodocși, ei rămân la dogma mântuirii numai prin Hristos (Solus Christus) și numai prin credință (sola fide) fără a lua în considerare lucrarea sau libertatea umană. Duhul Sfânt e confundat de multe ori cu harul divin și El este dat celui ce a primit credința (sola gratia) predestinându-l automat Împărăției lui Dumnezeu:
    “Regenerarea e transformarea miraculoasă a individului și implantarea energiei spirituale […]. Regenerarea este un eveniment supranatural iar Duhul Sfânt este agentul care îl produce. Carnea (adică efortul uman) nu e capabilă să efectueze această transformare“ .
    Lucrarea tainică a Duhului în inima credinciosului, sinergia harului cu libertatea umană, sălășluirea noastră în Duhul Sfânt (Rom.8,16) și a Duhului în noi (rugăciunea “Împărate Ceresc“), dumnezeiasca smerenie și darurile dăruite de El, întoarcerea (μετανοία) la Hristos sub îndemnul Duhului, înțelepciunea dăruită de Mângâietor, toate acestea– după cum afirmă teologii protestanți- sunt cu neputință și inutile credinciosului care a primit definitiv “îndreptarea“ prin credință lui Hristos:
    “Duhul Sfânt înfăptuiește sfințirea în viața credinciosului. Prin sfințire se înțelege transformarea continuă a caracterului moral și spiritual al credinciosului astfel ca viața lui să ajungă să oglindească poziția pe care el o are deja înaintea lui Dumnezeu. În timp ce justificarea este un act instantaneu care îi dă credinciosului o poziție îndreptățită înaintea lui Dumnezeu, sfințirea este un proces care face ca persoana să fie sfântă sau bună“ .

    RăspundețiȘtergere
  12. Protestantismul înșiră cazuistic “darurile Sfântului Duh“ care sunt “un set de calități cărora li s-a dat numele colectiv de roada Duhului (Rom.8,22)și pe care Duhul “le produce în ei“ , iar Luther amintește că Duhul “insuflă dragostea în inima credinciosului“ . Cântarea Dumnezeiască a Teologiei trăită și urmată de Sfinții Părinți ai Bisericii afirmă cu tărie că Duhul lucrează împreună cu noi la mântuirea noastră, că niciodată mântuirea nu e un dat asigurat (după mărturia Sf. Athanasie, la moartea Marelui Antonie, acesta îi ruga pe îngeri să-l lase “să se mai pocăiască puțin…“).
    Duhul Sfânt “se roagă pentru noi cu suspine negrăite“ și ne călăuzește pe drumul lumii acesteia. El dăruiește plenar harul divin Bisericii prin Sfintele Taine care sunt încheieturile-“άρμοί“ Trupului lui Hristos – Biserica iar Duhul îi este suflare de viață.
    Biserica lui Hristos revarsă harul Duhului Sfânt prin cei sfințiți de Hristos să fie “prieteni ai Mirelui“ (Ioan 3,29) și care prin întreita slujire a Mântuitorului se continuă tainic în Trupul Său spre viața cea nemuritoare. În această liturgică unire cu Dumnezeu și întreolaltă, credinciosul trebuie să lupte împotriva puterilor răului până la sfârșit , să actualizeze prin Taine și Ierurgii lucrarea Mângâietorului în viața sa, să intre într-o atmosferă în care viața în Hristos e dublată de o negrăită smerenie, semn și împlinire în noi a “smereniei Duhului“ . Această mireasmă – a*rwvma personală este condiția necesară a primirii Duhului; Apostolii s-au învrednicit de revărsarea Duhului după ce au simțit fiorul acestei intrări în Dumnezeu (smerenia), ca Stăpânire binecuvântată : “Cu raza Dumnezeieștii Stăpâniri, mintea luminându-și Ucenicii Tăi Cuvinte, pe Duhul Sfânt, în ființă L-au primit“ .
    Ortodoxia este liberă de orice concepție sau complex de merit, justificare, îndreptățire, alegere spre mântuire, etc. În ea se trăiește conjugal taina cea mai presus de fire a logodnei mistice a lui Dumnezeu cu Biserica Sa în fiecare mădular al ei.
    O expresie a acestei smerenii ortodoxe este faptul că Biserica Răsăritului alcătuiește, sub insuflarea Duhului, o mare varietate de cântări celebrând vărsarea Duhului Sfânt și înălțând liturgic expresiile teologice ale lucrării sale dumnezeiești în lume. Teologia Duhului Sfânt devine astfel divină doxologie a Duhului cel bogat și îmbogățitor în frumusețe și armonie nespusă. Biserica se învrednicește de viața de iubire a Treimii și învățătura esențială e ei este că omul poate primi într-însul darul înfierii. Cultul divin accentuează puterea care izvorăște din doxologie și rolul cunoașterii iubitoare în mântuirea personală: “ Sfântului Duh cinstea și mărirea împreună se cuvine,precum Tatălui și Fiului; pentru aceasta să cântăm o stăpânie a Treimii“(Antifon, glas I).
    Este de maximă importanță felul în care Biserica leagă realitatea lucrării Duhului Sfânt în lume de caracterul Său ipostatic ;și aceasta întrucât activitatea în lume este întemeiată pe realitatea Sa ipostatică. Sfințenia pe care o împărtășește între oameni este o icoană a Sfințeniei plenare a lui Dumnezeu, nemurirea către care privesc cu încredere cei ce-L iubesc pe Dumnezeu este o oglindire a veșniciei divine. Întreaga viață a Treimii se dăruiește în Har persoanelor umane care-L primesc pe Duhul în inima lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai postati aberatii teologice,ca ne doare capul.

      Ștergere
  13. ...mai multă simplitate ar fi mult mai de folos...precum o floare într-o grădină, plivită de buruieni şi îngrădită... am simți mireasma delicată a dragostei şi frumuseții ei... nu ne-am mai împiedica în bălării...
    Se spune în popor: "bucatele au fost bune dar nu le-a ştiut pune"
    Să ne ajute bunul Dumnezeu să ne păstrăm dragostea pt adevăr şi lumină, simplitate şi limpezime precum cerul senin al străbunilor noştri.

    RăspundețiȘtergere
  14. frumoasa imaginea cu SF DUH-se poate vedea in novena sf DUH LA CATOLICI-desi exista mici greseli de exprimare sunt rugaciuni scurte pt fiecare zi timp de 9 zile- eu sunt ortodox dar le citesc f des -sunt de mare folos sufletesc de liniste si impliniri asa cum sunt la ortodocsi rugaciuni pentru fiecare zi din saptamana -incercati si veti vedea

    RăspundețiȘtergere
  15. Te intreb:ai frica deD-zeu ?cine esti tu de le sti pe toate ?Nu i ti este frica de D-zeu sa treci peste cuvantul lui ?Nu stiu te intrebam si eu.Tare as vrea sa mi rspunzi .

    RăspundețiȘtergere
  16. 29 noie 01.00-pe cine intrebi-de frica de Dumnezeu?-si-ti voi raspunde

    RăspundețiȘtergere