La 24 Iunie 2016 ,
Nasterea Sfantului Ioan Botezatorul!
Nasterea Sfantului Ioan Botezatorul este praznuita pe 24 iunie. Aceasta sarbatoare este cunoscuta in popor si sub denumirea deSanziene sau Dragaica.
Sfantul Ioan Botezatorul s-a
nascut in cetatea Orini, in familia preotului Zaharia. Elisabeta, mama
sa, era descendenta a semintiei lui Aaron. Nasterea prorocului Ioan s-a
petrecut cu sase luni inaintea nasterii lui Iisus. Nasterea sa a fost
vestita de catre ingerul Gavriil lui Zaharia, in timp ce acesta slujea
la templu. Pentru ca nu va da crezare celor vestite de ingerul Gavriil,
Zaharia va ramane mut pana la punerea numelui fiului sau.
Exista o lunga perioada din viata Sfantului Ioan Botezatorul despre
care nu avem informatii. Cunoastem ca s-a retras in pustiu, unde a dus o
viata de aspre nevointe, pana in momentul in care a primit porunca sa
inceapa sa predice. Rolul lui Ioan nu a fost numai acela de a pregati
poporul pentru venirea lui Hristos, ci si acela de a-L descoperi lumii
ca Mesia si Fiul lui Dumnezeu.
Ioan este nume iudaic - "Iohanan" prescurtare din Iehohanan si inseamna "Dumnezeu s-a milostivit".
Nasterea Sfantului Ioan Botezatorul - data sarbatorii
Data de 24 iunie nu a fost fixata intr-un mod intamplator ca zi a nasterii Sfantului Ioan Botezatorul. Potrivit Sfintei Scripturi, zamislirea Sfantului Ioan Botezatorul a avut loc dupa ce Zaharia, tatal sau, a tamaiat in sfantul altar - loc in care numai arhiereul intra o singura data pe an, in luna a saptea, ziua a 10 a (cf. Levitic 16, 29). Aceasta luna din calendarul iudaic cuprindea o parte din septembrie si alta din octombrie. Avand in vedere cele descoperite in Sfanta Scriptura, Sfintii Parinti au randuit ca ziua zamislirii Sfantului Ioan sa fie pe 23 septembrie, iar ziua de 24 iunie ca zi de nastere.
Pe de alta parte, trebuie sa avem in vedere ca dupa solstitiul de vara din 21 iunie, ziua incepe sa scada si noaptea sa creasca. De aici putem intelege ca Sfantul Ioan Botezatorul, persoana care reprezinta Legea Veche, se naste intr-un timp cand ziua se micsoreaza, ca semn ca Legea Vechiului Testament incepe sa apuna pentru ca vine Legea Harului, Legea lui Hristos. Sa nu uitam ca Nasterea Mantuitorului este praznuita pe 25 decembrie, dupa solstitiul de iarna din 22 decembrie, cand ziua incepe sa creasca.
Ioan Botezatorul - "cel mai mare intre cei nascuti, cel mai mic in imparatia cerurilor"
Data de 24 iunie nu a fost fixata intr-un mod intamplator ca zi a nasterii Sfantului Ioan Botezatorul. Potrivit Sfintei Scripturi, zamislirea Sfantului Ioan Botezatorul a avut loc dupa ce Zaharia, tatal sau, a tamaiat in sfantul altar - loc in care numai arhiereul intra o singura data pe an, in luna a saptea, ziua a 10 a (cf. Levitic 16, 29). Aceasta luna din calendarul iudaic cuprindea o parte din septembrie si alta din octombrie. Avand in vedere cele descoperite in Sfanta Scriptura, Sfintii Parinti au randuit ca ziua zamislirii Sfantului Ioan sa fie pe 23 septembrie, iar ziua de 24 iunie ca zi de nastere.
Pe de alta parte, trebuie sa avem in vedere ca dupa solstitiul de vara din 21 iunie, ziua incepe sa scada si noaptea sa creasca. De aici putem intelege ca Sfantul Ioan Botezatorul, persoana care reprezinta Legea Veche, se naste intr-un timp cand ziua se micsoreaza, ca semn ca Legea Vechiului Testament incepe sa apuna pentru ca vine Legea Harului, Legea lui Hristos. Sa nu uitam ca Nasterea Mantuitorului este praznuita pe 25 decembrie, dupa solstitiul de iarna din 22 decembrie, cand ziua incepe sa creasca.
Ioan Botezatorul - "cel mai mare intre cei nascuti, cel mai mic in imparatia cerurilor"
Textul din evanghelia de la Matei 11, 11: "Adevarat zic voua: nu s-a ridicat intre cei nascuti din femei unul mai mare decat Ioan Botezatorul; totusi, cel mai mic in imparatia cerurilor este mai mare decat el" (Matei 11, 11), este marturisirea lui Hristos despre Ioan.
Nu exista contradictie in cele afirmate de Hristos. Ca sa intelegem ca Ioan Botezatoruleste
"cel mai mare intre cei nascuti din femei”, ne este de ajuns sa stim ca
a saltat in pantecele maicii sale, in momentul in care Elisabeta se
intalneste cu Fecioara Maria atunci cand aceasta Il purta in pantece pe
Domnul, ca a vietuit in pustie precum un inger, ca L-a botezat pe
Hristos la raul Iordan, etc. Iar ca sa intelegem ce inseamna cuvintele
"cel mai mic in imparatia cerurilor este mai mare decat el", ne vom opri
asupra talcuirii pe care o dau Sfintii Parinti.
Sfantul
Maxim Marturisitorul spune ca "teologul cel mai inalt e mai mic decat
cel de pe urma dintre ingeri". El face aceasta afirmatie pentru ca
rezuma "imparatia cerurilor" la lumea ingerilor, caci Imparatia
cerurilor nu era inca deschisa oamenilor in vremea lui Ioan. Astfel,
Sfantul Ioan este mai mic decat orice inger.
O
alta talcuire a Sfantul Maxim Marturistorul este aceasta: "Fiindca se
credea ca Ioan a dobandit prin contemplatie toata cunostinta ingaduita
aici, cunostinta cea mai mica si cea mai de pe urma in viata viitoare e
mai mare decat cea de aici". De aici reiese ca orice cunoastere a lui
Dumnezeu in aceasta lume, este doar "in parte" sau "ca in oglinda, in
ghicitura", pe cand in lumea de dincolo, cunoasterea va fi "fata catre
fata", "deplina", dupa cum spune Sfantul Apostol Pavel (I Corinteni 13,
12).
Al
treilea inteles pe care il ofera Sfantul Maxim Marturisitorul este
rezumat la cuvintele: "Cel ce sta pe treapta cea mai de pe urma in
vietuirea evanghelica e mai mare ca cel inaltat in treapta Legii". De
aici reiese ca Sfantul Ioan Botezatorul, neimpartasindu-se de harul
revarsat la Cincizecime, neprimind "botezul cu Duh Sfant si cu foc" este
"mai mic decat cel mai mic in imparatia lui Dumnezeu".
Intelesul duhovnicesc al imbracamintei si hranei Sfantului Ioan Botezatorul
Din Evanghelia dupa Marcu, aflam ca Sfantul Ioan Botezatorul era imbracat in haina din par de camila, incins cu o curea de piele si ca se hranea cu lacuste si miere salbatica.
Camila
poate simboliza atat curatia, cat si necuratia. Daca in Vechiul
Testament ea putea fi privita ca un animal curat pentru ca era
rumegator, ea putea fi vazuta si ca necurata, daca tinem seama ca avea
copita despicata. Daca ramanem la prima semnificatie, cea de animal
curat, camila simbolizeaza poporul ales, in timp ce necuratia prefigura
neamurile pagane.
Faptul ca Ioan purta o haina din par de camila, simbolizeaza chemarea evreilor si a paganilor la Hristos.
Cureaua, provenita de la un animal mort, semnifica prin incingerea cu ea, omorarea patimilor.
Cat
priveste hrana sa, trebuie sa stim ca albinele si lacustele erau
considerate a fi curate in Vechiul Testament, semn ca Ioan se hranea
doar cu cele placute Domnului.
Moartea Sfantului Ioan Botezatorul
Din Evanghelie cunoastem ca Irod, la un ospat prilejuit de sarbatorirea zilei de nastere, a taiat capul Sfantului Ioan Botezatorul,
la cererea Irodiadei. In acea vreme, Sfantul Ioan era intemnitat in
castelul lui Irod de la Maherus. Ioan il mustrase pe Irod pentru traiul
lui nelegiuit cu Irodiada, care era sotia fratelui sau. In ura ei de
moarte, Irodiada a sfatuit-o pe Salomeea, fiica ei, care dansase si
placuse oaspetilor si indeosebi lui Irod, sa ceara de la acesta capul
Botezatorului ca rasplata.
Sarbatorile inchinate Sfantului Ioan Botezatorul
Biserica
a inchinat lui Ioan sase sarbatori: zamislirea lui (23 septembrie),
nasterea (24 iunie), soborul lui (7 ianuarie), taierea capului (29
august), prima si a doua aflare a capului lui (24 februarie) si a treia
aflare a capului sau (25 mai ).
RăspundețiȘtergereNOSSO LAR - Caminul nostru (2010)
Francisco Cândido (Chico) Xavier a fost cel mai respectat medium din Brazilia, o poziţie de mare autoritate morală într-o ţară unde circa 32 de milioane de persoane au convingeri spiritiste.
A publicat 450 de cărţi, al căror autor nu s-a recunoscut niciodată a fi, spunând că el doar a reprodus ceea ce îi dictau spiritele. Şi-a cedat toate drepturile de autor, începând cu prima sa carte.
În anul 1944 a apărut romanul "Nosso Lar", cel mai vândut volum al său. Este primul dintr-o lungă serie concepută de spiritul Andre Luiz.
Romanul relatează despre primii ani trăiţi de spiritul dezancarnat al medicului Andre Luiz într-o "colonie spirituală", un fel de oraş unde se strâng spiritele între încarnările succesive, cu scopul de a-şi continua lecţiile despre viaţă.
Autorul se prezintă ca un cercetător al lumii spirituale, traducând percepţiile sale într-o formă didactică, mai uşor de înţeles de oameni.
Descrie în detaliu minunata colonie de ajutor spiritual Nosso Lar (Căminul Nostru), creată după concepţiile Spiritelor Superioare, în vederea acordării unei asistenţe permanente oamenilor şi spiritelor dezancarnate.
Poate mai puţin înţeleasă în film este zona inferioară numită Umbral, pe care o vom explica prin cuvintele din carte: "Umbral este o zonă destinată pentru epuizarea energiei reziduurilor mentale.
Sunt multe suflete ezitante şi ignorante, nu destul de pervertite pentru a fi trimise în colonii de corecţie mai cumplite, dar nici destul de nobile ca să fie conduse către planurile elevate."
Umbral poate fi înţeles şi ca starea psihică în care spiritele nu reuşesc să se debaraseze de propriile proiecţii mentale nefaste sau idei fixe.
"Nosso Lar" este un film ce ne prezintă în mod accesibil şi simbolic o realitate suprafizică, pe care, posibil, o vom întâlni după moarte.
Este unul dintre puţinele pelicule ce descriu întâmplările unui suflet plecat în lumea de apoi, strădaniile sale de a se purifica de gunoiul mental acumulat în viaţa de om, munca sa continuă de a deveni folositor Universului.
Filmul ne prezintă, simplu şi clar, fundamentele mesajului spiritist şi ne aduce în inimi un mesaj de optimism şi speranţă. Merită a fi revăzut de mai multe ori!
Vizionare placuta ! :
https://drive.google.com/file/d/0B6JUPxwhWMxBNTB0WFNMSlBPYWs/view
S.
L-am vazut. F. bun.
Ștergere