marți, 23 iulie 2019

RUGACIUNEA DE MARTI !

                Imagini pentru doliu.Imagine similară

                                                   Dragii mei, 
Astazi a trecut la cele vesnice, fratele meu 
mai mare MIHALCEA COSTICA din comuna
 Cristesti ,judetul Iasi. Un CANCER 
galopant l-a rapus in doar 2 saptamani. 
Dumnezeu sa te ierte fratioare si sa te 
odihneasca in Imparatia Sa ! 
Nu te vom uita niciodata! Acum esti 
alaturi BAIATUL tău COSTELUS care, a murit anul trecut in Septembrie ,alaturi de fratele nostru Mihai, alaturi de Mama si Tata ,alaturi de Bunici si
 Strabunici. Zbor lin Suflet drag si chinuit ! Te iubim si ne rugam pentru tine ,si pentru toti cei
 care nu mai sunt printre noi ! 

Imagini pentru sfanta treime imagini

Rugaciunea de Marti !

Imagini pentru sfanta treime imagini

Rugaciunea de Marti
Doamne, Dumnezeul meu, osandit stau inaintea fetei Tale celei sfinte, si-mi marturisesc nevrednicia, neputinta si saracia mea cea mare. Pentru aceasta ma rog Tie: O, izvor dulce si noianul indurarii, deschide stavilele cerului si ploua asupra mea bunatatile indurarii Tale, pentru ca sa pot scoate lacrimi, sa plang, sa spal si sa curatesc sufletul meu de intinaciunea pacatelor, cu cainta tare si adevarata. Si ca sa-mi dai acest dar, Stapane, pun mijlocitor pe Inaintemergatorul Ioan, catre care zic: O, invatatorule al pocaintei si marite Proorocule, care esti mai mare decat toti proorocii, precum insusi Fiul lui Dumnezeu te-a numit in Sfanta Evanghelie, tu care ai aratat poporului pe Stapanul Hristos, tu care L-ai botezat in Iordan si ai vazut cerurile deschizandu-se, tu care ai auzit glasul Parintelui ceresc si ai vazut pe Duhul Sfant ca un porumbel pogorandu-se peste El. Rogu-te, ajuta-mi cu mijlocirea ta, tu care stai in cer inaintea Judecatorului vesnic, si fa-L sa se indure de mine, caci ai multa indrazneala la iubirea Lui.

Intinde mana aceea cu care L-ai botezat si strica cugetele mele cele rele si ma intareste sa-mi petrec viata pe calea cea buna a lui Dumnezeu.
O, Proorocule, lumineaza-mi mintea cu poruncile Domnului, ca sa le tin minte si sa le pazesc pana la sfarsitul vietii mele. Si sa stai langa mine in ora mortii mele, sa ma duci pocait inaintea Stapanului meu, Dumnezeu. Roaga-te inca si pentru toata lumea, ca Dumnezeu sa dea ajutor crestinilor, si celor vii si celor adormiti, sa-i odihneasca in necazurile cele multe, sa le dea toate cele de trebuinta si sa-i invredniceasca Imparatiei Sale. Amin.


 Rugaciunile de dimineata!

                                 Imagini pentru sfanta treime imagini


Sculandu-te din somn, fara lene si cu mintea treaza, sa te departezi de asternut si indata te inchina de trei ori, zicand: 
Slava Tie, Dumnezeul nostru, slava Tie.

Dupa aceasta sa stai putin in tacere, pana ce se vor linisti toate simturile tale si atunci sa faci trei inchinaciuni pana la pamant si, de esti preot, sa zici:

Binecuvantat este Dumnenzeul nostru totdeauna, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Iar de nu esti preot, sa zici:

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Tale si ale tuturor sfintilor, miluieste-ne pe noi. Amin.

Si sa zici iarasi:

Slava Tie, Dumnezeul nostru, slava Tie.

Imparate ceresc, Mangaietorule, Duhul adevarului, Care pretutindenea esti si toate le implinesti, Vistierul bunatatilor si datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi, si ne curateste pe noi de toata intinaciunea si mantuieste, Bunule, sufletele noastre.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte, miluieste-ne pe noi. (de 3 ori)

Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh. Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Preasfanta Treime, miluieste-ne pe noi. Doamne, curateste pacatele noastre. Stapane, iarta faradelegile noastre. Sfinte, cerceteaza si vindeca neputintele noastre, pentru numele Tau.

Doamne miluieste. (de 3 ori)

Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh. Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. 

Tatal nostru, Carele esti in ceruri, sfinteasca-Se numele Tau, vie imparatia Ta, faca-se voia Ta, precum in cer asa si pe pamant. Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi, si ne iarta noua gresealele noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri. Si nu ne duce pre noi in ispita, ci ne izbaveste de cel viclean. 

Ca a Ta este imparatia si puterea si slava, a Tatalui, si a Fiului, si a Sfantului Duh. Acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Apoi troparele acestea:
Sculandu-ne din somn, cadem catre Tine, Bunule, si cantare ingereasca strigam Tie, Puternice: Sfant, Sfant, Sfant esti Dumnezeule; pentru rugaciunile ingerilor Tai, miluieste-ne pe noi.

Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh.

Din pat si din somn m-ai ridicat, Doamne; mintea mea o lumineaza, inima si buzele mele le deschide, ca sa Te laud pe Tine, Preasfanta Treime: Sfant, Sfant, Sfant esti Dumnezeule; pentru rugaciunile tuturor sfintilor Tai, miluieste-ne pe noi.

Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Fara de veste Judecatorul va veni si faptele fiecaruia se vor descoperi, ci cu frica sa strigam in miezul noptii: Sfant, Sfant, Sfant esti Dumnezeule; pentru Nascatoarea de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi.

Doamne miluieste (de 12 ori), apoi rugaciunea aceasta:

Din somn sculandu-ma, multumescu-Ti Tie, Preasfanta Treime, ca pentru multa bunatatea Ta si pentru indelunga-rabdarea Ta, nu Te-ai maniat pe mine lenesul si pacatosul, nici nu m-ai pierdut cu faradelegile mele, ci ai facut iubire de oameni dupa obicei; si in deznadajduire zacand eu, m-ai ridicat, ca sa manec si sa slavesc puterea Ta. Deci, acum lumineaza-mi ochii gandului, deschide-mi gura ca sa ma invat cuvintele Tale, sa inteleg poruncile Tale, sa fac voia Ta, sa-Ti cant in marturisirea inimii si sa laud preasfant numele Tau: al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Alta rugaciune:


Slava Tie, Imparate, Dumnezeule atotputernice, Care cu purtarea Ta de grija cea dumnezeiasca si de oameni iubitoare m-ai invrednicit pe mine pacatosul si nevrednicul, a ma scula din somn si a dobandi intrare in sfanta casa Ta. Primeste, Doamne, si glasul rugaciunii mele, ca si al sfintelor si intelegatoarelor tale Puteri, si binevoieste ca, din inima curata si cu duh de umilinta sa Ti se aduca Tie lauda din necuratele mele buze, ca si eu sa ma fac partas fecioarelor celor intelepte, cu luminata faclia sufletului meu, si sa Te slavesc pe Tine, Dumnezeu-Cuvantul, Cel slavit in Tatal si in Duhul Sfant. Amin.

Apoi:

Veniti sa ne inchinam Imparatului nostru Dumnezeu. 

Veniti sa ne inchinam si sa cadem la Hristos, Imparatul nostru Dumnezeu. 

Veniti sa ne inchinam si sa cadem la Insusi Hristos, Imparatul si Dumnezeul nostru. (cu trei inchinaciuni)

Apoi indata Psalmul 50:

Miluieste-ma, Dumnezeule, dupa mare mila Ta, si dupa multimea indurarilor Tale, sterge faradelegea mea. Mai vartos ma spala de faradelegea mea, si de pacatul meu ma curateste. Ca faradelegea mea eu o cunosc, si pacatul meu inaintea mea este pururea. Tie Unuia am gresit, si rau inaintea Ta am facut, asa incat drept esti Tu intru cuvintele Tale si biruitor cand vei judeca Tu. Ca iata intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea. Ca iata adevarul ai iubit, cele nearatate si cele ascunse ale intelepciunii Tale mi-ai aratat mie. Stropi-ma-vei cu isop si ma voi curati, spala-ma-vei si mai vartos decat zapada ma voi albi. Auzului meu vei da bucurie si veselie; bucura-se-vor oasele mele cele smerite. Intoarce fata Ta de catre pacatele mele, si toate faradelegile mele sterge-le. Inima curata zideste intru mine, Dumnezeule, si Duh drept innoieste intru cele dinlauntru ale mele. Nu ma lepada de la fata Ta, si Duhul Tau cel Sfant nu-L lua de la mine. Da-mi mie bucuria mantuirii Tale, si cu Duh stapanitor ma intareste. Invata-voi pe cei fara de lege caile Tale, si cei necredinciosi la Tine se vor intoarce. Izbaveste-ma de varsarea de sange Dumnezeule, Dumnezeul mantuirii mele; bucura-se-va limba mea de dreptatea Ta. Doamne, buzele mele vei deschide si gura mea va vesti lauda Ta. Ca de-ai fi voit jertfa, Ti-as fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi. Jertfa lui Dumnezeu, duhul umilit; inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi. Fa bine, Doamne, intru bunavoirea Ta, Sionului, si sa se zideasca zidurile Ierusalimului. Atunci vei binevoi jertfa dreptatii, prinosul si arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tau vitei.

Apoi: 

Rugaciunea intaia, a Sfantului Macarie cel Mare:

Doamne, curateste-ma pe mine pacatosul, ca niciodata n-am facut bine inaintea Ta. Izbaveste-ma, deci de vicleanul si fa sa fie intru mine voia Ta, ca fara de osanda sa deschid gura mea cea nevrednica si sa laud preasfant numele Tau, al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea a doua, a Sfantului Macarie cel Mare:


Din somn sculandu-ma, cantare de miez de noapte aduc Tie, Mantuitorule, si inaintea Ta cazand, strig: Nu ma lasa sa adorm in moartea pacatelor, ci ma miluieste, Cel ce Te-ai rastignit de voie, si pe mine, cel ce zac in lene, grabind ma scoala si ma mantuieste, ca sa stau inaintea Ta in rugaciuni; iar dupa somnul noptii, sa-mi luminezi ziua fara de pacat, Hristoase Doamne, si ma mantuieste.

Rugaciunea a treia, a Sfantului Macarie cel Mare:

Sculandu-ma din somn, catre Tine, Stapane, Iubitorule de oameni, scap si spre lucrurile Tale ma nevoiesc. Ma rog Tie, ajuta-mi cu milostivirea Ta in toata vremea si in tot lucrul. Izbaveste-ma de toate lucrurile lumesti cele rele si de sporirea diavoleasca izbaveste-ma si ma du intru imparatia Ta cea vesnica. Ca Tu esti Facatorul meu si Purtatorul de grija si Datatorul a tot binele si in Tine este toata nadejdea mea si Tie slava inalt, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea a patra, a Sfantului Macarie cel Mare:

Doamne, Cel ce cu multa bunatatea Ta si cu indurarile Tale cele mari mi-ai dat mie, robului Tau, de am trecut timpul noptii acesteia fara ispita de toata rautatea pizmasului, Tu Insuti Stapane, Facatorule a toate cate sunt, invredniceste-ma cu adevarata lumina Ta, ca sa fac voia Ta cu inima luminata, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea a cincea:

Doamne, Dumnezeule, Atottiitorule, Care primesti de la puterile Tale cele ceresti cantarea Sfintei Treimi, primeste si de la noi, nevrednicii robii Tai, cantarea Sfintei Treimi si ne daruieste ca, in toti anii vietii noastre si in tot ceasul, Tie slava sa-Ti inaltam: Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea a sasea:

Doamne Atottiitorule, Dumnezeul puterilor si a tuturor trupurile, Care intre cele de sus locuiesti si spre cele de jos privesti; Cel ce ispitesti inimile si rarunchii si tainele oamenilor le stii cu adevarat; Lumina fara de inceput si pururea fiitoare, in care nu este mutare sau umbra de schimbare; Insuti, Imparate fara de moarte, primeste rugaciunile noastre pe care le aducem Tie din gurile noastre cele necurate, in aceast ceas al noptii, indraznind pentru multimea milelor Tale. Lasa noua greselile ce am gresit inaintea Ta, cu cuvantul, cu lucrul, din stiinta si din nestiinta. Curateste-ne pe noi de toate intinaciunile trupesti si sufletesti, facandu-ne pe noi casa cinstitului si Sfantului Tau Duh. Si ne daruieste noua cu inima veghetoare si curata sa trecem toata noaptea acestei vieti, asteptand luminata si sfanta zi a Unuia-Nascut Fiului Tau, a Domnului Dumnezeului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, cand va veni pe pamant cu slava sa judece pe toti si sa plateasca fiecaruia dupa faptele lui. Ca sa nu fim aflati zacand si dormitand, ci priveghind si sculati in lucrarea poruncilor Lui si sa fim gata a intra in bucuria si camara slavei Lui celei dumnezeiesti, unde este glasul cel neincetat celor ce Te lauda si nespusa dulceata celor ce vad pururea frumusetea cea nespusa a slavei Tale. Ca Tu esti lumina cea adevarata, Care luminezi si sfintesti toate, si pe Tine Te lauda toata faptura in veci. Amin.

Rugaciunea a saptea:

Pe Tine Te binecuvantam, Dumnezeule preainalte si Doamne al milelor, Cel ce faci cu noi pururea lucruri mari si cu anevoie de urmat, slavite si prea minunate, care nu au numar. Cel ce ne-ai dat noua somn spre odihna neputintelor noastre si spre repaos de ostenelile trupului, multumindu-Ti ca nu ne-ai pierdut pe noi cu faradelegile noastre, ci dupa obicei Te-ai aratat iubitor de oameni si ne-ai ridicat pe noi a maneca si a slavi stapanirea Ta. Pentru aceea ne rugam bunatatii Tale celei neasemanate: lumineaza ochii gandului nostru si ridica mintea noastra din somnul cel greu al lenei si ne deschide gura noastra si o umple de laudele Tale, ca sa putem in liniste a canta, a striga si a ne marturisi pururea Tie: Dumnezeului Celui slavit in toate si de toti, Tatalui Celui fara de inceput, impreuna si Unuia-Nascut Fiului Tau, si Preasfantului si bunului si de viata facatorului Tau Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea a opta, a Sfantului Ioan Gura de Aur: 

Dupa numarul ceasurilor noptii si ale zilei: 

Pentru ceasurile noptii:

Doamne, nu ma lipsi pe mine de binele Tau cel ceresc. Doamne, izbaveste-ma de chinurile cele vesnice. Doamne, de am gresit fie cu mintea, fie cu gandul, sau cu cuvantul, sau cu lucrul, iarta-ma. Doamne, izbaveste-ma de toata nestiinta si uitarea, de neindraznirea si de nesimtirea cea impietrita. Doamne, izbaveste-ma de toata ispitirea. Doamne, lumineaza-mi inima pe care a intunecat-o pofta cea rea. Doamne, eu ca un om am gresit, iar Tu ca un Dumnezeu indurator, miluieste-ma, vazand neputinta sufletului meu. Doamne, trimite mila Ta in ajutorul meu, ca sa preaslavesc preasfant numele Tau. Doamne Iisuse Hristoase, scrie-ma pe mine, robul Tau, in cartea vietii si-mi daruieste sfarsit bun. Doamne Dumnezeul meu, desi n-am facut nici un bine inaintea Ta, da-mi, dupa harul Tau, sa pun inceput bun. Doamne, stropeste inima mea cu roua harului Tau. Doamne al cerului si al pamantului, pomeneste-ma pe mine, pacatosul, rusinatul si necuratul robul Tau, intru imparatia Ta. Amin.

Pentru ceasurile zilei:

Doamne, primeste-ma intru pocainta. Doamne, nu ma lasa pe mine. Doamne, nu ma duce pe mine in ispita. Doamne, da-mi cuget bun. Doamne, da-mi lacrimi si aducere aminte de moarte si umilinta. Doamne, da-mi cuget sa marturisesc toate pacatele mele. Doamne, da-mi smerenie, curatie si ascultare. Doamne, da-mi rabdare si voie nebiruita si blandete. Doamne, sadeste in mine radacina bunatatilor si frica Ta in inima mea. Doamne, invredniceste-ma sa Te iubesc cu tot sufletul si gandul meu si sa fac in toate voia Ta. Doamne, apara-ma de oamenii galcevitori, de diavoli, de patimile trupesti si de toate celelalte lucruri necuvioase. Doamne, stiu ca faci precum vrei Tu, deci sa fie si intru mine, pacatosul, voia Ta, ca binecuvantat esti in veci. Amin.

Rugaciunea a noua, catre sfantul inger, pazitorul vietii:

Ingerule cel sfant al lui Hristos, catre tine cad si ma rog, pazitorul meu cel sfant, care esti dat mie de la Sfantul Botez spre pazirea sufletului si a pacatosului meu trup. Iar eu, cu lenea mea si cu obiceiurile mele cele rele, am maniat preacurata lumina ta si te-am izgonit de la mine prin toate lucrurile cele de rusine: cu minciunile, cu clevetirile, cu pizma, cu osandirea, cu trufia, cu neplecarea, cu neiubirea de frati si cu tinerea de minte a raului, cu iubirea de argint, cu desfranarea, cu mania, cu scumpetea, cu mancarea cea fara de sat, cu betia, cu multa vorbire, cu gandurile cele rele si viclene, cu obiceiurile cele rele si cu aprinderea spre desfranare, avand osebita voire spre toata pofta cea trupeasca. O, rea voire a mea, pe care nici dobitoacele cele necuvantatoare nu o au! Dar cum vei putea sa cauti spre mine sau sa te apropii de mine, cel necurat? Sau cu ce ochi, ingerule al lui Hristos, vei cauta spre mine, cel ce m-am incurcat asa rau in lucrurile cele intinate? Sau cum voi putea sa-mi cer iertare pentru faptele mele cele amare, rele si viclene, in care cad in toate zilele si noptile si in tot ceasul? De aceea cad inaintea ta si ma rog, pazitorul meu cel sfant, milostiveste-te spre mine, pacatosul si-mi fii mie intr-ajutor si sprijinitor asupra pizmasului meu celui rau, cu sfintele tale rugaciuni, si imparatiei lui Dumnezeu ma fa partas, cu toti sfintii, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

Rugaciunea a zecea, catre Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu:

Preasfanta Stapana mea de Dumnezeu Nascatoare, cu sfintele si preaputernicele tale rugaciuni izgoneste de la mine, smeritul si ticalosul robul Tau, deznadajduirea, uitarea, necunostinta, nepurtarea de grija si toate gandurile cele intinate, cele rele si hulitoare de la ticaloasa mea inima si de la intunecata mea minte. Si stinge vapaia poftelor mele, ca sarac sunt si ticalos. Si ma izbaveste de multe rele si aduceri-aminte si naravuri, si de toate faptele cele rele ma slobozeste. Ca binecuvantata esti de toate neamurile, preacinstitul tau nume se slaveste in vecii vecilor. Amin.

Alta rugaciune catre Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu:

Imparateasa mea prea buna si nadejdea mea, Nascatoare de Dumnezeu, primitoarea saracilor si ajutatoarea strainilor, bucuria celor mahniti, acoperirea celor necajiti, vezi nevoia mea, vezi necazul meu; ajuta-ma ca pe un neputincios, hraneste-ma ca pe un strain. Necazul meu il stii; dezleaga-l precum vrei, ca n-am alt ajutor afara de tine, nici alta folositoare grabnica, nici alta mangaietoare buna afara de tine, Maica lui Dumnezeu, ca sa ma pazesti si sa ma acoperi in vecii vecilor. Amin.

Apoi: 

Cuvine-se cu adevarat sa te fericim, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai marita fara de asemanare decat serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. 

Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh. Si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. Doamne miluieste (de 3 ori). Parinte, binecuvinteaza, si otpustul.
Pentru rugaciunile Sfintilor Parintilor nostri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi. Amin.


RUGACIUNEA de SEARĂ !


Rugăciunile serii

Slavă Ție, Dumnezeul nostru, slavă Ție.
Împărate ceresc, Mângâieto­rule, Duhul adevărului, Care pretutindenea ești și toate le îm­plinești, Vistierul bunătăților și dătătorule de viață, vino și Te sălășluiește întru noi, și ne curățește pe noi de toată întinăciunea și mântuiește, Bunule, sufletele noastre.
                  Imagini pentru SFANTUL DUH IMAGINI
Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fără de moarte, miluiește-ne pe noi (de trei ori).
Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.
Preasfântă Treime, miluiește-ne pe noi. Doam­ne, curățește păcatele noastre. Stăpâne, iartă fărădelegile noastre. Sfinte, cercetează și vin­decă neputințele noas­tre, pentru numele Tău.
Doamne miluiește (de trei ori), Slavă..., și acum...
Tatăl nostru, Care ești în ceruri, sfin­țească-Se numele Tău, vie împărăția Ta, fie voia Ta, precum în cer așa și pe pă­mânt. Pâinea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noș­tri. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbă­vește de cel rău. Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluiește-ne pe noi. Amin
                      Imagini pentru sfanta treime imagini
Troparele de umilință
Miluiește-ne pe noi, Doamne, mi­lu­iește-ne pe noi, că, nepricepându-ne de nici un răspuns, această rugă­ciune a­du­cem Ție, ca unui Stăpân, noi păcă­toșii robii Tăi; miluiește-ne pe noi.
Slavă...,
Doamne, miluiește-ne pe noi, că întru Tine am nădăjduit; nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărăde­legile noastre, ci caută și acum ca un milos­tiv și ne izbăvește pe noi de vrăj­mașii noștri, că Tu ești Dumne­zeul nostru și noi suntem poporul Tău, toți lucrul mâinilor Tale și numele Tău chemăm.
Și acum...,
Ușa mi­lostivirii deschide-o nouă, bi­necu­vân­tată Născătoare de Dum­ne­zeu, ca să nu pierim cei ce nădăj­duim întru tine, ci să ne mântuim prin tine din nevoi, că tu ești mân­tuirea neamului creștinesc.
Doamne, miluiește (de 12 ori).
Rugăciunea întâi, a Sfântului Macarie cel Mare, către Dumnezeu Tatăl:
Dumnezeule cel veșnic și Împărate a toată făptura, Cel ce m-ai învred­ni­cit a ajunge până în acest ceas, iartă-mi păca­tele ce am făcut în a­ceastă zi, cu fapta, cu cuvântul și cu gândul; și cu­ră­țește, Doam­­ne, sme­ritul meu suflet de toată în­tină­ciu­nea trupului și a su­fletului. Și-mi dă, Doamne, în aceas­tă noapte, a trece som­­­nul în pa­ce ca, scu­lându-mă din ticălosul meu așternut, bine să plac Prea­sfântului Tău nume în toate zi­lele vieții mele și să calc pe vrăjmașii cei ce se lup­tă cu mine, pe cei tru­pești și pe cei fără de trup. Și mă izbă­vește, Doamne, de gândurile cele deșarte, care mă în­ti­nează, și de pof­tele cele rele. Că a Ta este împă­răția, puterea și slava, a Ta­tălui și a Fiului și a Sfân­­­tului Duh, acum și pu­rurea și în vecii vecilor. Amin.
Rugăciunea a doua, a Sfântului Antioh, către Domnul nostru Iisus Hristos:
Atotțiitorule, Cuvinte al Tatălui, În­suți fiind desăvârșit, Iisuse Hris­toase, pentru multă milostivirea Ta, nu Te dez­lipi de mine, robul Tău, ci odih­nește întru mine pururea, Iisuse, Cel ce ești Păstor bun al oilor Tale. Nu mă da is­pitei șarpelui, nici nu mă lăsa în pofta satanei, că sămânța stricăciunii este întru mine. Tu, Doam­­ne Dum­ne­zeule, Cel Căruia ne în­chi­­­năm, Îm­pă­rate Sfinte, Iisuse Hristoase, pă­zește-mă în timpul somnului cu lumina cea ne­întunecată, cu Duhul Tău cel Sfânt, cu Care ai sfințit pe ucenicii Tăi. Dă-mi, Doamne, și mie, nevrednicului robului Tău, mântuirea Ta în așternutul meu. Lu­­mi­nează mintea mea cu lumina în­țele­gerii Sfintei Tale Evanghelii, su­fletul meu cu dra­gos­tea Crucii Tale, inima mea cu curăția cuvintelor Tale, trupul meu cu pa­tima Ta cea nebi­ruită, cugetul meu cu smerenia Ta îl păzește și mă ri­dică la vre­me cuviincioasă spre a Ta slăvire, că prea­slăvit ești cu Cel fără de început al Tău Părinte și cu Prea­­sfântul Duh în veci. Amin.
Rugăciunea a treia, către Sfântul Duh:
Doamne, Împărate Ceresc, Mân­gâ­ie­­­to­rule, Duhule adevărate, milosti­vește-Te spre mine, păcătosul ro­bul Tău, și mă miluiește și-mi iartă mie, ne­vrednicu­lui, toate câte am greșit Ție astăzi ca un om, și nu numai ca un om, ci și mai rău decât necuvân­tătoarele, păcatele mele cele de voie și cele fără de voie, cele ști­ute și cele ne­știute, care sunt din tinerețe și din obiceiul cel rău și care sunt din voia cea slobodă și din lene; ori de m-am jurat cu numele Tău, ori de L-am hulit în gândul meu, sau pe cineva am ocărât, sau pe cineva am clevetit în mânia mea, sau am mâhnit, sau de ceva m-am mâniat, sau am min­țit, sau fără de vreme am dormit, sau vreun sărac a venit la mine și nu l-am so­cotit, sau pe fratele meu l-am mâh­nit, sau m-am sfădit, sau pe cineva am osândit, sau m-am mărit, sau m-am tru­fit, sau m-am mâniat, sau, stând la rugăciune, mintea mea s-a îngrijit de vicleniile acestei lumi, sau răzvră­tire am cugetat, sau prea m-am sătu­rat, sau m-am îmbătat, sau nebunește am râs, sau ceva rău am cugetat, sau frumusețe străină am văzut și cu dânsa mi-am rănit inima, sau ce nu se cu­vine am grăit, sau de păcatul fratelui meu am râs, iar pă­catele mele sunt ne­numărate, sau de ru­găciune nu m-am îngrijit, sau altceva rău am făcut și nu-mi aduc aminte; că acestea toate și mai mari decât acestea am făcut. Milu­iește-mă, Stăpâne și Făcătorul meu, pe mine leneșul și nevrednicul robul Tău, și mă ușurează, și mă slobozește și mă iartă, ca un bun și de oameni iubitor. Ca în pace să mă culc și să dorm eu, păcă­tosul și necuratul și ticălosul, și să mă închin și să cânt și să prea­slă­vesc prea­cinstitul Tău nu­me, împreună cu al Tatălui și cu al Unuia-Născut Fi­ului Lui, acum și pururea și în vecii ve­cilor. Amin.
Rugăciunea a patra:
Doamne, Dumnezeul nostru, orice am greșit în această zi cu cuvântul, cu fapta, și cu gândul, ca un bun și iubi­tor de oa­meni, iartă-mi. Somn cu pace și fără mâhnire dăruiește-mi. Pe îngerul Tău cel apără­tor trimite-l să mă aco­pere și să mă pă­zească de tot răul. Că Tu ești păzitorul su­fle­telor și al tru­purilor noastre și Ție slavă înăl­țăm, Ta­tălui și Fiului și Sfân­­tului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.Amin.
Rugăciunea a cincea:
Doamne, Dumnezeul nostru, în Care credem și al Cărui nume mai mult decât tot numele Îl chemăm, dă-ne no­uă ier­tare sufletului și tru­pu­lui, celor ce mer­gem spre somn; pă­zeș­te-ne de toa­tă nălu­cirea și, fără întunecată dulceață, potolește pornirea pofte­lor, stinge a­prin­derea zbur­dării trupești și ne dă în curăție a viețui cu lu­cru­rile și cu­vin­tele, ca, dobândind viață cu fapte bu­ne, să nu cădem din bi­nele Tău cel fă­gă­duit, că binecuvântat ești în veci. Amin.
Rugăciunea a șasea, către Sfânta Născătoare de Dumnezeu:
Preacurată și binecuvântată de Dum­­ne­­zeu Născătoare, Marie, Maica cea bună a Bu­nului Împărat, varsă mila Fiu­lui Tău și Dum­nezeului nostru spre pătimașul meu suflet și, cu ru­gă­ciunile tale, mă îndrep­tează spre fapte bu­ne, ca cealaltă vreme a vieții mele fără de prihană să o trec și pen­tru tine raiul să dobândesc, Fecioa­ră de Dum­nezeu Năs­­cătoare, care ești una cu­rată și binecuvântată.
Rugăciunea a șaptea, către sfântul înger, păzitor al vieții noastre:
Îngerule al lui Hristos, păzitorul meu cel sfânt și acoperitorul sufle­tului și al tru­pului meu, iartă-mi toate câte am gre­­șit în ziua de astăzi, și de toată vi­clenia vrăjma­șului meu celui potri­v­nic mă izbăvește, ca să nu mânii cu niciun păcat pe Dumne­zeul meu; și te roagă pentru mine, păcă­tosul și ne­vred­­nicul rob, ca să mă arăți vred­nic bunătății și milei Preasfintei Trei­mi și Mai­cii Dom­­nului meu Iisus Hristos și tu­turor sfin­ților. Amin
Condacul Născătoarei de Dumnezeu:
Apărătoare Doamnă, pentru bi­ru­­­in­ță mul­țumiri, izbăvindu-ne din ne­­voi, adu­cem ție, Născătoare de Dum­­nezeu, noi, robii tăi. Ci, ca aceea ce ai stă­pânire nebi­ruită, izbăvește-ne din toa­te nevo­ile, ca să strigăm ție: Bucură-te, Mi­reasă, pururea fecioară.
Fecioară, care ești pururea slă­vită, de Dum­nezeu Născătoare, Marie, Maica lui Hristos, Dumnezeul nos­tru, pri­meș­te ru­gă­ciunile noastre și le du Fiului tău și Dumnezeului nostru, ca să mântuiască și să lumineze, pentru tine, su­fletele noastre.
Toată nădejdea mea spre tine o pun, Maica lui Dumnezeu, păzește-mă sub a­co­perământul tău.
De Dumnezeu Născătoare Fe­cioa­ră, nu mă trece cu vederea pe mine, păcă­tosul, cel ce am nevoie de ajutorul tău și de folosința ta, că spre tine nă­dăj­duiește su­fletul meu, și mă miluiește.
Rugăciunea Sfântului Ioanichie:
Nădejdea mea este Tatăl, scă­pa­rea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfântă, sla­vă Ție.
Apoi:
Cuvine-se cu adevărat să te feri­cim, Născătoare de Dumnezeu, cea puru­rea fe­ricită și prea nevinovată și Maica Dumne­zeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât heruvimii și mai mărită fără de ase­mănare decât sera­fimii, ca­re fără stri­că­ciune pe Dum­nezeu Cu­vântul ai născut, pe tine, cea cu ade­vărat Năs­cătoare de Dum­nezeu, te mărim.
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacu­ratei Maicii Tale, ale cuvio­șilor părin­ților noștri și ale tuturor sfinților, mântuiește-mă pe mine, păcătosul.
Rugăciunea Sfântului Ioan Damaschin: (aceasta să o zici arătând spre patul tău)
Stăpâne, Iubitorule de oameni, au doa­ră nu-mi va fi mie acest pat groa­pă? Sau încă vei mai lumina cu ziua tică­losul meu suflet? Iată, groapa îmi zace înainte și iată, moartea îmi stă înainte. De judecata Ta, Doamne, mă tem, și de chinul cel fără de sfâr­șit; iar a face rău nu mai contenesc. Pe Tine, Domnul Dumnezeul meu, puru­rea Te mânii și pe Preacurata Maica Ta și pe toate puterile cerești și pe sfântul înger, pă­zitorul meu. Și știu, Doamne, că nu sunt vrednic de iubi­rea Ta de oameni, ci vrednic sunt de toată osânda și chi­nul. Ci, rogu-Te, Doamne, mântu­iește-mă du­pă mul­ți­mea bunătății Tale, că, de vei mân­tui pe cel drept, nu-i lucru mare, iar de vei milui pe cel curat, nu-i nicio mi­nu­ne, că sunt vrednici de mila Ta, ci spre mine, păcătosul, să faci mi­nuni cu mila Ta; întru aceasta să arăți iu­birea Ta de oa­meni, ca să nu bi­ru­iască rău­tatea mea bu­nătatea și milos­ti­virea Ta cea veșnică, ci, precum vo­iești, toc­­mește pentru mine lucrul.
Apoi, cu închinăciune până la pământ, zi:
Mă închin Ție, Preasfântă Treime, Care ești o Ființă de viață făcătoare și nedes­părțită: Părinte și Fiule și Du­­hule Sfinte; cred întru Tine și Te măr­turi­sesc și Te slăvesc, Îți mulțumesc și Te laud, Te cinstesc, Te preaînalț și Te rog: miluiește-mă pe mine, ne­vredni­cul robul Tău, pentru nu­mele Tău (de trei ori).
Mă închin ție, Preasfântă Născă­toa­re de Dumnezeu, care ai arătat nouă lu­mi­na cea adevărată cu naș­terea ta, îm­pă­ră­teasa cerului și a pământului, nă­dej­dea celor fără de nădejde, aju­tă­toa­rea nepu­­tincio­șilor și împăcarea cu Dum­­nezeu a tuturor păcătoșilor. Tu mă aco­peră și mă apă­ră de toate ne­voile și împresurările sufletești și tru­pești. Și te rog să-mi fii folositoare cu prea­pu­­ter­nicele tale ru­găciuni (o închinăciune).
             Imagini pentru INGERUL PAZITOR
Preasfântă Stăpână de Dumnezeu Năs­­­­cătoare, primește această puțină ru­­gă­ciu­ne și o du Fiului tău și Dum­ne­zeului nostru, ca să mântuiască și să lumi­neze, pen­tru tine, sufletele noas­tre (o închină­ciune).
Toate puterile cerești: Scaunele, Dom­­nii­le, Începătoriile, Stăpâniile, Pute­rile, He­ruvimii, Serafimii, Ar­hanghe­lii și În­ge­rii, ru­gați-vă lui Dum­nezeu pentru mine, păcă­tosul (o închinăciune).
Sfinte și mare Proorocule Ioane, Îna­inte­mergătorule și Botezătorule al Dom­­nu­lui, cel ce ai pătimit pentru Hristos și ai luat îndrăzneală către Stăpânul, roagă-te pentru mine, pă­că­tosul, ca să mă mântuiesc cu rugă­­­ciunile tale (o închinăciune).
Sfinților ai lui Dumnezeu: apos­to­­­lilor, proorocilor, mucenicilor, arhi­e­rei­lor, postitorilor, temătorilor de Dum­­ne­zeu, drepți­lor, locuitorilor în pustie, călugărilor, pa­triarhilor și toți sfinții care ați pătimit pen­tru Hristos și ați câștigat îndrăzneală către Stăpânul, rugați-vă pentru mine, pă­că­tosul, ca să mă mântuiesc cu rugăciunile voastre (o închinăciune).
Sfinte Ioane Gură de Aur, cu Va­sile cel Mare, cu Grigorie, de Dum­nezeu cu­vântătorul, și cu făcătorul de minuni Ni­colae, cu toți sfinții în­cepători ai pre­oției, ajutați-mi și mi­luiți-mă cu rugă­ciunile și ajutorul vostru (o închinăciune).
Toate sfintele femei: mironosițe, mu­­­­ce­­nițe, temătoare de Dumnezeu și fecioa­re, care ați slujit Mân­tui­to­rului Hristos cum se cuvine, ru­gați pe Dum­­nezeu pentru mine, păcă­tosul (o în­chi­năciune).
Cea nebiruită și dumnezeiască putere a cinstitei și de viață făcătoarei Cruci a Dom­nu­lui, nu mă lăsa pe mine pă­cătosul, ci mă apără de toata ispita cea trupească și sufletească (o închinăciune).
Preacurată Stăpână, de Dum­ne­zeu Năs­­­­că­toare, nădejdea tuturor crești­ni­lor, pen­tru că altă îndrăzneală și nă­dejde nu am, fără numai pe tine, ceea ce ești cu totul nevinovată, Stă­pâna mea și Doam­nă, de Dumne­zeu Născătoare, Mai­ca lui Hristos Dum­nezeului meu, pentru aceea mă rog: mi­luiește-mă și mă izbăvește de toate rău­tățile mele și roagă pe Milostivul tău Fiu și Dum­nezeul meu ca să mi­luiască tică­losul meu suflet și să mă izbăvească de veșnicele chinuri și să mă învredni­cească împărăției Sale (o închinăciune).
Sfinte îngere, păzitorul meu, aco­peră-mă cu aripile bunătății tale și iz­gonește de la mine toată lucrarea cea rea a diavolului și roagă pe Dum­nezeu pentru mine, păcătosul.
Și apoi, vrând să te așezi pe așternut, zi acestea:
Luminează ochii mei, Hristoase Dum­­­­ne­zeule, ca nu cândva să adorm întru moar­te, ca nu cândva să zică vrăj­mașul meu: întăritu-m-am asu­pra lui.
Slavă...,
Sprijinitor sufletului meu fii, Dum­­­ne­zeule, că umblu prin mijlocul a multe curse; izbăvește-mă de dânsele și mă mân­­tuiește, Bunule, ca un iubitor de oameni.
Și acum..., a Născătoarei de Dumnezeu:
Preaslăvită Maică a lui Dum­ne­zeu, care ești mai sfântă decât sfinții în­geri, neîn­cetat te cântăm cu inima și cu gura, mărturisind că tu ești de Dum­­­nezeu Năs­cătoare, căci cu ade­vă­­rat ne-ai născut nouă pe Dumnezeu în­tru­pat și te rogi ne­încetat pentru su­fletele noastre.
Apoi, sărutând Sfânta Cruce (sau o icoană), faci semnul acesteia peste locul unde te vei odihni, zicând:
Rugăciunea cinstitei Cruci:
Să învie Dumnezeu și să se risipească vrăjmașii Lui și să fugă de la fața Lui cei ce-L urăsc pe Dânsul. Să piară cum piere fumul; cum se topește ceara de fața focului, așa să piară dia­volii de la fața celor ce iu­besc pe Dum­­nezeu și se însemnează cu semnul Crucii și zic cu veselie: Bucură-te, prea­cins­tită și de viață făcătoare Cru­cea Dom­nului, care alungi pe diavoli cu puterea Celui ce S-a răstignit pe tine, a Dom­nului nostru Iisus Hristos, și S-a pogorât la iad și a călcat puterea diavolului și te-a dăruit nouă pe tine, cinstită Crucea Sa, spre alungarea a tot piz­mașul. O, preacinstită și de via­ță fă­că­toare Crucea Dom­nului, ajută-mi cu Sfânta Doamnă Fe­cioa­ră, Năs­că­toa­re de Dumnezeu, și cu toți sfinții în veci. Amin.
Apoi, făcându-ți semnul crucii și cu ru­gă­ciunea în minte adormind, gândește-te la ziua judecății, cum vei sta înaintea lui Dumnezeu.

21 de comentarii:

  1. Doamna Maria am o intrebare:cu ce corp vor invia cei morti la prima înviere in trup spiritual sau fizic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu acelasi corp.In Arca lui Noi(un laborator spatial) este pastrat ADN-ul celor buni(care vor mosteni Pamintul,cind pe Pamint nu vor mai fi oameni). O masinarie va creste corpurile,la virsta maturitatii sexuale,care apoi vor primi suflare de viata,adica va fi pornita activitatea biologica. Amintirea a ceea ce au fost in viata nu va fi,caci nu e stocata in ADN(dar poate fi stocata in computer). Acesti oameni(clone) vor avea asigurate toate cele necesare si se vor apuca sa inmulteasca populatia,pe cale naturala. Nu am facut misto,asta-i adevarul din biblie- PUTINI ALESI VOR MOSTENI PAMINTUL

      Ștergere
    2. 06:39, asta-i un scenariu si chiar s-a facut un film SF cu aceasta tema, deci nu-i dect imaginatia unui personaj.
      O sa scriu si numele filmului, ca sa-l puteti vedea.

      Ștergere
    3. Ar fi bine sa fie doar un scenariu,dar este adevarul din biblie. Cauta pe net Design inteligent

      Ștergere
    4. Legenda lui NOE poate fi crezuta de un copil,dar nu de un matur. Adevarul,relevat de Dumnazeu,dupa 2000 de ani dupa Isus,este: Toata creatia de pe Pamint a fost distrusa( dar nu cu intentia de a mai fi refacuta de Noe). Totul,oameni si animale(care nu deranjau pe cei ce au distrus creatia),au disparut ca urmare a radiatiilor atomice provocate de cei care considerau omenirea de pe Pamint ca si un pericol pentru ei,caci omul s-a dovedit rau( exemplul ca Cain si Abel). Biblia este adevarata,dar nu asa cum cred naivii

      Ștergere
  2. Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, Lumina din Lumina sa insoteasca pururea sufletul lui Mihalcea Costica cum stie mai bine si frumos in Imparatia Cerurilor!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dumnezeu să-i odihnească sufletul în loc cu lumină. Condoleanțe familiei îndoliate

    RăspundețiȘtergere
  4. Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în Împărăția Lui!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sincere condoleanțe d na Maria

    RăspundețiȘtergere
  6. 1.35
    In prima carte a Vechiului Testament, numită Geneza, scrie: „Şi l-a făcut Dumnezeu pe om din pământ" (Facerea 2, 714).
    Deci, dacă pământul s-a făcut trup, oare trupul mort nu poate să redevină viu?
    Să ne întrebăm: din ce materie au fost create cerurile, şi uscatul, şi mările? Din ce au fost create soarele, luna şi stelele?
    Cum au fost create păsările, peştii şi, în general, toate vieţuitoarele?
    In timp ce mii şi ne- numerate mii de făpturi au fost create din nimic, noi, oamenii, care suntem „chipurile" lui Dumnezeu, nu putem să înviem?
    Profetul Isaia zice: Morţii Tăi vor trăi, şi trupurile lor vor învia! (Isaia 26, 19 ).

    Profetul Iezechiel spune la rândul său: Iată Eu voi deschide mormintele voastre şi vă voi scoate pe voi, poporul Meu, din mormintele voastre (Iezechiel 37, 12).

    Şi profetul Daniel zice: Şi mulţi dintre cei care dorm în ţărâna pământului se vor scula, unii la viaţă veşnică, iar alţii spre ocară şi ruşine veşnică (Daniel 12, 2).
    Multe pericope din Sfânta Scriptură se referă la învierea morţilor. Amintim doar câteva dintre ele: învierea de-a patra zi a lui Lazăr, învierea fiului văduvei din Nain şi a fetei lui Iair, mai marele sinagogii.
    De asemenea, trebuie să consemnăm faptul că la Răstignirea Domnului s-au despicat pietrele, s-au deschis mormintele, şi trupurile multor morţi au înviat.
    Neapărat trebuie să spunem şi că însuşi Mântuitorul Hristos a înviat din morţi.
    Luaţi aminte, îndeosebi, la ceea ce Apostolul Pavel propovăduieşte limpede: Căci trebuie ca acest trup stricăcios să se îmbrace în nestricăciune, şi acest trup muritor să se îmbrace în nemurire (I Corinteni 15, 53).
    Prin urmare, trupul va învia.
    Şi mai ales nu aşa neputincios precum este acum, ci dobândind nestricăciunea (adică nu va suferi de durere, de boală, de moarte).
    Starea lui se va schimba, precum fierul care intră în foc şi se preface într-o masă fierbinte.
    Oarecum astfel se vor schimba trăsăturile corpului nostru, după voia Domnului, care-l va învia.
    Priveşte creaţia materială şi înţelege fenomenele care se întâmplă până în timpul de acum: grâul se seamănă, la fel şi oricare altă semânţă.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sămânţa cade în pământ şi pare că moare.
    Putrezeşte şi se arată nefolositoare pentru hrană.
    Dar sămânţa putrezită înviază verde, se înalţă mai frumoasă.
    Grâul acesta, ca şi celelalte cereale, a fost făcut pentru noi, n-a fost făcut pentru el însuşi. Prin urmare, de vreme ce acelea care au fost create pentru noi înviază iarăşi după ce mor, noi înşine, cei pentru care au fost create toate, nu este cu putinţă să înviem după moartea noastră?
    Iarna copacii par ca morţi. Unde sunt frunzele umbroase? Unde sunt strugurii viei?
    Iarna toate par că sunt moarte. Primăvara, însă, toate se arată verzi!
    Şi când vine vremea potrivită, atunci prin moarte apare viaţa.
    Dumnezeu, ştiind necredinţa ta, îţi arată în fiecare an învierea prin aceste fenomene.
    Astfel privind ceea ce se întâmplă cu cele neînsufleţite, să te încredinţezi de câte se întâmplă celor însufleţite.
    Prin urmare, de vreme ce Dumnezeu ne-a creat din materiale ieftine, nu va putea să ne învieze când murim?
    Cel Care a prefăcut nimicul în trup omenesc nu va putea iarăşi să-l învieze când moare? Cel Care din non-existenţă a adus la existenţă toate, nu va putea să învieze creatura Lui?
    Aceste dovezi va putea să le folosească creştinul discutând cu idolatrii necredincioşi.
    De vreme ce aceştia nu primesc Sfânta Scriptură, războieşte-i cu armele nescrise, adică cu silogismele şi cu exemplele din natură.
    Aceşti atei nu au idee despre legile lui Moise, despre profeţiile lui Isaia, despre Evanghelii, despre Epistolele lui Pavel.
    Aşadar, vom învia toţi prin nestricăciune cu trupuri veşnice. Nu vom avea, însă, toţi, aceleaşi trupuri.
    Sfinţii vor avea trup luminos, potrivit şi capabil să se însoţească împreună cu îngerii, în timp ce păcătoşii vor avea trup veşnic nestricăcios, potrivit să sufere chinurile veşnice, rezistent ca să nu ardă şi să piară prin flacăra focului nesfârşit.
    Cu dreptate Dumnezeu va răsplăti sau va pedepsi trupurile sfinţilor şi ale păcătoşilor.
    Nicio faptă a noastră nu se face fără ca trupul să fie părtaş: blestemăm cu gura, ne rugăm cu gura; desfrânăm cu trupul, devenim neprihăniţi cu trupul; facem răutate cu mâna, dăm milostenie cu mâna, şi, în general, la orice faptă participă şi trupul.
    Aşadar, deoarece în toate slujeşte trupul, este cu dreptate ca în viaţa viitoare să fie părtaş fie la desfătare, fie la pedeapsă.
    Să ne silim spre bine şi să ne înfricoşăm de pe acum, ca să nu se întâmple să ne alunge atunci Domnul.
    Dumnezeu le cunoaşte pe toate, nu are nevoie să cerceteze şi să mustre. Deci să nu gândeşti: „în întunericul nopţii am păcătuit, făcând lucruri imorale sau vrăjitorii, sau orice altceva.
    Dar sunt sigur că nimeni nu m-a văzut!" Toate se vor descoperi atunci când Dumnezeu va judeca cele ascunse ale oamenilor.
    Faţa înfricoşătoare a Judecătorului te va sili să spui judecăţi legate între ele (majoră, minoră şi conclusivă), astfel încât cea de-a treia judecată, care reprezintă o concluzie, se deduce din cea dintâi prin intermediul celei de-a doua. (n.ed.) adevărul. însăşi conştiinţa ta te va mustra, şi faptele tale care te vor însoţi, te vor osândi.

    RăspundețiȘtergere
  8. Judecătorul nu va avea nevoie de cărţi.
    Aceasta o arată El însuşi zicând: Şi se vor arăta înaintea Lui toate neamurile, şi-i va despărţi pe unii de alţii precum desparte păstorul oile de capre. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar oile de-a stânga (Matei 25, 32-33).
    Păstorul cum separă oile de capre?
    Oare el are nevoie să consulte cărţile ca să le deosebească care sunt oi şi care sunt capre?
    Nu le deosebeşte imediat după înfăţişarea lor?
    Lâna cea moale nu o arată pe oaie, şi lâna cea aspră pe capră?
    Cu aceeaşi uşurinţă se va descoperi atunci dacă faptele noastre au fost curăţite prin spovedanie şi se aseamănă cu lâna moale şi curată, sau dacă păcatele au rămas neiertate şi se aseamănă cu lâna aspră şi murdară.
    Prin urmare, toţi să ne luptăm ca să dobândim mântuirea şi să-L primim cu îndrăzneală pe împăratul Hristos, Care a murit şi a înviat, şi stăpâneşte în vecii nesfârşiţi, Amin.
    ***
    Dacă nu ne unim de aici şi nu ne răstignim împreună cu Hristos, nici dincolo nu vom fi împreună cu El.

    In Persoana lui Hristos, Dumnezeu-Omul, a înviat firea omenească.

    14 Atunci, luând Domnul Dumnezeu ţărână din pământ, a făcut pe om şi a suflat în faţa lui suflare de viaţă şi s-a făcut omul fiinţă vie.

    RăspundețiȘtergere
  9. Toţi cei care au plecat din această viaţă sunt cu adevărat vii prin sufletele lor veşnice.
    În Simbolul credinţei mărturisim: „Aştept învierea morţilor; Şi viaţa veacului ce va să fie”.
    În ziua cea slăvită a celei de a Doua Veniri a lui Hristos, va avea loc învierea tuturor morţilor, pentru ca după aceea să urmeze Judecata cea de Apoi a întregului neam omenesc.
    În fața durerii morții, soluția nu este negarea psihologică a faptului morții, nici o aparentă acceptare a ei, care acoperă de fapt pierderea oricărei speranțe.
    „Fra­ților, despre cei ce au adormit nu voim să fiți în neștiință, ca să nu vă întristați ca ceilalți, care nu au nădejde” (I Tesaloniceni 4, 13).
    Ce nu trebuie să ignorăm? „De credem că Iisus a murit și a înviat, tot așa credem că Dumnezeu pe cei adormiți întru Iisus îi va aduce împreună cu El” (I Tesaloniceni 4, 14).
    Faptul că așteptăm învierea morților nu este un răspuns de tip mistic la o nevoie de alinare psihologică a angoasei noastre în fața morții, nici o anestezie opioidă a agoniei noastre muribunde.
    Așteptarea noastră se sprijină pe mărturia mormântului gol al Învierii Domnului, pe conștiința că iadul „s-a amărât” după cum ne spune Sfântul Ioan Gură de Aur în cuvântul său de Paşti, pe certitudinea că moartea a fost biruită după unirea neamestecată și nedes­păr­țită a ceea ce este creat cu ceea ce este necreat în Persoana Dom­nului Iisus Hristos, pe moar­tea pe cruce cea de bunăvoie, pe pogorârea Lui „în cele mai de jos ale pământului” și pe Învierea Sa cea din a treia zi.
    Hristos este Mântuitorul lumii pentru că a înviat din morți cu moartea pe moarte călcând.
    Ortodoxia pune accentul pe Înviere ca centru al întregii vieți creştine în care stă credinţa noastră după cuvântul Sfântului Apostol Pavel: „Şi dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică este şi credinţa voastră (...).
    Dar acum Hristos a înviat din morţi, fiind începătură (a învierii) celor adormiţi.
    Că de vreme ce prin­tr-un om a venit moartea, tot printr-un om şi învierea morţilor. Căci, precum în Adam toţi mor, aşa şi în Hristos toţi vor în­via” (I Corinteni 15, 14; 15, 20-22).

    RăspundețiȘtergere
  10. 1.35
    Când va avea loc învierea?

    Răspuns: Biblia arată clar că învierea e o realitate și că viața aceasta nu e totul. Cu toate că moartea e sfârșitul vieții fizice, nu e finalul existenței umane. Mulți oameni cred în mod greșit că va fi o înviere generală la sfârșitul veacului, însă Biblia ne învață că nu va fi o singură înviere, ci o serie de învieri, unele pentru viața veșnică în cer și altele pentru condamnarea veșnică (Daniel 12.2, Ioan 5.28-29).

    Prima înviere măreață a fost învierea lui Isus Cristos. E documentată în fiecare dintre cele patru Evanghelii (Matei 28, Marcu 16, Luca 24, Ioan 20), e pomenită de câteva ori în Faptele apostolilor (Fapte 1.22, 2.31, 4.2, 33, 26.23) și e menționată în mod repetat în scrisorile adresate bisericilor (Romani 1.4, Filipeni 3.10, 1 Petru 1.3). Importanța învierii lui Cristos e evidențiată în 1 Corinteni 15.12-34, unde e consemnat că peste cinci sute de oameni L-au văzut la una dintre arătările Sale de după înviere. Învierea lui Cristos este „pârga" sau garanția că fiecare creștin va fi de asemenea înviat. Învierea lui Cristos e și temelia siguranței creștinului că toți cei care au murit într-o zi vor învia, ca să fie judecați în mod drept de Isus Cristos (Fapte 17.30-31). Învierea pentru viața veșnică e numită „întâia înviere" (Apocalipsa 20.5-6); învierea pentru judecată și chin e numită „moartea a doua" (Apocalipsa 20.6, 13-15).

    Prima mare înviere a Bisericii va avea loc la Răpire. Toți aceia care și-au pus încrederea în Isus Cristos în timpul Epocii Bisericii și au murit înainte de întoarcerea lui Cristos vor fi înviați când va avea loc Răpirea. Epoca Bisericii a început în Ziua Coborârii Duhului Sfânt și se va sfârși când Cristos Se va întoarce să-i ia pe credincioși înapoi la cer împreună cu El (Ioan 14.1-3, 1 Tesaloniceni 4.16-17). Apostolul Pavel a explicat că nu toți creștinii vor muri, însă vor fi schimbați, adică li se va da un trup compatibil cu învierea (1 Corinteni 15.50-58), unii fără să trebuiască să moară! Creștinii care vor fi în viață și cei care sunt deja morți se vor reuni, ca să-L întâmpine pe Domnul în văzduh și vor fi cu El pentru totdeauna!

    O altă mare înviere va avea loc când Cristos Se va întoarce pe pământ (a Doua Lui Venire), la sfârșitul perioadei Necazului. După Răpire, Necazul succede după Epoca Bisericii în cronologia lui Dumnezeu. Acesta va fi un timp de judecată cumplită asupra lumii și e descris detaliat în Apocalipsa capitolele 6-18. Cu toate că toți credincioșii din Epoca Bisericii vor fi plecați, milioane de oameni rămași în urmă pe pământ își vor veni în fire în acest timp și își vor pune încrederea în Isus ca Mântuitor al lor. În mod tragic, majoritatea dintre ei vor plăti pentru credința lor în Isus pierzându-și viața (Apocalipsa 6.9-11, 7.9-17, 13.7, 15-17, 17.6, 19.1-2). Acești credincioși în Domnul Isus care vor muri în timpul Necazului vor fi înviați la întoarcerea lui Cristos și vor împărăți cu El o mie de ani în timpul mileniului (Apocalipsa 20.4, 6). Credincioșii Vechiului Testament, cum sunt Iov, Noe, Avraam, David, și chiar Ioan Botezătorul (care a fost ucis înainte să înceapă Biserica) vor fi și ei înviați tot atunci. Câteva pasaje din Vechiul Testament menționează acest eveniment (Iov 19.25-27, Isaia 26.19, Daniel 12.1-2, Osea 13.14). Ezechiel 37.1-4 descrie în primul rând strângerea din nou a națiunii lui Israel folosind simbolul trupurilor moarte care vin din nou la viață. Însă din limbajul folosit, o înviere fizică a israeliților morți nu poate fi exclusă din acest pasaj. Din nou, toți cei care au crezut în Dumnezeu (în epoca Vechiului Testament) și toți cei care au crezut în Domnul Isus (în epoca Noului Testament) vor avea parte de prima înviere, o înviere pentru viață (Apocalipsa 20.4, 6).

    RăspundețiȘtergere
  11. E posibil să mai aibă loc o înviere la sfârșitul Mileniului, una care e implicită, dar nu e afirmată nicăieri explicit în Scriptură.
    E posibil ca unii credincioși să moară o moarte fizică în timpul Mileniului.
    Prin prorocul Isaia, Dumnezeu a spus: „Nu vor mai fi în el nici copii cu zile puține, nici bătrâni care să nu-și împlinească zilele. Căci cine va muri la vârsta de o sută de ani va fi încă tânăr și cel ce va muri în vârstă de o sută de ani va fi blestemat ca păcătos." (Isaia 65.20) Pe de altă parte, e posibil, de asemenea, ca de moarte în timpul Mileniului să aibă parte doar cei neascultători.
    Oricare ar fi situația, va fi nevoie de un fel de transformare care să-i facă pe credincioșii din trupul lor natural din timpul Mileniului potriviți pentru existența imaculată din veșnicie. Fiecare credincios va trebui să aibă un trup „înviat".

    E limpede din Scriptură că Dumnezeu va nimici întregul Univers, inclusiv pământul, cu foc (2 Petru 3.7-12).
    Va fi nevoie de acest lucru ca creația lui Dumnezeu să fie curățată de răul ei endemic și de degradare, care au fost aduse prin păcatul omului. În locul lui, Dumnezeu va crea un cer nou și un pământ nou (2 Petru 3.13, Apocalipsa 21.1-4).
    Dar ce se va întâmpla cu acei credincioși care au supraviețuit în perioada Necazului și au intrat în Mileniu cu trupul lor natural?
    Și ce se va întâmpla cu cei care se vor naște în timpul Mileniului, se vor încrede în Isus și vor continua să trăiască în trupul lor natural?
    Pavel arată clar că carnea și sângele, care sunt muritoare și supuse degradării, nu pot moșteni Împărăția lui Dumnezeu. Împărăția veșnică poate fi locuită numai de cei care au trup înviat, glorificat, care nu mai e muritor și nu se mai poate degrada (1 Corinteni 15.35-49).
    Probabil că acești credincioși vor primi un trup înviat fără să trebuiască să moară.
    Când exact se va întâmpla acest lucru nu e explicat, însă din punct de vedere teologic, trebuie să aibă loc undeva în trecerea de la vechiul pământ și cer la pământul nou și la cerul nou (2 Petru 3.13, Apocalipsa 21.1-4).

    Există o înviere finală, se pare că a tuturor necredincioșilor decedați de-a lungul secolelor.
    Isus Cristos îi va învia din morți (Ioan 5.25-29) după Mileniu, domnia de o mie de ani a lui Cristos (Apocalipsa 20.5), și după distrugerea pământului și a Universului prezent (2 Petru 3.7-12, Apocalipsa 20.11).
    Aceasta este învierea despre care Daniel a spus că „mulți dintre cei ce dorm în țărâna pământului se vor scula ... pentru ocară și rușine veșnică" (Daniel 12.2).

    Apostolul Ioan a văzut ceva ce se va întâmpla în viitor.
    El a văzut un „scaun de domnie mare și alb" (Apocalipsa 20.11).
    Cerul și pământul „au fugit" din fața Celui care stătea pe el. Aceasta este în mod evident descrierea dezintegrării prin foc a întregii materii, inclusiv a întregului Univers și a pământului (2 Petru 3.7-12).
    Toți morții (necredincioșii) vor sta înaintea tronului.
    Aceasta înseamnă că au fost înviați după mia de ani (Apocalipsa 20.5).
    Ei vor avea un trup care va putea simți durerea, însă nu va înceta să existe niciodată (Marcu 9.43-48).
    Ei vor fi judecați, și pedeapsa va fi potrivită cu faptele lor.
    Însă se va mai deschide o carte – cartea vieții Mielului (Apocalipsa 21.27).
    Cei ale căror nume nu sunt scrise în cartea vieții vor fi aruncați în „iazul de foc", care este „moartea a doua" (Apocalipsa 20.11-15). Nu apare niciun indiciu că vreunuia dintre cei care stau la această judecată îi este găsit numele în cartea vieții.
    În schimb aceia ale căror nume apar în cartea vieții sunt în numărul celor fericiți, fiindcă au primit iertare și au luat parte la prima înviere, învierea pentru viață (Apocalipsa 20.6).

    RăspundețiȘtergere
  12. "scaun de domnie mare și alb"- scaunul pilotului de OZN. Dupa decolare,pamintul a parut ca fuge

    RăspundețiȘtergere
  13. BUNUL DUMNEZEU SA-I ASEZE SUFLETUL IN LUMINA.
    DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA.
    SINCERE CONDOLIANTE FAMILIEI.

    RăspundețiȘtergere
  14. Unde a avut localizata boala, d-na Maria de s-a prapadit asa de repede ?

    RăspundețiȘtergere