Nava impingator Dunafoldvar, sub pavilion Ungaria, s-a scufundat sambata pe Canalul Dunare-Marea Neagra la kilometrul 29+500, in zona localitatii Poarta Alba, dupa ce echipajele de pompieri, de pe apa si mal, s-au luptat mai bine de 12 ore sa stinga un incendiu ce izbucnise la bord, in timp ce vasul tranzita magistrala de navigatie, relateaza Agerpres.
Directorul executiv al Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile (CNACN) Constanta, Daniel Georgescu, a declarat pentru Agerpres ca din corpul navei nu se mai vede decat cabina de comanda de pe castelul telescopic al vasului.
"Au fost mai bine de 12 ore de lupta colosala cu incendiul a pompierilor militari si civili, dar, din pacate, dupa ce in prima faza se reusise punerea sub control a focului, focarul a reizbucnit sambata si deznodamantul il vedeti, nava s-a scufundat, fara insa a se inregistra victime, accidente umane sau poluare cu hidrocarburi", a declarat Georgescu.
Directorul executiv al CNACN a precizat ca in zona a fost instalata o retea dubla de baraje Depol, flotante, pentru a impiedica scurgerea de hidrocarburi, nava avand in tancurile de combustibil peste 90 de tone de motorina.
"Am inceput deja sa pregatim operatiunile de ranfluare a navei scufundate, care vor dura aproximativ doua saptamani, dar important este ca in momentul de fata canalul este navigabil, cei drept cu restrictii de trafic in zona sinistrului, unde se tranziteaza pe un singur fir de navigatie, in mod alternativ", a explicat Georgescu.
***
Potrivit Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Dobrogea, citat de Mediafax, incendiul a fost anuntat vineri, in jurul orei 22.30, in timp ce impingatorul Dunafoldvar, sub pavilion unguresc, se afla la kilometrul 29+500 al Canalului Dunare - Marea Neagra, in dreptul localitatii Poarta Alba.
Nava a fost imediat dirijata la mal pentru evacuarea membrilor echipajului, iar la fata locului s-au deplasat mai multe echipe de pompieri ale ISU Dobrogea, precum si o nava pompier.
Focul a fost stins de pompieri dupa o interventie care a durat peste 12 ore.
Pe vas erau si 90 de tone de combustibil, interventia pompierilor impiedincand insa flacarile sa ajunga in apropierea rezervoarelor.
Primele indicii arata ca focul ar fi pornit de la o instalatie, in urma unui scurtcircuit.
In zona au ajuns si reprezentanti ai unei firmei de depoluare, care au instalat baraje de retinere a produselor petroliere pentru a preintampina o posibila poluare.
La bordul impingatorului se aflau sapte marinari, doi romani si cinci unguri, care au scapat teferi.
Impingatorul plecase din Constanta si se indrepta cu cele sase barje cu minereu de fier catre Austria.
Pe perioada interventiei, traficul navelor pe canal, in zona respectiva, s-a desfasurat cu restrictie de viteza.
Cu dragoste, Maria.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu