Dragii mei,
În această noapte, în timp ce mă rugam în coltisorul meu de Rai ,din camera mea, la Bunul Dumnezeu, la Maica Domnului şi la Sfintii Săi, ceva uimitor şi minunat a avut loc !
Mă rugam la Iisus Hristos, în genunchi fiind si numai la Lumina Sfintei Candele,când văd liber, cu ochii deschisi ,cum Mâna Stângă a Mântuitorului se desprinde din Sfanta Icoana, si se întinde înspre mine, a binecuvantare. Iisus ţinea acum Mâna Sa , ridicată până la gura Sa Prea Sfântă şi Prea Curată, faţă de cum o ţine în Sfanta Icoana , pe genunchiul Său.
Din gura Lui Iisus Hristos, un val de Lumină aurie ruptă ca din Soare, venea spre mine. La fel si din ochii senini ai Mântuitorului valuri de Lumină aurie, orbitor de stralucitoare, veneau spre mine, si apoi în ochii mei, în pieptul meu.
Mă rog în continuare şi la Maica Luminii, la Prea Sfânta Născătoare de Dumnezeu, si vedeam dragilor cu ochii deschisi, vedeam pe Sfanta Icoana a Maicii Lui Dumnezeu precum şi toate culorile Curcubeului, care împodobeau rând pe rând ,Chipul Dumnezeiesc al Prea Sfintei Născătoarei de Dumnezeu.
Mă rog în continuare la Sfinţii Lui Dumnezeu, si văd dragilor, tot cu ochii deschisi, cum din Cer coboară până la mine, numai scări de flori de liliac roz.
...
Cerul s-a deschis fratilor, si vedeam liber ,de Sus şi până la măsuţa mea cu multe Cărţi de Rugaciuni, numai trepte de flori roz ca de liliac.
Mă rog fratilor si Îngerului meu păzitor, şi văd tot liber, la o palmă mai sus de măsuţa mea lângă care mă aflam în genunchi , văd cum, o mână nevăzută ,îmi întinde o floare de Liliac roz cu tot cu frunze.
..
Am plâns la propriu de bucurie, I-am multumit si continui să mă rog la Sfintii Voievozi Mihail si Gavriil.
Când mă rog la Sfantul Arhanghel Mihail, văd tot liber cum o stelută aurie ruptă ca din Soare, îşi face aparitia chiar sub Icoana Sfantului.Şi iarasi am stiut ca Sfantul Arhanghel Mihail, Îngerul Dreptăţii, mi-a auzit Rugaciunea.
Mă rog la Sfantul Arhanghel Gavriil, Îngerul Darului, şi văd cum din Sfânta Icoana coboara la fel, O Steluta aurie ruptă ca din soare,lângă Sfanta Icoana a Cuvioasei Parascheva !
Steluta rupta ca din Soare, era mare cât o bobiţă de piper.
Continui sa ma rog Sfintilor Părinţi Dumnezeiesti Ioachim şi Ana, apoi Sfintilor Părinti Zaharia şi Elisabeta, Părintii Sfantului Ioan Botezatorul, şi văd dragilor tot cu ochii liberi,văd o balta de sânge adevărat ,în întuneric.
Mi s-a arătat din nou Sângele Sfântului Ioan Botezatorul ,din clipa cand I s-a tăiat capul ,la porunca lui Irod. Sangele era pe coperta Cartii de Rugaciune,din care citesc zilnic.
Asadar fratilor, sa fiti convinsi că Rugaciunile fiecăruia dintre noi, spuse cu inima si nu numai cu buzele,ajung chiar în acele clipe la Bunul Dumnezeu şi la Maica Domnuluii, precum si la Sfintii la care ne rugăm.
Dragii mei, puneţi-vă deoparte timp pentru Rugaciunea zilnică, si nu investiti timpul vostru numai in rutina zilnica , ci Rugaciunea inimii să fie cu prioritate si sa triumfe.
Cu dragoste, Maria.
Rugaciunea inimii
Rugaciunea curata sau rugaciunea inimii si piedicile in calea ei
Ceea
ce voi spune mai jos sunt, pe de o parte, informatii pe care le-am
primit de la un calugar din Romania care practica aceasta rugaciune
intemeiata din plin pe traditia Parintilor rasariteni, iar, pe de alta parte, sunt cateva reflectii pe marginea acestor informatii.
In rugaciunea curata este vorba de unirea mintii cu inima.
Nu trebuie ca mintea sa ramana singura, nici ca inima sa ramana
singura. O rugaciune care se face numai cu mintea este o rugaciune rece;
o rugaciune care se face doar cu inima este o rugaciune pur
sentimentala care ignora tot ceea ce Dumnezeu ne-a dat, ceea ce ne da si
ne va da in Hristos. Este o rugaciune fara orizont si fara perspectiva;
o rugaciune in care nu stim de ce sa-I multumim lui Dumnezeu, pentru ce
il laudam, nici ce sa-I cerem.
Omul
care se roaga are sentimentul ca se pierde intr-un infinit impersonal. E
un sentiment care ignora faptul ca el face experienta unui Dumnezeu
personal. Si deci nu este o rugaciune.
Trebuie
sa precizam inca o data ca aceasta intalnire a mintii cu inima nu se
face prin ridicarea inimii in minte, ci prin coborarea mintii in inima.
Aceasta inseamna ca nu inima isi afla odihna in minte, ci mai degraba
mintea isi afla odihna in inima adica in adancul inimii strans unit cu
adancul lui Dumnezeu, obiectul cautarii sale.
Desigur,
Parintii vorbesc si de o deschidere a mintii spre infinitul lui
Dumnezeu, dar se pare ca in inima realizeaza mintea aceasta deschidere
spre infinitul lui Dumnezeu. Prin cautarea sa dupa Dumnezeu mintea
actualizeaza adancul inimii si il face sa fie un adanc pentru Dumnezeu,
Infinitul adevarat. Adancul pe adanc cheama (Ps 41, 8). Infinitul lui Dumnezeu nu poate fi experimentat fara iubirea pe care Dumnezeu o are pentru noi. Si aceasta iubire a lui Dumnezeu
pentru noi cheama iubirea noastra si iubirea noastra este cea care
face aceasta experienta sau, mai exact, inima noastra organ al iubirii.
Dar e vorba de o inima care, datorita mintii care a intrat in ea, stie
ca acest infinit este infinitul Dumnezeului personal si ca Dumne-zeu
intra in relatie intima cu noi prin Hris-tos. Iata de ce mintea este cea
care se odihneste in inima. In inima ea gaseste infinitul lui
Dumnezeu. Nu inima este cea care se odihneste in minte, caci aceasta ar
insemna ca sentimentul infinitului lui Dumnezeu ar deveni o teorie care
raceste gandul. Nu sentimentul trebuie sa fie racit de gandire, ci
gandirea trebuie incalzita de sentimentul inimii, in contact real cu
infinitul lui Dumnezeu, dand astfel acestui sentiment un continut
precis.
Propriu-zis,
mintea coborata in inima nu-L mai intalneste pe Dumnezeu prin
mijlocirea ideilor, ci prin simtirea prezentei Lui, ceea ce ii permite
sa verifice in realitate ceea ce gandea mintea. Aici simtirea realitatii
neatinse pe care o incearca mintea se realizeaza in prezenta
nemijlocita a lui Dumnezeu. Ideile despre Dumnezeu sau ideea de Dumnezeu se gasesc umplute, patrunse, strabatute de simtirea realitatii insesi a lui Dumnezeu. Realitatea ia locul ideii si, in acelasi timp, o verifica; ideea nu se mai intercaleaza intre noi si Dumnezeu.
De aceea, inima este pentru minte un fel de organ senzorial pentru
relatia cu Dumnezeu, asa cum simturile trupului sunt aparatul care
permite perceperea si simtirea realitatilor cu care trupul intra in
contact. Dar mai multe obstacole pot sa opreasca mintea in vointa sa de a
intra in inima, de a trece dincolo de idei in simtirea realitatii lui
Dumnezeu, verificand totodata mesajul ideilor sale. Pe de o parte,
aceste obstacole vin de la senzatiile organelor senzoriale ale trupului
sau de la inchipuirile care se formeaza in imaginatie dupa modelul
senzatiilor corporale si care sunt provocate de acestea. Pe de alta
parte, aceste obstacole vin de la dificultatea pe care o incearca
mintea insasi in a-si depasi ideile care emana din ea intr-un mod
natural; ele au drept scop sa furnizeze un mesaj tranzitoriu cu privire
la realitatea nesesizata a lui Dumnezeu iar nu sa faca prizoniera
mintea.
Senzatiile
sau imaginatiile, care tind sa impiedice mintea sa patrunda in inima
pentru a ajunge la rugaciunea curata sau rugaciunea inimii, sunt fie
senzatii sau imagini produse de pacat ori care il atrag pe om in
pacat, fie senzatii sau imagini care ii dau omului impresia ca este
atras spre o actiune buna sau spre o intalnire reala cu Dumnezeu
insusi, desi in realitate ele nu-l conduc spre Dumnezeu. Din acest
motiv, Parintii ii avertizeaza pe monahi chiar impotriva inchipuirilor
care li s-ar parea bune. Ei ii indeamna pe monahi sa nu se increada in
nici un fel de inchipuire sau de aparitie. De altfel Parintii considera
ca un obstacol nu mai putin primejdios in calea intrarii mintii in
inima, gandirea, chiar gandirea teologica. Trebuie sa fim atenti sa nu
ramanem in teologie sau sa nu alunecam in aceasta in clipa in care vrem
sa ne rugam sau in cursul rugaciunii. Gandirea asupra lui Dumnezeu
intrerupe relatia directa cu Dumnezeu sau intalnirea cu El. Prin gandirea teologica omul se inchide in el insusi. Parintii vorbesc de rugaciunea facuta dintr-un singur gand. Acesta
nu este un gand propriu-zis, ci este constiinta care se afla in
intregime ocupata de experienta realitatii insasi a lui Dumnezeu.
Totusi, aceasta experienta constienta este numita "gandire" pentru ca
nu este doar o stare de sentiment confuz sau senzatia pierderii de sine
in oceanul unei realitati nearticulate, ci este constiinta intalnirii
cu infinitul personal al lui Dumnezeu care ne iubeste. Si prin gandire e
o confirmare a realitatii. In acest infinit eu nu ma pierd, pentru ca
este Infinitul unui Dumnezeu personal, al iubirii Lui careia ii raspund
cu iubirea mea personala. Caci inima este tocmai locul in care simt
iubirea celuilalt si in care ii raspund. in acest infinit nu ma pierd
pentru ca este infinitul unui Dumnezeu personal a Carui iubire ma
bucura; depind de iubirea Lui ca si de mila Lui, caci continui sa ma
simt infinit de mic si pacatos in fata Lui.
Aceasta
intalnire in iubire dar si acest sentiment al diferentei infinite
dintre Dumnezeu si mine, aceasta necesitate a milei lui Dumnezeu pe
care o simte omul, se exprima in rugaciunea lui Iisus.
Inima este izvorul sentimentelor, deci si al iubirii. Iar iubirea
inseamna intalnire cu celalalt. Si fiindca iubirea este animata de un
avant infinit, ea nu ar putea fi pe deplin satisfacuta decat in
intalnirea cu Dumnezeu Cel Infinit.
Dar inima este totodata si izvorul durerii si durerea se face simtita si in inima. In fata lui Dumnezeu inima
simte durerea pentru pacat, pentru ocara pe care I-a adus-o. In inima
sa omul plange si cere iertare. Din inima tasnesc lacrimile, lacrimi de
pocainta, dar si lacrimi de bucurie. Omul abandoneaza aici raceala
intelectuala. Totusi, daca inima decade la un nivel inferior, ea devine
locul patimilor care sunt o alipire infinita de lume si de noi insine.
Patimile sunt o alipire infinita de lucrurile si persoanele finite.
Acesta este motivul pentru care, daca din inima licareste infinitul
iubirii, tot din ea licareste si infinitul urii, atunci cand intalneste
un obstacol in calea alipirii pacatoase de lucrurile pe care le iubeste
infinit. Din inima ies gandurile si cuvintele bune, dar si gandurilede
lacomie, de ura, inclinatiile ucigase. Chiar si gandurile si cuvintele
rele primesc in inima o trasatura de infinitate, desi ele se refera la
lucruri finite. Dar aceasta alipire infinita de lucrurile finite nu
poate satisface adevarata sete infinita a inimii. Numai intalnirea
inimii cu Dumnezeu poate satisface aceasta sete. De aceea, inima trebuie
sa fie eliberata de patimi, adica de alipirea fata de lucrurile finite a
intregii sale capacitati de infinit.
In intalnirea cu Dumnezeu
infinitul este perceput ca o bucurie nesfarsita, ca o lumina.
Exprimandu-le prin cuvinte, omul sugereaza aceasta bucurie care
depaseste orice limite. Desi inca foarte slab, cuvintele rugaciunii lui
Iisus exprima acest sentiment de bucurie, de recunostinta si de
smerenie infinita. Dar lucrul principal nu e sa rostim cuvinte.
Principalul se afla in aceasta experienta a bucuriei, a recunostintei, a
iubirii, a smereniei si chiar a durerii nesfarsite pe care o provoaca
pacatul. Cuvintele nu mai formeaza un obiect de reflectie pentru cel
care le pronunta. Ele nu se mai interpun intre om si Dumnezeu, ci prin
ele omul se adreseaza lui Dumnezeu Care este de fata. Prezenta lui
Dumnezeu copleseste totul.
Acum cuvintele sunt in acelasi timp si pronuntate si depasite. Astfel, cuvintele nu devin fantasme care au propria lor existenta aparenta,
ci exprima contactul nemijlocit cu realitatea lui Dumnezeu. Atentia nu
se indreapta asupra cuvintelor, ci asupra lui Dumnezeu. Cuvintele au
forma adresarii in modul unui dialog. Dar acest dialog poate fi trait
si fara cuvinte.
Din
acest motiv calugarul de care va vorbeam la inceput spunea ca pe o
treapta inaintata a rugaciunii se poate renunta chiar si la rugaciunea
lui Iisus. Nu trebuie retinut decat continutul. Ne adresam lui Dumnezeu
si exprimam prin insasi fiinta noastra lauda adusa lui Dumnezeu,
uimirea in fata lui Dumnezeu, recunostinta, smerenia. Aceasta profunda
stare emotionala este mai adecvat exprimata de catre intreaga fiinta.
Este vorba de o expresie dincolo de cuvinte. Este rugaciunea curata,
rugaciunea intregii fiinte care manifesta iesirea emotionala in afara
lucrurilor, in afara gandurilor, in afara sinei proprii, spre intalnirea
cu Dumnezeu. Si in starea de rugaciune
aceasta iesire este traita in gradul cel mai intens in inima. In inima
intreaga fiinta este proiectata in Dumnezeu cu o iubire nesfarsita.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu