marți, 14 ianuarie 2025

TREBUIE SA STROPIM CU SFANTA AGHEASMA MARE, SI SFINTELE ICOANE DIN CASA !

 

.

14 Ianuarie 2025, ora 4,11 !

Dragii mei, 

In aceasta dimineata in zori de zi, m-a trezit o lumina alba si stralucitoare foarte, lumina ce-mi lumineaza camera toate.
Si astfel, vad cu ochii inchisi fiind(asa vad eu mai bine MINUNILE Ceresti)o Mână cu un buchet de busuioc legat frumos cu Tricolorul romanesc.
Aud un glas care spune cu fermitate asa:
"În primul rând, și-n primul rând, să susțin pe Maica Domnului !"
Si vad una din Sfintele Icoane cu Maica Domnului cum se lumineaza si devine stralucitoare, apoi ,Mâna cu busuiocul in Sfanta Agheasma Mare, se ridica pana la inaltimea Sfintei Icoane cu Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, si o stropeste din plin cu Sfanta Agheasma Mare.
.

.
Dupa care,totul dispare intr-o clipa.
Dragii mei, sa ne sfintim casa noastra cu Sfanta Agheasma Mare, sa ne sfintim gradinile, animalutele,tot si toate din jurul nostru din casa noastra.
Dar nu in ultimul rând, sa ne sfintim si Sfintele Icoane din casa si sa-ncepem cu Sfanta Icoana a Maicii Lui Dumnezeu.
Sa bem Sfanta Agheasma Mare dimineata pe stomacul gol, timp de 9 zile de la Boboteaza, apoi, ori de cate ori simtim in sufletul nostru durere si tristete in inima noastra.
Cine crede in hrana sufletului, in Sfanta Agheasma mare si mica, in Sfanta Anafura,in Sfanta Împartasanie cu Prea Scump si cu Prea Sfant Trupul si Sangele Domnului, se va mântui.
Dragilor,sa chemam in ajutorul nostru prin Rugaciune fierbinte, pe Maicuta Domnului.
Sa-i spunem Maicutei sfinte durerea noastra,cu ale noastre cuvinte rupte din inima noastra, si va asigur dragilor, ca MAICUTA  DOMNULUI nu va intarzia ca sa ne vina in ajutor. 
Sa ne rugam Prea Sfintei Treimi si sa ne cerem iertare pentru toate gresalele noastre,fie cu voie ,fie fara de voie, fie cu stiinta sau din nestiinta, si vom fi iertati daca ne pare rău pentru faptele noastre mai putin bune.
Sa chemam in ajutorul nostru pe Îngerul Păzitor si pe toti Sfintii Lui Dumnezeu si ai Maicii Domnului ,si chiar vom simti Ajutorul divin.
Sa fim buni dragilor, sa fim milostivi, sa ne marturisim la Preot,sa mergem cand putem la Sfanta si dumnezeiasca Liturghie, si astfel, vom tine drumul drept, spre Mantuirea sufletului nostru.
Cu dragoste,Maria.

P.S.

Cum folosim Agheasma Mare?

De vom asculta cu atenție rânduiala sfințirii celei mari a apei, vom afla beneficiile împărtășirii cu ea: ne sfințește sufletele şi trupurile, casele, gospodăriile, pământurile, întreg spațiul în care ne desfășurăm activitatea, munca, învățătura. Prin această sfințire a naturii, a tot ce-l înconjoară pe om, Sfânta noastră Biserică ne arată că Dumnezeu trebuie mărturisit şi lăudat nu numai în biserică, ci și în afara ei. De aceea, prevederile tipiconale îndeamnă preotul să săvârșească slujba în exteriorul bisericii, lângă un râu, fântână, izvor sau într-un loc frumos amenajat, uneori împodobit cu cruci de gheață, unde se pregătesc şi se împodobesc numeroase vase cu apă.

Bucuria sărbătorilor de iarnă continuă prin sărbătoarea Bobotezei și a Sfântului Ioan, iarăși momente de referință pentru obștea credincioșilor, care, odinioară, dar și astăzi, marchează cele două zile de praznic prin tradiții deosebite, pline de simțire și trăire creștinească.

Sfințirea cea Mare a apei, sau Aghiasma Mare, este o slujbă săvârşită numai de Bobotează. Potrivit rânduielii din Minei, cu prilejul Arătării Domnului, slujba de sfințire a apei se poate săvârși de trei ori: la finalul Sfintei Liturghii din ajunul praznicului, după terminarea slujbei Utreniei Bobotezei și, desigur, după săvârșirea dumnezeieștii Liturghii din ziua sărbătorii Epifaniei. Dacă primele două slujbe se oficiază cu precădere la catedralele chiriarhale și mănăstiri, în parohii mulțimea credincioșilor participă și se împărtășește cu Aghiasma Mare după Sfânta Liturghie din ziua Bobotezei. Obiceiurile atât de frumoase și diverse ar merita un studiu amplu, însă acum mă voi limita doar la câteva lămuriri privind folosirea Aghismei Mari în decursul celor opt zile de praznic, dar și pe parcursul întregului an bisericesc.

După tradiție, vom gusta de opt ori din această apă sfințită; cifra opt ne amintește de veșnicie, de viața de veci, căci în Cartea Apocalipsei se vorbește despre ziua a opta, ce va urma după Judecata universală. Aghiasma Mare se ia pe nemâncate timp de opt zile, pentru că ea ne cheamă să căutăm viaţa şi bucuria veşnică în iubirea Preasfintei Treimi. Nu mâncăm nimic înainte de împărtășirea cu Aghiasma Mare pentru a arăta că nimic din cele lumești, trecătoare nu este mai important decât hrana cea spirituală. După Sfânta Liturghie, întâi gustăm din Aghiasma Mare, apoi luăm sfânta anaforă. Chiar atunci când ne împărtășim putem gusta din ea, bineînțeles după ce am primit dumnezeiasca Euharistie.

Însăși rânduiala slujbei de sfințire a apei din cadrul praznicului Epifaniei ne lămurește de ce este necesar să ne împărtășim din apa sfințită la Bobotează: rugăciunile şi cântările reliefează iubirea lui Dumnezeu pentru umanitate, arătată concret prin Întruparea Mântuitorului nostru Iisus Hristos şi Botezul Său în Iordan, făcând legătura între Crăciun și Bobotează, dar şi între Botezul Mântuitorului şi botezul nostru.

De vom asculta cu atenție rânduiala sfințirii celei mari a apei, vom afla beneficiile împărtășirii cu ea: ne sfințește sufletele şi trupurile, casele, gospodăriile, pământurile, întreg spațiul în care ne desfășurăm activitatea, munca, învățătura. Prin această sfințire a naturii, a tot ce-l înconjoară pe om, Sfânta noastră Biserică ne arată că Dumnezeu trebuie mărturisit şi lăudat nu numai în biserică, ci şi în afara ei. De aceea, prevederile tipiconale îndeamnă preotul să săvârșească slujba în exteriorul bisericii, lângă un râu, fântână, izvor sau într-un loc frumos amenajat, uneori împodobit cu cruci de gheață, unde se pregătesc şi se împodobesc numeroase vase cu apă. Nu de foarte mult timp, în satele din Moldova îndeosebi, credincioșii sculptează din apele înghețate ale lacurilor cruci și mese de gheață, așezându-le în locurile unde se va sfinți Aghiasma Mare. Tradiția nu pare prea veche, fiind legată de pelerinajul obștii credincioșilor către o apă unde se oficia slujba de sfinţire. Astăzi, în puține locuri se mai fac asemenea pelerinaje, dar, dacă creștinii nu au mai mers la râu ori la lac să sfințească apa, au adus râurile sau lacurile,  prin aceste cruci cioplite în gheață, pentru a fi binecuvântate.

Revenind la modul de folosire a Aghismei Mari de la Bobotează, din rugăciunile rostite de preot aflăm că ne aduce vindecare de boli sufleteşti şi trupeşti. Trăim vremuri în care omul înfruntă felurite boli ale trupului ori sufletului, adeseori cele fizice fiind generate de suferințele sufletești, de păcate și patimi. Să nutrim convingerea că apa sfințită ne vindecă, întrucât ne sporește credința, dragostea faţă de Dumnezeu şi faţă de semeni. Tot din cuprinsul rugăciunilor din rânduiala sfințirii Aghismei Mari aflăm că ea se arată izbăvitoare de patimi și izgonitoare a duhurilor celor rele. Avem nevoie de ea, căci adesea diavolul caută cu orice chip să ne piardă, îndemnându-ne la păcat; apa sfințită la Bobotează ne dă putere să biruim ispitele, să ne apropiem tot mai mult de Dumnezeu, izvorul sfințeniei și al iubirii.

Se cade, aşadar, ca fiecare creștin să aibă în casă un vas cu Aghiasmă Mare, să-l țină la loc curat, după cum ne învăță bătrânii noștri, să guste cu evlavie din ea în zilele de post, în vreme de necazuri, ispite, nevoi sau grele suferințe, dar numai după ce primește dezlegare de la duhovnic. Unii preoți rânduiesc celor pe care-i spovedesc Aghiasmă Mare înainte de a primi Sfânta Împărtășanie. Sunt credincioși, care în Postul Mare, se nevoiesc postind aspru sau negru , primind dezlegare de la povățuitorul lor spiritual să guste spre seară  câteva guri de Aghiasmă Mare. Cei pe care duhovnicul îi oprește de la dumnezeiasca Euharistie din pricina unor păcate grave, pot lua Aghiasmă Mare, cu încuviințarea duhovnicului ca mângâiere şi nădejde a mântuirii lor, ca leac spre tămăduire și îndreptare în vederea apropierii de potir.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu