28 Ianuarie 2025, ora 22 ,43 !
Dragii mei,
In aceasta seara, in timp ce scriam aici pe Blog, vad de parca as mai fi avut inca un ochi in crestetul capului, vad cum se deschide Cerul , iar pe Cerul albastru de noapte apare un Tunel de Lumina alba si orbitor de stralucitoare.Era precum Soarele ,atat de mare era pe Bolta Cereasca.
Din acel Tunel de Lumina, a iesit Mantuitorul Iisus Hristos rastignit pe Sfanta Cruce.
Exact la baza Tunelului de Lumina orbitoare, era rastignit Mantuitorul nostru .
Era cu Trupul gol,doar cu o panza alba legata de mijlocul Său.
Din Lumina alba ,din Tunelul de Lumina care iesise din inima Cerului vad cum zboara un Porumbel alb si pufos,era Duhul Cel Prea Sfant.
Intr-o clipita, DUHUL SFANT S-a lipit de ceafa Mantuitorului si L-a imbratisat cu Aripile Sale.
S-a lipit de ceafa Mantuitorului atât de tare, ca un fular in jurul gatului,asa statea Duhul Sfant,iar varful Aripilor Sale erau lipite de obrajii Lui IISUS HRISTOS.
Asa cum lipim cu scoci ceva, si parca devine ermetic,tot asa era lipit DUHUL CEL PREA SFANT de ceafa MANTUITORULUI ,iar Aripile Îi cuprinsese si obrajii Săi.
Auzim adesea ,despre neintelegerile dintre catolici si ortodocsi.
Iata am adus aici, un link care explica clar,diferentele dintre catolici si ortodocsi :
Credinta ortodoxa: Ortodocși și catolici - deosebiri și asemănări
In aceasta dimineata in zori,ma trezeste un glas care spune un Mare Adevar Ceresc.
Glasul spunea asa:
” Sfânta Treime !
Fiul !
Si vad scris dragilor, vad scris in albastrul noptii ce mi se arătase,vad scris cu Lumina alba asa:
Tatăl ,deopotrivă cu Fiul !”
Asa este dragilor! Dumnezeu Tatăl este Unul si Acelasi cu Fiul !
Iar Duhul Cel Prea Sfant, purcede si de la Tatal si de la Fiul !
Sa ne rugam dragii mei, PREA SFINTEI TREIMI si MAICII LUI DUMNEZEU,ca sa ne ajute in toate câte avem de indurat in aceasta lume si sa ne intareasca in Credință,pentru ca sa ne mântuim sufletul.
Mai jos dragilor, am postat SFANTA EVANGHELIE din care reiese clar,precum că :
Cu dragoste,Maria.
În aceasta noapte,in timp ce scriam aici pe Blog, aud glas care spune ceva tare induiosator.
Glasul spunea asa :
"Din puţin ai fost luat ,întru multe te voi pune !"
Clipă în care ,Îl vad pe IISUS HRISTOS cum se apleaca cu Mâna Sa dreapta la Pămant, si cuprinde intre cele trei degete puţina ţărână(cat o lingurita ),după care,o lasa sa cada din nou jos pe Pămant.
Mantuitorul a voit ca sa ne arate cat de puţina ţărâna I-a trebuit LUI DUMNEZEU ca sa ne creeze.
Din puţin ne-a luat de jos din pământ si intru multe suntem astazi pusi,fie ca suntem regi sau imparati,fie ca suntem stapani sau slujitori ai Domnului,fie ca suntem Medici sau cercetatori, Invatatori si Profesori,toti avem o Misiune de indeplinit , toti am fost pusi ca sa implinim Voia Domnului. Intr-un cuvant, toti suntem pusi ca sa administram DARURILE pe care le-am primit de la DUMNEZEU.
Eu am mai scris dragii mei, despre ZIUA in care DUMNEZEU ne-a creat după Chipul si asemanarea Sa.
Iata ce frumos si divin MESAJ :
7 Aprilie 2016,ora 6,30 !
Dragii mei,
Astazi dimineață treaza fiind, priveam cu ochii închisi spre plafonul camerei mele ,unde ,văzusem o miscare ca o umbra densa.
Cand am închis ochii mei, am vazut pe DUHUL CEL PREA SFANT de un alb orbitor cum sufla cu ciocul Său ca din Soare rupt, sufla spre mine O Lumina aurie, orbitor de stralucitoare.
Lumina iesea din ciocul DUHULUI SFÂNT sub forma de raze multe,multe,care se deschideau ca un crin cand ajungeau la mine si -mi intrau in trup.
Când trupul meu absorbea RAZELE DUHULUI SFANT, eu ma cutremuram pe pat ca la un soc electric.
Simteam ca , nu vreau sa se mai termine aceasta MINUNE MARE.
Doar cateva secunde ,iar Duhul Sfant a zburat spre înaltul Cerului si -a apărut Scumpul nostru Mântuitor .
Iisus Hristos:
Iar Sufletul nostru se va intoarce la Creator,pentru JUDECATA cea dreaptă.
Asadar fratilor, sa ne rugam DOMNULUI si MANTUITORULUI nostru IISUS HRISTOS,ca sa ne daruiasca iertare de păcate, dragoste infinita față de Aproapele, precum si Credință tare si neclintita intru PREA SFANTA TREIME si Sfintii Săi, si -n PREA CURATA FECIOARA MARIA, NĂSCĂTOAREA DE DUMNEZEU si MAICA noastra a tuturor,Căruia I se cuvine toata cinstea,slava si închinarea ,Amin.
Cu dragoste,Maria. 10 - 11 August 2014, ora 2,15 din noapte !
Duhul Cel Prea Sfânt , purcede şi de la Tatăl şi de la Fiul !
---
În această noapte dragii mei, în timp ce mă rugam la Bunul Dumnezeu şi la Maica Domnului, vedeam ceva minunat, ceva Dumnezeiesc de frumos în Sfânta Icoană a Mântuitorului.
Această Sfanta Icoana este adusa chiar de la Mormântul sfant al Domnului nostru Iisus Hristos, în urmă cu mai bine de 150 de ani.
Dragii mei, dacă de cele mai multe ori văd toate cu ochii închişi,iată cum ,in astă noapte în genunchi fiind, priveam la Icoana Sfanta cu Mântuitorul şi mă rugam Lui în acelaşi timp.
Şi spre uimirea mea, văd cum Sfânta Icoană este învăluită într-o lumină albastra-violet şi transparentă, iar de pe capul Lui Iisus Hristos,Mantuitorul Lumii, se desprinde O COROANA din Lumina albă stralucitoare, precum Mitra de mai sus, doar că nu era înfundată la partea de deasupra.
Era o COROANA alcătuită din Raze albe stralucitoare, care se terminau la vârf cu însemnul Sfintei Cruci, şi însăşi Razele din care se formase Coroana Împărăteasca, avea semnul Sfintei Cruci.
Coroana Împăratului Ceresc se înconjurase de o Lumina aurie ca de Soare, si astfel, se deplasa ca prin plutire înafara Sfintei Icoane, spre Răsărit.
Apoi dragilor, tot din Chipul Mântuitorului, din gura Lui Iisus Hristos,a ieşit şi Duhul Cel Prea Sfânt ,sub Chip de Porumbel alb ,orbitor de stralucitor. .....
Imediat după ce Coroana a ieşit înafara Sfintei Icoane, din Chipul Mântuitorului ,din Gura Sa Prea Sfântă, iese un PORUMBEL alb, orbitor de stralucitor care zboară, dă din aripi precum păsările Cerului pe care le vedem noi.
Porumbelul alb orbitor iese din Gura Mântuitorului, zboară şi El tot spre dreapta Icoanei Sfinte, spre Răsărit.
Auzeam fratilor,pana si fâlfâitul aripilor Duhului Sfânt şi eram uimită să văd toate acestea cu ochii firesti, cu ochii deschisi.
După ce şi PORUMBELUL alb s-a îndepărtat ,văd din nou COROANA din raze de Lumină albă foarte strălucitoare, care se aşează singură pe Capul Lui Iisus Hristos si straluceste ca un Soare, după care ,se indepărtează ca si prima dată, şi o văd stralucind lânga Sfânta Icoana, iar DUHUL SFÂNT rămâne pe Chipul Lui Iisus Hristos, în Gura Lui Iisus Hristos dând din Aripi si stralucind cât zece Sori la un loc.
Aşadar dragii mei, pot să afirm şi eu că:
Duhul Cel Prea Sfânt, purcede şi de la Fiul, nu numai de la Tatăl.
Dovada vie am avut-o in astă noapte, când ,am văzut cu ochii mei cum Duhul Sfânt a iesit din Chipul Lui Iisus Hristos, a iesit din Gura Mântuitorului.
Eu stiu că Biserica Crestin Ortodoxa Româna, prin Simbolul Credinţei, spune că :
Duhul Sfant purcede numai de la Tatăl.
Catolicii au dreptate ! DUHUL SFANT purcede si de la Tatăl şi de la Fiul !
Eu am văzut aceasta ,si nu mă pot preface că nu am văzut, numai ca să fac pe plac BOR.
DUHUL SFÂNT purcede (vine ) şi de la TATĂL şi de la FIUL în aceeasi măsură.
Dar iată că, am primit în aceasta clipă şi DOVADA vorbită de un glas din dreapta mea.
În timp ce scriam mai sus, am luat Iconita cu Mântuitorul în mâna mea, am privit-o si cu lacrimi am spus:
Doamne, ajută-mă ca să nu gresesc !
Şi în această clipă, un glas puternic în dreapta mea îmi spune:
"Duhul Sfânt, purcede şi de la Tatăl şi de la Fiul în aceeaşi măsură !"
Ce DOVADĂ ne mai trebuie fratilor, mai mult decât aceasta care s-a înfăptuit în timp ce scriam ?
Acum ,fără teama de a greşi, vă spun cu mâna pe inimă şi pe suflet, dragii mei, că:
DUHUL SFÂNT, purcede şi de la Tatăl şi de la Fiul în aceeaşi măsură !
Şi nu de la mine spun aceasta, ci chiar de la DUHUL CEL PREA SFÂNT care ,mi-a vorbit mie păcătoasa în aceste momente.
Chiar dacă în Simbolul Credintei, a Bisericii Ortodoxe Române se spune :
" Si intru Duhul Sfant, Domnul de viata Facatorul,
Carele de la Tatal purcede, Cela ce impreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si slavit,
Carele a grait prin prooroci."
Corect este : Şi întru Duhul Sfânt care purcede si de la Tatăl şi de la Fiul ...!
Să nu credeţi fraţilor, că-mi este uşor ca să mă lupt cu BOR care sustine că, DUHUL SFANT purcede numai de la TATĂL. Dar ,eu nu ma pot preface că nu am auzit si că nu am văzut ADEVĂRUL adevărat !
DA ! DUHUL SFANT purcede în aceeasi măsură şi de la Tatăl şi de la Fiul !
Şi a spus Iisus :
Şi nu văd fratilor, de ce nu ar accepta si BOR ceea ce sustine Biserica Catolica,precum că ,Duhul Sfant purcede si de la TATĂL şi de la FIUL!
Ce greseala atât de mare este, ca sa recunoastem că : DUHUL SFANT purcede si de la TATĂL şi de la FIUL ?
Cine are de căstigat si cine are de pierdut ?
Pentru că ,atât CATOLICII cât şi ORTODOCŞII iubesc la fel şi pe TATĂL şi pe FIUL.
Şi nu înţeleg de ce atâta ură ,si de ce sa nu sarbătorim în acelasi timp, Sfintele Pasti şi Craciunul ?
Daca TREIMEA este UNIMEA,atunci scris este ca DUHUL SFANT purcede si de la Tatal si de la Fiul, in aceeasi masura!
Să nădăjduim că Bunul Dumnezeu va lumina mintile celor care conduc atât Biserica Ortodoxă ,cât şi Biserica Catolică ,şi până la urmă vor deveni o singură Biserică în care DUHUL SFANT purcede şi de la TATĂL şi de la FIUL !
Spre finalul anilor 1500, are o activitatea însemnată, scrie peste 20 de lucrări, printre care dialogurile „De l’infinito, universo e mondi” („Despre infinitatea Universului şi a lumilor”, 1584) şi „De la causa, principio e uno” („Despre cauză, început şi unitate”, 1584). Giordano Bruno susţine că stelele sunt asemănătoare Soarelui, că Universul este infinit şi conţine un număr infinit de lumi populate de fiinţe inteligente. În „Cena de le Cenere” („Cina cenuşii”, 1585) expune teoriile lui Copernic. În concepţia sa panteistă, Dumnezeu a creat Pământul şi oamenii, dar nu a rămas să-i privească impasibil, ci este prezent în tot, iar acest tot, chiar şi imperfect, trebuie acceptat ca atare.
Cu dragoste, Maria.
Despre Sfântul Duh
87. Cine este Sfântul Duh?
Sfântul Duh este a treia persoană a Sf. Treimi, Dumnezeu adevărat ca şi Tatăl şi Fiul.EXPLICAŢIE: Prin acest articol al VIII al Simbolului noi mărturisim credinţa noastră în a treia persoană a Sf. Treimi, care se numeşte Sf. Duh, şi este adevărat Dumnezeu, după cum s-a vorbit la numerele 19, 20, 21.
88. De la cine purcede Sfântul Duh?
Sfântul Duh purcede din veci de la Tatăl şi de la Fiul.EXPLICAŢIE: Aici învăţăm că Sfântul Duh purcede, adică are o origine din vecie de la Tatăl şi de la Fiul. Iată o asemănare.
Eu gândesc. Cine gândeşte? Mintea mea. Mintea mea adică gândul are origine la minte. Mintea îşi iubeşte gândul. Dacă mintea ar fi în stare să dea viaţă gândului, atunci iubirea lor reciprocă ar fi ceva real. Şi toate acestea trei sunt un singur eu. Tocmai aceasta se întâmplă în chipul cel mai perfect în Dumnezeu. Isus Cristos este Fiu, Cuvântul, adică gândul Tatălui. Tatăl, fiind perfect, face ca Cuvântul său să aibă viaţă reală, adevărată. Tatăl şi Fiul iubindu-se, dau viaţă persoanei a treia, Sf. Duh. Şi sunt numai un singur Dumnezeu. Cum se întâmplă aceasta, mintea omenească nu poate înţelege, pentru că este un mister, un adevăr peste înţelegerea noastră.
89. Ce haruri ne dă Sfântul Duh?
Sfântul Duh ne sfinţeşte şi ne ajută să putem face binele şi fugi de rău.EXPLICAŢIE: Adică ajutorul ceresc cu care noi putem face binele şi fugi de rău, de păcat, ne vine de la Duhul Sfânt; de aceea a spus Sf. Pavel că noi de la sine, nu putem avea nici un gând bun.
90. Când a trimis Dumnezeu Bisericii pe Sfântul Duh?
Dumnezeu a trimis Bisericii pe Sfântul Duh, zece zile după înălţarea la cer a lui Isus Cristos,când erau adunaţi Apostolii în Ierusalim.EXPLICAŢIE: Zece zile după ce s-a înălţat la cer, Isus Cristos a trimis asupra Apostolilor într-un chip văzut pe Duhul Sfânt. Această coborâre în chip văzut a Sfântului Duh o sărbătorim la Rusalii. Sfântul Duh s-a coborât atunci sub chip de limbi de foc. El a iluminat, a întărit şi a dat curaj Apostolilor ca să predice Evanghelia fără nici o frică.
Coborârea Sfântului Duh
După cum Cristos făgădui Apostolilor că le va trimite pe Duhul Sfânt, iată că a zecea zi după înălţarea lui la cer se făcu un sunet mare ca de un vânt, ce venea repede, şi se umplu toată casa, unde erau adunaţi ucenicii în rugăciune. Şi peste capul fiecăruia s-a aşezat câte o limbă de foc, care era Sf. Duh. Toţi se umplură de Duhul Sfânt şi începură a vorbi felurite limbi. La acel zgomot o mare mulţime de oameni au alergat şi toţi au rămas uimiţi, văzând că Apostolii nu mai erau fricoşi ca mai înainte, dar predicau cu curaj pe Isus Cristos. Însă mirarea lor cea mai mare a fost, pentru că fiecare auzea pe Apostoli, vorbind în limba lor proprie. Ceea ce era o minune, pentru că Apostolii nu învăţaseră niciodată astfel de limbi.
Filioque
Argumentele problemei
Poziția Bisericii Ortodoxe
Biserica Ortodoxă își susține poziția pe baza Crezului Niceo-Constantinopolitan și a referințelor biblice. Astfel, definiția Crezului, stabilită la Conciliul Constantinopol I și reconfirmată la Conciliul Constantinopol II din anul 381 (d.Chr.), pe care Biserica Ortodoxă o păstrează ca atare, spune că Duhul Sfânt, ca Persoană Divină, „purcede de la Tatăl; cu Tatăl și cu Fiul este închinat și slavit”.Astfel, Biserica Ortodoxă susține că Occidentalii (Biserica Catolică) sunt vinovați de a fi modificat unilateral textul unui Conciliu (antic), care are o autoritate absolută și deci nu poate fi modificat decât de către alt Conciliu comun al întregii Creștinătăți. În acest sens, Biserica Romano-Catolică ar deveni schismatică (cea care ar provoca divizarea creștinilor).
Ortodoxismul consideră adaosul Filioque la Crez(Crezul Sfintei Trinități) ca pe o erezie antitrinitară, întrucât afectează sau dezechilibrează relațiile dintre persoanele Sfintei Treimi.
Suportul evanghelic invocat este Evanghelia după Ioan, capitolul 14, versetul 16, unde Iisus Hristos spune Apostolilor (după ce, în versetul anterior, îi indeamnă să păzească poruncile Lui): "Și Eu voi ruga pe Tatăl și alt Mângâietor vă va da vouă, ca să fie cu voi în veac". În aceeași Evanghelie, în capitolul următor [15, 26], Iisus Hristos se referă explicit la purcederea Duhului Sfânt: "Iar când va veni Mângâietorul pe Care Eu îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine".
De asemenea Biserica Răsăriteană face apel și la gestul papei Leon al III-lea, de la începutul secolului al IX-lea, de respingere a hotărârii sinodului de la Aachen de a adăuga Filioque la Simbolul credinței, marcând această decizie prin gravarea celor două plăci de argint.
Poziția Bisericii Romano-catolice
Pe de altă parte, în liturghia latină se spune că Duhul Sfânt "purcede de la Tatăl și de la Fiul" (în latină: "qui ex Patre Filioque procedit"). Temeiurile opțiunii catolice sunt la rândul lor dogmatice și istorice. Dogmatic, se susține necesitatea disjungerii ipostatice a Duhului în raport cu Fiul și afirmarea consubstanțialității Fiului cu Tatăl. Argumentele istorice pun accentul pe complementaritatea celor două formule, care ar exprima în esență o idee comună, dar în formule particulare.Romano-catolicismul recunoaște deschis lipsa expresiei Filioque atât din Simbolul credinței niceo-constantinopolitan cât și din Biblie, sub forma literală (textuală). Consideră însă că expresia este subînțeleasă în Biblie, chiar și în textul de la Ioan 15.26, întrucât la Ioan 10.30, Fiul lui Dumnezeu spune: Eu și Tatăl una suntem. Această unitate înseamnă, conchide Romano-catolicismul, că și Fiul este obârșie a Duhului Sfânt (Duhul Sfânt purcede și din Fiul), ca și Tatăl.
Filioque este un termen din limba latină; înseamnă și de la fiul - cazul ablativ plurisemantic; este cunoscut mai ales sub forma și de la Fiul, cu referire la Fiul lui Dumnezeu, a doua Persoană din Sfânta Treime, și la raportul dintre Fiul și Duhul Sfânt, a treia persoană a Sfintei Treimi; prin urmare, în accepția generală, Filioque este un termen teologic;
Termenul latin Filioque este traducerea expresiei grecești Ekpouretai, expouresis, a purcede, dar în același timp redă și termenul, folosit de Părinții Bisericii, exerchetai, "a veni de la". Traducând doi termeni printr-unul singur, latina creează o falsă echivalență.
Astfel, s-a putut spune, în literatura de limbă greacă, că Duhul Sfânt purcede de la Tatăl dar vine și de la Fiul (vezi Ioan 15, 26), ceea ce în limba latină nu a putut fi echivalat decât prin expresia unică Filioque sau per Filium.
Istoric
Din punct de vedere istoric, termenul Filioque a fost introdus ulterior față de Conciliul Constantinopol I, dar este la fel de cert faptul că această adăugire a avut loc într-un timp când, pe de o parte, cele două biserici erau încă unite (fără ca la momentul respectiv adăugirea să reprezinte o problemă) iar pe de altă parte, în acel moment liturghia conținea diferențe locale și regionale însemnate, pe tot cuprinsul Imperiului.Înainte de secolul al V-lea, discuțiile trinitare erau orientate cristologic, problema purcederii Duhului neavând dezoltări speciale decât în măsura în care era presupusă de chestiunea economiei mântuirii, în raport cu care Duhul era dăruit de Fiul.
În acest sens, termenul "Filioque" se găsește la autori mai vechi precum Ambrozie, Augustin, Maxim Mărturisitorul, Ioan Damaschinul, fără ca la aceștia să apară discuția cu privire la vreo diferență dogmatică. Ei îl foloseau cu sensul de purcedere de la Tatăl prin intermediul Fiului. Pentru Chiril al Alexandriei, Duhul este al Tatălui și al Fiului, iar pentru Grigore de Nisa Duhul vine de la Tatăl, prin intermediul Fiului. De asemenea, pentru Maxim Mărturisitorul, Tatăl și Fiul sunt izvorul consubstanțial al purcederii Duhului (Sf. Maxim folosea însă expresia dya tou Hyiou, adică prin Fiul).
Contextul latin
"Filioque" se afirmă explicit mai întâi în simbolul de credință "Quicumque" al lui Atanasie, secolul al V-lea. Este asumat de biserica latină prin Conciliul de la Toledo, din 589, apoi în Italia, prin Conciliul de la Aquileia, în 796, iar în Europa Centrală, în 809, prin Conciliul de la Aquisgrana.Conciliul de la Toledo din 589 era unul local, prin care se voia întărirea poziției antiariene și afirmarea clară a credinței că Iisus Hristos este Dumnezeu, de aceeași substanță cu Tatăl. Scopul era apărarea dreptei credințe față de arianism, iar accentul pus pe Filioque voia să facă mai explicit ceea ce în crezul niceo-constantinopolitan era conținut deja, anume că Hristos nu primește Duhul (aceasta ar fi însemnat că devine sfânt) ci, fiind El însuși Dumnezeu, participă și la originarea Duhului. Astfel, Filioque avea drept menire afirmarea divinității Fiului. Astfel, Filioque a fost introdus de latini în contextul luptei împotriva arianismului.
Juridic Romania adusa in ilegalitate si Anarhie
RăspundețiȘtergereCazacu fost colonel
RăspundețiȘtergere-Romania o dictatura de citeva zeci de oameni care tin cu cei de afara care o Exploateaza si carora nu le convin Democratia si un om care tine cu tara si cu poporul , ca pe ei nu-i intereseaza de tara si de popor ,ci numai de ei-craciun.
Trei barbati tineri retinuti in dosarul Tezaurului Dacic din Olanda-craciun.
RăspundețiȘtergerePechezitii astazi si la muzeul din Bucuresti condus de sotul fostei consiliere a lui Iohannis din ani 2015-2016-craciun.
RăspundețiȘtergereSe anunta ca si celalalt coif dacic de argint de la Los Angeles a suferit pagube in urma dezastrului produs de incendiu-craciun.
RăspundețiȘtergerePapa Francisc propune odata unica de sarbatorirea Pastelui la care Patriarhul Daniel spune ca numai dupa o sedinta de sinod a tuturor ortodoxilor-craciun.
RăspundețiȘtergereSă pună Învierea Domnului când este la noi ,atunci vine lumina Sfântă ce le este greu?
RăspundețiȘtergere