Viaţa în Biserică / Minuni În Sâmbăta Mare a anului 1579, potrivit cronicilor bisericeşti ale Cetăţii Ierusalimului, stăpânitorii turci au interzis Patriarhului grec şi creştinilor ortodocşi să intre în Biserica Învierii pentru rânduita ceremonie a Sfintei Lumini.
Scrierile care se referă la eveniment nu menţionează anul exact, ci spun că, în acea perioadă, patriarh al Ierusalimului era Sofronie, patriarh al Constantinopolului era Ieremia, al Alexandriei era Silvestru, al Antiohiei era Ioachim, iar sultan al Împărăţiei Otomane era Murat al III-lea.[1]
Dacă apelăm la cataloagele oficiale ale acestor patru Patriarhi constatăm că cei patru patriarhi greco-ortodocşi, într-adevăr, şi-au îndeplinit îndatoririle lor în a doua jumătate a secolului al XVI-lea. Iar dacă cercetăm anii patriarhatului fiecăruia şi perioada corespunzătoare împărăţiei sultanului Murat III, atunci aflăm că singurul an comun pentru guvernarea celor cinci bărbaţi este anul 1579.[2]
În Sâmbăta Mare a acelui an, potrivit izvoarelor scrise, un grup de soldaţi turci au interzis intrarea ortodocşilor în Biserica Învierii. Mulţimea credincioşilor a aşteptat în curtea bisericii toată ziua, chiar şi după apusul soarelui.
Patriarhul grec, Sofronie al IV-lea, era în primul an al patriarhatului său. Era pentru prima dată când şi-a asumat săvârşirea celei mai însemnate ceremonii a anului, însă turcii l-au lipsit de acest drept legal.
Coloana despicată de Sfânta Lumină (1579)
În Sâmbăta Mare a anului 1579, potrivit cronicilor bisericeşti ale Cetăţii Ierusalimului, stăpânitorii turci au interzis Patriarhului grec şi creştinilor ortodocşi să intre în Biserica Învierii pentru rânduita ceremonie a Sfintei Lumini.
Scrierile care se referă la eveniment nu menţionează anul exact, ci spun că, în acea perioadă, patriarh al Ierusalimului era Sofronie, patriarh al Constantinopolului era Ieremia, al Alexandriei era Silvestru, al Antiohiei era Ioachim, iar sultan al Împărăţiei Otomane era Murat al III-lea.[1]
Dacă apelăm la cataloagele oficiale ale acestor patru Patriarhi constatăm că cei patru patriarhi greco-ortodocşi, într-adevăr, şi-au îndeplinit îndatoririle lor în a doua jumătate a secolului al XVI-lea. Iar dacă cercetăm anii patriarhatului fiecăruia şi perioada corespunzătoare împărăţiei sultanului Murat III, atunci aflăm că singurul an comun pentru guvernarea celor cinci bărbaţi este anul 1579.[2]
În Sâmbăta Mare a acelui an, potrivit izvoarelor scrise, un grup de soldaţi turci au interzis intrarea ortodocşilor în Biserica Învierii. Mulţimea credincioşilor a aşteptat în curtea bisericii toată ziua, chiar şi după apusul soarelui.
Patriarhul grec, Sofronie al IV-lea, era în primul an al patriarhatului său. Era pentru prima dată când şi-a asumat săvârşirea celei mai însemnate ceremonii a anului, însă turcii l-au lipsit de acest drept legal.
Patriarhul stătea rugându-se în partea stângă a uşii bisericii, lângă o coloană. Şi deodată, în timp ce deja se făcuse noapte, coloana s-a despicat şi Sfânta Lumină a izbucnit din interiorul ei. Patriarhul a aprins îndată lumânarea sa şi a împărţit Sfânta Lumină credincioşilor. În câteva minute sfânta flacără s-a întins la toţi cei care se aflau acolo şi curtea bisericii s-a luminat. Uimiţi, păzitorii turci au deschis atunci uşile bisericii şi patriarhul împreună cu mulţimea ortodocşilor s-au îndreptat sărbătoreşte spre Sfântul Mormânt.
Eu am o altă idee despre nr 3. Nu e Sfânta Treime ci e însuși Numărul 3, Îngerul cu numărul 3, cel cu putere peste ape sau mai pe scurt Îngerul apelor. Cel cu putere peste foc e Îngerul cu numărul 5. Cei 2 se vor întâlni cât de curând.
RăspundețiȘtergereDoamna Maria sa ne traiti multi ani fericiti sa ne dai mereu vesti din Cerul cel Sfant .Sunteti aleasa de Dumnezeu .Mult spor in tot ce faceti .
RăspundețiȘtergereAnonim12 martie 2025 la 16:39Multumesc mult!
ȘtergereE prea vaga revelatia ..poate avea mai multe sensuri chiar si nr. 3.
RăspundețiȘtergereCulmea e ca in viitor unul din sensurile nr 3 va fi unul.negativ desi nemeritat.
Legat de numerotarea unor ingeri zisa mai sus de colegul nostru eu merg pe numeritarea Celor 7 Duhuri usor detaliata in Filocalie si care se potriveste unei variante de prezentare a Chakrelor despre care am certitudini ca este cea corecta.
Poate avea o oarecare legatura insa acea supraincalzire ca de fierbere prajire care si stinge candelele nu este deloc un semn bun insa la implinirea caruia credinciosii vor reactiona mai degraba mirati in loc sa ia atitudine potrivita impotriva .
Acea despicare crapare va fi teologica pina la schisma .
Aceste Duhuri sau ingeri numerotati nu sint spirite separate ci parti din caracterul nostru si al celui divin formate din cite un grup de calitati de caracter exact cum scrie in Filocalie.
Chakra 3 are insa ca Element focul iar intte calitatile principale este si puterea (fizica si mentala inclusiv ca rezistenta fizica si a atentiei ..puterea vointei insa cea curata.), moralitatea cinstea generizitatea satisfactia curata emotionala materiala si informativa si spirituala , lipsa dorintelor si exceselorlumesti pacatoase , demnitatea si o forma incipienta de respect, succesul in viata profesionala si de familie, sociala dar mai ales in viata spirituala.
Guverneaza prioritar la nivel fizic partea abdomenului de la inaltimea zonei buricului care contine si stomacul si mare parte din ficat.
Cifra 3 in afara de Trinitatea divina mai contine un simbolism pozitiv tot cu referire la caracter prin impartirea tuturor calitatilor in 3 domenii unul central al echilibrului prezentului si inaltei spiritualitati si inca doua laterale zise partea feminina a trecutului si cea masculina a viitorului .
In viitor aceasta incercare a credintei cu lupta manioasa fanatica biblica contra lui Dumnezeu dinauntrul Bisericii a uneia din factiuni are legatura chiar cu Dumnezeu care o provoaca orin surpriza inca neteologizata a Venirii Sale cu trup aparent uman teofanic ca Prunca 7 Cineva Savaot Femeie cu misiunile Duhului Sfint Mama noastra de calauzire in tot adevarul doar pt scrisi in noua religie prezentata lumii din Sion cu ocazia zilei cintarilor in Sion si a altor citeva impliniri cit si cu partea Sa de misiyne justitiara pina dupa urgie pina la mania Fiului .
Razboiul biblic si nu numai care vor dura pina la pacea adusa de urgie (apocalipsa) fac parte si ele impreuna cu urgia dupa care si seceta oromisa selectiv in Zah.14.17-19 din partea justitiara care precede mania Fiului.
Urgia si respectiv mania Fiului amintite succesiv in Psalm2 sint insa fiecare in parte numite in Ioil dar fara sa explice asta si literal mura in gura dintre care doar prima are si semnalmente ale urgiei din cele enumerate ceva mai pe larg in Isaia.
La fel.semnalmente ale ei exista si in Matei.24 si in Apocalipsa iar o detaliere si mai mare inclusiv despre inversarea temporara a polilor cu revenire finalizata dupa alte 4 ore aproape in aceeasi pozitie unghiulara a Axei este intro profetie a unei raposate vizionare franceze cunoscuta in domeniul eschatologiei intercultice Jeane Marie Jahenny.
Concluzia mea legat de acest 3 este ca Cinva Prunca 7 cu adevarul divin superior dogmelor va invepe sa judece si Biserica crestina retragibd si harul de la ea incit rugaciunile nu vir mai fi asxultate daca nu este ascultata chemarea Sa si a miresei reale la noua convertire noua 8nvaratura de nou nivel etica dar si aparent sincretica greu decacceotat de fabatismul planetar multireligios.