Dragii mei,
În aceasta dimineaţă geroasa de ianuarie 2004, ma trezeste un glas care aduce Slava Lui Dumnezeu şi Maicii Domnului, prin cântec divin, apoi glasul se opreşte pentru o clipă şi spune :
"Chiar toată Lumea , nu se trece !
Rămâne un rastel !
Va rămâne un rastel .
Nu toata Lumea se va trece !"
Aşadar fratilor, atunci când DUMNEZEU va hotărâ că a venit ziua Judecăţii, nu toată Lumea va dispărea.
Cei care vor rămâne ,vor fi judecati pentru faptele lor ,iar cei care nu mai sunt, adică Mortii ,vor învia cu adevărat, tot pentru JUDECATA UNIVERSALĂ!
Să avem grija dragii mei de sufletul nostru, si sa-l hranim cu al Lui Dumnezeu Cuvant.
Sa facem fapte bune, fapte de milostenie, si sa nu asteptam nimic la schimb; sa nu asteptam rasplata. Răsplata noastra ,ne-o va dărui Mântuitorul, înzecit ,decât am făcut noi milostenie.
Sa nu uitam nicio clipă de DUMNEZEU şi de MAICA DOMNULUI!
Sa nu uitam nicio clipă fratilor, că suntem trecatori pe acest Pământ, si ca va veni ziua plecarii , în care vom da socoteala în faţa Lui Dumnezeu, a Mântuitorului Hristos, care ne va întreba, cum am cheltuit zilele vieţii noastre, si ce bogaţii sufletesti am adunat!
Nici într-un caz nu ne v-a intreba, cate bogatii materiale am lăsat in urma! Ci ne va intreba daca, din ceea ce noi am avut ca si bogatii lumesti,daca am daruit si celor necajiti si oropsiti.
Sa nu ne bucuram ca suntem bogati ,ca avem case si bani multi ! Avem ca un exemplu recent ,pe Miliardarul Dinu Patriciu, Dumnezeu sa-l ierte . Au ramas de el toate! Nu si-a putut cumpăra lungime de zile, nici cu toti banii din lumea asta mare!
Fratilor ! Daca nu avem Credinţă tare în Dumnezeu , daca nu mergem la SFANTA BISERICĂ , daca nu am facut si fapte de milostenie, toate aceste bogatii materiale , nu fac decat sa ne întunece mintea si sufletul ,si sa ne scufunde si mai tare în osânda pe care o vom primi ,la JUDECATA cea de pe urmă.
Cu adevărat dragilor ,putem spune că : aşa cum ne vom trai zilele vietii noastre, exact la fel vom primi pentru veşnicie, înzecit, însutit, înmiit, de la Mântuitorul Iisus Hristos ,în Ziua cea din urmă , în ziua JUDECĂŢII de apoi.
Să fim buni fratilor, să adunăm Comori pentru suflet şi în suflet, şi astfel ,urcuşul Scarii către Dumnezeu,ne va fi mai uşor si mai scurt !
Numai astfel vom putea împlini Poruncile Domnului, din dragoste şi cu dragoste infintă, iar Rasplata Lui Dumnezeu pentru noi Fiii Săi, va fi tot infinita!
Cu dragoste, Maria.
V. SCOPUL VIETII CRESTINE
C. VIATA DE DUPA MOARTE
2. Veacul viitor
Dumnezeu a creat Universul,
dându-i ca sens al existentei sale iubirea si ascultarea. În acest elan
spre desavârsire, fiecare creatura si fiinta aspira la îndeplinirea
destinului sau, care va avea loc în veacul viitor, marcat de viata si
fericire vesnica.
În prima perioada a creatiunii
“totul era foarte bun” iesit din mâna lui Dumnezeu. Unitatea gândirii
unea pe îngeri si pe primii oameni, iar sufletul si corpul omului erau
în perfecta armonie unul cu altul.
Neascultarea, urmata de dreapta
pedeapsa, a marcat începutul perioadei a doua a Universului, în care
raul a patruns si a stricat echilibrul si armonia dintre om si natura,
între suflet si corp, dupa cuvintele: “ca duhul este sârguitor, dar
trupul neputincios”. Viata, odata data Universului, n-a fost retrasa, ci
a fost schimbata de la starea de fericire, la cea de durere si lacrimi.
Din mila si din dorinta lui
Dumnezeu, Universul va intra în a treia perioada a sa. Ea va apartine
veacului viitor, în care va fi “cer nou si pamânt nou”, totul
schimbându-se prin foc. În aceasta noua perioada, omul spiritualizat va
trai pentru eternitate în cu totul alte conditii, iar transfigurarea sa
si a întregii creatii va aduce roadele renasterii spirituale si morale.
Începutul veacului viitor va fi precedat de o noua judecata. Necesitatea
celei de-a doua judecati si a vietii viitoare se justifica prin faptul
ca atunci vom raspunde, nu numai de faptele si propria noastra viata, ci
si de viata si faptele celor ce-au preluat ideile noastre si ne-au
imitat.
Momentul sosirii noii judecati
nu va însemna sfârsitul lumii, ci sfârsitul demonului (raului) si
venirii Împaratiei lui Dumnezeu. Ziua si ceasul celei de-a doua veniri a
Domnului nostru Iisus Hristos nu-l stie nimeni, în afara de Dumnezeu.
Însa, prevestit avem în Evanghelie ca sfârsitul va fi la miezul noptii.
“Iata Mirele vine la miezul noptii si fericita este sluga pe care o va
afla priveghind, dar nevrednica este cea pe care o va afla
lenevindu-se”.
Dupa acea noapte fatala, va
veni dimineata fericirii sau suferintei vesnice. “Cei ce vor auzi glasul
Fiului lui Dumnezeu si cei ce-L vor asculta vor învia, iar cei ce au
facut raul vor învia pentru judecata”.
Avem deci garantia ca: “cine
asculta cuvintele Mele si crede în Cel ce M-a trimis pe Mine, are viata
vesnica si nu vine la judecata, caci a trecut din moarte la viata”. De
aceea, Domnul nostru Iisus Hristos ne porunceste sa fim gata în orice
ora. Aceasta ora cutremuratoare a sfârsitului si a începutului unui nou
veac trebuie sa fie mereu prezenta în inima noastra. “Privegheati si va
rugati, ca nu stiti ceasul în care Domnul va veni!”
Orice amânare, orice îndoiala
este riscanta. Pentru a fi gata oricând, se impune o viata permanent
virtuoasa celui ce este crestin adevarat.
Semnele ce vor preceda sfârsitul lumii acesteia, dupa învatatura Domnului, sunt:
1. Predicarea Evangheliei la toate neamurile.
2. Micsorarea credintei si a milei între oameni.
3. Sporirea nedreptatilor si a nefericirilor, ca urmare a necredintei în Dumnezeu.
4. Vor fi razboaie mari, calamitati grozave, foamete, ciuma si alte nenorociri necunoscute.
5. Venirea lui Antihrist.
Antihristul, adversar al
Domnului Iisus Hristos, va încerca sa rastoarne crestinismul. “Zilele
nefericite ale lui Antihrist se vor scurta pentru cei alesi. Atunci va
veni o rasturnare mare a legilor naturii, o noua ordine a Universului.
Soarele se va întuneca si nu va mai da lumina sa, stelele vor cadea din
cer si puterile cerului se vor clatina. Atunci se va arata Semnul Fiului
Omului pe cer (Sfânta Cruce) si atunci vor plânge toate popoarele
pamântului si vor vedea pe Fiul Omului venind pe norii cerului cu putere
si marire multa”.
Tot atunci, la judecata cea
mare, fiecare suflet îsi reia trupul si, asa precum împreuna au vietuit
si au pacatuit, asa vor trebui sa se prezinte împreuna în fata
Judecatorului, care le va cere socoteala de ce au facut în viata lor si
cum au ascultat de glasul constiintei lor, care era Însusi glasul lui
Dumnezeu.
Baza învierii oamenilor este
Învierea Domnului nostru Iisus Hristos, “Cel dintâi nascut din morti”.
Vor învia toti oamenii, indiferent de moartea lor, având toti aceeasi
vârsta, aceeasi stare, deosebindu-i doar faptele lor pamântesti. Cei
care, în ceasul acela, vor fi înca vii pe pamânt se vor schimba. Dupa
spusele Sf. Ap. Pavel ei se vor transfigura îndata în trupuri
spiritualizate asemeni celorlalti. Toti vor avea trupuri noi de diferite
calitati.
Învierea trupurilor este
indispensabila, pentru ca omul sa poata exista vesnic si sa devina
nemuritor, în ambele sale elemente, trup si suflet, care vor fi atunci
într-o armonie perfecta. Trupurile ce au slujit lui Dumnezeu vor fi
luminoase, iar, prin faptele lor cele bune, vor straluci ca luna si
stelele, dupa gradul de sfintenie al fiecaruia. Ca într-o oglinda se va
rasfrânge, pe trupul omului, toata viata sa pamânteasca, fara a-si
ascunde cea mai mica cugetare rea.
Domnul Iisus Hristos ne anunta
si ne precizeaza foarte clar ce se va petrece în momentul supremei
judecati si nimeni nu va putea îndrazni sa spuna ca n-a stiut, ca n-a
auzit si vinovat va fi pentru indiferenta fata de cele anuntate de
Domnul.
“El va trimite Îngerii Sai cu
glas mare de trâmbita si vor aduna pe cei alesi ai Lui din cele patru
vânturi, de la marginea cerurilor, iar pe cei ce fac faradelegea îi vor
departa din mijlocul celor drepti si atunci va rasplati fiecaruia dupa
faptele sale”.
Apostolii Domnului Iisus
Hristos vor sta pe cele 12 scaune de judecata, ca sa judece întreaga
omenire. Alaturi de oameni, se vor prezenta la judecata si demonii ce
vor fi legati în lanturi, dupa spusele Apostolilor. Va fi judecata
atunci toata activitatea interioara si exterioara a omului, gândita si
pusa în actiune.
Recompensa si osânda vor fi
deci de doua feluri: morale (interioare) si fizice (simturi corporale).
De aici rezultând concluzia necesitatii absolute a reîntruparii
sufletelor pentru a-si primi în trupurile în care au vietuit pedeapsa
sau recompensa meritata.
Nu va mai fi judecat tot ce s-a
sters în timpul vietii printr-o cainta sincera în fata Preotului
duhovnic, caruia Domnul i-a lasat dreptul si puterea sa ierte pacatele.
Întârzierea marii judecati este din mila lui Dumnezeu, care mai acorda înca timp pentru ca unii sa mijloceasca pentru altii.
Prin nasterea fiecarui copil,
avem înca speranta ca Domnul nu si-a pierdut încrederea în om. Când însa
va veni ceasul definitiv, orice ajutor reciproc între oameni, fie
moral, fie exterior, va fi tardiv si zadarnic. Necredinta, atunci, va
desparti pe parinte de fiu, pe mama de fiica si pe soti între ei. Numai
cei ce L-au iubit pe Dumnezeu vor fi alaturi. De aceea, toate
raporturile între oameni trebuie sa fie întemeiate mai mult pe iubirea
lui Dumnezeu decât pe legatura de rudenie.
“Oricine va face voia Tatalui Meu celui din ceruri, acela frate al Meu si sora si mama Îmi este”, spune Domnul.
Toata dragostea ce-o oferim
oamenilor, materializata în fapte bune, în numele Domnului nostru Iisus
Hristos s-o oferim, gândindu-ne nu la interesele noastre, la placerea pe
care o simtim, ci la ideea ca orice om este fiu al lui Dumnezeu, deci
fratele nostru, ca Dumnezeu îl iubeste la fel ca si pe noi si doreste
mântuirea lui. Iar când simtim antipatie si repulsie pentru cineva, tot
asa trebuie sa gândim si atunci orice aversiune va pieri; aceasta fiind
dorinta lui Dumnezeu pentru omenire: “Pace si bunavoire între oameni”.
Cei ce au crezut si au facut
voia lui Dumnezeu vor fi acuzarea vie pentru cei ce n-au crezut. Ei vor
fi judecata si condamnarea lor: “Ei vor fi judecatorii vostri”. Acesti
martori vor dovedi omenirii ca au fost liberi sa aleaga si nimeni nu i-a
împiedicat sa creada si sa-L slujeasca pe Dumnezeu. “Au nu stiti ca
Sfintii vor judeca lumea?” spune Sf. Ap. Pavel. “De ce deci, se judeca
între voi lumea?”
Mântuitorul nostru Iisus
Hristos va judeca lumea dupa patru legi, pentru ca nimeni sa nu poata
scapa de urgia si dreptatea lui Dumnezeu.
1. Legea firii sau legea
constiintei este legea cea dintâi pe care a pus-o Dumnezeu în inima
omului de la creatie, dupa care s-a condus lumea pâna la Legea cea
scrisa. Constiinta este glasul lui Dumnezeu în om si ea pururea îl
mustra când greseste: “Omule de ce ai facut aceasta?” Constiinta este
judecatorul cel drept pe care l-a pus Dumnezeu înlauntrul nostru.
Aceasta lege a firii o au si chinezii, o au si crestinii, o au si
budistii si brahmanii si mahomedanii.
2. A doua lege, care sta în
fata noastra vesnic, cum arata Sfântul Grigore de Nissa, este legea
zidirii. Cine a facut cerul, pamântul si toate câte sunt? Ca o trâmbita
din înaltul cerului aceasta lege rasuna pururea si ne arata pe Dumnezeu
Ziditorul lumii, care a pus rânduiala în toate.
“Cerurile spun slava lui
Dumnezeu si facerea mâinilor Lui o vesteste taria”. (Ps. 18, 1) Deci,
prin contemplatia naturala în duh, noi ne suim de la ratiunile
lucrurilor la Ziditorul lor. Daca vom vedea o haina buna pe un om,
trebuie sa stim ca a fost bun si croitorul, daca vedem o cladire cu
arhitectura frumoasa, sa stim ca a fost construita de un arhitect
priceput. Astfel, orice vom vedea, nu vom putea spune ca s-au facut
singure. Deci, toate acestea ne arata ca este un Facator si, daca este,
trebuie sa ne temem si sa ascultam de El, ca sa nu ne pedepseasca dupa
dreptate.
Marele fizician englez Isaac
Newton, care timp de treizeci de ani a fost ateu, iar la urma, când a
descoperit “legea gravitatiei universale”, vazând ca fiecare planeta o
atrage pe cea mai mica si nu o lasa sa se departeze, nici sa se sfarâme
sau sa mearga în neregula în lumea astrelor ceresti, a pus aparatele pe
masa si a zis: “Mare esti Doamne si minunate sunt lucrurile Tale si nici
un cuvânt nu este deajuns spre lauda minunilor Tale”.
E bine sa retinem ca dupa aceste doua legi amintite anterior, se vor judeca toate popoarele lumii, afara de crestini si evrei.
3. A treia lege este legea
scrisa, data de Dumnezeu lui Moise pe Muntele Sinai, adica cele zece
porunci si tot Vechiul Testament, dupa care va fi judecat poporul ales,
adica evreii.
4. A patra si ultima lege este
Legea Darului, Legea Desavârsirii, Legea Dragostei lui Iisus Hristos,
adica Sfânta Evanghelie. Dupa aceasta lege dumnezeiasca vor fi judecati
toti crestinii, botezati în numele Preasfintei Treimi. Este mai
desavârsita decât toate celelalte legi, iar daca o vom încalca sau
lepada, vom avea mai mare pacat si mai mare munca decât popoarele care
n-au cunoscut Evanghelia si au facut cele vrednice de bataie.
Dupa judecata universala, va
avea loc sfârsitul lumii acesteia si va începe domnia glorioasa a vietii
prea fericite a dreptilor si a vietii suferintei vesnice pentru cei
pacatosi. Însusi Domnul nostru Iisus Hristos spune: “Secerisul este
sfârsitul veacului”, iar “seceratorii sunt îngerii”.
Universul va fi schimbat în
acelasi chip ca si omul, “va fi cer nou si pamânt nou”. Alte legi si o
noua ordine va domni în Univers, care vor reda creatiei puritatea de la
început, iar viata vesnica a oamenilor va fi o vesnica activitate si un
vesnic progres, în bine sau în rau. În esenta, va fi un Rai al celor
drepti, unde vor domni binele, dreptatea, bucuria, adevarul, si un
infern, unde va guverna raul si în care se vor munci adeptii lui plini
de ura, minciuna si neadevar.
Pentru noi, cei din
contemporaneitate, e bine sa nu cautam locul unde sunt aceste munci, ci
sa cautam Împaratia lui Dumnezeu în noi însine, în afara de noi si
pretutindeni si astfel vom evita si vom scapa de chinurile iadului.
Multi oameni in viata gindesc ca cei care au murit au scapat!
RăspundețiȘtergereTotusi faptele rele nu se uita nicicum!Si vor plati toti pentru ele! La momentul potrivit.